Днес реших да направя основна профилактика и почистване на колелото. Стигнах до задната спирачка и забелязах някои "нередности"... Такам, малко предистория - спирачката е модел 2006-та година, закупена същата година от Байкцентър в Младост. Вследствие на неголямото ми внимание, има 1 липса по нея, не фатална, разбира се. Работи отлично, с изключение на следните "забележки" които открих днес (слагам кавичките, защото не знам дали това е нормално за моделите от 2006та, предната ми е ББ7, само, че 2008ма модел и не създава никакви ядове...)

При днешната настройка на спирачката поисках да увелича скоростта на връщането на рамото (извинете ме за начина на изразяване, но не съм много напреднал в материала, т.е. не съм веломеханик, например...) и затова натегнах болтчето 1. На картинката не е отразено, но то е част от метална шайба, която се намира в жълтия кръг, отбелязан на картинката. За ограничаване на хода на болтчето служи метална "пета", част от рамото, която също не е на схемата и се намира от вътрешната страна на рамото, някъде около зеления кръг. При натягане на около 2/3 от болтчето, то започна да се приплъзва по петата. Развих го до първоначалното му разположение, и след оглед забелязах, че стоманената шайба, в която се навива болтчето, има луфт около 1/2мм, което се оказа и напълно достатъчно за приплъзването на болтчето.
Въпросчето ми е - как да обера този луфт и да премахна "изпускането" на болтчето?

След още малко "ровичкане" по спирачката, забелязах и другите нередности.
Врътката 2 е отдалечена на около 1мм от рамото 1. Свалих я, погледнах я, но не видях начин за приближаването им, или проблем в работата на спирачката с тази позиция на врътката.
Може ли това по някакъв начин да пречи и аз съм сгрешил при извода си от огледа, или няма проблеми да карам така?
Врътката 3 се върти трудно и няма отчетливият "интервал" на въртене. След свалянето и, почистването на резбата на буталото и резбата в корпуса на спирачката със етилов алкохол горепосочените 2 проблема отсъстваха, но се появиха след 10-12 завъртания (оборота). След повторното сваляне на врътката забелязах вътре фини алуминиеви стружки.
Как да премахна увеличеното триене и съответно трудното въртене и износването на алуминиевият корпус на спирачката?
Нормалният ход на спирачката - I е безпроблемен и "гладък". Постъпателното движение на рамата е нормално. Но при натиск на рамото назад, то отива "вън" от спирачката, и се "заключва" в позиция II.
Това нормално ли е за работата на тази спирачка, ако не - каква може да е причината за това и какви са начините за ремонт?
И накрая - моля ви, ако някой има гумичката 4 от същата спирачка, която да му е останала по незнайни причини, не му трябва и е склонен да ми я даде/продаде, да пише!
Благодаря ви на всички за съветите отсега. Ако до вторник не намеря решение на тези проблеми спирачката отива я в БАС, я при MAN6...


bikerider, очакваме включване





Не съм чел ЧЗВ изобщо, докато вие си давате мненията и съветите аз отивам да го налазя, данеби съвсем случайно някой да е имал тия неразборийки със спирачката и да е постнал същата тема, а аз, от недоглеждане през изминалите години на съществуване на форума, да съм я пропуснал