Оптимална дължина - верига!

Форум за въпроси, свързани с поддръжката и ремонта на велосипедите. Примерно: Как да си оправя това? Скърца ми еди къде си - на какво може да се дължи? Съвместимо ли е това с онова? и др. такива.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1100 / 1100 / 20

Оптимална дължина - верига!

Мнениеот biker-kj » Нед Сеп 28, 2008 10:38 am

Преди време мисля ,че ми се мяркаха някакви формули пред очите ,но спомена е доста блед ,така че направо вас да помоля за помощ(съвет)!
Значи усещам ,че веригата ми е леко дългичка по клатушкането и по презкачането на предавките което при моя клас компоненти предполагам не би трябвало да го има.Как да преценя точната дължина?
А другият проблем е ,че на известен брой обороти(незнам какъв защото е може би около 200-300)нещо прескача по ''драйв трейна'' и поради рядкото прескачане не мога да разбера от къде идва!
Компонентите ми са: (ако има значение вообще)
Дерейльор - СРАМ Х-9
Команда - Х-7
Плоча - ФСА 36з
Верига - Срамска(точен модел не помня) от 40лв с Палърлинк
И касета - СРАМ 9-ка 32-11 (и нейния модел не помня нова е 60)

:beer:
Аватар
biker-kj
 
Мнения: 791
Рейтинг: 1941
Регистриран на: Пет Окт 28, 2005 8:21 pm
Местоположение: Bulgaria

Re: Оптимална дължина - верига!

Мнениеот XeDoX » Нед Сеп 28, 2008 10:46 am

Знам за един метод - превключваш отпред на най-голямата плоча(ако си SS не превключваш) и отзад на най-големия венец.Скъсяваш веригата до толква,че дерайльора да няма повече ход напред.
Виж при single speed отпред...на мен лично няма да ми е спокойно като карам на най-големия венец,дерайльора да е толква опънат.Mоже и да не вреди,но ще ме е страх да го натоварвам.
Изображение
Аватар
XeDoX
 
Мнения: 618
Рейтинг: 1796
Регистриран на: Нед Юни 04, 2006 9:39 am
Местоположение: Горна Оряховица

Re: Оптимална дължина - верига!

Мнениеот bikerider » Нед Сеп 28, 2008 12:18 pm

@biker-kj: Едната "формула" е: опъваш веригата (без да минава през обтегача) на най-големите венци отпред и отзад и отпускаш две звена. Другата "формула" е: превключваш на средна предавка (2:5 или 1:5) в зависимост колко венеца имаш отпред - клетката на обтегача трябва да е вертикална. Оттам нататък според лични предпочитания можеш и да скъсиш още 1-2 звена.

Що се отнася до прескачането - огледай веригата дали някое звено не заяжда (макар че 200-300 оборота са много за такъв проблем), огледай си предавките, ухото и ако нищо не помогне може би е от кученцата на главината.
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот Sp0nG » Нед Сеп 28, 2008 12:38 pm

Също виж дали и окачването при сгъване разпъва веригата, може да се наложи някое звено в повече да се остави :)
Аватар
Sp0nG
 
Мнения: 896
Рейтинг: 1912
Регистриран на: Пон Фев 23, 2004 6:40 pm
Местоположение: София, България

Мнениеот Voiso » Нед Сеп 28, 2008 1:37 pm

Монтаж/демонтаж на верига.
Определяне дължината на веригата
има си цяла статия с картини в сайта
Изображение
Аx ти Black Metal ,прееееб*х си цигулката ....
Аватар
Voiso
 
Мнения: 255
Рейтинг: 1250
Регистриран на: Чет Май 01, 2008 2:55 pm

Re: Оптимална дължина - верига!

Мнениеот biker-kj » Нед Сеп 28, 2008 2:41 pm

bikerider написа:@biker-kj: Едната "формула" е: опъваш веригата (без да минава през обтегача) на най-големите венци отпред и отзад и отпускаш две звена. Другата "формула" е: превключваш на средна предавка (2:5 или 1:5) в зависимост колко венеца имаш отпред - клетката на обтегача трябва да е вертикална. Оттам нататък според лични предпочитания можеш и да скъсиш още 1-2 звена.

Що се отнася до прескачането - огледай веригата дали някое звено не заяжда (макар че 200-300 оборота са много за такъв проблем), огледай си предавките, ухото и ако нищо не помогне може би е от кученцата на главината.


По ''другата формула'' определено ми е малко дълга мисля , с около 2 звена ,въпреки ,че съм с регулируем чейнстей(твърдак пропуснах да отбележа) ,но както и да е по този проблем добре!

Колкото до прескачането не мисля ,че проблема идва от кученцата това си го имаше още като си беше нова каплата(Мавик ДийТрак) !
Ще огледам веригата предполагам идва от нея ,защото след като я смажа прескачането е по-леко и по-плавно!
Ще черпя по бира! ;) :beer: Този дето ме следи да ми бута минуси също! Не ме ебе какъв ще ми е рейтинга така или иначе ако давам ще е +! :popcorn:
Аватар
biker-kj
 
Мнения: 791
Рейтинг: 1941
Регистриран на: Пет Окт 28, 2005 8:21 pm
Местоположение: Bulgaria

Re: Оптимална дължина - верига!

Мнениеот XeDoX » Нед Сеп 28, 2008 3:46 pm

biker-kj написа:Този дето ме следи да ми бута минуси също! Не ме ебе какъв ще ми е рейтинга така или иначе ако давам ще е +! :popcorn:


И мен ме наказаха...това което бях написал е това,което съм чел от форума.Както и да е,предполагам,че и за това мнение ще бъда наказан :dunno:
Изображение
Аватар
XeDoX
 
Мнения: 618
Рейтинг: 1796
Регистриран на: Нед Юни 04, 2006 9:39 am
Местоположение: Горна Оряховица

Мнениеот vpravov » Пон Сеп 29, 2008 12:28 am

Много полезна за мене тема :agree:

Тъй като нямаше никой подръка да попитам, през 1998 година си измислих сам метод за определяне на дължината на веригата и той е следният:
След като прекарам веригата през оптегача я поставям на най-малкия венец отпред и най-малкия венец отзад и опъвам двата края един към друг, така че веригата да спре да опира в горната ролка на оптегача, след което махам броя звена които се застъпват.
От тогава го ползвам този метод (не само на моето колело) и нямам никакви оплаквания. До края на годината ми предстои поредната смяна на плочите на курбела, задните венци и веригата и отсега се пръскам от любопитство да го съпоставя с описаните по-горе методи. Ще съм благодарен и за кометари :agree:
Аватар
vpravov
 
Мнения: 1278
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 09, 2005 8:51 am
Местоположение: София

Мнениеот bikerider » Пон Сеп 29, 2008 7:43 am

Има само един малък недостатък - ако обтегача не е подходящ за предните венци (да речем късо рамо с две плочи отпред) веригата може да се окаже къса. В смисъл, че по този метод трябва да се отчита обтегача, а по стандартните методи не (първия), защото там се гледат само зъбите, тоест колко е максималната необходима дължина, при което моментално се вижда ако обтегача е неподходящ.
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Re: Оптимална дължина - верига!

Мнениеот jivkonik » Пон Сеп 29, 2008 8:34 am

biker-kj написа:Плоча - ФСА 36з
Верига - Срамска(точен модел не помня) от 40лв с Палърлинк
И касета - СРАМ 9-ка 32-11 (и нейния модел не помня нова е 60)

:beer:


Едно въпросче - тези компоненти едновременно ли са започнали "службата си" и то на едно колело?! ;)
Аватар
jivkonik
 
Мнения: 2600
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Юни 29, 2004 9:59 pm
Местоположение: Bulgaria, Sofia

Мнениеот biker-kj » Пон Сеп 29, 2008 9:39 am

bikerider написа:Има само един малък недостатък - ако обтегача не е подходящ за предните венци (да речем късо рамо с две плочи отпред) веригата може да се окаже къса. В смисъл, че по този метод трябва да се отчита обтегача, а по стандартните методи не (първия), защото там се гледат само зъбите, тоест колко е максималната необходима дължина, при което моментално се вижда ако обтегача е неподходящ.
До колкото знам Х-9 има само средно и дълго рамо ,а моят е със средно!Иначе това го знам когато са повече от една плочите отпред ,но както аз съм писал тя е една и е 36з! ;)

@jivkonik: :agree: :)
Аватар
biker-kj
 
Мнения: 791
Рейтинг: 1941
Регистриран на: Пет Окт 28, 2005 8:21 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот individual » Пон Сеп 29, 2008 9:54 am

vpravov написа:Много полезна за мене тема :agree:

Тъй като нямаше никой подръка да попитам, през 1998 година си измислих сам метод за определяне на дължината на веригата и той е следният:
След като прекарам веригата през оптегача я поставям на най-малкия венец отпред и най-малкия венец отзад и опъвам двата края един към друг, така че веригата да спре да опира в горната ролка на оптегача, след което махам броя звена които се застъпват.
От тогава го ползвам този метод (не само на моето колело) и нямам никакви оплаквания. До края на годината ми предстои поредната смяна на плочите на курбела, задните венци и веригата и отсега се пръскам от любопитство да го съпоставя с описаните по-горе методи. Ще съм благодарен и за кометари :agree:

Винаги съм използвал този метод и никога е нямало никакви проблеми.
Има само един малък недостатък - ако обтегача не е подходящ за предните венци (да речем късо рамо с две плочи отпред) веригата може да се окаже къса. В смисъл, че по този метод трябва да се отчита обтегача, а по стандартните методи не (първия), защото там се гледат само зъбите, тоест колко е максималната необходима дължина, при което моментално се вижда ако обтегача е неподходящ.

Предишният ми дерайльор беше с късо рамо и въпреки, че съм с 3 плочи отпред, пак нямаше никакви проблеми (единствено не ставаше да кача отпред на 3 и 1 отзад, стигаше до 2 и толкова), но не знам кой ще кара на такива скорости. Според мен това е метода по който трябва да се водите, а имено - малък отпред, малък отзад и веригата да не опира в горната ролка на дерайльора...
Аватар
individual
 
Мнения: 161
Рейтинг: 1867
Регистриран на: Пон Фев 13, 2006 1:51 pm
Местоположение: Варна / Търговище Skype:individual_g

Мнениеот bikerider » Пон Сеп 29, 2008 10:04 am

individual написа:Предишният ми дерайльор беше с късо рамо и въпреки, че съм с 3 плочи


Така скъсяваш много живота на пружината, но няма да споря - производителя се е произнесъл кое рамо за колко плочи е.

Едно ще ти кажа - случва се на всеки да превключи на неправилна предавка от разсеяност. Ако някой го направи в твоя вариант го чака една хубава летежна фаза с главата напред. Точно затова считам първия вариант за най-удачен за екстремни дисциплини (минус 1-2 звена в краен случай). Все пак при теб може да не е имало проблеми, което не значи, че е безопасно.

biker-kj написа:Иначе това го знам когато са повече от една плочите отпред ,но както аз съм писал тя е една и е 36з! ;)


Репликата ми беше към vpravov.
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот individual » Пон Сеп 29, 2008 10:43 am

bikerider написа:
individual написа:Предишният ми дерайльор беше с късо рамо и въпреки, че съм с 3 плочи


Така скъсяваш много живота на пружината, но няма да споря - производителя се е произнесъл кое рамо за колко плочи е.

Едно ще ти кажа - случва се на всеки да превключи на неправилна предавка от разсеяност. Ако някой го направи в твоя вариант го чака една хубава летежна фаза с главата напред. Точно затова считам първия вариант за най-удачен за екстремни дисциплини (минус 1-2 звена в краен случай). Все пак при теб може да не е имало проблеми, което не значи, че е безопасно.

biker-kj написа:Иначе това го знам когато са повече от една плочите отпред ,но както аз съм писал тя е една и е 36з! ;)


Репликата ми беше към vpravov.

Приятелю (мился няма да се сърдиш, че ти казвам така), но по никакъв начен това не се отрази на пружината (беше XTR GS) и ми кажи сега, че не става за 3 плочи, па да видим колко народ щи ти се смее. Другото нещо, на което много ти се чудих е по какъв начин ако стане разсейването и сменя там където казваш, ще ме чека лекежната фаза :spin: (ще ми блокира спирачките ли или нещо друго неочаквано ще стане)??? Първо, за да карам на 3ти венец няма скоростта ми да е по-ниска от 27-28км/ч и колкото и да съм разсеян няма как да направя глешка, че да кача отзад от 9-8 или 7 чаааак на 1, какво да правя там, пък и колко пъти трябва неусетно да разцъкам командите? :dunno:
После, не зная дали да го изтъквам като фактор, но работя във вело магазин/сервиз вече 6-та година и повярвай ми, никога не съм имал оплаквания от клиент, че веригата му е къса или какъвто и да е проблем свързан с дължината на веригата, а съм закачил поне 500 такива.
По НИКАКЪВ начин не се впечатлявам от рейтинга ти и не мисля, че той трябва да бъде определящ за изводите на нашите съфорумци. Нека всеки да тества горепосочените методи и да заключи кой е правилния метод за него. Естествено фактори много, с които трябва адекватно да се съобразим...
__________________________
Ако искаш да поспорим нека не го правим тук. Можеш да ме намериш в Skype: individual_g
Аватар
individual
 
Мнения: 161
Рейтинг: 1867
Регистриран на: Пон Фев 13, 2006 1:51 pm
Местоположение: Варна / Търговище Skype:individual_g

Мнениеот bikerider » Пон Сеп 29, 2008 10:54 am

Охоо, щом така ще си говорим, моля:
1. Говорим за вериги, не за рейтинг. Самия факт, че го удряш към рейтинга ми говори предостатъчно за липсата ти на аргументи. До момента не си казал нищо освен, че работиш като веломеханик (сякаш това е гаранция за нещо) и че никой не се е оплаквал (което също не говори нищо).

2. Казваш, че си използвал късо рамо, а говориш за GS, което е средно рамо. Последно кое е вярно?

3. Виждал ли си изкъртен обтегач, влязъл в спиците и блокирал задното колело? Явно не си. Аз съм. Но аз нищо не разбирам, понеже не работя като веломеханик в магазин.

4. Това тук е форум за планинско колоездене. Ако не си наясно това включва и екстремни дисциплини, при които се кара надолу на скорост и на голям венец. Ако мислиш, че в бързината не стават грешки, значи просто не си карал така и си нямаш представа какво може да се случи за секунди.

5. В магазина където работиш четете ли ръководствата на продуктите? Спазвате ли предписанията на производителя как се определя дължината на веригата? Или разчитате на липсата на оплаквания?
Във всяко ръководство за употреба на Shimano обтегач се цитира първия метод. Да разбирам, че знаеш повече от производителя, така ли?

6. Интересно ми е в магазина, където работиш как стоят нещата с гаранциите? Ако някой се пребие заради това, че ти знаеш повече от производителя, как ще реагира магазина? Или отново няма да има оплаквания и всичко ще е наред?

Мога да те накова по поне още пет точки, но ще си ги запазя за по-късно. С оглед на горенаписаното бих те посъветвал да се ограничиш с този пост или поне да НЕ споменаваш името на магазина, където работиш.
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот individual » Пон Сеп 29, 2008 11:43 am

bikerider написа:Охоо, щом така ще си говорим, моля:
1. Говорим за вериги, не за рейтинг. Самия факт, че го удряш към рейтинга ми говори предостатъчно за липсата ти на аргументи. До момента не си казал нищо освен, че работиш като веломеханик (сякаш това е гаранция за нещо) и че никой не се е оплаквал (което също не говори нищо).

2. Казваш, че си използвал късо рамо, а говориш за GS, което е средно рамо. Последно кое е вярно?

3. Виждал ли си изкъртен обтегач, влязъл в спиците и блокирал задното колело? Явно не си. Аз съм. Но аз нищо не разбирам, понеже не работя като веломеханик в магазин.

4. Това тук е форум за планинско колоездене. Ако не си наясно това включва и екстремни дисциплини, при които се кара надолу на скорост и на голям венец. Ако мислиш, че в бързината не стават грешки, значи просто не си карал така и си нямаш представа какво може да се случи за секунди.

5. В магазина където работиш четете ли ръководствата на продуктите? Спазвате ли предписанията на производителя как се определя дължината на веригата? Или разчитате на липсата на оплаквания?
Във всяко ръководство за употреба на Shimano обтегач се цитира първия метод. Да разбирам, че знаеш повече от производителя, така ли?

6. Интересно ми е в магазина, където работиш как стоят нещата с гаранциите? Ако някой се пребие заради това, че ти знаеш повече от производителя, как ще реагира магазина? Или отново няма да има оплаквания и всичко ще е наред?

Мога да те накова по поне още пет точки, но ще си ги запазя за по-късно. С оглед на горенаписаното бих те посъветвал да се ограничиш с този пост или поне да НЕ споменаваш името на магазина, където работиш.

1. --------------
2.Не съм виждал XTR със SS (има ги само GS & SGS), SS ако не се лъжа го има като опция само при Saint - MTB компоненентите.
3.Да, но не съм виждал и чувал това да е довело до летежната фаза.
4.Бих покарал с теб надолу с най-голямо удоволствие. Все някак се справям със спусканията и никога е нямало такива грешки от моя страна, не зная за теб!
5.Да, да, да също. Да. Едва ли...
6. :rofl: Нямам сведения накой да се е пребил от наличието на къса верига.

И в 2те версии ако имаш 3ти венец отпред се получава една и съща дължина, но може би ти не го знаеш понеже не си пробвал! Споделих че тази версия работи, защото е малко по-лесна за изпълнение.
Зная, че пишат в техническите ръководства И ГИ спазвам, но точно в този случай дължината е идентична и с 2та метода.
Аватар
individual
 
Мнения: 161
Рейтинг: 1867
Регистриран на: Пон Фев 13, 2006 1:51 pm
Местоположение: Варна / Търговище Skype:individual_g

Мнениеот did » Пон Сеп 29, 2008 11:48 am

individual написа:2. Казваш, че си използвал късо рамо, а говориш за GS, което е средно рамо. Последно кое е вярно?

==>

2.Не съм виждал XTR със SS (има ги само GS & SGS), SS ако не се лъжа го има като опция само при Saint - MTB компоненентите.


мда... сервиз... :bawling:
Аватар
did
 
Мнения: 16523
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 14, 2003 3:00 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот vpravov » Пон Сеп 29, 2008 12:13 pm

Брех пак голям спор се е развихрил. Дано някой по-скоро да пробва каква разлика в броя звена се получава по единия и другия начин и тогава да говориме. За момента приемам всички мнения за верни. :beer: :agree:

едит: Между другото от около 3 години карам с XTR с късо рамо (нямам идея средно-късо или много късо е) и с три плочи отпред 22-44 и не ми е направило впечатление да е къса веригата. Дори имам един случай в който ми заминаха две бръмки при един преход в Стара планина (много беше износена веригата) и въпреки принудителното скъсяване пак не беше толкова страшно.
Аватар
vpravov
 
Мнения: 1278
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 09, 2005 8:51 am
Местоположение: София

Мнениеот Admin » Пон Сеп 29, 2008 12:49 pm

Аз съм си определял дължината и по двата метода, никога не съм имал проблеми с никой от тях. Решавам кой да използвам конкретно в зависимост от ситуацията. Park Tool в сайта си също описват и двата метода, пък и не само тях. Така че, bikerider и individual, не се карайте за глупости - вижда се, че и двамата имате знания и опит по въпроса :peace:
Интелигентният човек има възможност да се държи като такъв или като простак. Простакът няма подобен избор.
Аватар
Admin
 
Мнения: 16378
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 20, 2002 12:00 am
Местоположение: София

Мнениеот individual » Пон Сеп 29, 2008 1:50 pm

Admin написа:Аз съм си определял дължината и по двата метода, никога не съм имал проблеми с никой от тях. Решавам кой да използвам конкретно в зависимост от ситуацията. Park Tool в сайта си също описват и двата метода, пък и не само тях. Така че, bikerider и individual, не се карайте за глупости - вижда се, че и двамата имате знания и опит по въпроса :peace:

PEACE
Аватар
individual
 
Мнения: 161
Рейтинг: 1867
Регистриран на: Пон Фев 13, 2006 1:51 pm
Местоположение: Варна / Търговище Skype:individual_g

Мнениеот bikerider » Пон Сеп 29, 2008 2:09 pm

@individual:

1. Чакам отговор на въпроса ми - спазвате ли инструкциите на производителя за монтаж и ако да, защо пишеш такива неща?
2.
единствено не ставаше да кача отпред на 3 и 1 отзад, стигаше до 2 и толкова)

И това според теб е правилен монтаж, така ли? Тоест на тези предавки (макар, че са ужасни за веригата) не може да се кара и не бива да може да се превключва? Мога само да се смея :emlaugh:

Практикувай си по каквито искаш методи, само моля не се опитвай да ги пробутваш за универсални и безопасни!

НИЩО ЛИЧНО

@Admin: Разбирам отлично защо искаш да успокоиш ситуацията, но не мога да пренебрегна такова нещо, защото според мен крие потенциален риск за здравето и живота на някое хлапе. Спирам дотук.

@did: ...
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот individual » Пон Сеп 29, 2008 3:03 pm

Да бе @bikerider, спазвам ги, но нали това не ти прече да тествам на моя си байк. След като около 3 год карах по този начин и смених повечо от 2 вериги искам да те уверя, че абсолютно нищо не ми се е случило. Още по-малко, че като веригата не стигне до единицата отзад, няма как да стигне и изкривения ти дераильор до спиците (зависи обаче колко изкривен го караш).
Според ръководството на боготворените от мен Shimano експерти, сперед които трябва да се закачи веригата на големите плочи отпред и отзад трябва да се остави аванс на веригата от 2 до 4 звена. ОК, но когато сложа пак на малките плочи веригата ми стържеше постоянно в алуминиевите планки на дерайльора, което мене ме обезпокояваше повечко. Тогава прецених да си я карам малко по-къса, с което спестявам и фрапиращите за много 10ина грама.
Според Shimano:
_______________

Изображение
To adjust the length of chain by adding 2 to 4 links (with the chain on both the largest sprocket and the largest chainring).

Малко по-надоли в спецификациите обаче пише че това не се отразява добре при GS стандарта, а именно на малка плоча отпред 22Т / отзад 11 (Not good), 13 (Not good), 15 (Not good), 17 (Not good) и така до вклющчително 20 (Not good).

С това поне за мен темата е изчерпана, дано и ти да нямаш повече забележки към мен и нека нашите съфорумци от тук на сетне сами стигнат до извода кое за тях е най-правилно.
Уважавам и твоето менение, но поне за мен стана ясно, че не си стигнал до края на TECHNICAL NOTES на Shimano.
Аватар
individual
 
Мнения: 161
Рейтинг: 1867
Регистриран на: Пон Фев 13, 2006 1:51 pm
Местоположение: Варна / Търговище Skype:individual_g

Мнениеот Admin » Пон Сеп 29, 2008 3:07 pm

Марто, ама човекът просто даде пример със собствената си конфигурация, като даже е описал какъв проблем произтича от нея - никого не е агитирал да кара с три венеца и късо рамо на дерайльора. Т.е. и аз разбирам ти за коя част от поста му се хвана, но тя реално няма голямо отношение към методите за определяне дължината на веригата, та да я превръщате в централна тема за спор :)
Интелигентният човек има възможност да се държи като такъв или като простак. Простакът няма подобен избор.
Аватар
Admin
 
Мнения: 16378
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 20, 2002 12:00 am
Местоположение: София

Мнениеот bikerider » Пон Сеп 29, 2008 5:18 pm

@Admin:

Все ми е тая как си мерят веригите хората, щом им харесва. Питаш ме кое ме накара да реагирам така? Ето това:

individual написа:единствено не ставаше да кача отпред на 3 и 1 отзад, стигаше до 2 и толкова)


Това е опасно. За мен не е. За теб не е. За individual не е. Което не значи, че не крие риск, за някой достатъчно неопитен и/или разсеян. Точно днес видях двама такива които караха на отвратителни предавки и клетката на обтегача им беше почти хоризонтална. Точка.
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia


Назад към Веломеханик

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 9 госта