За трета подред година, колоездачите в Перник се организираме на вело-протести с настояване да се изградят безопасни и човешки условия за придвижване със здравословното, икономично, незамърсяващо и екосредство за транспорт, наречено велосипед! Вело-шествията ще се организират всяка неделя от 15:00 часа, до финалното изграждане на качествена велоалея в Перник. Подчертавам качествена, защото в Перник изглежда може да се строи само некачествено, а общинските служители ходят на инспекции, снимат се нахилени и всичко било мед и масло. Какво, подяволите се случва?! Работи ли изобщо системата, в която живеем?
На велопротеста вчера се събрахме 60-70 колоездачи, което за откриване е много добре! Благодарим на всички, които дадоха от себе си, за да има в Перник по-добри условия за колоездене и се надяваме занапред все повече хора да се почувстват съпричастни към каузата и да поискат Перник да стане по-добър град за живеене. Велоалеята е нещо елементарно за изграждане, а ползите от нея са огромни и трябва да я има във всеки град!
Перник заслужава да има велоалея!
Всеки град заслужава по-добри условия за живот, но Перник още повече! Тук много хора карат велосипед, а ще карат още много повече, ако има безопасни условия за придвижване. Защото повечето хора ги е страх да се бутат сред колите, нищо че мястото на велосипеда е точно там, а не на тротоара(когато няма изградени велоалеи). В един много по-голям град, като столицата ни София, при по-стари и опитни велоорганизации и велодвижения, е трудно да събереш на велопоход, броя колоездачи, който ние събираме.
Три години подред общински служители, кметове, зам.кметове празнословят, но велоалея няма!
Не зная колко вече вело-протести организирахме, но броят е много голям. Но това е нищо, пред детския живот който си отиде, докато общинските служители царуват горе. А моралът и човещината изглежда губят всякаква стойност. Важно е единствено пари да дрънкат, защото фирмата, която изгражда велоалеята - ДЛВ, не знам общината има ли пари да им дава, но преди да искат пари, трябва да се научат да строят, защото това, което изградиха в тези 700 метра е пълен позор! Асфалтът е на вълни, а след моста при ТЕЦ-а, по посока Мошино, са се опитали да залепят отдясно велоалеята плътно за 30-метрова бетонна стена, за да си спестят работниците малко работа, а фирмата да икономиса бордюрни блокчета, подпирайки велоалеята на стената. Едно, че това е в нарушение с наредбата за изграждане на съоръжения за транспорт, трябва поне 50 сантиметра буфер да има, и второ, че не е никак безопасно, защото при идващо насрещно движение, колоездачите може да си удрят педалите в стената и да станат неприятни инциденти.
Защо ще продължим с велопротестите, докато Перник не стане безопасен за придвижване с велосипед?
•Защото не искаме повече деца да загиват, докато спортуват.
•Защото искаме да живеем, като бели хора.
•Защото в Перник много хора карат велосипед.
•Защото колоезденето е здравословно, незамърсяващо околната среда, икономично, еко.
•Защото Перник е перфектен за колоездачен град с предимно равния терен и разположението му по дължина.
•Защото в Перник има повече кафенета, отколкото спортни съоръжения.
•Защото ние, младите, искаме да живеем в България.
Благодарим за снимките на Снежи Борисова и труда, който хвърли, особено качването с колелото горе на моста! Всичките снимки качени тук са нейни. Благодарим и на съгражданите ни под пагон, които човешки ни разбраха и си свършиха работата перфектно. Благодарим още на Мими Грозданова за редакцията на статията!