Относно вентилите?

Форум за въпроси, свързани с поддръжката и ремонта на велосипедите. Примерно: Как да си оправя това? Скърца ми еди къде си - на какво може да се дължи? Съвместимо ли е това с онова? и др. такива.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1100 / 1100 / 20

Относно вентилите?

Мнениеот LIL » Пет Апр 17, 2009 8:28 am

Привет!
Едно такова въпросче- Каплите са ми с френски вентил, ще я повредя ли нещо, ако разширя отвора за автомобилен? Разликата според мен е нищожна, но може все пак нещо да се отслаби каплата, прави ли се по принцип това?
Аватар
LIL
 
Мнения: 286
Рейтинг: 1789
Регистриран на: Пет Мар 20, 2009 10:40 am
Местоположение: София

Re: Относно вентилите?

Мнениеот marsa » Пет Апр 17, 2009 8:29 am

Не. Това е нерядко срещана практика. А защо не караш с френски? По мои лични наблюдения по- лесно се помпа с ръчна помпа. Разбира се на бензиностанцията ще трябва да носиш и преходник, но пък на ръка няма да имаш проблеми.
Кучетата си Изображение, колелото си Изображение.
Аватар
marsa
 
Мнения: 3601
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Фев 02, 2008 4:27 pm
Местоположение: София

Re: Относно вентилите?

Мнениеот LIL » Пет Апр 17, 2009 8:57 am

От отговора ти да разбирам, че няма проблем така ли :eyebrow: :) Иначе да, основната причина да предпочитам автомобилен, е удобството да помпаш на бензиностанция. Ако недостатъка на автомобилния е само по трудното помпане не ме притеснява...мноо съм як :D
Аватар
LIL
 
Мнения: 286
Рейтинг: 1789
Регистриран на: Пет Мар 20, 2009 10:40 am
Местоположение: София

Re: Относно вентилите?

Мнениеот Олеомак » Пет Апр 17, 2009 9:07 am

По никакъв начин няма да повлияе замяната на вентилите върху здравината или качествата на шините на велосипеда ти. Ще си създадеш единствено известно неудобство, в случай че се наложи да подмениш спукана гума на път (т.е. извън населено място). С лека ръчна помпа е невъзможно да вкараш нужното количество въздух през подменените вентили, докато с френските не бил имал подобен проблем ... ако, разбира се, не тръгваш на път с компресор в раничката си ... :) Светли празници и остани със здраве!
Олеомак
 
Мнения: 99
Рейтинг: 1260
Регистриран на: Съб Юни 21, 2008 4:41 pm

Re: Относно вентилите?

Мнениеот jivkonik » Пет Апр 17, 2009 9:20 am

С ВЕЛОСИПЕДНА помпа дълга 1 педя вкарвам в гумата с автомобилен вентил 3.5 атмосфери!!
Е има и помпи, има и боклуци, зависи кой какво ползва.... :dontknow:
Аватар
jivkonik
 
Мнения: 2600
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Юни 29, 2004 9:59 pm
Местоположение: Bulgaria, Sofia

Re: Относно вентилите?

Мнениеот Alpina » Пет Апр 17, 2009 9:28 am

Олеомак написа:С лека ръчна помпа е невъзможно да вкараш нужното количество въздух през подменените вентили, докато с френските не бил имал подобен проблем ...

Нищо такова. Докарвам поне 3 атмосфери с малка тъчна помпа без никакви затруднения :beer:

И все пак, аз лично не бих правил тази операция.
C'est la vie
Аватар
Alpina
 
Мнения: 9083
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Юли 03, 2005 12:26 pm
Местоположение: +3596997

Re: Относно вентилите?

Мнениеот HepBeH_XaMcTep » Пет Апр 17, 2009 10:40 am

LIL написа:Привет!
Едно такова въпросче- Каплите са ми с френски вентил, ще я повредя ли нещо, ако разширя отвора за автомобилен? Разликата според мен е нищожна, но може все пак нещо да се отслаби каплата, прави ли се по принцип това?


Какви са те? :)
иначе има преходници към автомобилен вентил!
Изображение
Nikon d300 +Nikon 50mm f1.4, Tamron 17-50 2.8 +SB600 +Minolta 5400hs +RF-602
Аватар
HepBeH_XaMcTep
 
Мнения: 7592
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Юли 01, 2004 12:51 pm
Местоположение: 42.697556 N, 23.323638 E

Re: Относно вентилите?

Мнениеот LIL » Пет Апр 17, 2009 11:02 am

Ми, имам някакъв преходник, но не ми свърши работа нещо :dontknow: С ръчна помпа върши работа, но с накрайниците на бензинджииските компресори не работи Иначе каплите са ми...не ги знам кви са :nuts: на SUB20.
Аватар
LIL
 
Мнения: 286
Рейтинг: 1789
Регистриран на: Пет Мар 20, 2009 10:40 am
Местоположение: София

Re: Относно вентилите?

Мнениеот rarekin » Пет Апр 17, 2009 2:20 pm

Купи си една качествена помпа и си ползвай сегашните вентили. Хем ще свикнеш да си носиш помпа с теб, когато си с колелото, хем няма да се вкарваш в приключения с неясен край. Ако не смяташ да правиш конкретните капли безкамерни (не, че и за това няма решение, но ....), според мен, вентилите "Преста" (френски) нямат нито един недостатък, спрямо "Шрадер"-овите (автомобилни).

P.S. Цената на качествен преходник.
Планинското колоездене може да бъде опасен спорт! Винаги карайте с каска! Никоя екипировка не може да гарантира колоездача срещу падане и тежко нараняване!
rarekin
 
Мнения: 1589
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Сеп 03, 2006 1:25 am
Местоположение: Германия

Re: Относно вентилите?

Мнениеот airborneone » Пет Апр 17, 2009 2:34 pm

rarekin написа:вентилите "Преста" (френски) нямат нито един недостатък, спрямо "Шрадер"-овите (автомобилни).

Единствено са по-леки...
Аз лично карам с френски винтили от почти година.
Купуваш си преходниче за 1.20 и си помпаш на която си поискаш бензиностанция. :beer:
Аватар
airborneone
 
Мнения: 3689
Рейтинг: 1998
Регистриран на: Нед Авг 07, 2005 7:26 pm
Местоположение: София

Re: Относно вентилите?

Мнениеот LIL » Пет Апр 17, 2009 3:06 pm

Благодарско на всички :beer: Убедихте ме :) няма да правя интервенции, ще си взема хубав преходник.
Аватар
LIL
 
Мнения: 286
Рейтинг: 1789
Регистриран на: Пет Мар 20, 2009 10:40 am
Местоположение: София

Re: Относно вентилите?

Мнениеот marsa » Пет Апр 17, 2009 9:23 pm

marsa написа:Не. Това е нерядко срещана практика. А защо не караш с френски? По мои лични наблюдения по- лесно се помпа с ръчна помпа. Разбира се на бензиностанцията ще трябва да носиш и преходник, но пък на ръка няма да имаш проблеми.
Не че ме интересува коефициента, но ми е интересно кой не споделя мнението, и с кое не е съгласен :^:

Не. - Практически проблем няма да има, цигания е да си "модваш" шината с бормашина, но отслабването на здравината е незначително и пренебрежимо малко за полеви условия. Проблем няма (ако се направи като хората).

Това е нерядко срещана практика. - Невероятно, но факт :idea: наистина има хора, които дупчат шини, дори във форума със сигурност.

А защо не караш с френски? - След като разполага с такава шина, вероятно има все някаква причина да има точно такава шина.

По мои лични наблюдения по- лесно се помпа с ръчна помпа. - Изказвам гледна точка (отбелязано!), който не е съгласен ще напише, както и се случи, но това е въпрос на лична преценка. Според мен евтина VF помпи добре колкото по- скъпа AV.

Разбира се на бензиностанцията ще трябва да носиш и преходник - Споменавам за магията на преходниците, в случай че човекОТ не знае.

С какво съм подвел, или излъгал не знам, но мога да си защитавам гледната точка до безкрай. Някои раздава оценки на корем, без много- много да му мисли, убеден съм, че и плюсовете ми повечето са за глупости, но наистина много ме подразни този минус.
Кучетата си Изображение, колелото си Изображение.
Аватар
marsa
 
Мнения: 3601
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Фев 02, 2008 4:27 pm
Местоположение: София

Re: Относно вентилите?

Мнениеот HepBeH_XaMcTep » Съб Апр 18, 2009 11:38 am

airborneone написа:
rarekin написа:вентилите "Преста" (френски) нямат нито един недостатък, спрямо "Шрадер"-овите (автомобилни).

Единствено са по-леки...
Аз лично карам с френски винтили от почти година.
Купуваш си преходниче за 1.20 и си помпаш на която си поискаш бензиностанция. :beer:


Имат един сериозен недостатък, когато се ползват без преходник..... :)
Чупят/изкривяват се :))
Изображение
Nikon d300 +Nikon 50mm f1.4, Tamron 17-50 2.8 +SB600 +Minolta 5400hs +RF-602
Аватар
HepBeH_XaMcTep
 
Мнения: 7592
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Юли 01, 2004 12:51 pm
Местоположение: 42.697556 N, 23.323638 E

Re: Относно вентилите?

Мнениеот kotka12 » Нед Апр 19, 2009 1:23 pm

marsa написа: цигания е да си "модваш" шината с бормашина, но отслабването на здравината е незначително и пренебрежимо малко за полеви условия.


не мисля, че препоръката във видеото на Стан
за разширяване на вентилния отвор на шината за цигания
освен това
лекият мод с разширяването на отвора
дава удобството да не мъкнеш още един преходник за нещо
който рискуваш да изгубиш
The best-laid schemes o' mice an' men gang aft a-gley

http://s2.bg.gladiatus.com/game/c.php?uid=54478
Аватар
kotka12
 
Мнения: 3462
Рейтинг: 1980
Регистриран на: Пон Юни 27, 2005 8:02 am
Местоположение: Стара Загора

Re: Относно вентилите?

Мнениеот HepBeH_XaMcTep » Пон Апр 20, 2009 1:44 am

Зависи от конкретната шина :)
Във видеото на стане се препоръчва, защото предлаганите Tubeless kit-ове са с автомобилен вентил ;)
колкото до губенето... караш с преходник върху вентила ;)
Изображение
Nikon d300 +Nikon 50mm f1.4, Tamron 17-50 2.8 +SB600 +Minolta 5400hs +RF-602
Аватар
HepBeH_XaMcTep
 
Мнения: 7592
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Юли 01, 2004 12:51 pm
Местоположение: 42.697556 N, 23.323638 E

Re: Относно вентилите?

Мнениеот PtD » Вто Апр 21, 2009 12:28 am

Aко добре си гледал видеото на Стан, дори и шина за автомобилен вентил трябва да се доразпробие (с 10мм бургия). Отслабването на шината е незначително (справка: ето тези шини за сериозно блъскане).
Дреболия, обикновено нещо!
Аватар
PtD
 
Мнения: 10901
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Ное 17, 2003 3:36 pm

Re: Относно вентилите?

Мнениеот marsa » Вто Апр 21, 2009 1:00 am

PtD написа:Aко добре си гледал видеото на Стан, дори и шина за автомобилен вентил трябва да се доразпробие (с 10мм бургия). Отслабването на шината е незначително (справка: ето тези шини за сериозно блъскане).
Баце, така и така си ме цитирал с укор, сега потърси думата "незначително" из темата и ще я намериш в твоя и моя пост. Цигания е да хванеш некъв грубиянски инструмент и да "модваш" най- смело, ако си дотолкова некомпетентен, че да питаш е така в няква си тема в интернет форум. Има начини и методи да се изпълни професонално, но хората, които ще го направят така няма да питат тука дали може да си дупчат шината.

П-с: Опа, не правя разлика между профилите на kotka12 и PtD, молим да ни извините :)
Кучетата си Изображение, колелото си Изображение.
Аватар
marsa
 
Мнения: 3601
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Фев 02, 2008 4:27 pm
Местоположение: София

Re: Относно вентилите?

Мнениеот kotka12 » Вто Апр 21, 2009 9:25 am

"цигания" е всеки мод
изпълнен грозно и непрофесионално
както и всеки ненужен мод
аз непрофесионално изпълнени неща, с "грубиянски" инструменти не коментирам
затова е възникнало това...хм...недоразумение
защото ти директно окачестви разпробиването на шината като "цигания"
явно говорим за едно и също нещо
The best-laid schemes o' mice an' men gang aft a-gley

http://s2.bg.gladiatus.com/game/c.php?uid=54478
Аватар
kotka12
 
Мнения: 3462
Рейтинг: 1980
Регистриран на: Пон Юни 27, 2005 8:02 am
Местоположение: Стара Загора

Re: Относно вентилите?

Мнениеот рс » Вто Апр 21, 2009 11:19 am

На "френските" не може да се мери налягането - основна и фатална причина за премахването им от планинските колела.
Между другото, надали някой от вас има бормашина и си дупчи шината с нея. По-скоро ще да е дрелка. Другото ще ви дойде тежичко да си го врътката из ръцете, освен ако не сте като годзила.
Правилник:
И император на форум да си, все тая.
рс
 
Мнения: 419
Рейтинг: 1610
Регистриран на: Чет Апр 16, 2009 8:14 pm

Re: Относно вентилите?

Мнениеот Ozzie » Вто Апр 21, 2009 11:33 am

Мисля да прекратя ненужните спорове и препирни относно някакви си дупки...
:nuts:
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...
Аватар
Ozzie
 
Мнения: 12470
Рейтинг: 1698
Регистриран на: Сря Мар 31, 2004 10:13 pm
Местоположение: Варна


Назад към Веломеханик

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 5 госта