Пукане при Hollowtech II

Форум за въпроси, свързани с поддръжката и ремонта на велосипедите. Примерно: Как да си оправя това? Скърца ми еди къде си - на какво може да се дължи? Съвместимо ли е това с онова? и др. такива.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1100 / 1100 / 20

Пукане при Hollowtech II

Мнениеот evilzet » Пет Юни 27, 2008 12:38 pm

Компонентите са 105. По разни USA форуми бях чел за оплаквания от пукане и ето че при мен след около 6000км се появи.
Получава се на всяко натискане на левия педал, в момента в който се променя усукването на цялата сглобка. Съответно, ако се върти със закачен само десен крак - пукане няма.
Какво съм направил дотук: изолирал съм източника - не е от педалите (пробвал съм със свалени) , не е от зъбчатките ( пробвал съм без верига). Остават шлиците на оста и педала, болтовете на курбела, лагерите или резбите между лагерите и рамката. Курбелите са сваляни, лагерите и те, резбите на рамката са смазани и лагерите почистени и стегнати отново. Шлиците на оста леко са гресирани и курбела стегнат с пластмасовото болтче. На малки порции са стегнати двата болта на курбела(както си пише) със максимално допустимата сила според pdf-a. След 300 км пак се появява пукане, което не се оправя, ако не се стегнат пак лагерите.
Къде греша или просто такъв е модела?
evilzet
 
Мнения: 1593
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Май 17, 2006 2:19 pm
Местоположение: Варна

Мнениеот blizzard » Пет Юни 27, 2008 12:45 pm

Фрезовал ли си челата на муфата, в която се завива средното? Ако не си, е възможно лагерите на средното ти да са дали фира и да се наложи да го смениш. Тези средни поне не са скъпи, но ако ти се наложи да правиш подмяната, задължително фрезовай рамката, за да си ползваш курбелите безаварийно.
Аватар
blizzard
 
Мнения: 385
Рейтинг: 1835
Регистриран на: Чет Фев 23, 2006 12:42 pm

Мнениеот did » Пет Юни 27, 2008 12:46 pm

когато ти слагаха курбелите, фрезоваха ли ти челата на рамката при средното движение?

blizzard, изпревари ме! :D
Q. b. f. f. f. s.
Аватар
did
 
Мнения: 16523
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 14, 2003 3:00 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот evilzet » Пет Юни 27, 2008 1:40 pm

did написа:когато ти слагаха курбелите, фрезоваха ли ти челата на рамката при средното движение?

blizzard, изпревари ме! :D


Не е фрезована рамката, поради липса на инструмента и ми се струва че челата си бяха с боя , което подсказва че и в завода май не са го правили.

did, воден от мнението си за мен или от "това, което си личи от километри" къде видя, че някой друг ми е правил горните операции, все пак всичко описвам от първо лице. Благодаря за ангажираността по моя проблем.
evilzet
 
Мнения: 1593
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Май 17, 2006 2:19 pm
Местоположение: Варна

Мнениеот did » Пет Юни 27, 2008 2:31 pm

evilzet написа:
did написа:когато ти слагаха курбелите, фрезоваха ли ти челата на рамката при средното движение?

blizzard, изпревари ме! :D


Не е фрезована рамката, поради липса на инструмента и ми се струва че челата си бяха с боя , което подсказва че и в завода май не са го правили.

did, воден от мнението си за мен или от "това, което си личи от километри" къде видя, че някой друг ми е правил горните операции, все пак всичко описвам от първо лице. Благодаря за ангажираността по моя проблем.


ми... просто това е една от малкото операции, които не се правят от сам ентусиант в гаража, а изискват специален инструмент - фреза и по тая причина се правят в специализиран сервиз. в противен случай, скоро след монтажа, се появяват теми като тази.
Последна промяна did на Пет Юни 27, 2008 2:35 pm, променена общо 1 път
Q. b. f. f. f. s.
Аватар
did
 
Мнения: 16523
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 14, 2003 3:00 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот HepBeH_XaMcTep » Пет Юни 27, 2008 2:33 pm

А слагана ли е грес на резбата на самото средно движение и ... където по принцип трябва да има?
Изображение
Nikon d300 +Nikon 50mm f1.4, Tamron 17-50 2.8 +SB600 +Minolta 5400hs +RF-602
Аватар
HepBeH_XaMcTep
 
Мнения: 7592
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Юли 01, 2004 12:51 pm
Местоположение: 42.697556 N, 23.323638 E

Мнениеот evilzet » Пет Юни 27, 2008 2:40 pm

Как си правиш категорични изводи за неща, които не са написани.
Аз разчитам в специализирания ( или не чак толкова) завод на Спринт да са направили тази операция, не монтирам аз за първи път hollowtech-a.
Иначе съм чел тук за проблемите със съосието и колко е важно то за външните лагери.
Вероятно проблема е точно такъв и след челосване и 1000 км ще пиша за резултатите.
Благодаря за съветите.
evilzet
 
Мнения: 1593
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Май 17, 2006 2:19 pm
Местоположение: Варна

Мнениеот evilzet » Пет Юни 27, 2008 2:43 pm

HepBeH_XaMcTep написа:А слагана ли е грес на резбата на самото средно движение и ... където по принцип трябва да има?

да, писал съм че е слагана на резбата, лагерите естествено и на шлиците (за което малко се почудих)
evilzet
 
Мнения: 1593
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Май 17, 2006 2:19 pm
Местоположение: Варна

Мнениеот HepBeH_XaMcTep » Пет Юни 27, 2008 2:59 pm

evilzet написа:
HepBeH_XaMcTep написа:А слагана ли е грес на резбата на самото средно движение и ... където по принцип трябва да има?

да, писал съм че е слагана на резбата, лагерите естествено и на шлиците (за което малко се почудих)


Най-вероятния виновник е левия педал;
Пробвай да разлобиш и гресираш всичко.....
Също 6000 км не са малко... като нищо да е от износване
Изображение
Nikon d300 +Nikon 50mm f1.4, Tamron 17-50 2.8 +SB600 +Minolta 5400hs +RF-602
Аватар
HepBeH_XaMcTep
 
Мнения: 7592
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Юли 01, 2004 12:51 pm
Местоположение: 42.697556 N, 23.323638 E

Мнениеот evilzet » Пон Юни 30, 2008 2:00 pm

Педалите ги отхвърлям, защото пукане има и при натиск само върху курбела.
Остава проблема за намирането на фрезоващ инструмент във Варна, че дотук опитите са неуспешни.
Някой ако знае къде има във Варна, може да сподели.
evilzet
 
Мнения: 1593
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Май 17, 2006 2:19 pm
Местоположение: Варна

Мнениеот taurus13 » Вто Юли 08, 2008 10:24 pm

А.. и аз имам същото пукане на курбел с холоутек технология - явно е типично за тези курбели. Неприятно е все да ти пука като въртиш - все едно караш някоя трошка на 30 години. Ако решиш проблема ще се радвам да споделиш...
Аватар
taurus13
 
Мнения: 5727
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Дек 17, 2007 10:07 am

Мнениеот Ozzie » Вто Юли 08, 2008 10:41 pm

taurus13 написа:А.. и аз имам същото пукане на курбел с холоутек технология

Има Hollowtech I и Hollowtech II.
Твоя курбел от кой тип е?

taurus13 написа:... явно е типично за тези курбели...

Може би е типично за твоите.
От около 2 г. и 6 мес. съм с курбели HONE (Hollowtech II) и пукане не съм чул от този възел.
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...
Аватар
Ozzie
 
Мнения: 12470
Рейтинг: 1698
Регистриран на: Сря Мар 31, 2004 10:13 pm
Местоположение: Варна

Мнениеот GECKO » Вто Юли 08, 2008 11:42 pm

Ozzie написа:....
От около 2 г. и 6 мес. съм с курбели HONE (Hollowtech II) и пукане не съм чул от този възел.


Времето не е основното. Онзи ден при Любо (драг) беше кацнал един швед за ремонт на капла но се оказа, че има нужда и от смяна на средно. Неговият велосипед беше на под 1 година и за това време е направил две разходки:

1-та от Швеция до Мароко (все на педалите)
2-рата от Сицилия (до там стигнал със самолет от Швеция) до тук а от тук следваше пътуване до Истамбул и връщане към родината му.

Може би е интересно да спомена, че въпросният имаше заболяване на костите и/или ставите (не ми стана много ясно а и не умирах от желание да разпитвам по темата)

Както и да е, та този челавек беше навъртял на своите курбели (в случая Shimano LX HollowTech II (последният модел) ~20000км за което беше изял левия лагер на средното и лагеруването представляваше триене на оста в чашката и съответно последвалото финно фрезоване на оста с един прекрасен канал. Въпреки интересната история основното е друго - ако въртиш яко в един момент може да се наложи някаква форма на ремонт (или смяна на средното)

Стана ясно, че в случая проблема е с HollowTech II система (щом има пластмасово инструментче) та... при мен със същата система имам... е имах 2 вида пукане. Те си пукат еднакво, но се оказа, че са два отделни феномена:

1-вият е от педала, който го карах доста време включително на мокро без уплътнението му и... съм се отказал да търся лек за това (а и няма нужда - нито имам луфт нито нищо)

2-рият е от средното, но не от самото средно ами от интерфейс-а (резбата за тръбата). Разглобих въпростното и приложих тефлонова (а може и силиконова да е била - става въпрос за тази прилагана във ВйК) лентичка и хубава грес (такава дето не се дава лесно на влага) и това затихна.

Ако имаш възможност да изпълниш същото като описаното действай, и да се надяваме, че така ще ти се реши проблема. Ако не се лъжа в една друга тема беше описано, че това се получава от мръсотийки навряли се между резбите на средното и рамката... :dunno:

В крайна сметка всичко е консуматив а средното движение за въпросните курбели е 55лв (аз лично не бих го сменил докато не получа луфт и/или някакъв друг проблем различен от звуков)
Аватар
GECKO
 
Мнения: 2688
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Мар 03, 2005 1:22 am
Местоположение: GCB

Мнениеот evilzet » Сря Юли 09, 2008 8:02 am

Ще пиша за решението на проблема, но засега няма резултат. Във Варна и Търново няма инстумент за фрезоване. Поръчах си двата ключа за разглобяване на холоутек и като си ги взема от Здравко, ще мога да си разглобявам по 3 пъти на ден :crazy:
Забелязах че пластмасовата гайка, която притяга лагерите се разхлабва въпреки якото стягане на шестограмите. Може и там да е разковничето - курбела да се измъква от шлиците и оттам лагерите не са притегнати и т.н. Чудя се ако вместо грес на шлиците, ги обезмасля и намажа със заключваща паста за резби??
evilzet
 
Мнения: 1593
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Май 17, 2006 2:19 pm
Местоположение: Варна

Мнениеот Ozzie » Сря Юли 09, 2008 4:44 pm

evilzet написа:Забелязах че пластмасовата гайка, която притяга лагерите се разхлабва въпреки якото стягане на шестограмите.

Извинявай, не разбрах нещо...
Ще опишеш ли как точно извършваш монтажа на курбелите?

P.S. Инструментите ти вече са пристигнали. Поне големия ключ- TL- FC 32. Здравко спомена, че имало и 1-2 врътки (TL- FC 16) в кашона. Минах през магазина в късния следобед в неделя.
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...
Аватар
Ozzie
 
Мнения: 12470
Рейтинг: 1698
Регистриран на: Сря Мар 31, 2004 10:13 pm
Местоположение: Варна

Мнениеот evilzet » Чет Юли 10, 2008 10:18 am

Предполагам, че съм заподозрян, че първо стягам шестограмите и после се опитвам да стягам с пластмасата :nono:
Стягам пластмасата и после по-малко и последователно стягам един след друг шестограмите, но това съм го писал още в първия пост.
evilzet
 
Мнения: 1593
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Май 17, 2006 2:19 pm
Местоположение: Варна

Мнениеот HepBeH_XaMcTep » Чет Юли 10, 2008 12:14 pm

evilzet написа:Предполагам, че съм заподозрян, че първо стягам шестограмите и после се опитвам да стягам с пластмасата :nono:
Стягам пластмасата и после по-малко и последователно стягам един след друг шестограмите, но това съм го писал още в първия пост.


Явно не си чел достатъчно добре менъла.....
пластмасовата врътка е просто за обиране на луфта.. ти кат стегнеш шестограните..... никъв луфт не можеш да обереш
Изображение
Nikon d300 +Nikon 50mm f1.4, Tamron 17-50 2.8 +SB600 +Minolta 5400hs +RF-602
Аватар
HepBeH_XaMcTep
 
Мнения: 7592
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Юли 01, 2004 12:51 pm
Местоположение: 42.697556 N, 23.323638 E

Мнениеот Capoeira » Чет Юли 10, 2008 1:17 pm

неслучайно е пластмасова, за да не се презатягя, иначе без проблем можеше една метална да сложат!
Аватар
Capoeira
 
Мнения: 1188
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Дек 10, 2003 9:49 pm
Местоположение: 2025

Мнениеот did » Чет Юли 10, 2008 1:22 pm

горните двама: пак прочетете на какво отговаряте. evilzet е направил точно каквото трябва. само дето е направил само част от предписаните от Шимано процедури при монтажа, до които е имал лесен (безплатен) достъп и сега с изненада установява, че пропуснатите "дреболии" са също важни.
Q. b. f. f. f. s.
Аватар
did
 
Мнения: 16523
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 14, 2003 3:00 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот evilzet » Чет Юли 10, 2008 1:51 pm

hamster, как да напиша по-ясно не знам, аз нарочно пиша по 2 пъти едно и също и пак се разбира обратното :dunno:

did, мерси за подкрепата, ще вземем да се разберем с теб.
Само да уточня отново в прав текст, че колелото е взето готово от завода, не съм аз мигрирал към hollowtech, но като гледам боята на челата на резбите е ясно, че не са фрезовали. Може пък и в завода да нямат инструмента.
Пак да попитам, ако след вчерашното тотално разглобяване, почистване и смазване (включително шлиците) пак се появи пукане, умно ли е да обезмасля шлиците и ги намажа със заключваща паста?
Фреза засега не мога да открия.
evilzet
 
Мнения: 1593
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Май 17, 2006 2:19 pm
Местоположение: Варна

Мнениеот blizzard » Чет Юли 10, 2008 5:17 pm

Ако проблемът ти наистина е в следствие на неуспоредни (нефрезовани) чела, не виждам как ще ти помогне намазването на шлиците с thread locker или друго фиксиращо средство. Просто най-вероятно пукането идва от лагерите, така че единственото решение би било фрезоване + ново средно. С лепило по шлиците ще си навлечеш единствено неприятности. Неслучайно този вид средно се монтира с много грес - просто прави нещата по-лесни както когато монтираш, така и когато в бъдеще демонтираш.
Аватар
blizzard
 
Мнения: 385
Рейтинг: 1835
Регистриран на: Чет Фев 23, 2006 12:42 pm

Мнениеот Ozzie » Пон Юли 21, 2008 12:48 pm

evilzet
Ако още не си монтирал средното и курбелите, в "Устрем" вече има пълен комплект за фрезоване челата на муфата за средното и за нарязване на резби (пак на средно).
;)
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...
Аватар
Ozzie
 
Мнения: 12470
Рейтинг: 1698
Регистриран на: Сря Мар 31, 2004 10:13 pm
Местоположение: Варна

Мнениеот evilzet » Пон Юли 21, 2008 2:15 pm

:rofl: :rofl:
Значи Здравко се е престрашил!
Дотук имам само 100км след профилактиката и ако се появи пукане (а вероятно ще се появи) може да съм първия клиент, въпреки че със сигурност пукането ми не е от лагери, а от шлиците.
Но да направим всичко, което шимано препоръчват, пък после стой та гледай международна гаранция с балкански привкус.
Мерси за информацията!
evilzet
 
Мнения: 1593
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Май 17, 2006 2:19 pm
Местоположение: Варна


Назад към Веломеханик

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 4 госта