Бояджийски истории и пинизи

Форум за въпроси, свързани с поддръжката и ремонта на велосипедите. Примерно: Как да си оправя това? Скърца ми еди къде си - на какво може да се дължи? Съвместимо ли е това с онова? и др. такива.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1100 / 1100 / 20

Бояджийски истории и пинизи

Мнениеот Nymphetamine » Нед Авг 29, 2010 4:39 pm

През последните няколко дни усилено мисля за байк, след като ми казаха, че вече мога да карам спокойно и няма място за притеснение относно коляното ми. Но да събирам 3к и нагоре в кеш ще е зор, а възможност да тегля кредит/заем нямам. За това, идеята ми (до този момент) е да събирам част по част. По този начим смятам, че ще имам възможността да сглобя колело с отбрани компоненти втора употреба. Но както повечето се сещате, много често те идват с деруги и козметични дефекти - не само рамки и вилки, но и спирачки, курбели и т.н. Искам, обаче, колелото да изглежда до колкото е възможно като ново, което означава всичките тия козметични дефекти да бъдат отстранени. Рамки, че се боядисват, е ясно. Но не съм сигурен до колко е възможно боядисването на ботуши на вилки, корони, лостчета на спирачки, апарати на спирачки, курбели (предвид това, че са с по-особено боядисване), кафези на дерайльори и други подобни дребни детайли. Ако някой има наблюдения или познания в бояджийската сфера, нека сподели своя опит. А по отношение на по-дълбоките деруги, с шкурката съм добър, тъй че това има как да се замаскира. може би дори и малко кит да се сложи, да се грундира и да се боядиса. Поне аз така си представям нещата - все пак е метал, тъй или иначе, макар и алуминий.
Споделайте, предлагайте, съветвайте. Искам да прочета компетентни мнения и наблюдения. :) :beer:
Аватар
Nymphetamine
 
Мнения: 3197
Рейтинг: 1999
Регистриран на: Чет Фев 10, 2005 9:30 pm
Местоположение: Пловдив, България

Re: Бояджийски истории и пинизи

Мнениеот 5roff » Нед Авг 29, 2010 7:35 pm

Здравей! Смятам, че имам малко опит с сглобяването на велосипед с компоненти "втора ръка" :D - бях сглобил един, но се разделих с него на 22.04.. При него имах козметичен проблем с спирачката Avid BB5. Беше доста надрана, а това ме дразнеше доста. Проблема го реших с шкурка, черен мат спрей и много, много нерви. Първоначално исках да направя апарата златист, но разбрах, че боя с металик и лак трудно ще се нанесе, без течове, върху малка и адски неравна повърхност... компромисно решение беше мат боя (спрей). Та те съветвам- ако боядисваш такива малки детайли като спирачни апарати, дерайльори, лосчета (което е абсолютно безсмислено- след 3 дена ще се изтрие , а ти ще си доста изцапан), използвай мат цветове- по-лесно хващат и трудно стичат.Ето тук можеш да видиш снимки на велосипеда и конкретно на спирачката.

В момента сглобявам един велосипед, който до седмица ще е готов (дано не се обърка нещо). Него съм го "събрал" с части от форума на 90%:
40% от тях са чисто нови- не карани;
30% са в състояние граничещо с нови (почти без драскотини);
20% са с нормални следи от употреба (не заслужаващи реставрация :) );
10% са части, които държах да са нови (и не ги намерих във форума като нови)- ос-касета, венец касета, верига, чашки и гуми.
Мисълта ми е че при правилен подбор, много търпение и редовно следене на пазара, би могъл да доведеш бояджийските работи до минимум.

Забележка: До колкото разбирам ще сглобяваш "агресивен" велосипед, т.е. компонентите най-вероятно ще са с малко повече деруги от съответните за крос кънтри велосипед...

Дано съм ти бил полезен поне малко. Пожелавам ти успех!
Antares написа: Форума не е явно отражение на това, какви са хората, не може и да бъде. Виртуалната комуникация винаги ще е осакатена като съдържание
Аватар
5roff
 
Мнения: 677
Рейтинг: 1944
Регистриран на: Пон Ное 09, 2009 10:22 pm
Местоположение: Белоградчик / Стара Загора

Re: Бояджийски истории и пинизи

Мнениеот denises26 » Нед Авг 29, 2010 8:00 pm

Тъй, като ще сглобяваш велосипеда част по част. Ще имаш възможността да се занимаваш с всяка една част по отделно. Това е голямо предимство, защото не бързаш да я слагаш и изпробваш, а можеш да си я направиш, като нова, поне от козметична гледна точка. Съветвам те да си вземеш черен гланц и мат спрей, също и прозрачен лак( лично аз ползвам на Cosmos и съм най-доволен от тях). Някой части са твърде малки и не позволяват върху боята да се нанесе лак, защото слоя става много дебел( мисля, че сам ще можеш да прецениш къде може и къде не), но там където има възможност слагай лак 1-2-в някой случаи и до 3 ръце лак. Лакът предпазва много добре да не се люпи боята, само не слагай лак върху мата, защото става странно :D . При пръскането не избързвай, хубаво заглади и изчисти/обезмасли повърхността и пръскай тънки ръце. Не се стреми да пръскаш докато покрие от първия път. Пръскаш 3-4 тънки ръце боя и после евентуално 1-2 отново тънки лак. Също можеш да се снабдиш с една четчица. Където има малки дефекти просто пръскаш малко боя в капачката( на спрея) и нанасяш с четчицата. Не забравяй да вземеш и коресилин. Той сваля много добре спрея от метални части, но във никакъв случай не третирай с него пластмаса, защото или се разтапя или избелява. За махане на оригинална боя отново от метални части за мен най-добро е Терминатора и после някоя и друга водна шкурка. Ами това е надявам се да съм бил полезен. :beer:
Аватар
denises26
 
Мнения: 407
Рейтинг: 1402
Регистриран на: Вто Юли 20, 2010 3:25 pm
Местоположение: Кърджали

Re: Бояджийски истории и пинизи

Мнениеот hitar_potar » Пон Авг 30, 2010 12:07 am

я да ползвам темата на колегата - интересува ме боядисването на вилката. става дума за ботушите на маниту травис 2008. ясно ми е, че за да е всичко наред, трябва да я разпарчетосам напълно. не съм сигурен обаче дали няма да се прецакам - бяха ми дадени най-различни мнения: че трябва да боядисам ботушите прахово и печенето на боята ще занижи здравината им, че боядисвайки ги с нормална боя на водна основа (говорим си за аерограф) новата боя ще падне много лесно и много бързо, че боядисването с аерограф въобще няма да е проблемно и боята ще е здрава и издръжлива. общо взето съм на кръстопът. URNEST (марио) също е заинтересован от поставения въпрос. ще е радвам някой да ни светне дали си заслужава такава стъпка. цялата работа се прави за цветово напасване на компонентите. :beer:
Make it idiot-proof, and someone will make a better idiot.
Аватар
hitar_potar
 
Мнения: 3702
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Фев 14, 2007 7:04 pm
Местоположение: Русе

Re: Бояджийски истории и пинизи

Мнениеот Alpina » Пон Авг 30, 2010 8:24 am

hitar_potar написа:...интересува ме боядисването на вилката. става дума за ботушите на маниту травис 2008. ясно ми е, че за да е всичко наред, трябва да я разпарчетосам напълно...

Щом ти е ясно, че трябва да я разпарчетосаш напълно, проблемите ти с праховото боядисване са до това да намериш някой, който да то го направи добре :)
Защото и то може да бъде "оакано" :beer:
C'est la vie
Аватар
Alpina
 
Мнения: 9083
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Юли 03, 2005 12:26 pm
Местоположение: +3596997

Re: Бояджийски истории и пинизи

Мнениеот Ozzie » Пон Авг 30, 2010 1:03 pm

Нимфа, к'во стана с бойлера? :D
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...
Аватар
Ozzie
 
Мнения: 12470
Рейтинг: 1698
Регистриран на: Сря Мар 31, 2004 10:13 pm
Местоположение: Варна

Re: Бояджийски истории и пинизи

Мнениеот hitar_potar » Вто Авг 31, 2010 3:39 pm

Alpina написа:Щом ти е ясно, че трябва да я разпарчетосаш напълно, проблемите ти с праховото боядисване са до това да намериш някой, който да то го направи добре :)
Защото и то може да бъде "оакано" :beer:

за хубавото боядисване ми е ясно. интересува ме ако е прахово, печенето ще влияе ли и на здравината на ботушите? а ако е с аерограф, боята ще падне ли лесно или не? общо взето това е, което ме вълнува. :beer: :beer:
Make it idiot-proof, and someone will make a better idiot.
Аватар
hitar_potar
 
Мнения: 3702
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Фев 14, 2007 7:04 pm
Местоположение: Русе

Re: Бояджийски истории и пинизи

Мнениеот Nymphetamine » Вто Авг 31, 2010 3:56 pm

Ozzie, купих си нов! :D:D:D :beer:
Аватар
Nymphetamine
 
Мнения: 3197
Рейтинг: 1999
Регистриран на: Чет Фев 10, 2005 9:30 pm
Местоположение: Пловдив, България

Re: Бояджийски истории и пинизи

Мнениеот denises26 » Вто Авг 31, 2010 7:52 pm

Ами с аерографа няма да падне въобще лесно, мога да ти дам за пример, че рисуват по коли с аеорограф. Предполагам ще я носиш на специалист за да ти я боядисат с аерограф( има хора, които се занимават с това и могат да ти изрисуват доста неща, но за цената не мога да коментирам) той човека си знае с каква боя и какъв и лак и повярвай ми далеч няма да падне лесно. :beer:
Аватар
denises26
 
Мнения: 407
Рейтинг: 1402
Регистриран на: Вто Юли 20, 2010 3:25 pm
Местоположение: Кърджали

Re: Бояджийски истории и пинизи

Мнениеот Alpina » Вто Авг 31, 2010 8:47 pm

Аууу, и колко слоя основа, боя и лакове имат колите :)
Колко често отнасят намъни, клони, тръни и какво ли не :)

hitar_potar, с онова че ще имаш проблем само да намериш къде ще ти я боядисат качествено имах предвид, че няма какво да ги мислиш ботушите :)
Няма да им стане нищо :beer:
Стига да не намериш място, където да пекат на 700 градуса :D
C'est la vie
Аватар
Alpina
 
Мнения: 9083
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Юли 03, 2005 12:26 pm
Местоположение: +3596997

Re: Бояджийски истории и пинизи

Мнениеот denises26 » Вто Авг 31, 2010 9:42 pm

Ако бояджията си разбира от работата не мисля, че ще има някакъв проблем със здравината на боята. Иначе и колите си отнасят доста камъчета по предния капак, бронята маската, остават точици на места естествено, но и по оригиналната боя на вилките си остават драскотини от клоните. В общи линии вечна боя няма. :beer:
Аватар
denises26
 
Мнения: 407
Рейтинг: 1402
Регистриран на: Вто Юли 20, 2010 3:25 pm
Местоположение: Кърджали

Re: Бояджийски истории и пинизи

Мнениеот hitar_potar » Сря Сеп 01, 2010 1:58 am

най-общо казано, не знам къде в Русе пекат прахова боя и по принцип не съм фен много много за този вариант. фен съм да ми я боядисат с аерографа, но ми дадоха пример за него - боята ще се лющи просто ей така и ще падне 5 пъти по-бързо, отколкото оригиналната. човека с аерографа е приятел и се занимава от няколко години с това - имам му пълно доверие. доколкото знам, използва боички на водна основа и ако не се лъжа, боичките са автомобилни. лака също си е за такива истории. значи според вас с аерографа боята ще си е също толкова издръжлива, колкото и оригиналната? :dontknow:
Make it idiot-proof, and someone will make a better idiot.
Аватар
hitar_potar
 
Мнения: 3702
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Фев 14, 2007 7:04 pm
Местоположение: Русе

Re: Бояджийски истории и пинизи

Мнениеот sailman » Сря Сеп 01, 2010 11:09 am

При праховото боядисване задължително боядисаният детайл се подлага на термична обработка ("печене"), дето е от порядъка на 140 - 170 градуса С.
Някои от автомобилните лакове (не говоря само за безцветният финиш) също се "пекат" с IR лампи. Не непременно, обаче. В повечето случаи го ползват да ускорят съхненето - не се достигат кой знае какви температури - около 60 - 70 градуса, вероятно.

Като иде реч за пребоядисване на ботуши на вилки, имайте предвид, че преди боядисване свързано с печене при висока температура, освен карантиите на хидравликата и пружини (`се тая въздушни или метални), трябва да се избият и втулките. Те обикновенно, освен металната основа са покрити и с антифрикционен слой, дето със сигурност би пострадал от температурата.
Лошото в цялата схема е, че след избиване втулките се сменят.
Та, хубаво е да ги имате предвид тея работи, като се хващате да пребоядисвате вилки. :beer:
ВЕЛО 2009 Sus scrofa domestica
Аватар
sailman
 
Мнения: 1443
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Май 25, 2008 11:10 am
Местоположение: София


Назад към Веломеханик

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 15 госта


cron