Настройване на SF-XCM

Форум за въпроси, свързани с поддръжката и ремонта на велосипедите. Примерно: Как да си оправя това? Скърца ми еди къде си - на какво може да се дължи? Съвместимо ли е това с онова? и др. такива.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1100 / 1100 / 20

Настройване на SF-XCM

Мнениеот EccentricMOTION » Съб Дек 27, 2008 9:51 am

Карам с вилка SR Suntour SF-XCM . В горната част на всяка от страните има тапички, с възможност за настройка. Как и за какво се въртят тези капачки? Възможно ли е да се регулира ход/твърдост?

//Неразбирам - питам// :rofl: :rofl:
Аватар
EccentricMOTION
 
Мнения: 2364
Рейтинг: 1220
Регистриран на: Съб Окт 25, 2008 12:24 am

Мнениеот FUNN » Съб Дек 27, 2008 11:06 am

Хода на вилката не може да се регулира.
И в двата й крака има пружини, затова отгоре има две 'тапички'. Те се въртят на ляво и на дясно. От тях се настройва вилката (по-твърда или по-мека).
пп: Имал съм SF-XCM и мога да твърдя, че вилката не става много по-мека или по-твърда когато се въртят 'тапичките'.
dancho717 написа:аз така на 1 колело му скъсах вилката като махнах обтегача и веригата прекалено много я обтегнах,но ако имаш обтегач няма как да стане...
Аватар
FUNN
 
Мнения: 219
Рейтинг: 1327
Регистриран на: Вто Окт 07, 2008 5:22 pm
Местоположение: Ловеч

Мнениеот Admin » Съб Дек 27, 2008 11:35 am

FUNN написа:пп: Имал съм SF-XCM и мога да твърдя, че вилката не става много по-мека или по-твърда когато се въртят 'тапичките'.


Това е нормално, защото с тези врътки на практика променяш само началната твърдост на пружината, а не "абсолютната". А пък промяната в началото не винаги може и да се усети кой знае колко.
Интелигентният човек има възможност да се държи като такъв или като простак. Простакът няма подобен избор.
Аватар
Admin
 
Мнения: 16380
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 20, 2002 12:00 am
Местоположение: София

Мнениеот EccentricMOTION » Съб Дек 27, 2008 4:14 pm

Благодаря Ви за компетентното мнение. "+" означава по-голям начален ход, "-" по-малък? Така ли да тълкувам ? т.е. как да обера началния луфт на пружините - въртейки към "+" или към "-"
Аватар
EccentricMOTION
 
Мнения: 2364
Рейтинг: 1220
Регистриран на: Съб Окт 25, 2008 12:24 am

Мнениеот hitar_potter » Съб Дек 27, 2008 4:31 pm

Мм, не можеш да променяш "началния ход" Препоръчвам ти просто да завъртиш и двете врътки в крайните положения и сам да усетиш разликата ;) Двете врътки имате една и съща функция. Към +, вилката се сгъва по-трудно, към - е по-леко. Ако имаш луфт във вилката, трябва да идеш на сервиз.. При тези модели е често срещано да се появи луфт между тръбите...
Изображение
Аватар
hitar_potter
 
Мнения: 3461
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Фев 01, 2008 9:25 pm
Местоположение: София

Мнениеот Admin » Нед Дек 28, 2008 12:15 pm

EccentricMOTION написа:Благодаря Ви за компетентното мнение. "+" означава по-голям начален ход, "-" по-малък? Така ли да тълкувам ? т.е. как да обера началния луфт на пружините - въртейки към "+" или към "-"


Не става дума за "начален ход", а за начално съпротивление при сгъване. С други думи, като въртиш в едната посока (би трябвало да е към плюс), вилката ти ще започне да се сгъва по-трудно в началната част от хода си, т.е. ще стане по-твърда. Но пак ти казвам, това засяга само началото на хода. За сгъване на вилката докрай необходимата сила ще е еднаква, независимо от положението на врътката.
Интелигентният човек има възможност да се държи като такъв или като простак. Простакът няма подобен избор.
Аватар
Admin
 
Мнения: 16380
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 20, 2002 12:00 am
Местоположение: София

Мнениеот axelmax » Нед Дек 28, 2008 12:30 pm

е щом промениш началната твърдост променяш и крайната
нали металните пружини са с линеини :dunno:
"У планину се раджаю ора, а у полье тикве"
Аватар
axelmax
 
Мнения: 7120
Рейтинг: 1614
Регистриран на: Сря Юли 23, 2003 9:09 pm
Местоположение: Столицата

Мнениеот Daniel Panev » Нед Дек 28, 2008 12:38 pm

axelmax написа:е щом промениш началната твърдост променяш и крайната
нали металните пружини са с линеини :dunno:

Не променяш твърдостта - просто "сгъваш" пружината малко и започваш да караш от там :)
TheAnimal написа:Абе друго си е да го "забелиш" :evil:
Аватар
Daniel Panev
 
Мнения: 1934
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Апр 21, 2008 3:47 pm
Местоположение: София

Мнениеот trex » Пон Дек 29, 2008 10:19 pm

Аз съм с подобна вилка (suntour xcm с lockout) и имам само една както ти я нарече тапичка с възможност за настройка. Която съоветно с + и - смалява хода на вилката. Разликата е 2 см. И когато е (смалена) е и по мека. Незнам може и при теб да е така. :) :agree:
Аватар
trex
 
Мнения: 73
Рейтинг: 1102
Регистриран на: Сря Окт 22, 2008 8:51 pm

Мнениеот axelmax » Пон Дек 29, 2008 10:26 pm

Daniel Panev написа:
axelmax написа:е щом промениш началната твърдост променяш и крайната
нали металните пружини са с линеини :dunno:

Не променяш твърдостта - просто "сгъваш" пружината малко и започваш да караш от там :)



е точно правиш по твърда пружината във всеки следваш момоент ,то това се търси

дали ще сложиш малко по твърда пружина или ще натегнеш тази е идентично
"У планину се раджаю ора, а у полье тикве"
Аватар
axelmax
 
Мнения: 7120
Рейтинг: 1614
Регистриран на: Сря Юли 23, 2003 9:09 pm
Местоположение: Столицата

Мнениеот Admin » Пон Дек 29, 2008 11:24 pm

Там е въпросът, че не е идентично. Помисли малко, представи си какво става като натегнеш тази и като сложиш по-твърда.
Интелигентният човек има възможност да се държи като такъв или като простак. Простакът няма подобен избор.
Аватар
Admin
 
Мнения: 16380
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 20, 2002 12:00 am
Местоположение: София

Мнениеот hitar_potter » Вто Дек 30, 2008 12:01 am

F=k.x

F - сила
k - коефициент на пружината
x - отклонение от равновесното положение

Натягайки врътката, задаваш друго начално х - не си сгънал вилката, но си натегнал пружината в нея. Това означава, че за да сгънеш вилката първоначално, ти е нужна повече сила. Вилката наистина ще прави ботъм аут малко по-трудничко (ако направим графика F(x) за двата случая, то графиката за "натегнатата" пружина ще е преместена нагоре спрямо другата (считам, че са праволинейни)

Ако обаче промениш пружината с по-твърда, променяш k. Графиката за променената пружина ще има различен наклон от "огигиналната" (надявам се да ме разбирате) И силата ще нараства повече за единица ход.

Тук идва и разликата ;)
Изображение
Аватар
hitar_potter
 
Мнения: 3461
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Фев 01, 2008 9:25 pm
Местоположение: София

Мнениеот axelmax » Вто Дек 30, 2008 12:50 am

не идентични, а близки :agree:
"У планину се раджаю ора, а у полье тикве"
Аватар
axelmax
 
Мнения: 7120
Рейтинг: 1614
Регистриран на: Сря Юли 23, 2003 9:09 pm
Местоположение: Столицата

Мнениеот papi007 » Пон Яну 05, 2009 12:13 am

в града - няма разлика при нормално каране , само при скок от 50-60 сантиметрови препятствия ще усетиш че в крайно натегнато положение от време на време не правиш Bottom Out (по мой наблюдения) , в планината за отрицателно време им се разбиват втулките, та там и да има някаква разлика попринцип, не би могъл да я усетиш...
:offtopic: @hitar_potter тия работи им ги прати на тези в Сънтур, да ги обмислят малко и евентуално да го приложат за този амортесьор, току виж станало нещо от него :rofl:
best wishes, papi007 :beer:
Аватар
papi007
 
Мнения: 1084
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Юли 13, 2008 9:16 am
Местоположение: Село София

Re: Настройване на SF-XCM

Мнениеот drum_sk8_er » Нед Юни 28, 2009 5:40 pm

Наскоро минах на мека вилка и сега се запознавам с възможностите и.Темата е интересна,интересува ме какво представлява Bottom Out като понятие и как се прави?
drum_sk8_er
 
Мнения: 27
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Съб Апр 25, 2009 12:53 pm

Re: Настройване на SF-XCM

Мнениеот Voiso » Нед Юни 28, 2009 6:00 pm

Ако си си закупил вилка SR SUNTOUR XCM /XCR не е желатено да достигаш до това ниво. Виж тази тема Bottom out - Да достинеш най - долната възможна точка на сгъване на вилката .Самото явление е съпроводено с едни неприятен звук на удар метал в метал .
Изображение
Аx ти Black Metal ,прееееб*х си цигулката ....
Аватар
Voiso
 
Мнения: 255
Рейтинг: 1250
Регистриран на: Чет Май 01, 2008 2:55 pm


Назад към Веломеханик

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 22 госта


cron