Avid BB7 - няколко "проблема"...

Форум за въпроси, свързани с поддръжката и ремонта на велосипедите. Примерно: Как да си оправя това? Скърца ми еди къде си - на какво може да се дължи? Съвместимо ли е това с онова? и др. такива.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1100 / 1100 / 20

Avid BB7 - няколко "проблема"...

Мнениеот Sp3c7r3 » Съб Окт 13, 2007 5:30 pm

Здравейте!
Днес реших да направя основна профилактика и почистване на колелото. Стигнах до задната спирачка и забелязах някои "нередности"... Такам, малко предистория - спирачката е модел 2006-та година, закупена същата година от Байкцентър в Младост. Вследствие на неголямото ми внимание, има 1 липса по нея, не фатална, разбира се. Работи отлично, с изключение на следните "забележки" които открих днес (слагам кавичките, защото не знам дали това е нормално за моделите от 2006та, предната ми е ББ7, само, че 2008ма модел и не създава никакви ядове...)

Изображение

При днешната настройка на спирачката поисках да увелича скоростта на връщането на рамото (извинете ме за начина на изразяване, но не съм много напреднал в материала, т.е. не съм веломеханик, например...) и затова натегнах болтчето 1. На картинката не е отразено, но то е част от метална шайба, която се намира в жълтия кръг, отбелязан на картинката. За ограничаване на хода на болтчето служи метална "пета", част от рамото, която също не е на схемата и се намира от вътрешната страна на рамото, някъде около зеления кръг. При натягане на около 2/3 от болтчето, то започна да се приплъзва по петата. Развих го до първоначалното му разположение, и след оглед забелязах, че стоманената шайба, в която се навива болтчето, има луфт около 1/2мм, което се оказа и напълно достатъчно за приплъзването на болтчето.

Въпросчето ми е - как да обера този луфт и да премахна "изпускането" на болтчето?


Изображение

След още малко "ровичкане" по спирачката, забелязах и другите нередности.

Врътката 2 е отдалечена на около 1мм от рамото 1. Свалих я, погледнах я, но не видях начин за приближаването им, или проблем в работата на спирачката с тази позиция на врътката.
Може ли това по някакъв начин да пречи и аз съм сгрешил при извода си от огледа, или няма проблеми да карам така?

Врътката 3 се върти трудно и няма отчетливият "интервал" на въртене. След свалянето и, почистването на резбата на буталото и резбата в корпуса на спирачката със етилов алкохол горепосочените 2 проблема отсъстваха, но се появиха след 10-12 завъртания (оборота). След повторното сваляне на врътката забелязах вътре фини алуминиеви стружки.
Как да премахна увеличеното триене и съответно трудното въртене и износването на алуминиевият корпус на спирачката?

Нормалният ход на спирачката - I е безпроблемен и "гладък". Постъпателното движение на рамата е нормално. Но при натиск на рамото назад, то отива "вън" от спирачката, и се "заключва" в позиция II.
Това нормално ли е за работата на тази спирачка, ако не - каква може да е причината за това и какви са начините за ремонт?

И накрая - моля ви, ако някой има гумичката 4 от същата спирачка, която да му е останала по незнайни причини, не му трябва и е склонен да ми я даде/продаде, да пише!

Благодаря ви на всички за съветите отсега. Ако до вторник не намеря решение на тези проблеми спирачката отива я в БАС, я при MAN6... :agree: ;)

bikerider, очакваме включване :D :D :D :eyebrow: :drunk:

Не съм чел ЧЗВ изобщо, докато вие си давате мненията и съветите аз отивам да го налазя, данеби съвсем случайно някой да е имал тия неразборийки със спирачката и да е постнал същата тема, а аз, от недоглеждане през изминалите години на съществуване на форума, да съм я пропуснал

Изображение
Аватар
Sp3c7r3
 
Мнения: 906
Рейтинг: 1695
Регистриран на: Нед Юли 09, 2006 5:42 pm
Местоположение: Sofia, Bulgaria

Мнениеот Sp3c7r3 » Нед Окт 14, 2007 5:09 pm

Благодаря за съветите на TOYAGA и за помощта на bikerider!! Без вас нямаше да се оправя, наистина съм ви много признателен! Темата е за триене. :agree:
Изображение
Аватар
Sp3c7r3
 
Мнения: 906
Рейтинг: 1695
Регистриран на: Нед Юли 09, 2006 5:42 pm
Местоположение: Sofia, Bulgaria

Мнениеот codename47 » Пон Окт 15, 2007 10:02 am

е защо да е за триене, аз имам същите спирачки и ми е интересно ако и на мен ми се появи този проблем как другите са го решили. Нали затова темите отиват после в ЧЗВ
Ако приемете ограниченията си, ще успеете да ги прескочите и да минете отвъд тях!
Аватар
codename47
 
Мнения: 2295
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Май 13, 2006 9:19 pm
Местоположение: София

Мнениеот jivkonik » Пон Окт 15, 2007 11:51 am

Постни решенията на въпросите, че и на мен ми е интересно! :agree:
Аватар
jivkonik
 
Мнения: 2600
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Юни 29, 2004 9:59 pm
Местоположение: Bulgaria, Sofia

Мнениеот M1010X » Пон Окт 15, 2007 12:52 pm

Аз пък надушвам ирония...
Above and beyond
Аватар
M1010X
 
Мнения: 1272
Рейтинг: 1980
Регистриран на: Пон Окт 28, 2002 11:06 pm
Местоположение: София

Мнениеот Sp3c7r3 » Пон Окт 15, 2007 4:47 pm

Такам. Значи няма и капка ирония в това, което казах в горните си постове. Просто мисля, че зададох доста грамотно въпросите си, макар и не с точните технически термини. Даже и картинки си играх да правя, ако случайно случа на някой, който не може да се сети точно за какво става дума, както и за да избегна така нежеланият спам, появяващ се във всяка тема.
За мое голямо съжаление, точно когато ми бе най-нужен, съвет или каква да е помощ нямаше, като правим изключение разбира се от TOYAGA и bikerider, и двата коренно ралични, но и двата - доста важни.
След като от толкова разглеждания на темата нямаше отговор от хора, със доста над началният брой постове във форума, просто реших, че темата ми е малоценна, дотолкова, че даже никой не поиска да постне едно "Чети ЧЗВ!" и т.н. ... Затова и сметнах, че темата е за триене и проблема е елементарно решим. Както и впоследствие се оказа.

Получих от bikerider
Изображение

От тази схема разбрах, че в моята спирачка липсва ограденият в зелено пръстен, който нямам и откъде да заменя. Заради което се получава това "връщане".

Разбрах още, че ограденият в червено "spring adjuster" е с леко изкривено рамо (онова, в което се навива болтчето) и оттам идва и приплъзването по него (поне аз така смятам).

Също така, реших да направя профилактика на ограденото в синьо звено на спирачката, за което нямам нито необходимите инструменти, нито подходящата устойчива на температура грес.

Това, което ми дойде на ум за оградената във виолетово врътка, бе да изрежа от много тънък пластмасов лист, шайбичка, която да поставя между врътката и алуминиевият корпус на спирачката, нанасяйки между пластмасовият лист (как ще намеря термоустойчив такъв лист - не знам... температурата там също не знам каква е...) от същата грес, устойчива на температури, каквато има и в спирачката.

И също така от нищо не писаното в темата, си направих простичкия извод, че никой няма такава гумичка (оградената в оранжево), или, и да има, не иска да я даде/продаде.

Спирачката ще бъде занесена в БАС/при MAN6 за да я погледне механика, и ако може да направи желаната от мен профилактика и да набави (замести) необходимата част.

Извинете, ако казвам нещо, което вече знаете или е писано. Ако не - дано съм помогнал на някой, това не е поверителна информация
Изображение
Аватар
Sp3c7r3
 
Мнения: 906
Рейтинг: 1695
Регистриран на: Нед Юли 09, 2006 5:42 pm
Местоположение: Sofia, Bulgaria

Мнениеот Admin » Пон Окт 15, 2007 6:25 pm

Офтопикът (включително моя пост, който с оглед развитието на темата се превърна в офтопик) е изтрит (и по молба на Sp3c7r3).
Интелигентният човек има възможност да се държи като такъв или като простак. Простакът няма подобен избор.
Аватар
Admin
 
Мнения: 16378
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 20, 2002 12:00 am
Местоположение: София

Мнениеот MAN6 » Пон Окт 15, 2007 9:37 pm

има таква гумичка, но дори и без нея не е болка за умиране, тъй като тя така или иначе в пове4ето слу4ай си змаинава срванително бързо... :)
xund
Аватар
MAN6
 
Мнения: 4227
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Сеп 19, 2003 10:03 pm
Местоположение: 4-ти километър

Мнениеот URNEST » Пон Окт 15, 2007 9:44 pm

Sp3c7r3 написа:...реших да направя профилактика на ограденото в синьо звено на спирачката, за което нямам необходимите инструменти...

Специално този инструмент се съмнявам, че ще можеш да намериш.Неведнъж хора са го търсили, но дори и в сервиса на БАС го нямало.Незнам дали някой си е направил някоя мизерия, която да върши същата работа, но ако има начин да се разглоби нека каже, че и аз имам мерак да направя профилактика на моя апарат. :)
Аватар
URNEST
 
Мнения: 1998
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Дек 21, 2005 9:04 pm
Местоположение: София

Мнениеот Brave » Вто Окт 16, 2007 1:12 am

Инструмента го имаше през пролетта при С_мо и не беше скъп, нещо между 10 и 20 лв. беше, не си взех, защото поне за мен беше малко безсмислен, на фона на неуспешните ми опити да намеря подходяща грес.

Колкото до гумичката - както каза Ман6 - така или иначе не издържат дълго, пък и спирачката работи и не се цапа прекомерно и без тях.
Brave
 
Мнения: 819
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Юни 26, 2005 11:54 pm
Местоположение: Bulgaria, София

Мнениеот Sp3c7r3 » Вто Окт 16, 2007 4:33 am

Когато магазините не могат да помогнат при търсенето на грес, остава ни само тежката индустрия :rofl: :evil: :eyebrow: Добре, че тука половината хора от района работят в завода :)

Предполагам, все някъде в производството/поддръжката на метали/машини се използват такива греси и не излиза златно да придобия мъничко от тях. Ако изскочи нещо - ще кажа за какво става дума :agree:
Между другото, такава "мизерия" лесно се прави, въпроса е да не си губя времето и усилията, ако някой някъде има такава и срещу скромната сумичка от няколко лева я използва върху моята спирачка. :agree:
Изображение
Аватар
Sp3c7r3
 
Мнения: 906
Рейтинг: 1695
Регистриран на: Нед Юли 09, 2006 5:42 pm
Местоположение: Sofia, Bulgaria

Мнениеот jivkonik » Сря Окт 17, 2007 11:07 am

Brave написа:
Колкото до гумичката - както каза Ман6 - така или иначе не издържат дълго, пък и спирачката работи и не се цапа прекомерно и без тях.

:dunno: Какво им правите на тези гумички бре хора?! 3 години и половина е мойта предна АВИД и тази гумичка си стои цяла и непокътната?! А не е като да не е карана в какви ли не условия (лято- пек, зима - снег). От време на време изчиствайте мърсотията, която набира жилото точно на мястото в което минава гумичката, ако не я чистите тази мърсотия буквално залепва жилото за гумичката, тя започва да се движи и огъве заедно с жилото и предполагам от това се прокъсва след време. :idea:
Аватар
jivkonik
 
Мнения: 2600
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Юни 29, 2004 9:59 pm
Местоположение: Bulgaria, Sofia

Мнениеот bikerider » Сря Окт 17, 2007 11:30 am

Brave написа:на фона на неуспешните ми опити да намеря подходяща грес.


Каква е тая специална грес за BB7?
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот bikerider » Сря Окт 17, 2007 11:32 am

jivkonik написа:От време на време изчиствайте мърсотията, която набира жилото точно на мястото в което минава гумичката, ако не я чистите тази мърсотия буквално залепва жилото за гумичката, тя започва да се движи и огъве заедно с жилото и предполагам от това се прокъсва след време. :idea:


Aма какви са тия работи, това е механична спирачка, тя не иска подръжка :rofl:
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот Brave » Сря Окт 17, 2007 12:11 pm

bikerider написа:Каква е тая специална грес за BB7?


Топлоустойчива. Според ръководството: "Use a grease with a minimum temperature rating of 400 degrees Farenheit", което е около 207*C. Повечето греси които видях са за температури до 150-180*С. Намерих по катлаог една синтетика на Valvoline, която е за до 250*С, но когато отидох до магазина, водещ се за представителен (на Симеоновско шосе), ми казаха, че тя не се внася в Европа. Иначе по каталози намерих топлоустойчиви греси, съдържащи мед, специално предназначени за смазване на компоненти по спирачните системи на автомобилите, но не бях сигурен дали ще са подходящи - все пак нито материалите, нито температурите са идентични. Има варианта да се поръча подходяща грес по нета, ама не ми се занимава за толкова малко нещо.
Brave
 
Мнения: 819
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Юни 26, 2005 11:54 pm
Местоположение: Bulgaria, София

Мнениеот bikerider » Сря Окт 17, 2007 3:51 pm

Мдаа, ясно :agree:
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот jivkonik » Пет Окт 19, 2007 9:34 am

Brave написа:
bikerider написа:Каква е тая специална грес за BB7?


Топлоустойчива. Според ръководството: "Use a grease with a minimum temperature rating of 400 degrees Farenheit", което е около 207*C. Повечето греси които видях са за температури до 150-180*С. Намерих по катлаог една синтетика на Valvoline, която е за до 250*С, но когато отидох до магазина, водещ се за представителен (на Симеоновско шосе), ми казаха, че тя не се внася в Европа. Иначе по каталози намерих топлоустойчиви греси, съдържащи мед, специално предназначени за смазване на компоненти по спирачните системи на автомобилите, но не бях сигурен дали ще са подходящи - все пак нито материалите, нито температурите са идентични. Има варианта да се поръча подходяща грес по нета, ама не ми се занимава за толкова малко нещо.

И на мен ще ми трябва подобна грес, вчера се оказа, че врътката на неподвижната накладка едва се върти. Отворих, чистих. Сложих някакъв мижав остатък от оригиналната грес на въпросната врътка където контактува с тялото и сега работи по-добре, но е хубаво да си имам някакво количество за смазване чат пат. Къде си виждал по Нета такова чудо?
Аватар
jivkonik
 
Мнения: 2600
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Юни 29, 2004 9:59 pm
Местоположение: Bulgaria, Sofia

Мнениеот TOYAGA » Пет Окт 19, 2007 10:05 am

Виждал съм по нета хидравлични спирачки Shimano... Install & forget! :D
Дръж се земьо, шоп те гази!
Аватар
TOYAGA
 
Мнения: 7138
Рейтинг: 1634
Регистриран на: Пон Сеп 29, 2003 5:28 pm
Местоположение: София

Мнениеот jivkonik » Пет Окт 19, 2007 10:24 am

TOYAGA написа:Виждал съм по нета хидравлични спирачки Shimano... Install & forget! :D

Аллахх, Аллахх :bowdown: :bowdown: :bowdown: Шимано, Шимано
:D ;)
Аватар
jivkonik
 
Мнения: 2600
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Юни 29, 2004 9:59 pm
Местоположение: Bulgaria, Sofia

Мнениеот TOYAGA » Пет Окт 19, 2007 10:28 am

XTR, XTR! :banana:
Дръж се земьо, шоп те гази!
Аватар
TOYAGA
 
Мнения: 7138
Рейтинг: 1634
Регистриран на: Пон Сеп 29, 2003 5:28 pm
Местоположение: София

Мнениеот Brave » Пет Окт 19, 2007 12:36 pm

jivkonik написа:И на мен ще ми трябва подобна грес, вчера се оказа, че врътката на неподвижната накладка едва се върти. Отворих, чистих. Сложих някакъв мижав остатък от оригиналната грес на въпросната врътка където контактува с тялото и сега работи по-добре, но е хубаво да си имам някакво количество за смазване чат пат. Къде си виждал по Нета такова чудо?


Препоръчаните от Авид греси са:
Tri-Flow High Performance Synthetic Grease with Teflon
и
Pro-Gold EPX Cycle Grease
Мисля, че не е проблем да си ги намериш. Ако решиш да поръчваш и нямаш против - може и аз да се включа. Иначе, рано или късно ще послушам ТОЯГА (може би не точно с Шимано ХТR), но до другата година не предвиждам да давам още пари за колелото, тъй че си остава с механиакта.
Brave
 
Мнения: 819
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Юни 26, 2005 11:54 pm
Местоположение: Bulgaria, София

Мнениеот jivkonik » Пет Окт 19, 2007 1:06 pm

TOYAGA написа:XTR, XTR! :banana:

Мина ли на XTR вече?!?!? ЪЪЪ ?! :beer:
Аватар
jivkonik
 
Мнения: 2600
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Юни 29, 2004 9:59 pm
Местоположение: Bulgaria, Sofia

Мнениеот TOYAGA » Пет Окт 19, 2007 5:40 pm

ЪХЪЪЪ! Чака си рамката :)
Дръж се земьо, шоп те гази!
Аватар
TOYAGA
 
Мнения: 7138
Рейтинг: 1634
Регистриран на: Пон Сеп 29, 2003 5:28 pm
Местоположение: София

Мнениеот jivkonik » Пон Окт 22, 2007 10:28 am

TOYAGA написа:ЪХЪЪЪ! Чака си рамката :)

;) :agree: Да се пофалиш после ей!!!
Аватар
jivkonik
 
Мнения: 2600
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Юни 29, 2004 9:59 pm
Местоположение: Bulgaria, Sofia

Мнениеот dsmt » Вто Окт 23, 2007 10:40 pm

тук има някаква термоустойчива грес
http://www.xado-bulgaria.com/price.html
dsmt
 
Мнения: 151
Рейтинг: 1258
Регистриран на: Съб Юни 02, 2007 9:03 pm
Местоположение: Нова Загора

Мнениеот Antares » Пет Ное 23, 2007 8:20 pm

Говорих с шефката на склада на "Омникар" - основните вносители на маслата Mobil (склада им е в същата сграда, в която работя). Каза ми, че по принцип има термоустойчиви греси, но обикновено са в доста големи разфасовки, понеже се изкупуват за индустриални машинарии...

Даде ми телефона на регионалния мениджър на фирмата, и ако някой иска да говори с него относно минималните количества, цени и т.н. - да ми пише ЛС.
Може също така да се съберете повече хора, примерно за закупуването на по-големи количества.
Карикатурите ми
He who sacrifices freedom for security deserves neither!
Ben Franklin
Аватар
Antares
 
Мнения: 7461
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Сеп 18, 2006 9:26 pm
Местоположение: София

Мнениеот Brave » Съб Дек 01, 2007 5:05 am

Връщам се към темата, за да съобщя, че с jivkonik си купихме солидно количество от препоръчаната в ръководството грес "Pro-Gold EPX Cycle Grease". Ако някой е решил да си прави профилактика на спирачките - няма проблем да му услужа с малко грес.
Brave
 
Мнения: 819
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Юни 26, 2005 11:54 pm
Местоположение: Bulgaria, София


Назад към Веломеханик

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 3 госта


cron