Позициониране на IFP при шок

Форум за въпроси, свързани с поддръжката и ремонта на велосипедите. Примерно: Как да си оправя това? Скърца ми еди къде си - на какво може да се дължи? Съвместимо ли е това с онова? и др. такива.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1100 / 1100 / 20

Позициониране на IFP при шок

Мнениеот URNEST » Сря Сеп 01, 2010 10:22 pm

Малко предистория: разполагам с шок Manitou Evolver ISX 4, който по стечение да обстоятелствата се наложи да разглобя и съответно сглобя. Направих си всички необходими инструменти, запознах се с service manual-a, но стигах до проблем - на каква дълбочина трябва да седи IFP (Internal Floating Piston) или с други думи, малкото буталце, което седи в преливника на шока и играе роля на преграда между маслото и въздуха. Manitou попринцип използват специален инструмент който определя дълбочината според дължината и хода на шока, но се съмнавям в България някой да разполага с такова нещо. :crap:
Сега трябва да импровизираме. Намерих таблица с дълбочината на IFP при Fox DHX, но силно се съмнявам стойностите да се припокриват. Цялата история е еднаква с тази при Swinger (новия) и Revox, та ако някой има опит с тях да споделя. Било то и с други шокове просто си кажете каик определяте дълбочината на IFP.

Въпреки че шока е друг, предполагам от снимката ще станепо ясно.
Изображение
Аватар
URNEST
 
Мнения: 1998
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Дек 21, 2005 9:04 pm
Местоположение: София

Re: Позициониране на IFP при шок

Мнениеот Metel » Сря Сеп 01, 2010 11:46 pm

И аз гледах таблица за моя шок, но не ми се занимаваше да отварям преливника и избутах буталото до край чрез помпене и си го карам така. Ако искаш пробвай, защото точно за Manitou трудно се намира информация.
Аватар
Metel
 
Мнения: 427
Рейтинг: 1751
Регистриран на: Пет Яну 30, 2009 12:52 am
Местоположение: Варна

Re: Позициониране на IFP при шок

Мнениеот HepBeH_XaMcTep » Сря Сеп 01, 2010 11:48 pm

Имайки предвид, че самото бутало е плаващо има ли изобщо значение?
Изображение
Nikon d300 +Nikon 50mm f1.4, Tamron 17-50 2.8 +SB600 +Minolta 5400hs +RF-602
Аватар
HepBeH_XaMcTep
 
Мнения: 7592
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Юли 01, 2004 12:51 pm
Местоположение: 42.697556 N, 23.323638 E

Re: Позициониране на IFP при шок

Мнениеот URNEST » Чет Сеп 02, 2010 12:05 am

Има значение, защото ако буталото влезе много навътре, в шока ще има по малко масло, а ако не е достатъчно навътре ще има повече масло. За това трябва да има някакви умерени граници, които искам да разбера.
Аватар
URNEST
 
Мнения: 1998
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Дек 21, 2005 9:04 pm
Местоположение: София

Re: Позициониране на IFP при шок

Мнениеот Nymphetamine » Чет Сеп 02, 2010 12:26 am

по средата? :dontknow:
Аватар
Nymphetamine
 
Мнения: 3197
Рейтинг: 1999
Регистриран на: Чет Фев 10, 2005 9:30 pm
Местоположение: Пловдив, България

Re: Позициониране на IFP при шок

Мнениеот Capoeira » Чет Сеп 02, 2010 12:43 am

Значение има за прогресията на шока в края на хода, има ограничения в това от колко до колко трябва да е. Това всичко ти го казвам от гледна точка на факта че като сервизирам Роко-то има осезаема разлика между мин и макс. Като краен вариант е да пишеш на Маниту един мейл и мисля че няма да скрият информация от теб. Като прочетох сега ръководството то си има IFP Positioning tool, който в зависомост от размерана шока ти показва колко трябва да е позициониран, така че малко е сложно това с мерките...
Bikes Intelligence Life
Proud of Boxxer
Аватар
Capoeira
 
Мнения: 1188
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Дек 10, 2003 9:49 pm
Местоположение: 2025

Re: Позициониране на IFP при шок

Мнениеот An Alien Hoopajupe » Чет Сеп 02, 2010 11:15 pm

Roco RC
35-40 mm
Колкото е по-дълбоко толкова по прогресивен става шока в края на хода .
:beer:
Изображение
Аватар
An Alien Hoopajupe
 
Мнения: 561
Рейтинг: 1263
Регистриран на: Нед Мар 02, 2008 9:50 pm

Re: Позициониране на IFP при шок

Мнениеот GECKO » Пет Сеп 03, 2010 7:39 am

Ето едно предположение:

В резервоара отива маслото, изместено от шиша. Това е константа и е равна разликата в обема на маслената камера от разгънат до сгънат амортисьор. Смята се като премериш диаметъра на шиша и хода му след което смяташ както следва - умножаваш височината (хода) по Pi (3.14) и полученото го умножаваш по квадрата на радиуса (половината от диаметъра). Полученият отговор ще е в кубични... к'вото там си го мерил - мм/см/м та става така h.Pi.r.r=v.

Сега знаеш колко масло измества сгънатия амортисьор, което ако да кажем шиша ти е 12мм а хода 70мм се получава 70.3,14.6.6=7912.8 мм3 или 7.9128 см3 (логично - влизат 7см от нещо с по-голям диаметър от 1см.

Следва да измериш обема на въздушната камера. Това става по същият начин но завърташ за да намериш хода. Ако приемем че камерата е 25.4мм диаметър (колкото е на моя Swinger => радиуса ти е 12.7) смятаме така: 7912.8/12.7/12.7/3.14=h=15.62мм ход на плаващото бутало при напълно сгънат ход. Сега следва да сметнеш колко прогресивен го искаш. Това ставаше с налягането, но закъснявам за работа та ще диря малко по-късно как обема влиае на прогресията/налягането.

По тези сметки аз бих го сложил на 31.2мм (двойно по-голям обем от хода), за да съм сигурен, че няма грижи, но ако се гони специфичен усет това ще повлияе...
Аватар
GECKO
 
Мнения: 2688
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Мар 03, 2005 1:22 am
Местоположение: GCB

Re: Позициониране на IFP при шок

Мнениеот hitar_potar » Пет Сеп 03, 2010 5:21 pm

:eek3: :eek3: :eek3: :eek3: :eek3:
ти си моя нов идол бе!!! :bowdown: :bowdown: :bowdown:
Make it idiot-proof, and someone will make a better idiot.
Аватар
hitar_potar
 
Мнения: 3702
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Фев 14, 2007 7:04 pm
Местоположение: Русе

Re: Позициониране на IFP при шок

Мнениеот Metel » Сря Ное 10, 2010 10:53 pm

An Alien Hoopajupe написа:Roco RC
35-40 mm
Колкото е по-дълбоко толкова по прогресивен става шока в края на хода .
:beer:

Съжалявам, че пиша в толкова стара тема, обаче трябваше да добавя, че това изобщо не е вярно... Обратното е ;) Колкото по-дълбоко, толкова по-линеен.
Аватар
Metel
 
Мнения: 427
Рейтинг: 1751
Регистриран на: Пет Яну 30, 2009 12:52 am
Местоположение: Варна

Re: Позициониране на IFP при шок

Мнениеот bikerider » Чет Ное 11, 2010 10:48 am

Зависи от коя страна си отворил камерата :)
Колкото по-близо до вентила, толкова по-прогресивен :D
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Re: Позициониране на IFP при шок

Мнениеот Metel » Чет Ное 11, 2010 7:13 pm

Едва ли някой ще тръгне да развива преливника освен ако няма роко, че там нещата стоят по по-различен начин...
Аватар
Metel
 
Мнения: 427
Рейтинг: 1751
Регистриран на: Пет Яну 30, 2009 12:52 am
Местоположение: Варна

Re: Позициониране на IFP при шок

Мнениеот bikerider » Пет Ное 12, 2010 5:43 am

Целта на поста ми беше формулировка, която да не зависи от гледната точка и модела. Всъщност няма значение, не го приемай като адресирано към теб лично :)
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia


Назад към Веломеханик

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 18 госта