Полезна документация и снимки на компоненти

Форум за въпроси, свързани с поддръжката и ремонта на велосипедите. Примерно: Как да си оправя това? Скърца ми еди къде си - на какво може да се дължи? Съвместимо ли е това с онова? и др. такива.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1100 / 1100 / 20

Re: Полезна документация и снимки на компоненти

Мнениеот GECKO » Сря Юни 24, 2009 1:07 pm

zero knowledge написа:
GECKO написа:Интересно е колко голямо влияние има всъшност 4-те милиметра повече в Offset-a при короната в сравнение с Boxxer/Travis

Интересни въпроси задаваш :agree:
Влияние оказва общият offset, примерно разликата м/у 42мм и 45мм offset при стандартен за дх колело челен ъгъл и всичко друго еднакво, като ефект е съизмеримо с промяна на челния ъгъл от около половин градус.


Да разбирам, че това прави вилката виртуално 1см по-ниска без да влиае на базата и да губи стабилността от този фактор... :confused:

Това за целия Offset, иначе при короната разликата май май влияе доста за градуса на завиване... :dontknow: Много неща станаха :)
Аватар
GECKO
 
Мнения: 2688
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Мар 03, 2005 1:22 am
Местоположение: GCB

Re: Полезна документация и снимки на компоненти

Мнениеот zero knowledge » Сря Юни 24, 2009 9:13 pm

Мда, нещо такова - повечето offset намалява trail-a и се губи малко стабилност, колкото от 0.5 градуса.
19.6.16.6
Аватар
zero knowledge
 
Мнения: 721
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 29, 2002 10:40 pm
Местоположение: 02139

Re: Полезна документация и снимки на компоненти

Мнениеот 6a6ku » Съб Юли 04, 2009 10:53 am

Ето и моята снимка на Rock Shox DART 2 в разглобено състояние.

http://pics.data.bg/categories/1/%d0%be ... 0%b0_0010/
Аватар
6a6ku
 
Мнения: 40
Рейтинг: 1220
Регистриран на: Нед Авг 24, 2008 11:11 am
Местоположение: Пловдив

Re: Полезна документация и снимки на компоненти

Мнениеот Disorder » Съб Юли 11, 2009 4:31 pm

http://www.timelaps.co.uk/assets/uploads/marazocchi%2007%20oil%20specs.pdf

Полезна таблица за притежателите на вилки Marzocchi модел 2007 - таблица с нивата на маслото при различните модели.
Аватар
Disorder
 
Мнения: 78
Рейтинг: 1255
Регистриран на: Пет Юли 20, 2007 12:13 pm
Местоположение: София

Re: Полезна документация и снимки на компоненти

Мнениеот codename47 » Сря Юли 15, 2009 8:39 pm

Ако приемете ограниченията си, ще успеете да ги прескочите и да минете отвъд тях!
Аватар
codename47
 
Мнения: 2295
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Май 13, 2006 9:19 pm
Местоположение: София

Re: Полезна документация и снимки на компоненти

Мнениеот daf4ov » Сря Юли 15, 2009 10:41 pm

Изображение

Internal view of the Avid Elixir R
Nothing compares to the simple pleasure of a bike ride :)
Аватар
daf4ov
 
Мнения: 1603
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Окт 19, 2007 5:55 pm
Местоположение: United States of Love...

Re: Полезна документация и снимки на компоненти

Мнениеот XeDoX » Сря Юли 15, 2009 10:56 pm

http://bicycle-hillclimb-machine.blogsp ... enies.html

Тук намерих малко информация за теглото на разни рамки.
Изображение
Аватар
XeDoX
 
Мнения: 618
Рейтинг: 1796
Регистриран на: Нед Юни 04, 2006 9:39 am
Местоположение: Горна Оряховица

Re: Полезна документация и снимки на компоненти

Мнениеот apostol » Пон Юли 20, 2009 10:18 pm

888 Service Manuals:

2005 888 R: http://manualer.happymtb.org/marzocchi/2005-888-r.pdf

2005 888 RC: http://manualer.happymtb.org/marzocchi/2005-888-rc.pdf

2005 888 VF: http://manualer.happymtb.org/marzocchi/2005-888-vf.pdf

2006 888 RC2: http://manualer.happymtb.org/marzocchi/2006-888-rc2.pdf

2006 888 RC2X: http://manualer.happymtb.org/marzocchi/ ... 8-rc2x.pdf

2006 888 VF: http://manualer.happymtb.org/marzocchi/2006-888-vf.pdf

2006 888 VF2: http://manualer.happymtb.org/marzocchi/2006-888-vf2.pdf



888 Exploded Diagrams:

2004 888 R Diagram: http://www.windwave.co.uk/documents/tec ... 20R%20.pdf

2005 888 RC Diagram: http://www.windwave.co.uk/documents/tec ... 70-200.pdf

2006 888 RC2X Diagram: http://www.windwave.co.uk/documents/tec ... 0%20TA.pdf

2006 888 VF2 Diagram: http://www.windwave.co.uk/documents/tec ... 0%20TA.pdf

2007 888 WC Diagram: http://www.windwave.co.uk/documents/tec ... %20200.pdf

2007 888 RC2X VA Diagram: http://www.windwave.co.uk/documents/tec ... 20RC2X.pdf

2007 888 SL Diagram: http://www.windwave.co.uk/documents/tec ... %20ATA.pdf

2007 888 RCV Diagram: http://www.windwave.co.uk/documents/tec ... %20RCV.pdf

2008 888 RC-3-WC Part Names & Serial Numbers: http://www.windwave.co.uk/documents/tec ... ervice.pdf

2008 888 RC-3-WC Diagram: http://www.windwave.co.uk/documents/tec ... C-3_WC.pdf

2008 888 RC-3 ATA-WC Part Names & Serial Numbers: http://www.windwave.co.uk/documents/tec ... ervice.pdf

2008 888 RC-3 ATA-WC Diagram: http://www.windwave.co.uk/documents/tec ... ATA_WC.pdf

2008 888 RC-3 Part Names & Serial Numbers: http://www.windwave.co.uk/documents/tec ... ervice.pdf

2008 888 RC-3 Diagram: http://www.windwave.co.uk/documents/tec ... 8_RC-3.pdf

2008 888 RCV Part Names & Serial Numbers: http://www.windwave.co.uk/documents/tec ... ervice.pdf

2008 888 RCV Diagram: http://www.windwave.co.uk/documents/tec ... 88_RCV.pdf

Поздрави :beer:
''...хибрид между седалков лифт и вагон-ресторант...''
Аватар
apostol
 
Мнения: 168
Рейтинг: 1291
Регистриран на: Съб Сеп 13, 2008 9:28 am

Re: Полезна документация и снимки на компоненти

Мнениеот apostol » Сря Юли 22, 2009 6:23 pm

Exploded view:
Marzocchi 2005 888 RC

Изображение
/click on the image for high resolution/ :magnify:
''...хибрид между седалков лифт и вагон-ресторант...''
Аватар
apostol
 
Мнения: 168
Рейтинг: 1291
Регистриран на: Съб Сеп 13, 2008 9:28 am

Re: Полезна документация и снимки на компоненти

Мнениеот apostol » Съб Юли 25, 2009 4:01 pm

Exploded view:
Avid code piston

Изображение
/click on the image for high resolution/ :magnify:
''...хибрид между седалков лифт и вагон-ресторант...''
Аватар
apostol
 
Мнения: 168
Рейтинг: 1291
Регистриран на: Съб Сеп 13, 2008 9:28 am

Re: Полезна документация и снимки на компоненти

Мнениеот FREERIDE RIDER » Сря Юли 29, 2009 11:35 pm

Прослувутите Raca Face Atlas

Изображение
Аватар
FREERIDE RIDER
 
Мнения: 939
Рейтинг: 1127
Регистриран на: Вто Фев 03, 2009 3:07 pm
Местоположение: Bulgaria ,Haskovo

Re: Полезна документация и снимки на компоненти

Мнениеот flex » Пет Юли 31, 2009 10:53 am

За всички , които имат главини с алуминиеви шлици за венците. Би трябвало да ползват венци от този тип:

Изображение
Изображение
Изображение

Всичко друго различно от венци с алуминиев паяк (XT, SLX, XTR, Sram PG990) има риск да сдъвче тялото на freewheela.

Като например:

Изображение
Изображение



Поинтересувах се малко, защото скоро ми предстои попупка на задна главина и ми се стори малко нередно венците да оставят дълбоки следи по шлиците, каквито съм виждал на приятели. Та се натъкнах документация от Hope, която обяснява това за да се избегнат проблеми.
Chuck Norris smells what the Rock is cooking... because the Rock is Chuck Norris' personal chef.
Аватар
flex
 
Мнения: 736
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Окт 02, 2005 9:21 am
Местоположение: /dev/zero

Re: Полезна документация и снимки на компоненти

Мнениеот veskoz » Пет Юли 31, 2009 2:38 pm

Сервизът за моя велосипед! http://www.velo09.com
Аватар
veskoz
 
Мнения: 4508
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Дек 29, 2007 12:30 pm
Местоположение: София

Re: Полезна документация и снимки на компоненти

Мнениеот R.monster » Пет Юли 31, 2009 3:11 pm

Internal views :
Shimano BR-M585 lever :magnify:
ИзображениеИзображениеИзображение
/click on the image for high resolution/
Аватар
R.monster
 
Мнения: 181
Рейтинг: 1279
Регистриран на: Нед Сеп 14, 2008 5:49 pm

Re: Полезна документация и снимки на компоненти

Мнениеот FREERIDE RIDER » Сря Авг 19, 2009 2:48 pm

Easton Havoc DH Bar : Изображение
Аватар
FREERIDE RIDER
 
Мнения: 939
Рейтинг: 1127
Регистриран на: Вто Фев 03, 2009 3:07 pm
Местоположение: Bulgaria ,Haskovo

Re: Полезна документация и снимки на компоненти

Мнениеот An1MaL » Сря Сеп 02, 2009 7:51 pm

Как да се научим да си изправяме каплите сами?
Ето на кратко как става:

Най-добре да си оправите каплите сами ето по този начин:

Изправяне на капли.
Тази процедура на пръв поглед изглежда сложна, но след едно добро обяснение и няколко повторения на наученото ще ви се стори елементарно.
Намиране на кривините:
Приемаме, че каплата ви е крива и започваме работа по нея. Ако имате стенд няма да е лошо да свалите каплата от колелото и да я поставите на него, но тъй като се съмнявам, че сте си купил/направил стенд, а не можете да изправяте капли обяснявам как става направо на колелото.

1. Обръщате си колелото на обратно, за да може да си въртите каплата, както си поискате. Препоръчително е преди да започнете да изправяте да си свалите гумата, за да можете по-лесно да гледате трептенето на каплата, докато се върти, а и с гума няма начин да разберете дали каплата бие нагоре, а и ако гумата ви е изкривена доста често ще ви заблуждава, докато следите дали не бие някъде каплата.

2. Единият вариант (който е по-удобен и по-точен) е да следите биенето на каплата ви чрез фулмастери. Обяснявам как става това. Вземате 3 фулмастера (ама гледайте да не са някои пермаментни, че после няма да можете да си изчистите каплата) и малко тел. Чрез телта закрепяте 2-та фулмастера за задната вилка (по ваше желание - дали горе или долу), така че да са на съвсем малко растояние от спирачната повърхност, а третия - до тръбата на седалката, така че да е на съвсем малко растояние от едната страна на каплата ви, за да се проследи биенето нагоре.

3. След като сте поставили фулмастерите завъртете каплата и където тя е крива фулмастерите оставят цветна следа. И вече като знаем къде точно е крива каплата можем да започнем с изправянето.

Изображение

Допълнение: Другият вариант е да настроите спирачките си на много малко растояние от спирачната повърхност и по този начин, когато завъртите каплата тя ще спира на изкривените места и започвате изправяне, докато не премине даденото място през накладките. лично аз практикувам този метод, който е малко по-труден, но след като свикнете няма да ви прави впечатление.

Изправяне:
Изправянето на каплите става чрез затягане и отпускане на спиците, което става като се въртят ниплите със спецално ключе. Има много видове ключета, като може да ги намерите на различни цени около 3-4 лева, (от битака струва 1 лев ).

1. Изправянето на каплата става по следния начин. Няма начин да не сте забелязали, че спиците си идват от двете страни на главината (двата фланеца), а не от средата. Ако приемем, че мястото посочено на картинката е изкривеното място и то бие наляво, тогава стягаме противоположните спици в случая "А" и "В". По този начин спицата опъва към себе си цялата шина и съответно чрез натягането тя се изправя. Ако от тази страна ниплите са много натегнати и не позволяват да се натягат още, можете да отпуснете малко от другата страна - в случая "С" и "D" и е фектът е същият.
Допълнение: Процедурата е еламентарна, но иска тренировки, за да се осъвършенства напълно. Лично аз сам разбрах как става, но го усвоих много бавно. Като започнете веднъж да изправяте всичко ще ви се нареди. Общо взето накъдето натягате натам отива шината, и където отпускаш отива на другата страна.
Изображение
2. Огледайте едната страна (да вземем дясната) за следи от фулмастера, ако има започнете да натягате спиците, които идват от левия фланец от началото до края на чертата. След като сте натегнали забършете чертата с някакъв парцал и завъртете леко напред- назад, така че мястото което сте изправяли да преминава през фулмастерите, ако чертата отново се появи продължавайте да натягате, докато спирачната повъхност премине успешно през фулмастерите. Ако сте натегнали прекалено много спиците, кривината ще се получи от другата страна. След като изправите всички спици от тази страна може да завъртите отново и да видите дали има следи от другата страна. Ако има повтаряте процедурата. И така докато каплата премине успешно през фулмастерите без да се надраска. След това, ако фулмастерите ви са по-отдалечени може да ги приближите съвсем близо до спирачната повърхност, естествено без да се опират (именно за това, когато поставяхте фулмастерите не ви казах да ги застопорите със скоч, защото после трудно ще се предвижат навътре) и да завъртите отново и ако отново се появи линийка пак изправяте. Просто, но ефективно.

3. След като вече каплата е права погледнете дали не бие нагоре, съдейки отново по чертичките, които е оставил горният фулмастер (в крайна сметка за какво сме го сложили там).

4. Ако каплата ви бие нагоре намерете мястото и започнете да затягате всички спици по ред като започнете от началото на чертата до края. Естествено затягайки спиците от едната страна каплата се изкривява към затегнатите спици, именно за това затягате със същия брой обороти и спиците от другата страна, така каплата се връща в нормалното си положение.

Изображение

5. Ако нагоре няма кривина проверете дали няма надолу. Доближете фулмастрера така, че той да драска постоянно по каплата. Направете един оброт и там където няма надраскано значи каплата ходи надолу.

6. Изпълнявате същата процедура, но този път вместо да затягате, разхлабвате спиците (естествено пак и от двете страни).

7. След като се уверите, че каплата ви вече не бие нагоре или надолу, проверете отново дали случайно не сте я изкривили, докато сте затягали/разхлабвали спиците. Ако сте я изкривили надявам се вече да знаете какво да правите.

Колкото и да е досадна тази процедура тя се налага твърде често и е добре да бъде усвоена, защото едно изправяне на капла не е сравнително евтино.

Автор: Иван Костадинов

По-добре първо пробвайте на някоя по-стара капла.
Bogdan Andreev - RAM BIKES N4
Аватар
An1MaL
 
Мнения: 584
Рейтинг: 1942
Регистриран на: Пон Сеп 15, 2008 10:05 am
Местоположение: София

Re: Полезна документация и снимки на компоненти

Мнениеот Geronimo » Пон Сеп 07, 2009 9:07 pm

Shimano XT Shadow Rear Derailleur RD-M772
SHIMANO XT Shadow 2.JPG
(384.57 KiB) 842 пъти
Аватар
Geronimo
 
Мнения: 361
Рейтинг: 1683
Регистриран на: Вто Мар 03, 2009 9:08 pm

Re: Полезна документация и снимки на компоненти

Мнениеот veskoz » Сря Сеп 09, 2009 1:10 pm

ЪЪ май на Sram на сайта ги има, но все пак:
http://www.orangebikes.co.uk/technical/rs.php
Сервизът за моя велосипед! http://www.velo09.com
Аватар
veskoz
 
Мнения: 4508
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Дек 29, 2007 12:30 pm
Местоположение: София

Re: Полезна документация и снимки на компоненти

Мнениеот gatof » Вто Сеп 15, 2009 7:41 am

понеже шиманските дерейлиори много се мятат ето снимки как се натягат пружините. в случая това е Деоре!
DSC0511711.jpg
(303.58 KiB) 1251 пъти
DSC0511611.jpg
(276.63 KiB) 871 пъти
DSC0511511.jpg
(248.48 KiB) 777 пъти
DSC0511411.jpg
(295.75 KiB) 725 пъти
DSC0511211.jpg
(234.18 KiB) 697 пъти
DSC0511111.jpg
(179.02 KiB) 700 пъти
DSC0511011.jpg
(296.83 KiB) 715 пъти
DSC0510811.jpg
(239.03 KiB) 734 пъти
gatof
 
Мнения: 143
Рейтинг: 1230
Регистриран на: Вто Авг 21, 2007 11:49 pm

Re: Полезна документация и снимки на компоненти

Мнениеот enduro » Вто Сеп 22, 2009 12:09 am

Ето и ръководство за обезвъздушаване и смяна на течно на предна хидравлична спирачка HAYES
http://www.parktool.com/repair/readhowto.asp?id=138
http://www.parktool.com/index.asp Сата съдържа доста голяма база заремоти по байка .
Поздрави от Русе.
Аватар
enduro
 
Мнения: 9
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Съб Сеп 19, 2009 2:04 pm
Местоположение: Ruse

Re: Полезна документация и снимки на компоненти

Мнениеот tanec » Пет Сеп 25, 2009 6:34 pm

Инструкции за сервизиране и поддръжка на Marzocchi 66 RC от 2005
Прикачени файлове
2005-66-rc.pdf
(503.5 KiB) 515 пъти
Аватар
tanec
 
Мнения: 329
Рейтинг: 1992
Регистриран на: Пон Апр 25, 2005 8:22 am

Re: Полезна документация и снимки на компоненти

Мнениеот FREERIDE RIDER » Пон Окт 05, 2009 6:02 pm

Разглобено Manitou Dorado : http://spoiledgoods.pinkbike.com/album/ ... Internals/
Аватар
FREERIDE RIDER
 
Мнения: 939
Рейтинг: 1127
Регистриран на: Вто Фев 03, 2009 3:07 pm
Местоположение: Bulgaria ,Haskovo

Re: Полезна документация и снимки на компоненти

Мнениеот daf4ov » Съб Окт 10, 2009 7:27 pm

Service RS Boxxer Ride 2005
Изображение

Service Dirt Jumper 3
Изображение

Service FOX DHX 5.0
Изображение
Изображение
Изображение
Nothing compares to the simple pleasure of a bike ride :)
Аватар
daf4ov
 
Мнения: 1603
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Окт 19, 2007 5:55 pm
Местоположение: United States of Love...

Re: Полезна документация и снимки на компоненти

Мнениеот daf4ov » Вто Окт 20, 2009 1:57 pm

totem coil service
Изображение
Marzocchi 66 VF 2006
Изображение
Marzocchi roco wc
Изображение
Nothing compares to the simple pleasure of a bike ride :)
Аватар
daf4ov
 
Мнения: 1603
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Окт 19, 2007 5:55 pm
Местоположение: United States of Love...

Re: Полезна документация и снимки на компоненти

Мнениеот FREERIDE RIDER » Пон Окт 26, 2009 10:07 pm

Изображение
Formula ONE Disc Front Brake 2008

Изображение
Formula Disc Brake Adapter 180mm IS front rear 200mm front IS 2008

Изображение
Formula 200mm Rotor 20

Изображение
Odi ruffian grips set

Изображение
Shimano Shadow Medium Cage Rear Derailleur

Изображение
FOX 500 x 2.8 steel spring

Изображение
2008 Marzocchi 66 ATA (with fsa crown race)

Изображение
Rock Shox Totem Solo Air 1.5 Steerer full length 2008 Suspension Fork

Дано е полезно на някой . :beer:
Аватар
FREERIDE RIDER
 
Мнения: 939
Рейтинг: 1127
Регистриран на: Вто Фев 03, 2009 3:07 pm
Местоположение: Bulgaria ,Haskovo

Re: Полезна документация и снимки на компоненти

Мнениеот did » Вто Окт 27, 2009 1:47 pm

@FREERIDE RIDER: Имаш минусче от мен!

Защо трябва да слагаш тия картинки в темата? Не може ли просто да дадеш линк към източника http://www.sicklines.com/gallery/showga ... hp/cat/529
Q. b. f. f. f. s.
Аватар
did
 
Мнения: 16523
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 14, 2003 3:00 pm
Местоположение: Пловдив

Re: Полезна документация и снимки на компоненти

Мнениеот nicky bike » Вто Окт 27, 2009 4:38 pm

Здравейте и от мен. Отдавна се каня да споделя нещо което ми каза преди година създателя на тази тема flex за което му благодаря. :beer:


Та става въпрос за Алтернативни минерални масла за спирачки тогава потърсих това масло LHM на MOTUL доставчика на фирмата ми каза ,че в момента нямат същото и ми предложи оригиналното "TOTAL LHM PLUS" за хидравликата на Citroen (за което съм му благодарен) Оказа се ,че дори струва само 22лв. литъра (до колкото си спомням). За съпоставка мога да кажа, че Минерално масло SHIMANO 50 ml. струеа 19.90лв.

Вече година карам с това на TOTAL и не намирам никаква разлика с това на SHIMANO (освен яркозеления цвят) :D .
:peace: Обръщам се към колегите с този пост. И за клиентите ни ще излезе доста по евтино с това масло. :beer:
Умния човек не говори много, а действа, простия ... само пише, когато няма какво друго да направи!
Аватар
nicky bike
 
Мнения: 959
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Юни 20, 2006 8:49 pm
Местоположение: Bulgaria Габрово

Re: Полезна документация и снимки на компоненти

Мнениеот FREERIDE RIDER » Вто Окт 27, 2009 8:59 pm

did написа:@FREERIDE RIDER: Имаш минусче от мен!

Защо трябва да слагаш тия картинки в темата? Не може ли просто да дадеш линк към източника http://www.sicklines.com/gallery/showga ... hp/cat/529


OK. Следващ път ще го имам в предвит , мерси за съвета ,и минуса :D . Съжелявам за :offtopic:
Аватар
FREERIDE RIDER
 
Мнения: 939
Рейтинг: 1127
Регистриран на: Вто Фев 03, 2009 3:07 pm
Местоположение: Bulgaria ,Haskovo

Re: Полезна документация и снимки на компоненти

Мнениеот daf4ov » Пет Окт 30, 2009 2:11 pm

2010 Boxxer Race
Изображение
Nothing compares to the simple pleasure of a bike ride :)
Аватар
daf4ov
 
Мнения: 1603
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Окт 19, 2007 5:55 pm
Местоположение: United States of Love...

Re: Полезна документация и снимки на компоненти

Мнениеот msniki » Нед Ное 01, 2009 8:38 pm

Изображение
Dirt jumper 3 06
Аватар
msniki
 
Мнения: 2350
Рейтинг: 1392
Регистриран на: Вто Авг 19, 2008 6:50 pm
Местоположение: Шумен/Русе

ПредишнаСледваща

Назад към Веломеханик

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 47 госта


cron