от bikerider » Сря Ное 03, 2004 4:43 pm
[quote="Zink"]
Според мене няма значение. Аз имам подобна рамка(РАМ ФР 04) и резервоарчето за масло ми е горе, но сега гледам че ги слагат наобратно при сглобяването.
[/quote]
ами с резервоара надолу на теория се понижава неокачената маса (подвижната маса на окачването), тоест би трябвало да реагира малко по-добре, щото се движи само един шиш, обаче не всички рамки могат да поемат така разположен шок.
на практика обаче твърде много зависи от конкретния амортисьор и хидравликата му дали ще има ефект от обръщане с резервоара надолу и какъв. по мои наблюдения най-често формата на рамките е причината за едно или друго положение на даден шок.
има и друг момент, че главното усилие при сгъване ляга върху горната втулка на шока и подвижната му част. така че от тази гледна точка за странична твърдост при кобилично окачване може би е по-добре да е с резервоара нагоре, но както вече казах, нещата са прекалено зависими от конкретния шок, a разликите прекалено малки, така че това е малко или много субективно и зависи от човека.
още нещо: виждал съм кобилични окачвания с реглаж на хода (две или три дупки в кобилиците за амортисьора, където шока е на най-вътрешната (най-голям ход), обърнат е надолу и за да се избегне момента със сученето, е монтирана допълнителна втулка на крайната дупка на кобилиците за странична устойчивост. дали има смисъл не знам, но определено зависи от рамката/кобилиците и така нататък.
Do or do not. There is no try...