Авид Джуйси 3

Форум за въпроси, свързани с поддръжката и ремонта на велосипедите. Примерно: Как да си оправя това? Скърца ми еди къде си - на какво може да се дължи? Съвместимо ли е това с онова? и др. такива.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1100 / 1100 / 20

Авид Джуйси 3

Мнениеот Stancho » Вто Юни 03, 2008 5:44 pm

Взех си колелото наскоро (около 3 седмици) и все нещо ми свири отпред. Днес забелязах, че накладката откъм ботуша на вилката опира постоянно в диска. В опътването видях, че са самонастройващи се спирачки, и пишеше да ги натисна буталата за да се върнат докрай, за да се настроят пак. Обаче въпросната накладка не се помръдна, защото беше докрай избутана. Та какво може да е причинител и какво може да е решението. В краен случай може и да го занеса на гаранционен сервиз, но все пак нямам време да се разкарвам (сервиза е в Младост, а аз съм от Овча Купел).
Аватар
Stancho
 
Мнения: 1501
Рейтинг: 1699
Регистриран на: Пон Юни 02, 2008 8:53 am
Местоположение: Sofia

Мнениеот Darkness » Вто Юни 03, 2008 6:02 pm

Може би трябва да си настроиш спирачката, като я разхлабиш, натиснеш лостчето и стегнеш пак. ;)
It Is A Good Day To Die!
хехе
Darkness
 
Мнения: 182
Рейтинг: 1360
Регистриран на: Нед Юли 31, 2005 1:34 pm
Местоположение: Bulgaria, Sofia

Мнениеот Isidor » Вто Юни 03, 2008 6:37 pm

А пък щом си в гаранция, ако ти пука за нея все пак, отиди да ти го оправят гаранционно, че като се правиш на майстор, може и да се сбогуваш с гаранцията ;). Иначе, да! Момчето пред мен е право. Разхлаби болтовете на апарата към преходника, стисни спирачката и ги затягай малко по-малко, че има вероятност ако ги затегнеш докрай един след друг да ти се измести апарата и все едно нищо не правиш. Малко ми беше трудно да ти обясня, но се надявам да си разбрал. И ВСЕ ПАК ИЗПОЛЗВАЙ СИ ГАРАНЦИЯТА, ЩОМ ИМАШ ТАКАВА!!!! :beer:
Rides: Santa Cruz Heckler with Fox DHX 5.0
Аватар
Isidor
 
Мнения: 812
Рейтинг: 1533
Регистриран на: Нед Апр 02, 2006 6:15 pm
Местоположение: Middletown, Connecticut, USA

Мнениеот M1010X » Вто Юни 03, 2008 6:46 pm

А защо просто не погленеш в менюъла на Джуси как се настройва tri-align системата?
Above and beyond
Аватар
M1010X
 
Мнения: 1272
Рейтинг: 1980
Регистриран на: Пон Окт 28, 2002 11:06 pm
Местоположение: София

Мнениеот Stancho » Вто Юни 03, 2008 9:41 pm

Мерси за предложенията, но май ще се откажа от опитите и ще отида до магазина. Една събота без каране ще се преживее...

П.П. А коя накладка трябва да е откъм ботуша на вилката - тази със правата дръшчица и ли с кривата? Въобще има ли значение от коя страна са?
Аватар
Stancho
 
Мнения: 1501
Рейтинг: 1699
Регистриран на: Пон Юни 02, 2008 8:53 am
Местоположение: Sofia

Мнениеот blizzard » Вто Юни 03, 2008 10:17 pm

Самите накладки не се симетрични, така че има значение. погледни вътре в апарата (където се пухат накладките, между буталата) и ще видиш, че дупката, където влизат скобките на накладките, не е точно по средата. Спрямо нев ще можеш да се ориентираш коя е лявата и кая - дясната.
Аватар
blizzard
 
Мнения: 385
Рейтинг: 1835
Регистриран на: Чет Фев 23, 2006 12:42 pm

Мнениеот dsmt » Вто Юни 03, 2008 11:08 pm

Stancho написа:Мерси за предложенията, но май ще се откажа от опитите и ще отида до магазина. Една събота без каране ще се преживее...

П.П. А коя накладка трябва да е откъм ботуша на вилката - тази със правата дръшчица и ли с кривата? Въобще има ли значение от коя страна са?


Ами то на гърба им си пише "R" и "L"
dsmt
 
Мнения: 151
Рейтинг: 1258
Регистриран на: Съб Юни 02, 2007 9:03 pm
Местоположение: Нова Загора

Мнениеот ИзвънГрада » Сря Юни 04, 2008 9:59 am

Внимавай кое отвиваш , защото спирачката е хидравлична и може да я напълниш с въздух.
По добре си я закарай на сервиза.
+-ове
ИзвънГрада
 
Мнения: 37
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Чет Май 08, 2008 8:12 pm

Мнениеот Stancho » Сря Юни 04, 2008 10:02 am

Е за толкова знам кой болт е за захващане към преходника и кое е за маркуча за маслото ;) . Не съм толкова изостанал, пък ако влеза въздух ще се усети :D .
Аватар
Stancho
 
Мнения: 1501
Рейтинг: 1699
Регистриран на: Пон Юни 02, 2008 8:53 am
Местоположение: Sofia

Мнениеот Isidor » Сря Юни 04, 2008 1:34 pm

Stancho написа:П.П. А коя накладка трябва да е откъм ботуша на вилката - тази със правата дръшчица и ли с кривата? Въобще има ли значение от коя страна са?

Има, разбира се! Тази с правата "дръжчица" е от към ботуша, т.е. от външната страна ;) :beer: .
Rides: Santa Cruz Heckler with Fox DHX 5.0
Аватар
Isidor
 
Мнения: 812
Рейтинг: 1533
Регистриран на: Нед Апр 02, 2006 6:15 pm
Местоположение: Middletown, Connecticut, USA

Мнениеот Teodor40 » Сря Юни 04, 2008 5:15 pm

Stancho, като ти чета постовете, съветвам те да отидеш в сервиз. Ако не ти се ходи до Младост, мини през центъра някъде или Веломания на нестеров. На 10-15мин е от ОК, да ти вземат 5 лева, поне ще си спокоен и няма опасност да си развалиш нещо по новото колело.
Успех...
Другият вариянт е да ми пишеш ЛС и да дойдеш до блока ми(понеже се попребих малко събота и не съм за дълги разходки). От ОК1 съм. За 5 мин работа е.
Аватар
Teodor40
 
Мнения: 3019
Рейтинг: 1896
Регистриран на: Чет Авг 05, 2004 1:44 pm
Местоположение: Сен Тропе

Мнениеот Yeti » Пет Юни 06, 2008 3:53 pm

И аз искам нещо да питам за J3, ще ползвам същата тема... Дясното лостче ми пропада. Преди 2-3 седмици ми беще стигнало почти до ръкохватката. От вътрешната страна на лостчето има едно винтче, от което се регулира хода - регулирам го, но след няколко карания отново започва да потъва. Някой имал ли е подобен проблем и някаква идея от какво може да бъде и как се отстранява?

Предварително благодаря!
Аватар
Yeti
 
Мнения: 160
Рейтинг: 1397
Регистриран на: Пон Юли 11, 2005 1:24 pm
Местоположение: София

Мнениеот bikerider » Пет Юни 06, 2008 4:02 pm

Най-вероятно е глътнала въздух. Иди някъде в сервиз да сменят спирачната течност с по-високотемпературна и да обезвъздушат хубаво спирачката.
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот dsmt » Пон Юни 23, 2008 4:57 pm

bikerider написа:Най-вероятно е глътнала въздух. Иди някъде в сервиз да сменят спирачната течност с по-високотемпературна и да обезвъздушат хубаво спирачката.


и как гълтат въздух
dsmt
 
Мнения: 151
Рейтинг: 1258
Регистриран на: Съб Юни 02, 2007 9:03 pm
Местоположение: Нова Загора

Мнениеот bikerider » Пон Юни 23, 2008 5:14 pm

И аз ги питах, ама нещат да кажат гадините. Мърдат там с буталата и мълчат... :emlaugh:
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот Yeti » Вто Юни 24, 2008 9:02 am

На мен пък ми казаха ;) Не е препоръчително да се натиска спирачката, когато колелото е обълнато наопаки или изправено, както например когато го возиш в асансьор. Сигурно има още много причини, но при мен това е най-вероятната, защото когато изправя колелото без да се замислям блокирам задната спирачка че да не ми бяга.
Аватар
Yeti
 
Мнения: 160
Рейтинг: 1397
Регистриран на: Пон Юли 11, 2005 1:24 pm
Местоположение: София

Мнениеот M1010X » Вто Юни 24, 2008 9:55 am

Yeti написа:На мен пък ми казаха ;) Не е препоръчително да се натиска спирачката, когато колелото е обълнато наопаки или изправено, както например когато го возиш в асансьор. Сигурно има още много причини, но при мен това е най-вероятната, защото когато изправя колелото без да се замислям блокирам задната спирачка че да не ми бяга.

Аз пък си мисля, че това при едни спирачки е проблеми, при други - не? Към втория тип причислявам Avid Juicy, Avid Code, Hayes HFX9, а към първия - всички Hope спирачки, с които съм се сблъсквал. Магурите май и те са така?
Above and beyond
Аватар
M1010X
 
Мнения: 1272
Рейтинг: 1980
Регистриран на: Пон Окт 28, 2002 11:06 pm
Местоположение: София

Мнениеот kikon » Вто Юни 24, 2008 10:06 am

Добре де, системата нали е затворена, как се ВЪЗдушават? Какво значение има позицията на байка? Въобще, за да влезе въздух, не трябва ли някъде да има дупчица или отворче?
:confused:
Flow like water down the hill.

http://keekie.me/
Аватар
kikon
 
Мнения: 1706
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Фев 03, 2008 3:54 pm
Местоположение: София

Мнениеот bikerider » Вто Юни 24, 2008 10:22 am

Заобикаля уплътненията на буталата. Особено лесно става като стиснеш на сухо и буталата поизлязат малко повече от нормално. Получава се понеже с износването на накладките в системата лека-полека се образува вакуум (системата е отворена, а не затворена в хидравличния смисъл). И като се извадят буталцата малко повече (особено с апарата нагоре) и... смук.
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia


Назад към Веломеханик

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта