Затягане на луфт при чашките с 2 коронна...

Форум за въпроси, свързани с поддръжката и ремонта на велосипедите. Примерно: Как да си оправя това? Скърца ми еди къде си - на какво може да се дължи? Съвместимо ли е това с онова? и др. такива.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1100 / 1100 / 20

Затягане на луфт при чашките с 2 коронна...

Мнениеот naso » Вто Юли 03, 2007 9:41 pm

Въпроса е предимно за господата и госпожиците :D които карат с двукоронни вилки (без upside down).
Не,че има някво значение,но ми стана любопитно докато се занимавах днес с коллото си.Сменям чашки.Слагам,стягам,разтъпчвам ги,излиза луфт,пак стягам... и докато стягам лапа корона,корона лапа се зачудих като стегна луфта кое трябва да е първо:

А: стягам горната корона(първо болтовете на тръбите после стержена) и след това лапата.

Б:стягам лапата и после короната (първо около стержена и после тръбите)

Демек след като съм стегнал луфта в каква последователност трябва да затягам болтовете на лапата и горната корона.Моя извод беше,че няма никакво значение,но все пак може да поразсъждавате малко.Ай чакам. :^:


п.с. Обърках форума.Моля преместете я в веломеханик :).Моля да ме извинят модераторите. :)
naso
 
Мнения: 1249
Рейтинг: 1993
Регистриран на: Сря Юни 16, 2004 9:32 pm

Мнениеот Ozzie » Вто Юли 03, 2007 9:51 pm

1. Разхлабваш болтовете на горната корона.
2. Разхлабваш болтовете на лапата при стержена.
3. Обираш луфта на чашките.
4. Стягаш това което си развил в т.2.
5. Стягаш това което си развил в т.1.
:agree:

P.S. Не съм очаквал такъв въпрос от теб. :)
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...
Аватар
Ozzie
 
Мнения: 12470
Рейтинг: 1698
Регистриран на: Сря Мар 31, 2004 10:13 pm
Местоположение: Варна

Re: Затягане на луфт при чашките с 2 коронна...

Мнениеот bikerider » Вто Юли 03, 2007 9:52 pm

Стягаш първо лапата, после натискаш няколко пъти да се намести хубаво короната, стягаш болтовете на тръбите и накрая болта при стержена.

@Ozzie: пак ме изпревари :D
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Re: Затягане на луфт при чашките с 2 коронна...

Мнениеот naso » Вто Юли 03, 2007 10:05 pm

bikerider написа:Стягаш първо лапата, после натискаш няколко пъти да се намести хубаво короната, стягаш болтовете на тръбите и накрая болта при стержена.

@Ozzie: пак ме изпревари :D
е като стегна първо лапата к'во натискане то няма да мърда повече надолу.Тя си е фиксирана на стержена и хм...Ozzie не ме разбирай грешно.Не питах щото незнам или немога или нещо от сорта ами защото ми е интересно дали има няква хитринка в цялата работа ама квато и да е няма да е кой знае колко велика.Принципно при всяко стягане има някво кривене някаде (в тая част на колелото) та... абе се тая
naso
 
Мнения: 1249
Рейтинг: 1993
Регистриран на: Сря Юни 16, 2004 9:32 pm

Мнениеот Zozka » Вто Юли 03, 2007 10:09 pm

Ozzie написа:1. Разхлабваш болтовете на горната корона.
2. Разхлабваш болтовете на лапата при стержена.
3. Обираш луфта на чашките.
4. Стягаш това което си развил в т.2.
5. Стягаш това което си развил в т.1.
:agree:

P.S. Не съм очаквал такъв въпрос от теб. :)


6. Купуваш си Прасе и с пълна скорост напред си свиркаш ;)
Идат кат овци, бегат кат Офци
Аватар
Zozka
 
Мнения: 2167
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Юни 02, 2003 2:46 pm
Местоположение: Cuba

Мнениеот screamBoy » Вто Юли 03, 2007 10:52 pm

стягаш тапата на стержена (пеперудката, звездата или там както го кръщават), после горната корона, после лапата и после може да охлабиш леко пеперудката (1/4 оборот примерно)
ако чашките са новонабити може да се наложи да го направиш 2-3 пъти като покараш малко между тях
това е хитростта според мен
Пост свободен от семантични грешкиИзображение
Аватар
screamBoy
 
Мнения: 3261
Рейтинг: 1980
Регистриран на: Пон Окт 21, 2002 9:26 pm

Мнениеот SpoileR » Сря Юли 04, 2007 1:09 am

Ozzie написа:1. Разхлабваш болтовете на горната корона.
2. Разхлабваш болтовете на лапата при стержена.
3. Обираш луфта на чашките.

3 и една втора. Затягаш болта на пеперудката и си нагласяш кормилото на средата. :agree:

4. Стягаш това което си развил в т.2.
5. Стягаш това което си развил в т.1.
:agree:

P.S. Не съм очаквал такъв въпрос от теб. :)

:beer:
Страх ме е от СТРЪМНОТО...
Аватар
SpoileR
 
Мнения: 4240
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 22, 2006 4:10 pm
Местоположение: Sofia, Bulgaria

Мнениеот kapitango » Сря Юли 04, 2007 1:28 am

Ще позволите ли едно уточнение в реда на стягането:
1. разхлабва се лапата.
2. Разхлабваш болта които притяга горната корона към стрежена.
3. Разхлабваш на долната корона двата болта, които притягат тръбите.
4. Нагласяш тръбите да са на равно на горната корона и стягаш само болтовете на горната корона които държат тръбите а този при стрежена остава разхлабен (така обрания луфт при стягането ще изтика тръбите надолу през долната корона)
5. Обираш луфта с шесогранния болт на тапата и стягаш първо горната корона към стрежена, и след това всички останали болтове.
КОГАТО "СИЛАТА НА ЛЮБОВТА" ПОБЕДИ "ЛЮБОВТА КЪМ СИЛАТА", СВЕТЪТ ЩЕ ОПОЗНАЕ МИРА!
Аватар
kapitango
 
Мнения: 231
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Пет Апр 13, 2007 8:31 pm
Местоположение: BG- Плевен

Re: Затягане на луфт при чашките с 2 коронна...

Мнениеот bikerider » Сря Юли 04, 2007 9:12 am

naso написа:
bikerider написа:Стягаш първо лапата, после натискаш няколко пъти да се намести хубаво короната, стягаш болтовете на тръбите и накрая болта при стержена.

@Ozzie: пак ме изпревари :D
е като стегна първо лапата к'во натискане то няма да мърда повече надолу.Тя си е фиксирана на стержена и хм...Ozzie не ме разбирай грешно.Не питах щото незнам или немога или нещо от сорта ами защото ми е интересно дали има няква хитринка в цялата работа ама квато и да е няма да е кой знае колко велика.Принципно при всяко стягане има някво кривене някаде (в тая част на колелото) та... абе се тая


Анджак. Баш за това кривене на горната корона говоря. Натискането на вилката е именно да се нагласи короната хубавo. Иначе понякога пука, предполагам, че затова си пуснал темата? :)

@kapitango: говорим за чашките все пак, не за отсукване на вилката - какво общо има долната корона в случая? :)
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот kapitango » Сря Юли 04, 2007 12:33 pm

@ bikerider
Това имам в предвид и аз. Замисли се по обстойно върху последователността на стягане, която аз съм напиасал. Така освен, че се избягва опасността да се усуче вилката, се изтиква обраният луфт надолу през долната корона. Ако всички болтове на долната корона са стегнатаи а се охлабят тези на горната, то тръбите ще излязат нагоре, вярно че ще е малко но все пак е по хубаво когато тръбите са на равно с горната корона.
КОГАТО "СИЛАТА НА ЛЮБОВТА" ПОБЕДИ "ЛЮБОВТА КЪМ СИЛАТА", СВЕТЪТ ЩЕ ОПОЗНАЕ МИРА!
Аватар
kapitango
 
Мнения: 231
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Пет Апр 13, 2007 8:31 pm
Местоположение: BG- Плевен

Мнениеот bikerider » Сря Юли 04, 2007 1:16 pm

@kapitango: теоретично си прав, но в случая говорим за обиране на луфт, тоест от порядъка на максимум милиметър. Лично за мен това е процедурата и не я смесвам с положението на короните/челния ъгъл - него си го регулирам отделно, когато има нужда. А нужда има когато махам тръбите.

Все си мисля, че е малко пресилено заради едните чашки да се стига чак до долната корона, освен това не съм убеден, че ще успееш да мръднеш и двете корони, по-скоро ще вкараш напрежение в долната корона.

Отворен съм за дискусия :)
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот kapitango » Сря Юли 04, 2007 2:47 pm

@ bikerider
Така е. Моята идея е друга. При обирането на луфта разстоянието между двете корони намалява, и както ти каза става въпрос за не повече от 1мм. Този 1 мм. трябва да се намали освен от при стрежена и притръбите. Единия начин е тръбите да мръднат през горната корона, другия през долната. И по двата начина ефекта е един и същ. Просто лично аз като настройвам двукоронна гледам тръбите да са на нивото на горния край на горната корона, че като стърчат дори и с милиметър ме дразнят.
КОГАТО "СИЛАТА НА ЛЮБОВТА" ПОБЕДИ "ЛЮБОВТА КЪМ СИЛАТА", СВЕТЪТ ЩЕ ОПОЗНАЕ МИРА!
Аватар
kapitango
 
Мнения: 231
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Пет Апр 13, 2007 8:31 pm
Местоположение: BG- Плевен

Мнениеот bikerider » Сря Юли 04, 2007 3:12 pm

Напълно те разбирам, но това касае твоята конкретна конфигурация :)
Различията ни идват оттам, че аз се опитвам да формулирам по-общо правило, щото някои хора им се налага да стърчат тръбите по ред причини - геометрия, терен....

Има и друг момент - с отхлабен болт при стержена короните ще се разместят една спрямо друга (т.е. вилката ще се усуче минимално), което увеличава триенето между тях и тръбите и точно затова изразих съмнение, че изобщо е възможно "повдигане" на долната корона чрез обиране на луфта. Затова казвах, че според мен е най-добре регулирането на височината на короните да се прави при затегнат болт при стержена, иначе само се създава напрежение. Което напрежение, разбира се, се оправя с две-три удряния и сгъвания, но ми се вижда излишно :)
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот kapitango » Сря Юли 04, 2007 10:16 pm

Едно със сигурност е ясно. Ако тази вилка е при теб или при мен щебъде настроена както трбва. Дано е станало ясно и на човека как да го направи.
КОГАТО "СИЛАТА НА ЛЮБОВТА" ПОБЕДИ "ЛЮБОВТА КЪМ СИЛАТА", СВЕТЪТ ЩЕ ОПОЗНАЕ МИРА!
Аватар
kapitango
 
Мнения: 231
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Пет Апр 13, 2007 8:31 pm
Местоположение: BG- Плевен


Назад към Веломеханик

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 3 госта