Полезна документация и снимки на компоненти

Форум за въпроси, свързани с поддръжката и ремонта на велосипедите. Примерно: Как да си оправя това? Скърца ми еди къде си - на какво може да се дължи? Съвместимо ли е това с онова? и др. такива.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1100 / 1100 / 20

Мнениеот eMcKu » Нед Мар 22, 2009 1:17 pm

Понеже не намерих темата за тегло на компоненти, ще приложа тук теглото на всички спирачки Formula и техните ротори за 2009 година !

Цъкни

Тегло на доста компоненти до 2006 година

Смяна на масло на Marzocchi 66 RC
Последна промяна eMcKu на Нед Мар 22, 2009 1:52 pm, променена общо 3 пъти
www.dromride.com
Аватар
eMcKu
 
Мнения: 1873
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Окт 26, 2007 9:03 am
Местоположение: България

Мнениеот did » Нед Мар 22, 2009 1:26 pm

eMcKu написа:Понеже не намерих темата за тегло на компоненти, ще приложа тук теглото на всички спирачки Formula и техните ротори за 2009 година !

Цъкни


Теглил ли си ги или просто цитираш сайта на производителя?

Хайде, ако обичате, спрете се! Нещата, които ги има на сайтовете на производителите, не са нищо интересно. Всеки може да си ги намери, когато му потрябват.

Ако имате наистина нещо ИНТЕРЕСНО и трудно за намиране, дайте линк. Щот' ако ще продължавате така, ей сега ще ви напълня темата с 123412 поста с картинки за устройството на разни компоненти, които всеки полуграмотен може сам да си намери на сайта на производителите за 30 секунди.
Q. b. f. f. f. s.
Аватар
did
 
Мнения: 16523
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 14, 2003 3:00 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот eMcKu » Нед Мар 22, 2009 1:40 pm

Прав си, но смяташ ли, че всички действат като теб(когато им трябва нещо, цак сайта на пройзводителя и готово) ?
Форума се посещава и от не толкова ограмотени хора, и такива, които не разбират грам английски.
Ако беше така, що мислиш, че на ден цъфват по 5 - 10 теми как да отворя това, как да го смажа, дали е добро, дали е тежко и т.н. ?

Не съм искал да ги правя на SS, както другите колеги, с цел да се знае от каде се набавя дадената информация.

Ако толкова искате да махна информацията, която съм постнал, няма проблем, има си лице, което отговаря за това. Сигнализирайте му, и ако сметне за нередно, ще си свърши работата.
www.dromride.com
Аватар
eMcKu
 
Мнения: 1873
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Окт 26, 2007 9:03 am
Местоположение: България

Мнениеот flex » Нед Мар 22, 2009 7:17 pm

did написа:наистина нещо ИНТЕРЕСНО и трудно за намиране


Точно с тази идея пуснах темата. Прав си няма смисъл да се репостват ръководства от сайт на производител.

Моля някои от модераторите да се погрижи темата да бъде преименувана както би било редно.
Chuck Norris smells what the Rock is cooking... because the Rock is Chuck Norris' personal chef.
Аватар
flex
 
Мнения: 736
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Окт 02, 2005 9:21 am
Местоположение: /dev/zero

Мнениеот Admin » Нед Мар 22, 2009 7:38 pm

Аз не разбрах точно как би било редно да я преименуваме. ;)
Нали разбираш, че ако я кръстим "Интересна документация и снимки на компоненти", това пак е достатъчно субективно и резултатът няма да е по-различен. За някого ръководствата на производителите може да са безполезни и безинтересни, за другиго може да е обратното. Засега не виждам темата да се е развила в безполезна насока, напротив! :agree:

Така че съм склонен да се съглася само донякъде. Нека го кажем просто като препоръка: не публикувайте ръководства от сайтовете на производителя просто така, за да се отчетете в темата. Старайте се да публикувате предимно материали, които не са на един клик разстояние, т.е. са по-трудни за намиране и поради това по-интересни. :beer:
Интелигентният човек има възможност да се държи като такъв или като простак. Простакът няма подобен избор.
Аватар
Admin
 
Мнения: 16374
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 20, 2002 12:00 am
Местоположение: София

Мнениеот Capoeira » Сря Мар 25, 2009 4:02 pm

Rock Shox Lyrik lower service:
http://www.cycletherapist.co.uk/step-by ... er-service
мисля че е достатъчно добре разяснено, ако вилката е с 2-step или Solo Air е абселютно задължително въздуха от нея да се изпусне преди да започнете!
Bikes Intelligence Life
Proud of Boxxer
Аватар
Capoeira
 
Мнения: 1188
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Дек 10, 2003 9:49 pm
Местоположение: 2025

Мнениеот GECKO » Сря Мар 25, 2009 7:12 pm

Това е новичко ночвичко, на сайта на производителя, но все пак е интересно да се види:

Sram Tech / видео описание на работата по продуктите на фирмата

Струва си да се види и след като са прочетени инструкциите и сервизната документация.



Ако ще се прави това би било полезно да се махне спирачката ;)
Аватар
GECKO
 
Мнения: 2688
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Мар 03, 2005 1:22 am
Местоположение: GCB

Мнениеот flex » Нед Мар 29, 2009 9:19 pm

И понеже скоро на един приятел се наложи да разглоби неговото 888 VF2 нацяло:

Изображение
Chuck Norris smells what the Rock is cooking... because the Rock is Chuck Norris' personal chef.
Аватар
flex
 
Мнения: 736
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Окт 02, 2005 9:21 am
Местоположение: /dev/zero

Re: Полезна документация и снимки на компоненти

Мнениеот flex » Пет Апр 10, 2009 1:28 pm

Изображение
Изображение

Begin (ляво) i ending(дясно) stroke настройки на компресия при CV/T / SPV амортисьори 5th Element / Manitou 6-way. Обърнете внимание на check-vavle компонента при компонента за регулиране на компресията в първата половина на хода.
Chuck Norris smells what the Rock is cooking... because the Rock is Chuck Norris' personal chef.
Аватар
flex
 
Мнения: 736
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Окт 02, 2005 9:21 am
Местоположение: /dev/zero

Re: Полезна документация и снимки на компоненти

Мнениеот buster4o » Вто Апр 14, 2009 9:53 pm

Моля ако може някой да постне подобна снимка или схемa за SR Suntour DuroTriple.
Аватар
buster4o
 
Мнения: 35
Рейтинг: 1180
Регистриран на: Чет Фев 12, 2009 8:38 pm

Re: Полезна документация и снимки на компоненти

Мнениеот GECKO » Сря Апр 15, 2009 12:57 am

flex написа:http://p1.pinkbike.com/photo/3244/pbpic3244385.jpg
http://p1.pinkbike.com/photo/3244/pbpic3244384.jpg

Begin (ляво) i ending(дясно) stroke настройки на компресия при CV/T / SPV амортисьори 5th Element / Manitou 6-way. Обърнете внимание на check-vavle компонента при компонента за регулиране на компресията в първата половина на хода.


Само ти се бъркат посоките ;)

Шиша с "иглата" е Begin (нискоскорстната) компресия, функцията е да ограничи oriface-а и по този начин да ограничи дебита на маслото. Лявата част с пружинката е Ending (Високоскоростната) компресия. Там функцията е при опредлена сила да отвори още една верига и да позволи на амортисьора да се сгъне по-бързо, като реално увеличи дебита на масло движещо се към резервоара, и тя се регулира според натягането на пружината.

Друг е въпроса, че Begining и Ending в случая е крайно неподходящ избор на думи, защото може дори при сгъване в рамките на първите 50% от хода при достатъчно висока сила така наречената "ending" клапа ще отвори.

Check Valve аз не виждам конкретно в случая и май ще е редно да загледаш буталцето в цилиндъра за тази функция при CV/t. При SPV май е малко по-различна реализацията.
Аватар
GECKO
 
Мнения: 2688
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Мар 03, 2005 1:22 am
Местоположение: GCB

Re: Полезна документация и снимки на компоненти

Мнениеот zero knowledge » Сря Апр 15, 2009 3:27 am

Принципно Gecko би бил прав за изпълнението на ЛС и ХС компресията, но случаят с Progressive е малко по-особен и информацията на flex всъщност е точната. За да не преразказвам ще дам линк към източника:
http://ridemonkey.com/forums/showthread.php?t=184201

MttyTee е бивш служител на фирмата и в темата има много полезна информация. Горните снимки идват точно от него.
19.6.16.6
Аватар
zero knowledge
 
Мнения: 721
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 29, 2002 10:40 pm
Местоположение: 02139

Re: Полезна документация и снимки на компоненти

Мнениеот veskoz » Сря Апр 15, 2009 8:22 am

:offtopic: Браво за темата :agree:
Сервизът за моя велосипед! http://www.velo09.com
Аватар
veskoz
 
Мнения: 4508
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Дек 29, 2007 12:30 pm
Местоположение: София

Re: Полезна документация и снимки на компоненти

Мнениеот GECKO » Сря Апр 15, 2009 1:23 pm

zero knowledge написа:Принципно Gecko би бил прав за изпълнението на ЛС и ХС компресията, но случаят с Progressive е малко по-особен и информацията на flex всъщност е точната. За да не преразказвам ще дам линк към източника:
http://ridemonkey.com/forums/showthread.php?t=184201

MttyTee е бивш служител на фирмата и в темата има много полезна информация. Горните снимки идват точно от него.


Явно не съм се осведомил добре, извинявам се за което.

В крайна сметка това, което виждам ме навежда на мисълта, че каквото и да става това е доста.. прогресивен :) амортисьор със адски много (да не кажа прекалено много) начална компресия. Може би дори лепкаво усещане заради всичките затворени клапани когато амортисьора стои статично (CV/t, LSC Check Valve, HSC шайбата на буталцето и за капак лепненето от плаващото бутало). Устройството на високоскоростната компресия ме навежда на мисълта, че ако някой иска повече това неминуемо ще доведе до хидравличен Spike от невъзможността и да отвори напълно, също така реглажа (обикновена настройка на максималният дебит) доста ограничава нивото на настройка, защото... е адекватен колкото настройка на SSV при Marzocchi. По-конвеционален клапан с натягане на пружината, който позволява Oriface-а да се отвори до максималния си капацитет при адекватен удар ми се струва къде къде по-удачно решение, но... всеки с вярванията си :dontknow:

Аз все-пак ще си остана на шайбения FOX на този етап.

ZK - темата беше наистина полезна (чудя се как съм я изпуснал :) )

Ако не се лъжа при Manitou 6way настройките са реализирани по различен начин.

Чудя се в крайна сметка това буталце (в резервоара) колко голяма функция изпълнява, и няма ли да се окаже че махането му ще даде една идея по-плавен преход между ниско и високо скоростните компресии? Давам си сметка, че без него реално ще има огромен спад в нискоскоростната компресия а реглажите и 2-та ще регулират максималният дебит на преминалото масло и реално ще има свободно минаване на нискоскоростна компресия... но за смекта на това клапана на буталото също има доста хидравлично съпротивление... ще падне мислене :)

@flex - мерси за информацията, беше доста полезно ако ще и само като начало. Извинявам се за :offtopic:
Аватар
GECKO
 
Мнения: 2688
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Мар 03, 2005 1:22 am
Местоположение: GCB

Re: Полезна документация и снимки на компоненти

Мнениеот zero knowledge » Сря Апр 15, 2009 7:14 pm

GECKO написа:В крайна сметка това, което виждам ме навежда на мисълта, че каквото и да става това е доста.. прогресивен :) амортисьор със адски много (да не кажа прекалено много) начална компресия. Може би дори лепкаво усещане заради всичките затворени клапани когато амортисьора стои статично (CV/t, LSC Check Valve, HSC шайбата на буталцето и за капак лепненето от плаващото бутало). Устройството на високоскоростната компресия ме навежда на мисълта, че ако някой иска повече това неминуемо ще доведе до хидравличен Spike от невъзможността и да отвори напълно, също така реглажа (обикновена настройка на максималният дебит) доста ограничава нивото на настройка, защото... е адекватен колкото настройка на SSV при Marzocchi. По-конвеционален клапан с натягане на пружината, който позволява Oriface-а да се отвори до максималния си капацитет при адекватен удар ми се струва къде къде по-удачно решение, но... всеки с вярванията си :dontknow:

Не забравяй, че тези отвори и клапи са за фина до-регулация - през тях минава само маслото, което се измества от обема на шиша. Основното смекчаване идва от буталото. Ако спаднеш налягането в шока, cv/t клапата ще е отворена и всякакво смекчаване ще идва от тези клапи и отвори, което е почти никакво. Та от тях на дали идва някакво спайкване. От скорошните ми карания с моя 5th останах много доволен, а дори не съм му сложил още от по-мекия семеринг. Повече ми допада от фокса (малки промени по шим стака), а от рокото е спорно (значителни промени по шим-стака).

Ще пада мислене :)
19.6.16.6
Аватар
zero knowledge
 
Мнения: 721
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 29, 2002 10:40 pm
Местоположение: 02139

Re: Полезна документация и снимки на компоненти

Мнениеот Newone » Чет Апр 16, 2009 7:13 am

Ако още не сте го видяли, ето и от мене линкче: http://forums.mtbr.com/showthread.php?t=393229
Life is a short, warm moment!
Аватар
Newone
 
Мнения: 1036
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Яну 03, 2004 5:46 am
Местоположение: Bulgaria

Re: Полезна документация и снимки на компоненти

Мнениеот flex » Чет Апр 16, 2009 11:03 am

Шайби за нискоскоростен рибаунд при Swinger. При моя 5th Element шайбите не се държат от зегерка а от обикновен болт.

LSR/BSR shim stack
Изображение

Шайби за високоскоростен рибаунд при Swinger/5th Element. Това което не мога да си обясня е защо се отразяват толкова много и на компресията, при намаляване/увеличаване на броя им? Така или иначе при сгъване дупките които покриват са си затворени. При сгъване маслото минава през външните отвори за компресия на буталото. При разгъване плаващото бутало затваря дупките за компресия на основното бутало. Оттам нататък в зависимост с каква сила и колко масло упражянва натиск при връщане влизат в роля двата шайбореда за двете степени на връщане. Поправете ме ако бъркам нещо.

HSR/ESR shim stack
Изображение

SPV / CV/T floating piston
Изображение
Chuck Norris smells what the Rock is cooking... because the Rock is Chuck Norris' personal chef.
Аватар
flex
 
Мнения: 736
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Окт 02, 2005 9:21 am
Местоположение: /dev/zero

Re:

Мнениеот XeDoX » Съб Апр 18, 2009 7:59 pm

Ето нещо,за което доста е изписано,но видеото е доста добре направено и мисля,че всеки ще схване как се настройва дерайльор след като го изгледа.
Изображение
Аватар
XeDoX
 
Мнения: 618
Рейтинг: 1796
Регистриран на: Нед Юни 04, 2006 9:39 am
Местоположение: Горна Оряховица

Re: Полезна документация и снимки на компоненти

Мнениеот pe60t0 » Пон Май 04, 2009 2:12 pm

Ето ви тегло на компоненти : http://weightweenies.starbike.com/
Make the sport fun not the fun a sport...
Аватар
pe60t0
 
Мнения: 1503
Рейтинг: 1390
Регистриран на: Сря Май 25, 2005 8:26 pm
Местоположение: Bulgaria

Re: Полезна документация и снимки на компоненти

Мнениеот ignorance » Вто Май 19, 2009 6:25 pm

моля намерете ми устройството на вилка ROCK SHOX DART 3 ( искам да видя какво има вътре :crazy: ) във вид на схема ( снимка ) БЛАГОДАРЯ :beer:
Аватар
ignorance
 
Мнения: 96
Рейтинг: 1139
Регистриран на: Вто Яну 15, 2008 10:35 pm
Местоположение: BAPHA

Re: Полезна документация и снимки на компоненти

Мнениеот TeDo_BaPHa » Чет Май 21, 2009 2:11 pm

Fox FLOAT
Изображение

DHX RC2
Изображение

NEW FIT RLC DAMPER
Изображение
ХОРА, ИЗПОЛЗВАЙТЕ ТЪРСАЧКАТА, ТЯ Е НАПРАВЕНА ЗА ДА ВИ УЛЕСНИ!!!
Cipokrila Zizibaga написа:p.s. Ако сте неосъзнат пубер на не повече от 14 и половина , или ми предлагате бартери за всякакъв вид бяла или черна техника, други предмети или човешки органи, моля не ме търсете.
Аватар
TeDo_BaPHa
 
Мнения: 2509
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Окт 13, 2007 9:31 pm
Местоположение: Варна

Re: Полезна документация и снимки на компоненти

Мнениеот matiosoft » Сря Юни 03, 2009 5:00 pm

sram x9 shifter rebuild :)
вярно че е първото което излиза при търсене в гугъл, но на мен ми беше полезно и може и да помогне на някой друг
:fire: no adrenaline no fun :fire:
matiosoft
 
Мнения: 298
Рейтинг: 1280
Регистриран на: Вто Мар 27, 2007 10:38 pm
Местоположение: Rosenhem, Germany

Re: Полезна документация и снимки на компоненти

Мнениеот sailman » Пон Юни 08, 2009 9:21 pm

Ето малко снимки на реалните размери на Kenda Nevegal и Kenda SB8 с размер ETRTO 58 - 559 (26 - 2.35), както и растоянието до чейнстея при рамка DRAG ZX 5 - http://picasaweb.google.bg/sailman90/Razmeri_na_Kenda#
Шини Mach 1 2.30 - 559х19С
Налягане в гумите:
Предна - 2.2 атм.
Задна - 2.5 атм.
Растояние м/у рамката DRAG Climber 08 и гума Kenda SB8 ETRTO 58 - 559 (26 х 2.35) - http://picasaweb.google.com/sailman90/K ... 7552202914, http://picasaweb.google.com/sailman90/K ... 6175136802
Шина Mach 1 MAD - 559х25С
ВЕЛО 2009 Sus scrofa domestica
Аватар
sailman
 
Мнения: 1443
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Май 25, 2008 11:10 am
Местоположение: София

Re: Полезна документация и снимки на компоненти

Мнениеот papi007 » Чет Юни 11, 2009 11:52 pm

Докато се ровичках из нета, намерих този сайт, който има доста информация.
http://www.windwave.co.uk/techinfo.html
Най-полезно може би е това: http://www.windwave.co.uk/documents/tec ... grams.html
Дано бъде полезен :beer:

Best wishes, pai007 :wavey:
Аватар
papi007
 
Мнения: 1084
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Юли 13, 2008 9:16 am
Местоположение: Село София

Re:

Мнениеот 25thframe » Вто Юни 16, 2009 2:41 pm



Същото ръководство на български език.

Доста полезно, особенно сега когато "напълних с въздух" и двете спирачки. :(
Аватар
25thframe
 
Мнения: 2271
Рейтинг: 1860
Регистриран на: Чет Авг 28, 2008 4:15 am
Местоположение: 28401

Re: Полезна документация и снимки на компоненти

Мнениеот FREERIDE RIDER » Сря Юни 17, 2009 1:38 pm

http://fantaman.pinkbike.com/album/part ... s--weigth/ Мисля че ще е полезно :agree:
Аватар
FREERIDE RIDER
 
Мнения: 939
Рейтинг: 1127
Регистриран на: Вто Фев 03, 2009 3:07 pm
Местоположение: Bulgaria ,Haskovo

Re: Полезна документация и снимки на компоненти

Мнениеот Capoeira » Чет Юни 18, 2009 3:04 pm

Сега го мернах:
Axle to Crown таблица за всички вилки на Rock Shox 2000-2009:
http://www.sram.com/_media/techdocs/08_ ... 2Crown.pdf

И същото за Marzocchi:
http://www.marzocchi.com/Template/listS ... mit=Select
Bikes Intelligence Life
Proud of Boxxer
Аватар
Capoeira
 
Мнения: 1188
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Дек 10, 2003 9:49 pm
Местоположение: 2025

Re: Полезна документация и снимки на компоненти

Мнениеот GECKO » Чет Юни 18, 2009 8:25 pm

Capoeira написа:Сега го мернах:
Axle to Crown таблица за всички вилки на Rock Shox 2000-2009:
http://www.sram.com/_media/techdocs/08_ ... 2Crown.pdf

И същото за Marzocchi:
http://www.marzocchi.com/Template/listS ... mit=Select


2-рото със сигурност не е вярно като информация освен ако прахоуловителя не е предвиден да се сгъва с около 8мм навътре. Дори тогава короната ще удари ботуша преди да си реализира пълния ход (притежавал съм такава вилка за... няколко дни - успях да премеря поне това :) ). Като цифра не е много но това си е ~ 0.5 градуса челен ъгъл.

Интересно е колко голямо влияние има всъшност 4-те милиметра повече в Offset-a при короната в сравнение с Boxxer/Travis
Аватар
GECKO
 
Мнения: 2688
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Мар 03, 2005 1:22 am
Местоположение: GCB

Re: Полезна документация и снимки на компоненти

Мнениеот outfaced » Пет Юни 19, 2009 11:38 am

TeDo_BaPHa написа:Fox FLOAT
...


тези по ме радват ;)

Изображение Изображение Изображение Изображение
Изображение Изображение
продавам: разни неща
Аватар
outfaced
 
Мнения: 6057
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Юли 20, 2007 3:24 pm
Местоположение: Пловдив

Re: Полезна документация и снимки на компоненти

Мнениеот zero knowledge » Сря Юни 24, 2009 10:23 am

GECKO написа:Интересно е колко голямо влияние има всъшност 4-те милиметра повече в Offset-a при короната в сравнение с Boxxer/Travis

Интересни въпроси задаваш :agree:
Влияние оказва общият offset, примерно разликата м/у 42мм и 45мм offset при стандартен за дх колело челен ъгъл и всичко друго еднакво, като ефект е съизмеримо с промяна на челния ъгъл от около половин градус.
19.6.16.6
Аватар
zero knowledge
 
Мнения: 721
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 29, 2002 10:40 pm
Местоположение: 02139

ПредишнаСледваща

Назад към Веломеханик

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 26 госта