kgm написа:За който го е минавал - добре ли е маркиран маршрута? Дали е необходимо човек да си носи GPS с маршрута , че да не се губи много. И когато си изморен с премрежен поглед, могат да се видят всички отклонения?
мерси
Маршрутът е маркиран с много ленти(бяха бели парцали по дърветата преди години;последните години не си спомням добре,защото аз го знам почти наизуст маршрута и не гледам за маркировка).
Отделно има доста камъни отстрани на пътя + по дърветата боядисани с боя в жълто - 100 или 100км.Ама това с висока скорост трудно ще го забележиш.
На сайта на Обиколката има подробно описание на маршрута - научи го добре и си го принтирай и носи с теб по време на карането.Ще питаш някой местен ако се изгубиш по картата за ключови точки.Отделно мини го с някой, който го познава тренировъчно и ще го научиш.
А другият начин е като караш на състезанието.Аз така научих маршрута - първата година се губих много,след това реших да го карам тренировъчно + няколко години състезателно и вече горе-долу го знам.
Има няколко ключови момента - например накрая последните 20-25 км са по Обиколната алея - започвайки от автобусната спирка на "Белите Брези" - над Железница - над Бистрица - над Симеоново - над Драгалевци - над Бояна.Като никога не се спускай надолу.Само по пътеката направо.Има един важен разклон по средата на пътеката - само там се спуска за 20-30 метра по едни камъни и скали.Следващото по-дълго спускане е към Симеоновските басейни,където има и контрола.След това - там където преди години се губиха най-много хора е след като се мине един железен тесен мост над Драгалевци се прави ляво диагонално отклонение нагоре;няма път, но се минава покрай един празен басейн и се влиза в пътеката над Бояна.Тук е нагоре-надолу в гората и после излизаш над Бояна и спускаш надолу по павираните улички към булевард България и финала.
Преди това - трудно ще се изгубиш поради това,че ще има хора около теб,които повечето ще знаят маршрута.Отделно няма много разклони,където да се чудиш накъде - след асфалта в началото има спускане към Владая по много разбит черен път.Тук в края на спускането е 2-рата контрола.След това катериш най-трудния баир.После се кара по равно и след 10 метра бутане през едни корени и отвесен наклон се качваш на една пътека.10км някъде по нея по равното се кара.Има през равни интервали едни бетонни дупки по средата на пътеката + шахти отстрани. После се излиза на Кладница.Тук е асфалт и има контрола.Надясно и спускаш,после наляво през една бариера,която ще е вдигната най-вероятно и към язовира.Тук гледай за маркировка,защото има няколко важни завоя.
5-6 км по черен път отсрани на язовира като на места има коловози и кал.След това се излиза на асфалт и контрола и през Боснек до Чуйпетлово само по асфалта.Тук ние първите застигаме по голямата част от бегачите.После пак контрола и нагоре по черния баир.Тук гледай пак за маркировка и разклони.Спускане до Ярлово,минава се през селото и се излиза през гробищата.5-6км нагоре -надолу през поляни,после баир на север,в края на баира - десен завой и влизаш в гората.После ляв завой и се катери 500-600 метра голям баир до асфалта.После 5-6 км спускане до Белите Брези и си на Обиколната.Преди нея имаш една-две полянки,но ще се оправиш.
Прочети и научи описанието на маршрута и-или карай маршрута сега за тренировка.
Поздрави!
