Паралелна Вселена 2005

Това е старият форум "Мероприятия" в който ще намерите повечето теми за състезания, организирани карания и интересни индивидуални карания, публикувани преди 2011 г.

Мнениеот Admin » Сря Окт 13, 2004 4:08 pm

:rofl::rofl::rofl::rofl::rofl:
Аааа, бате! Много изотзадзе, бе! :rofl:
Интелигентният човек има възможност да се държи като такъв или като простак. Простакът няма подобен избор.
Аватар
Admin
 
Мнения: 16374
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 20, 2002 12:00 am
Местоположение: София

Мнениеот did » Чет Окт 14, 2004 11:57 am

Хе хе, Хлебаров на старта на маратона:^:.

Е сега вече ще умреш със сигурност!

GOA, не се притеснявай, едва ли ще дават хлебарки за награда.

Ще ми се да попитам някои от миналогодишните участници какво ви е мнението за следните нови моменти в регламента:
1. Отборите да са не тройки, а двойки;
2. Да има междинни контроли, които трябва да се преминат за определено време, а не просто в рамките на деня;
3. При положение че отсега са известни сроковете за подаване на заявление и плащане на таксата, трябва ли да се допускат компромиси със закъсняли мераклии, които да се включват след посочените срокове. Миналата година някои се записваха и плащаха дори в деня на старта и оттам дойдоха най-големите главоболия по организацията. Защото виждам, че е поставено като условие "Желаещите да участват в състезанието след изтичане на крайният срок за записване, заплащат таксата в двоен размер."
4. Даване на награди за отборите, класирани до 10-то място, което е донякъде за сметка на индивидуалните класирания. Сега май отборният принцип ще натежи.
Q. b. f. f. f. s.
Аватар
did
 
Мнения: 16523
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 14, 2003 3:00 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот Admin » Чет Окт 14, 2004 1:56 pm

Не съм миналогодишен участник (по-скоро бъдещ), но като страничен наблюдател отблизо и най-вече като нахален наскоро завършил юрист мисля да се изкажа по повдигнатите от did въпроси:

1. "ЗА"
Отборите по двойки според мен ще се създават по-лесно, ще са по-конкурентноспособни и т.н. След като вечер веселбата ще е обща (а и през деня така;)), няма нужда тимовете да са от по трима души :)

2. "Против"
Знам, че в повечето подобни състезания на запад това се използва често, за да се пресеят по-слабите тимове и по този начин да се улесни организацията. Но не мисля, че в България все още има толкова много състезатели и спортът е толкова развит, че да се подрязват крилата на много от ентусиастите, които ще се запишат. Защото е пределно ясно, че далеч не всички ще могат да покрият междинните времена, което незначи, че не могат да преминат етапа за 1 ден, но с по-спокойно темпо. Ако бъдат дисквалифицирани заради бавност, тези хора едва ли ще опитат пак подобно приключение. Още повече, че цял куп народ (и аз в него) ще отидат на подобно състезание само заради кефа и предизвикателството, без да желаят да се състезават за време. :thumb:

3. твърдо "ЗА"
Винаги съм смятал, че трябва да има ред! :smokin: Както за организатори, така и за състезатели. При положение, че в този случай организаторите са започнали да си вършат работата и сигурно ще я свършат както трябва, т.е. всичко ще се знае много отрано и съвсем навреме, няма причина да се толерират неселиозни участници и заради тях да се затруднява организацията.

4. има и добри и лоши страни. Ако се върви към преимущество на отборното класиране, е най-добре да се сложи изискване отборът да се движи в пакет, примерно на не повече от 2 минути един от друг, но тогава няма смисъл от индивидуално класиране. Но това е малко крайно...Всъщност, като се замисля, звучи добре - повече награди за отборите, а индивидуалното награждаване да бъде ограничено само до първенците във всяка категория (мъже, жени, юноши). :thumb:

Нещо такова... Само се чудя ако отборите са (само) от двама, hlebarka коя от девойките на снимката ще си избере, за да си направят двойка за състезанието ;):D Ама то с него май няма оправия, като гледам как му е набъбнал.....ъъ.....отбора. :D
Интелигентният човек има възможност да се държи като такъв или като простак. Простакът няма подобен избор.
Аватар
Admin
 
Мнения: 16374
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 20, 2002 12:00 am
Местоположение: София

Мнениеот did » Чет Окт 14, 2004 2:22 pm

Не знам, може и да си прав за туй с контролите, ама според мен идеята е по-друга. Цитирам правилника:

[i]25. Класиране на отбор се прави само при финиширане и на двамата съотборници, като се отчита времето на последният. Максималната разлика във времената на първия и втория състезател в отбора не трябва да надвишава 2 минути. При разлика по голяма от две минути, засечена от контролите и съдийте, отбора се разпада и не участва в отборното класиране.
...
27. Спирането за заверка на паспорта при контролите е задължително. Контролите ще бъдат на указаните преди старта места в определен интервал от време. Ако състезателят не влезе в контролата през този интервал от време той отпада от състезанието, но е длъжен да пристигне в базата и да уведоми съдийския състав и организатора. Първи етап: 1 - контрола затваря 3 часа след старта, 2 - контрола затваря 6 часа след старта, 3 - контрола затваря 10 часа след старта. Втори етап: 1 - контрола затваря 3 часа след старта, 2 - контрола затваря 6 часа след старта, 3 - контрола затваря 10 часа след старта. Трети етап: 1 - контрола затваря 2 часа след старта, 2 - контрола затваря 4 часа след старта, 3 - контрола затваря 6 часа след старата. [/i]


Като знам за колко време нормално се минават етапите (щото първите два съм ги минавал наскоро), тия времена на контролите май са по-скоро разчетени за пешеходци, а не за велосипедисти. Струва ми се, че идеята е да не се вързват хора от организаторите да висят по цял ден някъде си, а все пак да има един разумен момент, в който те да си тръгнат към финала на етапа и ако някой шикалкави, че бил минал и той точно оттам, ама мааалко по-късно, това да не се признава за "оправдание". Имаше миналата година такива случаи.

Иначе едва ли някой, който си кара спокойно, ще бъде притеснен от тези времена. Само като видя, че трета контрола на първите етапи ще стои 10 часа след старта... ами той целия етап е около 75км, а тая контрола да е най-много на 60-тия. Че кой няма да мине 60км за 10 часа??? При това трасето наистина се кара на 100%, няма такова бутане като миналата година и вероятно основната група ще се източи през контролата между петия и шестия час след старта.

[quote="Admin"]
Само се чудя ако отборите са (само) от двама, hlebarka коя от девойките на снимката ще си избере, за да си направят двойка за състезанието ;):D Ама то с него май няма оправия, като гледам как му е набъбнал.....ъъ.....отбора. :D
[/quote]


Ми той затова още отсега ги е подхванал да ги тества една по една, пък да видим накрая на коя ще се спре.
Q. b. f. f. f. s.
Аватар
did
 
Мнения: 16523
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 14, 2003 3:00 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот Admin » Чет Окт 14, 2004 2:46 pm

Убуди ме! :agree:
Честно казано не бях чел правилника, нито пък съм минавал някой от етапите, но всичко, което си написал, звучи смислено :^:
Интелигентният човек има възможност да се държи като такъв или като простак. Простакът няма подобен избор.
Аватар
Admin
 
Мнения: 16374
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 20, 2002 12:00 am
Местоположение: София

Мнениеот MOD » Чет Окт 14, 2004 2:53 pm

1. Определено отбор от двама души е по-удачно решение
2. За контролите - аз лично съм против присъствието им, защото [b]аз[/b] персонално бих се записал заради приключението и предизвикателството [b]да[/b] завършиш.
3. Ред трябва да има, но ми се струва малко вероятно организаторите да успеят да предотвратят записвания в последния момент
4. Аз персонално за последния въпрос нямам мнение - предполагам, че до времето на провеждане на маратона ще има изградена концепция по този въпрос. За мен [b] лично[/b] наградата ще бъде компанията, атмосферата и опитите ми да се добера до финала :agree:
--------------------------------------------------------------------

MOD = Master Of Disaster :D:D:D
"Никога не спори с тъпак, хората може да не забележат разликата."
MOD
 
Мнения: 2011
Рейтинг: 1715
Регистриран на: Сря Авг 27, 2003 2:58 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот MOD » Чет Окт 14, 2004 2:55 pm

[quote="did"]

Не знам, може и да си прав за туй с контролите, ама според мен идеята е по-друга. Цитирам правилника:

[i]25. Класиране на отбор се прави само при финиширане и на двамата съотборници, като се отчита времето на последният. Максималната разлика във времената на първия и втория състезател в отбора не трябва да надвишава 2 минути. При разлика по голяма от две минути, засечена от контролите и съдийте, отбора се разпада и не участва в отборното класиране.
...
27. Спирането за заверка на паспорта при контролите е задължително. Контролите ще бъдат на указаните преди старта места в определен интервал от време. Ако състезателят не влезе в контролата през този интервал от време той отпада от състезанието, но е длъжен да пристигне в базата и да уведоми съдийския състав и организатора. Първи етап: 1 - контрола затваря 3 часа след старта, 2 - контрола затваря 6 часа след старта, 3 - контрола затваря 10 часа след старта. Втори етап: 1 - контрола затваря 3 часа след старта, 2 - контрола затваря 6 часа след старта, 3 - контрола затваря 10 часа след старта. Трети етап: 1 - контрола затваря 2 часа след старта, 2 - контрола затваря 4 часа след старта, 3 - контрола затваря 6 часа след старата. [/i]


Като знам за колко време нормално се минават етапите (щото първите два съм ги минавал наскоро), тия времена на контролите май са по-скоро разчетени за пешеходци, а не за велосипедисти. Струва ми се, че идеята е да не се вързват хора от организаторите да висят по цял ден някъде си, а все пак да има един разумен момент, в който те да си тръгнат към финала на етапа и ако някой шикалкави, че бил минал и той точно оттам, ама мааалко по-късно, това да не се признава за "оправдание". Имаше миналата година такива случаи.

Иначе едва ли някой, който си кара спокойно, ще бъде притеснен от тези времена. Само като видя, че трета контрола на първите етапи ще стои 10 часа след старта... ами той целия етап е около 75км, а тая контрола да е най-много на 60-тия. Че кой няма да мине 60км за 10 часа??? При това трасето наистина се кара на 100%, няма такова бутане като миналата година и вероятно основната група ще се източи през контролата между петия и шестия час след старта.

[quote="Admin"]
Само се чудя ако отборите са (само) от двама, hlebarka коя от девойките на снимката ще си избере, за да си направят двойка за състезанието ;):D Ама то с него май няма оправия, като гледам как му е набъбнал.....ъъ.....отбора. :D
[/quote]


Ми той затова още отсега ги е подхванал да ги тества една по една, пък да видим накрая на коя ще се спре.
[/quote]


:offtopic:
дано само не спука гума по време на тестовете :nuts:, че тогава ...:nuts::nuts::nuts:
:rofl::rofl::rofl::rofl:
--------------------------------------------------------------------

MOD = Master Of Disaster :D:D:D
"Никога не спори с тъпак, хората може да не забележат разликата."
MOD
 
Мнения: 2011
Рейтинг: 1715
Регистриран на: Сря Авг 27, 2003 2:58 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот bikezilla » Чет Окт 14, 2004 4:08 pm

[quote="did"]

Хе хе, Хлебаров на старта на маратона:^:.

Е сега вече ще умреш със сигурност!

GOA, не се притеснявай, едва ли ще дават хлебарки за награда.

Ще ми се да попитам някои от миналогодишните участници какво ви е мнението за следните нови моменти в регламента:
1. Отборите да са не тройки, а двойки;
2. Да има междинни контроли, които трябва да се преминат за определено време, а не просто в рамките на деня;
3. При положение че отсега са известни сроковете за подаване на заявление и плащане на таксата, трябва ли да се допускат компромиси със закъсняли мераклии, които да се включват след посочените срокове. Миналата година някои се записваха и плащаха дори в деня на старта и оттам дойдоха най-големите главоболия по организацията. Защото виждам, че е поставено като условие "Желаещите да участват в състезанието след изтичане на крайният срок за записване, заплащат таксата в двоен размер."
4. Даване на награди за отборите, класирани до 10-то място, което е донякъде за сметка на индивидуалните класирания. Сега май отборният принцип ще натежи.
[/quote]



1. И да и не ;)
От една страна отбора от трима е психически по-стабилен, по-трудно ще се скарат. От друга страна отбор от двама по-лесно поддържа еднакво темпо, отколкото трима. Експериментът ще покаже, но по-скоро варианта от двама е по-добър.

2.За ,само ако времевите интервали са съобразени с възможно най-бавния.
Все пак, съвсем наскоро имахме някакви планове да се окажем в хижа пашалийца около 19:30 вечерта... :8D:

3. Твърдо За.
Миналата година организацията на състезанието беше доста напред във времето и е разбираемо, че доста хора се чудеха до последно дали да участват. Сега вече не е така, така че нека има ред ;)

4. Също За.
Нека отборите бъдат насърчени да карат заедно, а не да се делят.
Аватар
bikezilla
 
Мнения: 806
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Май 01, 2003 12:55 am

Мнениеот тучо чучо » Чет Окт 14, 2004 4:16 pm

1. "ЗА"
2. "ЗА" - нормално е да се изиска минимално време за преминаване на трасето. Тази година имаше някои, които трябваше да ги търсят с фенерче по нощите. Не казвам, че не може да се случи на всеки, но говорим все пак за състезание. Ако на някой му се кара просто така, за кеф, може да го прави винаги извън състезанието.
3. Компромиси само в краен случай! Не бива да се разваля основната организация заради мърляво отношение.
4. Все ми е едно.
Аватар
тучо чучо
 
Мнения: 1403
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Окт 21, 2002 9:32 am
Местоположение: София

Мнениеот kagami » Чет Окт 14, 2004 4:40 pm

По отношение на закъсненията в записването - мисля, че колкото повече се толерират закъсняващите и се правят компромиси с тях, толкова повече закъснения ще има. Казвам го от личен опит :nuts:
Важно е да вършиш това, което смяташ за правилно.
Аватар
kagami
 
Мнения: 1159
Рейтинг: 1980
Регистриран на: Пон Апр 19, 2004 9:59 am
Местоположение: planet Earth

Мнениеот sss » Нед Окт 17, 2004 9:45 pm

[quote="did"]

Хе хе, Хлебаров на старта на маратона:^:.

Е сега вече ще умреш със сигурност!

GOA, не се притеснявай, едва ли ще дават хлебарки за награда.

Ще ми се да попитам някои от миналогодишните участници какво ви е мнението за следните нови моменти в регламента:
1. Отборите да са не тройки, а двойки;
2. Да има междинни контроли, които трябва да се преминат за определено време, а не просто в рамките на деня;
3. При положение че отсега са известни сроковете за подаване на заявление и плащане на таксата, трябва ли да се допускат компромиси със закъсняли мераклии, които да се включват след посочените срокове. Миналата година някои се записваха и плащаха дори в деня на старта и оттам дойдоха най-големите главоболия по организацията. Защото виждам, че е поставено като условие "Желаещите да участват в състезанието след изтичане на крайният срок за записване, заплащат таксата в двоен размер."
4. Даване на награди за отборите, класирани до 10-то място, което е донякъде за сметка на индивидуалните класирания. Сега май отборният принцип ще натежи.
[/quote]

1.Съгнасен съм.Така по-лесно ще се сформират и ще имат по добър контрол по между си,защото съотборниците ще могат да се понапаснат на стила на каране на другия и няма да се получават драстични разкъсвания(говоря в об6тия случеи:)).
2.Мисля ,че тези от вас,които участваха,си спомнят за втория ден когато имаше закъснели състезатели.Вярно е,че повечето хора отиват там заради красотата на природата и почивката,но все пак организаторите са отговорни за тях.
3.Може би на някои от вас ви е известно какви проблеми имаха организаторите заради тези закъснели заявления.
4.Все пак не е зле да се поущрят и индивидуално участвалите,защото не всички се състезават в отбори.

МИсля ,че ще е добре,ако на всички финиширали им се даде някаква грамота или някаква подобна морална награда за положените усилия.
Каската не е само за красота ;-)
Аватар
sss
 
Мнения: 924
Рейтинг: 1837
Регистриран на: Чет Мар 11, 2004 6:10 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот axelmax » Пон Окт 18, 2004 12:39 am

ми аз подкрепям отборите да са по двама,така е по готинино :beer:,а ако са трима двама на един ,знаем какво става тогава:B):

има срокове и те трябва да се спазват ,но организаторите имат право да прават каквото поискат щото като доидат 10 човека с парите за участие няма да ги върнат това са си пари :D,но иначе трябва да се спазват праилата

като има контроли за време ,ще се засили състезателния характер на състезанието

ако има състезание ,което да е само от отбори ще бъде супер ,но неискам да кажа ,че индивидуалните ми пречат ,прото така е доста по интересно и ако има един ден иедна нош за оцеляване ,ще енаправо страхотно
"У планину се раджаю ора, а у полье тикве"
Аватар
axelmax
 
Мнения: 7120
Рейтинг: 1614
Регистриран на: Сря Юли 23, 2003 9:09 pm
Местоположение: Столицата

Мнениеот tanya » Чет Окт 21, 2004 8:14 pm

здравейте, момчета
радвам се и аз за предстоящото състезание. маршрутът ми харесва. в триград и ягодина е супер. прекарах там 1 седмица преди време и макар че бях без колело ми хареса много.
1. по отношение на отборите. смятам че отбори от по двама е по=добрият вариант особено при условие, че ще трябва да се предвижват заедно. такава дистанция от по 2 минути максимум между двамата в отбора е справедлива. миналата година повечето от отборите май бяха такива само на думи, но и нямаше как да е другояче при онзи регламент.
2. за контролните времена. ако ги има ще е по=лесно за организаторите да следят състезателите по трасето. мисля че едва ли някой ще има проблеми с тях, освен при сериозна повреда или травма.
3. по отношение на таксите съм съгласна, че хора не трябва да се връщат, но трябва да заплатят и по=висока такса.

ей, и за догодина да агитирате повече участнички. няма да се състезавам пак само със себе си. ще трябва да се състезавам с вас.
Изображение
Аватар
tanya
 
Мнения: 625
Рейтинг: 1913
Регистриран на: Сря Май 26, 2004 1:18 pm
Местоположение: Търговище

Мнениеот SPA » Пет Окт 22, 2004 9:24 am

[quote="тучо чучо"]

1. "ЗА"
2. "ЗА" - нормално е да се изиска минимално време за преминаване на трасето. Тази година имаше някои, които трябваше да ги търсят с фенерче по нощите. Не казвам, че не може да се случи на всеки, но говорим все пак за състезание. Ако на някой му се кара просто така, за кеф, може да го прави винаги извън състезанието.
3. Компромиси само в краен случай! Не бива да се разваля основната организация заради мърляво отношение.
4. Все ми е едно.

[/quote]

Абе дай да не говорим за тази година :D:D:D.
Че то етапите бяха неправилно и неравномерно разпределени. А нощите идваха от късния старт.
:wavey:.......................................................................:tophat:
SPA
 
Мнения: 1349
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Ное 04, 2002 11:23 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот did » Пон Ное 22, 2004 1:45 pm

Само за сериозно интересуващите се:

На сайта на организаторите се е появило[url=http://www.parallelbg.com/races/bike/race2005/racedescrbg.htm] [u][b][color=red]описание на трасето по дни[/color][/b][/u] [/url].
Q. b. f. f. f. s.
Аватар
did
 
Мнения: 16523
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 14, 2003 3:00 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот TheEgoist » Пон Ное 22, 2004 6:11 pm

Абе я елате малко на себе си бе, хора!
Това че подкрепяте отбор от двама е възможно най-необмисленото нещо.
Идеята на състезанието е оцеляване и придвижване в [b]ПЛАНИНА[/b]!
... а в [b]ПЛАНИНАТА[/b] хората ходят най-малко по [b]трима[/b]! [:-bigeyes
Това естествено си има причина и не е случайно.
При положение, че някой пострада, трябва да има един човек който да отиде за помощ и един човек който да остане и да се грижи за пострадалия.
Някой може да каже: Ми ко толкос?!? То хора ши има.
Да ама е [b]ПЛАНИНА![/b]
Миналата година почти нямаше хора дето да не се бяха губили поне един път и според мен при този брой участници от 2004 г. и при това тежко трасе си беше цяло чудо че нямаше счупени кокали или някъкви други тежки травми.
Дано да няма и през 2005 г.! :peace:
Удвояването на таксата в случая е пълна лудост. Все пак говорим за 80 лв. Това ще спре много от хората. По-добре за закъснелите от 39 да стане на 50 лв.
От мен толкова. Ще се видим на 1-ви Юли 2005, а надявам се и по-рано - например 23-24 Април, когато ще организирам поредното състезание във Варна :thumb:
[img]"http://velo.hit.bg/emblema_3.gif"[/img]
TheEgoist
 
Мнения: 90
Рейтинг: 1205
Регистриран на: Пон Яну 27, 2003 5:02 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот did » Вто Ное 23, 2004 1:00 pm

[quote="TheEgoist"]
...
Да ама е [b]ПЛАНИНА![/b]
...
[/quote]


Напълно си прав. Даже в потвърждение на думите ти ще кажа, че при първоначалното преминаване на втория ден от маршрута от трима колоездачи се получи неприятен инцидент, от който се измъкнахме без сериозни последствия точно защото бяхме трима и постипихме както си писал - един потърси помощ, а втори човек остана да се погрижи за пострадалия. Този тип каране си е винаги [b]много[/b] рисково, като опасностите ги знае всеки, който поне веднъж е бил свидетел на инцидент, а такива са може би всички четящи този форум и интересуващи се от маратонско каране в планината. Даже понякога май е по-рисково и от спускането заради много по-леката екипировка и умората, която настъпва в края на подобни преходи.

Това обаче не е причина да се променя регламента, а само поставя по-сериозни изисквания към организаторите за обезопасяване и осигуряване на маршрута. Точно това е и основния мотив да се избягват пътеките, където може да се мине само пеш или с колело, а да се прекара трасето по черни пътища, където ще може с колоездачите да се движи осигурителна кола, най-вероятно някакъв джип.

Въпреки всичко основната отговорност обаче ще остане у самите участници. Напълно безотговорно е разкъсването на "отборите", което се получи миналата година. По трасето беше пълно с хора, останали без елементарни инструменти, без необходимите дрехи, без храна, без умения да поправят елементарни повреди. За аптечки да не говорим. Явно тогава доста колоездачи с известен опит в XC състезания не успяха на направят разликата между истински планински преход и каране по оградено, обезопасено и маркирано трасе. А уж в отборите им имаше поне по един подготвен водач...

Според мен от гледна точка на безопасността е по-добре да са двама, но да са наистина през цялото време заедно, отколкото да са трима, но да си карат поотделно. А дали е възможно отбор от трима да се движи в пакет може да се спори, защото на всеки е ясно как рязко нараства вероятността за забавяне при инцидент, когато трябва голяма група да се движи компактно.
Q. b. f. f. f. s.
Аватар
did
 
Мнения: 16523
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 14, 2003 3:00 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот screamBoy » Вто Ное 23, 2004 6:53 pm

значи все пак шосейките са победили, никакви пътеки, никакъв дори помен от FR
Пост свободен от семантични грешкиИзображение
Аватар
screamBoy
 
Мнения: 3261
Рейтинг: 1980
Регистриран на: Пон Окт 21, 2002 9:26 pm

Мнениеот hlebarka » Вто Ное 23, 2004 7:17 pm

има ли път, и пътека ще има
stvarnost nam je crno-bela, a budućnost siva
Аватар
hlebarka
 
Мнения: 1970
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Фев 09, 2004 8:14 pm

Мнениеот TheEgoist » Сря Ное 24, 2004 1:55 pm

[quote="did"]


Това обаче не е причина да се променя регламента, а само поставя по-сериозни изисквания към организаторите за обезопасяване и осигуряване на маршрута. Точно това е и основния мотив да се избягват пътеките, където може да се мине само пеш или с колело, а да се прекара трасето по черни пътища, където ще може с колоездачите да се движи осигурителна кола, най-вероятно някакъв джип.

Въпреки всичко основната отговорност обаче ще остане у самите участници. Напълно безотговорно е разкъсването на "отборите", което се получи миналата година. По трасето беше пълно с хора, останали без елементарни инструменти, без необходимите дрехи, без храна, без умения да поправят елементарни повреди. За аптечки да не говорим. Явно тогава доста колоездачи с известен опит в XC състезания не успяха на направят разликата между истински планински преход и каране по оградено, обезопасено и маркирано трасе. А уж в отборите им имаше поне по един подготвен водач...

Според мен от гледна точка на безопасността е по-добре да са двама, но да са наистина през цялото време заедно, отколкото да са трима, но да си карат поотделно. А дали е възможно отбор от трима да се движи в пакет може да се спори, защото на всеки е ясно как рязко нараства вероятността за забавяне при инцидент, когато трябва голяма група да се движи компактно.
[/quote]


Напротив регламента трябва да се смени. Състезателите трябва да са [b]трима[/b] в отбор и да се движат в пакет. Както казах вече винаги може да се изгубят, да стане сакатлък и тогава каква полза, че по трасето има осигурителна кола. Организаторите колкото и да се стараят немогат да покрият такова трасе, а да разчиташ на състезателите че ще бъдат внимателни е смешно.
Може да се сложи лимит от 2 мин. между първия и последния в отбора и при нарушение да се прибавя време.
Индивидуалното класиране може и да отпадне изобщо при това положение - не съм сигурен ама мисля че е така и на TransAlp Challenge
[img]"http://velo.hit.bg/emblema_3.gif"[/img]
TheEgoist
 
Мнения: 90
Рейтинг: 1205
Регистриран на: Пон Яну 27, 2003 5:02 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот did » Сря Ное 24, 2004 3:41 pm

[quote="TheEgoist"]
... не съм сигурен ама мисля че е така и на TransAlp Challenge
[/quote]


Абе не ми се струва сериозно да се мерим с TransAlp, даже малко смешно ми звучи. Щото ако трябва да е като "там", пак трябва да се направят отборите от [b]по двама[/b], а не от трима, ама таксата им за участие да е 570 Евро на човек, да ги задължиш да си мъкнат цял пакет от инструменти и материали за първа помощ в раниците, да наслагаме по трасето по 50-60 доброволци, по един на всяко разклонение, за да не се изгуби някой и т.н. и т.н... Ако смяташ, че това може да се случи тук и сега и си готов да работиш за подобна организация - ок! Може би и такова ниво някога ще бъде достигнато, но това ще стане, когато организаторите правят такива състезания не само от желание и ентусазъм, а и с някаква комерсиална цел, а 2005 година ми се струва маа-а-алко;) раничко за такова нещо.

А и като е казано, че трябва двойките да не се разкъсват, никъде не е казано, че не може примерно 2 отбора, т.е. 4 познати да се движат в пакет, та хем да им е по-лесна оправията при евентуален инцидент, хем компанията да е по-приятна, хем да има кой да прави снимки, на които в кадър да попада повече от един колоездач. Че иначе льошо: няма компания - няма снимки!
Q. b. f. f. f. s.
Аватар
did
 
Мнения: 16523
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 14, 2003 3:00 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот did » Сря Ное 24, 2004 4:52 pm

[quote="screamBoy"]

значи все пак шосейките са победили, никакви пътеки, никакъв дори помен от FR
[/quote]


Нещо неинформиран се изказваш тоя път.

Питай тия, които се спуснаха по "черния път" от х.Ледницата към с.Мугла дали изкачването по тоя същия път би им се струвало шосейкаджийско каране. Там камъните поне за мен са повече от достатъчно. Спускането по черния път от билото на Мурсалица към с.Грохотно пък е толкова скоростно, че бих го оприличил на пътя х.Пашалиица - гр.Лъки (знам, че това сравнение ти говори нещо), само дето е по-изровено. Финалното спускане към Чепеларе също си струва да се пробва. За разлика от миналата година няма спускане по асфалт, а асфалтовата част е основно в двете ждрела - Триградското и Буйновското (където едва ли някой ще каже с ръка на сърцето, че карането е скучно) и изкачването от Широка Лъка към Гела. Сега гледам и че от Триград към Ягодина не се предвижда каране по черния път, а по пътеката, която, хм, ами... ми признавам си... на два пъти съм тикал част от нея надолу, в края и преди Ягодина, по каменистите серпентини и ако я минавам пак смятам там да си тикам или нося според настроението.

Има и още един момент през втория ден, в който не съм много сигурен, ама като знам състоянието на пътя за Мугла, по който се минава, и оценяйки шенсовете състоянието му да се промени до старта на състезанието, смятам, че ще се наложи да се преминава нееднократно една пълноводна река по някакъв начин, най-вероятно [url=http://info.datacom.bg/ddiidd/Marshrut2005/target57.html]различен от каране[/url]. Абе много говоря:banghead:!
Q. b. f. f. f. s.
Аватар
did
 
Мнения: 16523
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 14, 2003 3:00 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот bullet » Чет Дек 09, 2004 12:56 pm

:bigeyes:
Веселин Куршумов Пловдив 0882289832,0899537343 [email protected]
Всяко решение поражда след себе си нови проблеми...
Аватар
bullet
 
Мнения: 67
Рейтинг: 1216
Регистриран на: Вто Май 04, 2004 8:06 pm
Местоположение: България/Пловдив

Мнениеот sheepy » Чет Яну 27, 2005 11:24 pm

:bouncy:ako mi obeshtaete onia s belite maratonki i bega4a, shte vi 4akam s ve4e polu4enata kupa na finala da mi go dovedete:bouncy::P
sheepy
 
Мнения: 25
Рейтинг: 1198
Регистриран на: Пон Яну 24, 2005 1:32 pm

Мнениеот HepBeH_XaMcTep » Пет Яну 28, 2005 12:01 am

състезанието ще е муцка
:)
100% ще се ходи
:)
особено с гореспоменатите препядствия
Изображение
Nikon d300 +Nikon 50mm f1.4, Tamron 17-50 2.8 +SB600 +Minolta 5400hs +RF-602
Аватар
HepBeH_XaMcTep
 
Мнения: 7592
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Юли 01, 2004 12:51 pm
Местоположение: 42.697556 N, 23.323638 E

Мнениеот circle » Пет Яну 28, 2005 12:31 am

ако знаете как ми се ходи от сега го мисля
:nuts: повече от колкото на море
надявам се да има жени :bulb:
поне ХММммм 20 %
i just want something
i can never have
circle
 
Мнения: 76
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Съб Окт 30, 2004 10:38 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот hlebarka » Пет Яну 28, 2005 5:45 am

[quote="circle"]

ако знаете как ми се ходи от сега го мисля
:nuts: повече от колкото на море
надявам се да има жени :bulb:
поне ХММммм 20 %
[/quote]


циркал, дай една мишка от малките
stvarnost nam je crno-bela, a budućnost siva
Аватар
hlebarka
 
Мнения: 1970
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Фев 09, 2004 8:14 pm

Мнениеот sss » Пет Яну 28, 2005 10:12 am

[quote="circle"]

ако знаете как ми се ходи от сега го мисля
:nuts: повече от колкото на море
надявам се да има жени :bulb:
поне ХММммм 20 %
[/quote]

УУУф не дей,че и аз само за туи си мисля:banghead:
Каската не е само за красота ;-)
Аватар
sss
 
Мнения: 924
Рейтинг: 1837
Регистриран на: Чет Мар 11, 2004 6:10 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот naka76 » Съб Яну 29, 2005 9:24 am

[quote="circle"]

ако знаете как ми се ходи от сега го мисля
:nuts: повече от колкото на море
[/quote]


Хе-хе-хе,това вече не е на дневен ред.Повече ми се ходи по трасето за 2006 г:banana::^::beer::D
Аватар
naka76
 
Мнения: 871
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Ное 21, 2003 7:04 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот circle » Пет Фев 04, 2005 4:27 pm

какво е това Ъ
**- медицинско уверение от личния лекар за добро здравословно състояние издадено не по-късно от 30 юни 2005 год. **(из условия за участие) тези хора малко прекаляват .. никои не ме пита дали искам планинска застраховака но добре щом е здължителна хубаво..:agree: не се пазаря за парите за участие не ги намирам за много, даже обратното ... обаче да ме пращат на личен лекар преди това е идиотско ... за парапланер. бънджи (истенско бънджи не парково)не са го искали. подписваш че си носиш отговорноста и знаеш че може да се гътнеш и тва е
едва ли някои с сърдечен порок ще се запише за участие пък и така да е негово право си е
да не отиваме в на МАРС :bigeyes::bigeyes2::bigmout:
защо да не искат още и кръв ,урина .. генен анализ ,допинг проба, бележка от даначните и следствените служби баси.........:crazy::crazy::cussing:
i just want something
i can never have
circle
 
Мнения: 76
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Съб Окт 30, 2004 10:38 pm
Местоположение: Bulgaria

ПредишнаСледваща

Назад към Мероприятия - архив

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 55 госта