Луфт капла/шина

Форум за въпроси, свързани с поддръжката и ремонта на велосипедите. Примерно: Как да си оправя това? Скърца ми еди къде си - на какво може да се дължи? Съвместимо ли е това с онова? и др. такива.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1100 / 1100 / 20

Луфт капла/шина

Мнениеот vilio » Вто Мар 24, 2009 4:58 pm

Здравейте,

въпросът ми е елементарен за повечето от Вас, но никъде не намерих нищо по него и затова питам:

Има ли "допустим" луфт на каплата или при най-малкото отклонение е препоръчително да се центрова?

Става дума за съвсем малко отклонение, не опира в калотките, но на съвсем равно място се усеща по движението на колелото.

Благодаря предварително! :) :) :)

пс: Ако въпросът наистина е много тъп и не заслужава внимание, нека Админа изтрие темата!!!
vilio
 
Мнения: 47
Рейтинг: 1290
Регистриран на: Нед Мар 15, 2009 10:38 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот Admin » Вто Мар 24, 2009 5:26 pm

Няма да я трия, но и не знам как точно го усещаш това биене, ако е толкова леко? :dunno: Нали за планински велосипед става дума?
Аз съм усещал биене само при доста сериозни изкривявания и подбивания на каплата, а още по-често при крива или недобре монтирана външна гума, затова освен каплата, провери дали гумата ти се върти право.
Интелигентният човек има възможност да се държи като такъв или като простак. Простакът няма подобен избор.
Аватар
Admin
 
Мнения: 16380
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 20, 2002 12:00 am
Местоположение: София

Мнениеот marsa » Вто Мар 24, 2009 5:28 pm

Ако го усещаш не трябва да го има.

При диск може да се каже, че има "минимално допустимо", но при V-brake и останалите типове спиращи с калодки-шина, принципно всичко различно от идеалната правина се смята за лошо.

Разбира се ако не ти пречи, ти си преценяваш дали да не караш с биенето.

П-с: Доколкото разбрах става дума за биене на крива калпа, а не за луфт в главината? или греша? Ако говорим за луфт - и минималното е недопустимо, колелото няма да се върти гладко, а и ще се износи много по- бързо!
Кучетата си Изображение, колелото си Изображение.
Аватар
marsa
 
Мнения: 3601
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Фев 02, 2008 4:27 pm
Местоположение: София

Мнениеот Вилката » Вто Мар 24, 2009 5:31 pm

Ами допустимо е това, което не ти пречи. Когато бие настрани, имаш спирачни проблеми, когато бие нагоре се добавя и дискомфорт.
Друго, което трябва да разбереш обаче, е от къде идва това биене. Ако е скъсана спица не е добре да караш така. Добре е и да прегледаш колко са ти натегнати спиците. Едно леко изкривяване може да вкара много напрежение в някои от спиците и да се стигне до скъсвания.

Edit: Мнение номер 300 от мен :) Ако беше наоколо щях да почерпя с една корекция на каплата ;)
:beer:
Аватар
Вилката
 
Мнения: 944
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Юни 20, 2007 3:21 pm

Мнениеот vilio » Вто Мар 24, 2009 7:10 pm

Ще се опитам да уточня няколко неща, за които се извинявам, че не написах още в началото.

1. Колелото е силно казано планински велосипед - Хакер. На 20-30 км. е, новичък все още
2. В главините няма луфт.
3. И двете капли бият (може би затова го усещам). Не разбирам много, но ми се струва, че дори да бият настрани е мнооого леко, почти недоловимо за окото. За биенето "нагоре" не знам как да разбера просто и затова мисля, че ще е това.
4. За разлика от каплите, гумите доста по-видимо "играят".
5. Отпред почти няма разлика в натягането (по-усет), отзад 3-4 спици са малко по-хлабави и то всичките са свързани за десния фланец.

Съжалявам ако звуча тъпо, ама дотолкова разбирам. Разбира се не очаквам да решите проблема по нета, по-скоро исках да чуя компетентни мнения, за да знам дали да търся майстор или не е наложително.
Всичко това е, защото отскоро живея тук(Пазарджик) и не знам на кой майстор да се доверя или да питам.

За пореден път благодаря за вниманието! :) :) :)

пс: За всяко мнение - една бира от мене. Ако някой има път насам, неговото не се губи! :beer: :beer: :beer:
vilio
 
Мнения: 47
Рейтинг: 1290
Регистриран на: Нед Мар 15, 2009 10:38 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот Вилката » Вто Мар 24, 2009 8:36 pm

Обърни байка и завърти хубаво колелата едно по едно. Доближи с ръка колодката на в-брейка близо до шината и наблюдавай има ли "клатене" на шината спряма накладката. Така се лови сравнително точно кривина в шината. При гумата също има техника да се улови биенето. Гумите обикновено имат някаква линия близо до мястото и с контакта и с шината. Биене в гумата има при различно навлизане на външната гума в шината. Т.е. ако линията на гумата е ту по-близо до ръба на шината, ту по-далеч, значи това ти е проблемът. Това пак се забелязва по-лесно при въртящщо се колело.
За лекуването на двете болести има много съвети във форума, но първо разбери от какво се оплакваш ;)
:beer:
Аватар
Вилката
 
Мнения: 944
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Юни 20, 2007 3:21 pm

Мнениеот marsa » Вто Мар 24, 2009 8:52 pm

Е, за гумите - спадни да станат доста меки, намести с ръка и леко "поблъскване" в земята, напомпай до предписанието и пробвай как е :agree:

Това, разбира се, ако самите гуми не са с дефект.
Кучетата си Изображение, колелото си Изображение.
Аватар
marsa
 
Мнения: 3601
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Фев 02, 2008 4:27 pm
Местоположение: София

За биене на капли

Мнениеот Univer welo » Сря Мар 25, 2009 9:18 am

За гумите ,предполагам ти стана ясно , допълвам при китайски гуми и гуми по широки или по тясни /пример на капла за 1,9 си сложил 2,3 ще имаш грижи /. Ако гумата е точна карай я по -мека известно време, ще си намери пътя в живота. За каплите -вземи един фулмастер, фиксирай го неподвижно допрян до каплата и завърти- ще ти очертае и аксиалнито и радиалното /елипса/ биене. Трябва малко търпение и повечко практика.
Аватар
Univer welo
 
Мнения: 230
Рейтинг: 1238
Регистриран на: Сря Сеп 03, 2008 11:53 am
Местоположение: СВЕТЪЛ БАЛКАНСКИ СУБЕКТ

Мнениеот vilio » Сря Мар 25, 2009 6:56 pm

Благодаря много за съветите и по-специално на Админа, че уважи темата ми. Днес нямах време, но утре ще се позанимая с колелото.

Разбира се ще "докладвам" резултатите! :beer: :beer: :beer:
vilio
 
Мнения: 47
Рейтинг: 1290
Регистриран на: Нед Мар 15, 2009 10:38 pm
Местоположение: Пловдив


Назад към Веломеханик

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 5 госта