Voiso написа:Зависи от контрата .Аз поне съм се сблъсквал с два вида. Даже ги пазя по мазето някъде при желание ще ти направя снимки .Ако искаш просто да ти превътра назад откачаш лоста както те посъветваха ,ано не всяка друга манипулация няма сисъл 1 кило тежи ебати ...
Да, има два вида контри:
1) Шимано използва механизъм от типа барабанна спирачка, в смисъл има две стоманени "накладки" вътре които се изместват навън спрямо оста на въртене на колелото и закопчават в стпманения барабан вътре в главината. За разлика от автомобилите обаче това не става чрез лостове, а чрез един конус с дву- или три-канална резба който при завъртане на задния венец наобратно се измества в посока на наклаките почва да ги раздалечава. След отваряне на главината и изваждане на накладките и конуса рзултата е главина със свободен венец.
2) K&M (или нещо от тоя сорт) използва механизъм от типа многодисков съединител, има 18 шайби вътре от които 9 са стоманени са фиксирани с жлебове към оста на задното колело (неподвижни са, не се въртят) и 9 са месингови и са фиксирани с жлебове към тялото на главината (въртят се заедно с колелото). При завъртане на задния венец наобратно една втулка с дву- или три-канална резба (като конуса ма Шимано, само дето не е конус а цилиндър) се премества и започва да натиска върху шайбите и да ги притиска една към друга - триенето между стоманените и месонговите шайби поражда спирачния момент на задното колело на байка. За да се неутрализира спирачката е необходимо само да се премахне тази притискателна втулка, шайбите може да си стоят в главината.