Въпроси спрямо Marzocchi: TAS, TST 5, ЕТА , ATA

Форум за въпроси, свързани с поддръжката и ремонта на велосипедите. Примерно: Как да си оправя това? Скърца ми еди къде си - на какво може да се дължи? Съвместимо ли е това с онова? и др. такива.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1100 / 1100 / 20

Въпроси спрямо Marzocchi: TAS, TST 5, ЕТА , ATA

Мнениеот papi007 » Сря Дек 08, 2010 9:39 pm

Привет форуме
Втора ръка си взех следната вилка от e-bay:
http://www.marzocchi.com/template/detai ... getto=8438

Вилката пристигна със проблем. Когато се сгъваше, вилката имаше странно пукане. Също така излизаше малко повече от едната страна. Предположих че е строшен шиш и бях доста разочарован... Когато се отвори обаче , се оказа че TAS системата не беше в ред. Eta патрона , шиша и всичко си беше здраво. Единствено един алуминиев детайл се подмяташе нагоре надолу по пружината. Той всъщност като огледах системата играе ролята на ограничител на TAS-а да не се отвърта повече от необходимото и да не се откача шиша. Детайла е доста смачкан, и неможе да се навие обратно на резбата , за която е предназначен. Явно ще търся стругар, който би могъл да ми направи такова нещо.

До тук всичко добре. Само че нещото което ме тормози е следното - Дали тази ТАS система е само и единствено за повдигане на предницата? защото като гледам, независимо дали е в крайно долно положение , или в крайно горно, хода като че си е все един и същ. Нищо не натяга долната пружина , за да и намали хода... Та идеята е трябва ли да има някаква шайба върху смачкания алуминиев детайл, върху която да стъпва пружината, та когато се навива надолу , да се натяга и вилката да прави само 130 мм ход?
http://pufinka.snimka.bg/other/mtb-rabo ... 0.21693867
http://pufinka.snimka.bg/other/mtb-rabo ... 0.21693872
http://pufinka.snimka.bg/other/mtb-rabo ... 0.21693882
Логиката на системата ми обягва, а надали е само за промяна на a2c .... (търсих в интернет и в сайта, но не успях да намеря нищо)


Относно TST 5 - когато е свалян патрона, гумения балон, който доколкото знам играе ролята на преливник, се е извадил от долната страна на нещо като скоба, която го е стягала...
http://pufinka.snimka.bg/other/mtb-rabo ... 0.21693849
http://pufinka.snimka.bg/other/mtb-rabo ... 0.21693859
Това подлежи ли по някакъв начин на ремонт, или трябва да си купувам нов патрон?

Относно ЕТА-то на http://www.marzocchi.com/template/detai ... etto=55950 - маслото е достатъчно, не е прекалено рядко, но ETA-то не иска да задържи вилката в сгънато положение. за 30 секунди вилката от сгъната се връща в нормална позиция. Това стана след като чакаше отворена около месец нова пружина. От замърсяване на нещо с прах ли е , подлеи ли на ремонт ?

Не намерих и нищо за профилактика на АТА патронът на тази вилка:
http://www.marzocchi.com/template/detai ... etto=30782
Та малко инфо и за него няма да откажа.

Вече не живея по софията, та ходенето по сервизи ми е трудно. Пък и искам да почна да се уча да си стягам и сам вилките. И пак казвам, направих си труда да търся по интернет, но не намерих нищо, което да ми отговори на въпросите.Така че моля без :offtopic:

Best wishes, papi007 :wavey:
Аватар
papi007
 
Мнения: 1084
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Юли 13, 2008 9:16 am
Местоположение: Село София

Re: Въпроси спрямо Marzocchi: TAS, TST 5, ЕТА , ATA

Мнениеот codename47 » Сря Дек 08, 2010 11:03 pm

Ако приемете ограниченията си, ще успеете да ги прескочите и да минете отвъд тях!
Аватар
codename47
 
Мнения: 2295
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Май 13, 2006 9:19 pm
Местоположение: София

Re: Въпроси спрямо Marzocchi: TAS, TST 5, ЕТА , ATA

Мнениеот Stancho » Чет Дек 09, 2010 7:50 pm

Вместо да си причиняваш всички тези главоболия бих ти препоръчал да занесеш вилката на Любо в Драг Зоната и той да я оправи. Сигурен съм, че даже ще има и някои от частите, които ти трябват. :agree:
Аватар
Stancho
 
Мнения: 1501
Рейтинг: 1699
Регистриран на: Пон Юни 02, 2008 8:53 am
Местоположение: Sofia

Re: Въпроси спрямо Marzocchi: TAS, TST 5, ЕТА , ATA

Мнениеот Sasho_snegorina » Пет Дек 10, 2010 12:07 am

Тази скоба, която държи гумения цилиндър, играещ ролята на преливник може да се издърпа надолу. След това поставящ гумата на правилното място и я стягаш отново със скобата. Имам подобна вилка - Marzocchi Marathon Race и тя е с подобен TST патрон. При пълненето на патрона с масло трябва да се съобразиш с това, маслото дори и при максимално разгъната вилка да е под налягане, тоест леко да е разширило гумения цилиндър. Може да прегледаш темата ми за сервизация, мисля, че ще ти е от полза -> viewtopic.php?t=69637 . Успех :agree:
Практическият ефект от адреналина е приток от хормони в резултат на възбуда на организма, което води до ускоряване на ритъма на жизнените функции.
Аватар
Sasho_snegorina
 
Мнения: 942
Рейтинг: 1998
Регистриран на: Нед Мар 11, 2007 9:29 pm

Re: Въпроси спрямо Marzocchi: TAS, TST 5, ЕТА , ATA

Мнениеот veskoz » Пон Дек 13, 2010 2:57 pm

Stancho написа:Вместо да си причиняваш всички тези главоболия бих ти препоръчал да занесеш вилката на Любо в Драг Зоната и той да я оправи. Сигурен съм, че даже ще има и някои от частите, които ти трябват. :agree:

+1 :agree:
Любендъра им е цар на Цокитата.
Сервизът за моя велосипед! http://www.velo09.com
Аватар
veskoz
 
Мнения: 4508
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Дек 29, 2007 12:30 pm
Местоположение: София


Назад към Веломеханик

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 22 госта