Проблем с пружините на вилка от нисък клас

Форум за въпроси, свързани с поддръжката и ремонта на велосипедите. Примерно: Как да си оправя това? Скърца ми еди къде си - на какво може да се дължи? Съвместимо ли е това с онова? и др. такива.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1100 / 1100 / 20

Проблем с пружините на вилка от нисък клас

Мнениеот octane » Сря Окт 29, 2008 5:38 pm

Здравейте,

намерих си изхвърлено градско колело със счупена вилка. Вилката е RST 281. При тази вилка горната и долната част се закрепят за пружините. Проблемът на вилката е, че в нея е имало вода и пружините са ръждясали в долния край и са се скъсали. Моля съфорумниците да си кажат своето мнение по следният въпрос: Като оправя вилката, да ли да пробия малък отвор от долната страна на вилката, за да се изтича водата през него и да предотвратя повторно ръждясване на пружините? Ако направя тоези отвори, да ли няма да се получи обратният ефект? Вместо да се изтича от там водата, от там да започне да се пълни с вода?

Още малко за колелото. Става въпрос за Wheeler 3800 ZX. Според информацията която намерих в нета за него, колелото е от 98-ма година. Много му се зарадвах, защото живея в Карлсруе, а тука в центъра и в университета единственото транспортно средство е колело от нисък клас.
Аватар
octane
 
Мнения: 110
Рейтинг: 1260
Регистриран на: Пет Дек 16, 2005 12:53 pm
Местоположение: София, България

Мнениеот did » Сря Окт 29, 2008 5:41 pm

купи си някаква нова вилка и не се занимавай с глупости.

щом живееш в Германия, би трябвало поне малко да си схванал смисъла на това, което ти пиша.
Q. b. f. f. f. s.
Аватар
did
 
Мнения: 16523
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 14, 2003 3:00 pm
Местоположение: Пловдив

Re: Проблем с пружините на вилка от нисък клас

Мнениеот Дизел » Сря Окт 29, 2008 5:44 pm

Хвърли тази вилка, не се занимавай с глупости. Сложи си една твърда вилка и нямаш да има повече грижи.
Аватар
Дизел
 
Мнения: 159
Рейтинг: 1970
Регистриран на: Чет Юни 26, 2008 3:21 pm

Мнениеот octane » Сря Окт 29, 2008 5:45 pm

Не ми се влагат пари във второ колело, което ще го използвам предимно за транспорт до университета. Иначе обмислях варианта за нова вилка. но приличните вилки започват от 200Е нагоре.
Аватар
octane
 
Мнения: 110
Рейтинг: 1260
Регистриран на: Пет Дек 16, 2005 12:53 pm
Местоположение: София, България

Re: Проблем с пружините на вилка от нисък клас

Мнениеот Дизел » Сря Окт 29, 2008 5:47 pm

Твърда вилка, бе човек. Виж някоя по ибей, ако не, има нови за 30-40 евро, много яки.
Аватар
Дизел
 
Мнения: 159
Рейтинг: 1970
Регистриран на: Чет Юни 26, 2008 3:21 pm

Мнениеот axelmax » Сря Окт 29, 2008 6:05 pm

did написа:купи си някаква нова вилка и не се занимавай с глупости.

щом живееш в Германия, би трябвало поне малко да си схванал смисъла на това, което ти пиша.


:offtopic: нима всички хора живеещи в Германия са еднакво....... "добре"
п.с.тъй като съм с провокативен "език",ще оточня ,че не е провокация (но няма как да не реагирам на такова изказване :offtopic:

покрепям колегите за вилката,не се занимавай :beer:
"У планину се раджаю ора, а у полье тикве"
Аватар
axelmax
 
Мнения: 7120
Рейтинг: 1614
Регистриран на: Сря Юли 23, 2003 9:09 pm
Местоположение: Столицата

Мнениеот octane » Сря Окт 29, 2008 6:11 pm

Чудесно. Във ворум "вело механик" питам как някой друг би оправил определен проблем и получавам отговор: не се занимавай, купи си нов. Сигурно ако бях попитак нещо от типа как да си настроя скоростите, щях да получа отговор: "отиди на майстор.".
Никой ли няма да пише по мойто питане? Със отвор или без отвор ще е по-добре?
Аватар
octane
 
Мнения: 110
Рейтинг: 1260
Регистриран на: Пет Дек 16, 2005 12:53 pm
Местоположение: София, България

Мнениеот did » Сря Окт 29, 2008 6:26 pm

octane написа:Чудесно. Във ворум "вело механик" питам как някой друг би оправил определен проблем и получавам отговор: не се занимавай, купи си нов. Сигурно ако бях попитак нещо от типа как да си настроя скоростите, щях да получа отговор: "отиди на майстор.".
Никой ли няма да пише по мойто питане? Със отвор или без отвор ще е по-добре?


без отвори. затвори максимално добре ботушите отдолу и сипи в тях по малко масълце.
Q. b. f. f. f. s.
Аватар
did
 
Мнения: 16523
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 14, 2003 3:00 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот axelmax » Сря Окт 29, 2008 6:26 pm

тука въпросът е ,че ако е изхвърлена щото е спукана
предтсави си една лесно случваща се ситуация

караш си в града и се чупи вилката колата за теб те прави на кайма(ако смяташ ,че е нереано кажи го на труповете)

дали ще счупиш ръка или нос какво толкова

не се ли замисляш поне малко,щом 5 човека съветват едно и съшо ,още повече ,че има хора ,който са с доста стаж тука
"У планину се раджаю ора, а у полье тикве"
Аватар
axelmax
 
Мнения: 7120
Рейтинг: 1614
Регистриран на: Сря Юли 23, 2003 9:09 pm
Местоположение: Столицата

Мнениеот Дизел » Сря Окт 29, 2008 7:43 pm

octane написа:Чудесно. Във ворум "вело механик" питам как някой друг би оправил определен проблем и получавам отговор: не се занимавай, купи си нов....

Не бе, човек, доброто ти мислим. Според мен не си струва просто да инвестираш пари в тази вилка. За нуждите, които описваш, една твърда вилка е идеална. Аз бих направил точно така, затова ти го казвам.
Ама както и да е. Щом толкова държиш на тази вилка, ето ти няколко съвета. Някои махат еластомера под пружините за повече и по-мек ход. Клепай здраво с грес (обикновена, евтина), не я жали. Това е и за малко амортизиращ ефект, щото друг успокоителен елемент няма. Не оставяй отвори за вода. Успех!
Аватар
Дизел
 
Мнения: 159
Рейтинг: 1970
Регистриран на: Чет Юни 26, 2008 3:21 pm

Мнениеот octane » Чет Окт 30, 2008 1:49 am

Вилката не е спукана. едната пружина е скъсана съвсем в основата а другата по незнайна причина се е откачила и тя. Малкото парче от скъсанарта пружина беше ръждясало и във вилката беше пълно с ръжда и кал. Утре е отворен сервизът в общежитието ми и ще имам достъп до инструменти. Ако имам някакви съмнения, че няма да я оправя качествено вилката, разбирасе, че няма да си рискувам живота с нея. Но другата пружина и остатъкът от скъсаната имат само повърхностна ръжда. Утре ще зглобя вилката.
Идеята за маслото е добра, но съм решил пружините да плуват в грес, защото тя ще се задържи по-дълго от маслото и също ще предпазва от корозия.
За сега виждам едно мнение против отворите, които смятам да пробия. Ако видя още няколко такива, ще я зглобя вилката без допълнителните отвори.

Дизел: Това което намерих от вилката е еластомер само в единия ботуш. Не знам да ли е имало и в другия. При положение че едната ми пружина е с 1 см по-къса, вилката ще е достатъчно мека и еластомера, които го намерих, ще го сложа също. Мерси и на тебе за съвета с греста и за отворите.
Аватар
octane
 
Мнения: 110
Рейтинг: 1260
Регистриран на: Пет Дек 16, 2005 12:53 pm
Местоположение: София, България

Мнениеот octane » Чет Окт 30, 2008 3:10 am

Пак погледнах пружините. Късата е в лошо състояние. Вероятно ще поръчам за 15Е нови пружини от марцочи:
http://cgi.ebay.de/MARZOCCHI-TUNING-Spr ... dZViewItem

Чакам отговор от продавача да ми каже колко е диаметъра на пружините и ако е 20мм, колкото е на RST-то ми, ще ги поръчам. Все пак рискове няма да поемам. Да ми се разглоби вилката пред някоя кола на улицата никога няма да се случи, но ако реша да скоча стълбите пред университета и ми падне предницата във въздуха, никак няма да е приятно приземяването. Обаче за нещо от класа на 66 няма да давам пари (поне за сега няма).
Аватар
octane
 
Мнения: 110
Рейтинг: 1260
Регистриран на: Пет Дек 16, 2005 12:53 pm
Местоположение: София, България

Мнениеот bikerider » Чет Окт 30, 2008 11:28 am

A сигурно ли е, че ще станат дори диаметрите да съвпадат? Дължина, ход? Не е зле да провериш и това ако не си...
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот Дизел » Чет Окт 30, 2008 4:41 pm

octane написа:... Обаче за нещо от класа на 66 няма да давам пари (поне за сега няма).

A толкова пари имаш ли:
http://cgi.ebay.de/MTB-Big-Fork-Starrga ... 286.c0.m14
Това са много яки вилки, знам ги, напълно са безгрижни и, като бонус, ще ти спести близо 1 кило от теглото на колелото! Допълнителен бонус за градско колело - можеш да сложиш нормален калник и да не се правиш на прасе, ако вали.
Сега ще си слагам точно такава на колелото ми за ходене на работа, за да си нямам грижи с поддръжката и да не се цапам. Само трябва да се внимава за типа и размера - с резба, без резба и т.н.
Ама хайде, че стана, като "едно си баба знае..."
Аватар
Дизел
 
Мнения: 159
Рейтинг: 1970
Регистриран на: Чет Юни 26, 2008 3:21 pm

Мнениеот octane » Чет Окт 30, 2008 4:58 pm

Оказа се, че твърдата вилка е по-евтина от нови пружини за старата. :)
Все пак не смятам да се отказвам от предната пружина. Но наистина ме е яд, че съм изпуснал това:
http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?Vie ... 0293451439
Мислех, че ще се качи цената му повече.
Иначе за пружините на марцочито, те са малко по-дълги отколкото ми трябват. И като ход, и като дължина в отпуснато състояние. Но на мене точно такива ми трябват, защото тези свършват с кръгове в основите си, а на мене ми трябват спирали без да се събират накрая в кръг. Т.е ще трябва да ги одрежа малко и ще ми станат точно моя размер, стига да паснат на диаметър.
Аватар
octane
 
Мнения: 110
Рейтинг: 1260
Регистриран на: Пет Дек 16, 2005 12:53 pm
Местоположение: София, България


Назад към Веломеханик

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта