Критична маса

Това е старият форум "Мероприятия" в който ще намерите повечето теми за състезания, организирани карания и интересни индивидуални карания, публикувани преди 2011 г.

Re: Критична маса

Мнениеот Ioxoxo » Чет Юли 30, 2009 5:06 pm

did написа:
Ioxoxo написа:Как по-точно да отстоявам правата си ?

Като си изпълняваш задълженията като участник в движението, като познаваш и спазваш правилата, като даваш личен пример,

Мисля, че го правя повече от шофьорите. Когато неспазвам правилата, а то е рядкост, около мен няма нито автомобили нито пешеходци - не застрашавам с действията си никои. Явно доста неправилно съм се изказал на места, че е довело до някво безумие, че явно карам като последния селтак.
Ето ти три статии, преработки от други сайтове:
Движение по пътя с велосипед – движение в дясно
Престрояване по пътя с велосипед
Пресичане на кръстовище с велосипед – завой на ляво
Кажи ако бъркам основните правила които съм написал за градско каране, да ги оправя и да се оправя!

did написа:като показваш уважение и благодарност на всеки шофьор, който ти даде предимство

Всеки път когато имам визуален контакт с шофьора го поздравявам - предимно когато ми отдаде заслуженото предимство на пешеходна пътека като пешеходец, но не само.

did написа: и спреш да обобщаваш колко лоши хора са шофьорите

10% от шофьорите ако са лоши шофьори, такива дето са си купили книжките и т.н. означава, че на всеки 10 коли 1 има шанс да ме смачка ... Карането в София е разминаване с хиляди коли на ден - културата и лошите шофьори трябва да спаднат под 1% за да има що годе безопастност ...

did написа: и как трябва да им се пречи с критични маси,

Послдните 2 критични маси които проведохме в София, бяха над 80% от времето по велоалеи - 1/2 от велосипедистите не ги знаеха - направихме това, което общината трябва да прави - да промотира велоалеите. Преди да критикуваш, че пречим на шофьорите погледни, аз лично си направих труда да направя трасето на google картата и за 2-те събития и ясно се вижда къде сме минали. Имаме под 500 метра без алеи - демек по път.

did написа:катогласуваш за партии, които поне не нарушават законите,

Няма такава, та парадоксално дори партия РЗС си беше опънала предизборната сцена върху велоалеята до НДК, в ден в които отидох да снимам с колелото клипчета с велоалеите ...

did написа:като... като порастнеш.

То Ъкъл и мен**зис не дойдат ли на време, не ги чакай... са казали хората

did написа:Ако не знаеш как се прави, ела да караш някой ден с мен по улиците на някой град, ще ти покажа!

Айде, винаги съм навит да карам с някои! Петък е хубав ден, вечерта към 19 ;)
Аватар
Ioxoxo
 
Мнения: 23
Рейтинг: 1215
Регистриран на: Пон Май 18, 2009 1:09 pm
Местоположение: Sofia, Bulgaria

Re: Критична маса

Мнениеот silvertm » Чет Юли 30, 2009 5:21 pm

Ioxoxo написа:
did написа:Ако не знаеш как се прави, ела да караш някой ден с мен по улиците на някой град, ще ти покажа!

Айде, винаги съм навит да карам с някои! Петък е хубав ден, вечерта към 19 ;)

- А аз му предлагам малко преди това да покараме от пл."Руски паметник" в посока към кв."Княжево". Аз ще карам по велосипедната алея, а той нека си кара между колите по паважа, щом го влече :roll2:
silvertm
 
Мнения: 306
Рейтинг: 1671
Регистриран на: Нед Ное 06, 2005 12:00 pm
Местоположение: Bulgaria

Re: Критична маса

Мнениеот silvertm » Чет Юли 30, 2009 6:59 pm

P.S.
Сега успях и по-внимателно да разгледам какви сте ги написали.
Много голяма грешка допускате, ако навсякъде, където пише ППС, вие четете и "велосипед". Няма такова нещо. Просто ЗДП не е достатъчно категоричен по въпроса и вие разчитате на тая негова дупка.
Законът е правен с идеята велосипедът на пътя да бъде по-скоро екзотично изключение. Велосипедът е "специална категория участник в движението". Тази негова специалност добре личи от указаното за него разположение на платното за движение, а именно:
"възможно най-близо до дясната граница на платното за движение"
Т.е. изключения не съществуват. Велосипедът е там, на границата между пешеходната част от пътното платно и платното за движение.

Докато това разположение за ППС в общия случай (използвам термина "общия случай" за нещо, в което при внимателен анализ ще се разбере, че велосипедът не се включва) е следното:
"Водачът на пътно превозно средство е длъжен да се движи възможно най-вдясно на платното за движение, а когато пътните ленти са очертани с плътна маркировка - да използва най-дясната свободна лента."
Това, последното, със сигурност не се отнася за велосипедите в ролята им на ППС. Те просто не заемат свободни ленти.

Интерес представлява и класификацията на ППС според ограниченията за тяхната скорост (някой чувал ли е дали има ограничение върху скоростта на велосипедите?). Разгледайте внимателно чл.21 от Закона - изброени са следните категории ППС: Категория А, Категория В, Категории С, D, Категории В+Е, С+Е, D+Е, Категории Т, Категория М, Самоходни машини.
Толкоз.

Използвам само два примера, но нека това накара "познавачите" на законите да внимават повече, когато коментират правна материя. Моля!
Просто ЗДП и ППЗДП силно издишат по отношение регулацията на велосипедите като ППС.
silvertm
 
Мнения: 306
Рейтинг: 1671
Регистриран на: Нед Ное 06, 2005 12:00 pm
Местоположение: Bulgaria

Re: Критична маса

Мнениеот did » Чет Юли 30, 2009 7:45 pm

Момчета, вие четете законите, както давола евангелието. Вместо да хвърлите същите усилия да научите законите и да защитите правата на велосипедистите на пътя, вие се занимавате да убеждавате колоездачен форум, че велосипедът не бил пътно превозно средство :D

Ше ми излизате с номера за каране по единствената ставаща за каране алея в София, която е направена много преди да се родите :D Хайде по-сериозно!

Като четете закона, в който има дупки, що не прочетете и правилника за прилагането му?

Глава втора

ИЗИСКВАНИЯ КЪМ ПЪТНИТЕ ПРЕВОЗНИ СРЕДСТВА

Чл. 14. За да участва в движението по пътищата всеки велосипед трябва да има
изправни:
1. спирачки;
2. звънец и да няма друг звуков сигнал;
3. устройство за излъчване на бяла или жълта добре различима светлина отпред и червен
светлоотразител отзад; допуска се поставянето на устройство за излъчване на червена
светлина отзад;
4. бели или жълти светлоотразители или светлоотразяващи елементи отстрани на колелата.



ПЪТНИ ЗНАЦИ

Чл. 39.
(7) За изобразяване на превозни средства в пътните знаци се използват следните символи:

- моторно превозно средство, с изключение на мотоциклетите без кош и мотопедите; (графично изображение)
- товарен автомобил; (графично изображение)
- автобус; (графично изображение)
- тролейбус; (графично изображение)
- трамвай; (графично изображение)
- влак; (графично изображение)
- ремарке, с изключение на полуремаркетата и едноосните ремаркета; (графично изображение)
- ремарке; (графично изображение)
- трактор и самоходна машина; (графично изображение)
- мотоциклет и мотопед; (графично изображение)
- велосипед; (графично изображение)
- пътно превозно средство, теглено от животни; (графично изображение)
- ръчна количка за превоз на товари, теглена или бутана от човек; (графично изображение)
- пътно превозно средство, превозващо опасен товар.
...


Какво ще кажете за знак B9? А за Г14?

Можете ли да ми отговорите с каква пътна маркировка се означава велосипедна пътека според Правилника за прилагане на ЗДП?

Защо според вас има изрична забрана за движение на велосипеди по магистрала, ако по принцип те не трябва да се движат по пътя?

Това знаете ли го:

СПЕЦИАЛНИ ПРАВИЛА ЗА НЯКОИ УЧАСТНИЦИ В ДВИЖЕНИЕТО

Раздел I

Водачи на велосипеди

Чл. 140. Водачът на велосипед е длъжен да се движи възможно най-близо до
дясната граница на платното за движение.
Чл. 141. На водача на велосипед е забранено:
1. да се движи успоредно до друг велосипедист;
2. да управлява, без да държи кормилото с ръка, както и да освобождава педалите;
3. да се движи в непосредствена близост до пътно превозно средство или да се държи за
него;
4. да превозва, тегли или тласка предмети, които пречат на управлението на велосипеда
или създават опасности или пречки за другите участници в движението;
5. да бъде теглен от друго пътно превозно средство;
6. да управлява велосипед по площите, предназначени за движение само на пешеходци.
Тази забрана не се отнася за децата велосипедисти.
Чл. 142. Забранено е движението на велосипедисти в група за тренировка, ако пред
и зад групата няма придружители с автомобил или мотоциклет.


А това?

ДОПЪЛНИТЕЛНА РАЗПОРЕДБА

§ 1. По смисъла на този правилник:

...
32. "Велосипед" е пътно превозно средство най-малко с две колела, което се привежда в
движение с мускулната сила на лицето, което го управлява, с изключение на инвалидните
колички.


Аз с хора, дето не знаят законите, повече не мисля да споря! Правете си критични маси и се излагайте! Някои хора много ви се радват, но те не карат велосипеди!
Q. b. f. f. f. s.
Аватар
did
 
Мнения: 16523
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 14, 2003 3:00 pm
Местоположение: Пловдив

Re: Критична маса

Мнениеот silvertm » Чет Юли 30, 2009 8:49 pm

@did,
мразя да говоря така, но е крайно време аз да кажа, че ти говориш пълни глупости.
Това, което си посочил, са примери за КРЪПКИ в закона. И като кръпки, те не са в духа на закона, който е изключително нееднозначен по отношение на велосипеда.

Между другото, не те ли смущава фактът, че в същия списък, който си дал за пример, присъства и "ръчна количка за превоз на товари, теглена или бутана от човек"

ППС е също и ремаркето.

Виж, и ти и другите, просто исках да ви обърна внимание, че понятието ППС е направено да изглежда твърде обширно, но в редица случаи в него просто не се включва велосипедът.

И това е само едната страна.
Другата се състои в това, че независимо дали едно нещо е наречено ППС, от това не следва че е равностойно на останалите неща, наречени ППС.

И така - велосипедът няма равностойно присъствие на платното за движение спрямо другите ППС. То е по-близо до пешеходците, като мястото му е междинно. Велосипедът в града се нуждае от специализиран път - велосипедна алея, - а да попада на платното за движение само инцидентно (както това се налага понякога и за пешеходците).

А защо точно в града, а в селата не?
Ами защото в града движението е по-интензивно. А в селата понякога отсъства и тротоар, но това не означава, че хората там са по-ниска категория, нали? (Това, последното, към bikerider)
silvertm
 
Мнения: 306
Рейтинг: 1671
Регистриран на: Нед Ное 06, 2005 12:00 pm
Местоположение: Bulgaria

Re: Критична маса

Мнениеот marsa » Чет Юли 30, 2009 8:50 pm

Ще извинявате, няма да ви чета, че вече се върнах от работа и съм в настроение да разпускам, а не да си запълвам времето с глупости, но... бих желал да коментирам самото присъствие на появилите се няколко десетки реда последните часове:


Вие у ред ли сте :lolup:
Кучетата си Изображение, колелото си Изображение.
Аватар
marsa
 
Мнения: 3601
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Фев 02, 2008 4:27 pm
Местоположение: София

Re: Критична маса

Мнениеот Lilium » Чет Юли 30, 2009 8:52 pm

Аз си мисля, че тази тема вече не е за тук
Аватар
Lilium
 
Мнения: 2
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Чет Юли 30, 2009 12:53 pm

Re: Критична маса

Мнениеот Alpina » Чет Юли 30, 2009 9:11 pm

silvertm написа:Бла-бла-бла... бла-бла-бла...


Докато се правите на ощипани госпожици, ще сте неравностойни.

Аз не се чувствам такъв. Шофьорите на останалите ППС се съобразяват с мен, точно толкова, колото когато и аз съм зад волана на МПС или съм пешеходец.
Точно толкова колкото същите тези шофЕри се съобразяват и с останалите по същото време.
Т.е. ако някой е Рацер или грам идея няма къде се намира и защо, то дали ще съм аз като велосипедист, дали ще е кола или ТИР, той ще засича и не можете да направите нищо, освен чрез безсмислените си действия, да накарате и малкото, които ни уважават и зачитат, да се поизнервят, на дригите няма да им пука, нито ще се променят по този начин.

Така че вие, групичката подтиснати оплакващи се "велосипедисти" каквото и да получите, ще си останете неравностойни, дори по улиците в централната част да се движеха само велосипеди, то те щяха да ви подтискат и пак да мрън-мрън-мрънкате.

Ай...
C'est la vie
Аватар
Alpina
 
Мнения: 9083
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Юли 03, 2005 12:26 pm
Местоположение: +3596997

Re: Критична маса

Мнениеот Ioxoxo » Чет Юли 30, 2009 9:48 pm

@did усети ли как копира всичко което и аз написах!

Да - велосипеда е ППС - няма спор! НО велосипеда е единственото ППС без право на собствена лента! Тъй като няма велоалеи никъде, тъй като нямаш право да караш по тротоара и на собствена лента, никои не те зачита за ППС, а само за участник в движението, които пречи!

Е да ама не, аз искам, правораздаващите органи да си вършат работата, което ако около гребната база се случва, на пътя не се случва!

Напътя никои не ме ЗАДМИНАВА, както е описано в закона, всеки ме ПОДМИНАВА с 40+ км/ч над моята скорост (демек карат редовно с превишена скорост) и почти винаги на боя разстояние. Като участник в движението, (и то рисков) всеки един водач на МПС трябва да направи съответната МАНЕВРА с подаване на сигнализация (мигачи) и поне да се премести 1/2 лента в страни (ляво) от моето най-дясно.

Тук въобще не споменавам останалите проблеми които имам е Българистан - шахти с разлика от пътната настилка с по 4-5 см. (хората с градски бегачи ги заобикалят), спрели неправилно коли (тук не повтарая, че имало закон, щото не го спазва никои, в София е най-тежко положението, но и другите градове започнаха да го усещат) - тук мога да ти покажа снимков материал направен за 1 час, рано в неработен ден, в центъра, когато той е направо празен, кофи за боклук, които са до средата на най-дясна лента, ако въобще тя е свободна.

Да, аз може да не съм карал скоро в другите градове, но ти не си карал скоро в София, та ако искаш да покараме, нека да е в Пловдив, че в София не вярвам да оцелееш, особено с утопичното си вярване в шофьорите, законите и спазването им... Особено когато, русата с мерджана е захапала телефона и се гледа в огледалото как и е прическата ...

Както казах, практикувам градско колоездене, тъй като времето ми за друг вид е силно ограничено, но за сметка на това ползвам колелото в 98% от случаите за транспорт - ППС в истинския му смисъл - до работа, обратно, до гаджето, до приятели и т.н. стига времето да го позволява!

Утопичните ми желания, са породени от умопомрачаващите безумия тук (Булгаристан) и наблюденията ми над страните от първия свят, тъй като ние не сме в тая група ... Да не съм обикалял европа или щатите с колело, но за сметка на това съм изгледал и изчел стотици клипове/сайтове/доклади и т.н. Виждам как си решават проблемите "на запад" и виждам как тук с 300 зора, клизми и т.н. за да се осъществи няква отсечка от велоалея, а после замазват очите с криви линии с боя, по опасни места. Ако останалите хора не искат, да си търсят правата и парите (от данъци), независимо дали те са шофьори или велосипедисти - АЗ СИ ГИ ТЪРСЯ! Ако на теб не ти пука, че на останалите им е гадно, на мен не ми пука, аз го правя за моите бъдещи деца и внуци, не за мен - аз няма да го доживея на колело сигурно...

Тъпо ми е, че изоставаме през останалите европейски градове с между 20 и 30 години, както с инфраструктура, така и с закони и с правораздаване! Градове като Париж и Лондон, които са в пъти по-големи от София са с метро от преди 100 години, когато нещата са се правили на ръка, без машини и условия, в България проекта е от 50 години и за последните 10-12 още неможем да направим 1 цял лъч на метрото от 12 км. Да не говорим за 2 околовръсни и 6-10 лъча ... Направиха законно паркирането къде ли не (синя зона) и с парите от това трябваше да има паркинги, за да се освободят улиците и още нищо... Направиха законно паркирането по тротоара, а аз немога да карам там (не че и да имах правото, щях да мога, поради колите). Майките с колички или инвалидите правят обиколки през 2-3 пресечки за да могат да се качат на тротоара, заради закона и неспазването му. Да не говорим за автоматизираните системи за следене и редуциране на трафика, където в Англия ги има и по крайградските светофари по малките градове. За пълния мониторинг на пътната инфраструктура по всички градове и първокласните пътища...

Явно значително си се объркал в представите си за мен, ДА, аз искам да има велоалеи и да имам правото безпрепятствено и безопасно да карам по тях, но това не означава, че НЕ РАЗБИРАМ, че трябва да се оправи цялата инфраструктура. (Тук малко питане - как в съседна Румъния - Букурещ успяха да си оправят града, а само ние неможем) Цялата инфраструктура и инвестиране в УСТОИЧИВ ТРАНСПОРТ ще оправят трафика, но за това трябва инвестиция за която се боря. Ако разгледаш подробните доклади, на градовете инвестирали в това, включително и за екологичен транспорт, в които влизат и велосипедите, ще видиш значителни подобрения, да речем ръст на велосипедистите с 12-15% на година, спадане на задръстванията с 8-10% за година и т.н.

Можеш също така, да прочетеш малко за европейските програми като Вело Град, препоръките от Зелената Книга и т.н. Ма предполагам, такива далечни неща не те засягат, но като ти осерат (с леко извнинение) и планината, вече ще е късно и за нея...

Неща, които не костват много, просто някои трябва да си свърши работата!
Ето ти един пример само:
Изображение
Имаш велоалея!
На крастовището до което опира велоалеята правят ПЪЛНА реконструкция и правят спирка на метрото, като целия участак е 27 МИЛИОНА лева.
Да сложиш велопаркинг в единия край на спирката!
До тук всичко е супер, с изключение на:
- няма достъп до велопаркинга - караш между народа излизащ от метрото
- не допускат да си вкараш колелото в метрото

Ето за тази и подобни неща, трябва да има хора (организации) които да следят работата на общините и да дават експертно мнение, съвети или съответно да сезират работата и.

Съответно има само 1 такава организация и за това аз съм в нея - това което правим друг не го прави.

Ако някои има претенции за нещо, добре дошъл да поговори с нас или да направи друга организация, за да види как се случват нещата.

Аз подчертавам, не говоря от името на организацията, тук съм като човек, които промотира Критична Маса и ползването на велосипеда като начин/средстова за предвижване... Явно немога да пиша, и за това не пиша официално по разни места, което си го мога си го правя както трява. Всичко друго е неофициално и е като мое хоби или желание.

Това, че сме в страната на Бай Ганьовците е ясно, но не ми е ясно, как хора уж велосипедисти, ще плюят най-спонтанното събитие което се е появило от велосипедисти и то още преди 16-17 години... Тъй като бях набеден, за неясни цели, организаторство и т.н. - моля цитирайте ме от където и да било (фейсбук, мои сайтове, други сайтове, интервюта) какво неясно съм организирал. Аз искам да ме забележат като участник в движението, всеки път цитирам това което е в блога: http://criticalmasssofia.blogspot.com/

"Critical Mass няма лидери и централизирана организация. Като група няма цели освен да се среща всеки месец и хората да се радват на сигурността и компанията на другите, чрез каране на колело, кънки и пътувайки заедно.
Critical Mass е идея и събитие, а не организация

Някои колоездачи от Critical Mass се опитват да парализират уличното движение и да се конфронтират с шофъорите. Такива колоездачи пропускат същността на движението - да прослави колоезденето, а не да води война срещу шофъорите и да отхвърля правото на другите да са на пътя.

Тези, които не схващат същността на това събитие и провокират нарушаване на реда не се толерират!!!"

Ако някои иска цел - да дойде и да я предложи - ако другите се съгласят с мнозинство или единодушие - вече имаме цел, към момента никои не е казал: "От тук нататък ще караме за ХХХ" и съответно хората не са под надслова "ние караме за ХХХ".

Както споменах и в миналия си пост, знаем колко е натоварено и към момента избягваме същината на критична маса - карането по улиците за да ни видят!

Тук мислих да спомена и за няколкото стъпки за осъществяване на устойчив транспорт... няколкото стъпки за безопасен велотранспорт ... Но и без това прекалих с поста и без това разбирачи пак ще ме нахранят ...

Лека вече от мен, пожелавам ви безопасно и безавариино каране следващите дни ...

П.С. някои с права по-добре да заключи темата май...
Аватар
Ioxoxo
 
Мнения: 23
Рейтинг: 1215
Регистриран на: Пон Май 18, 2009 1:09 pm
Местоположение: Sofia, Bulgaria

Предишна

Назад към Мероприятия - архив

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 3 госта