
Нещата, които ми направиха добро впечатление на тазгодишния Сопот:
- Новото трасе - доста по bike-замислено от старото, с готини идеи на места, и повече flow.
- Времеизмерването - безупречно, на финала беше като на истинско състезание, само липсваше "горещ стол"
- Стегнатата организация - провеждането на квалификация + състезание май си беше за сефте. "Първите 80" си казаха думата.
- Въвеждането на обезопасителни мрежи.
Нещата, които ми направиха лошо впечатление:
- Новото трасе - също като старото му липсва устойчивост - някои места ще страдат много от дъждове (на старото трасе това вече се вижда). 
 Виражите, както и преди, бяха доста символично утъпкани (което пролича в мокрото, а някои от тях бяха правоъгълни, а други започваха в средата на завоя, но забравих да ги снимам).
 Прескочи-пътя по моему щеше да е по-достъпен, ако беше тип "speed jump" (т.е. без извивка тип dirt). В РМ преди време имаше дискусия по подобен въпрос.
 Почистването на места беше недостатъчно. Кастренето на дръвчета и храсти на до 10-15 санта височина е не само недостатъчно, но и опасно - в събота бях свидетел на счупване на ръка, в следствие на падане, породено от подкастрено на 15 санта височина дръвче. После си позволих да го доотрежа с триона, който си носих в раницата Миналата година кастренето беше правено по същия начин. No improvement. Миналата година кастренето беше правено по същия начин. No improvement.
 Имаше оплаквания от състезатели за стърчащи арматурни железа от някои виражи.
- Маршалите - no improvement. Oтново нямаха свирки, отново нямаха жълт/червен флаг, отново не знаеха номерата на постовете си, отново изобщо не знаеха какво да правят. Бяха и малко на брой. 
 Нямаше един човек/център, който да държи комуникация с тях и да знае какво се случва по трасето. Издирването на информация в района на финала какво се случва с липсващ състезател отне около 20 минути след като всички бяха финиширали. Добре, че проблемът беше с колелото, а не с момчето и че нямаше сериозни инциденти.
- Случаите с момчето, което караше лидер и момчето, което караше без каска - пак добре, че нищо не им се случи. За такива изцепки трябва да има наредба/регламент на състезанието, където да има клауза, съгласно която такива индивиди да прекратяват своето участие.
- Културата на каране - отвратително впечатление прави спирането и струпването на състезатели (интересното е, че предимно българи) НА най-опасните места по трасето. НА, а не ПРЕДИ. Отново късмет, че нямаше сериозни инциденти, за разлика от миналата година. Контренето на виражите и засилката на прескочи-пътя също показваха ужасно ниска райдинг култура, освен, че разрушаваха трасето. Масовото каране по основната линия също индикира ниска райдинг култура, освен че е скучно за гледане.
Определено има подобрение спрямо миналата година, но в някои ключови области няма.
Все пак - поздравления на организаторите, че материализираха и тази година състезание, и на карачите, които демонстрираха добро каране.








 
   
  







