Нещата, които ми направиха добро впечатление на тазгодишния Сопот:
- Новото трасе - доста по bike-замислено от старото, с готини идеи на места, и повече flow.
- Времеизмерването - безупречно, на финала беше като на истинско състезание, само липсваше "горещ стол"
- Стегнатата организация - провеждането на квалификация + състезание май си беше за сефте. "Първите 80" си казаха думата.
- Въвеждането на обезопасителни мрежи.
Нещата, които ми направиха лошо впечатление:
- Новото трасе - също като старото му липсва устойчивост - някои места ще страдат много от дъждове (на старото трасе това вече се вижда).
Виражите, както и преди, бяха доста символично утъпкани (което пролича в мокрото, а някои от тях бяха правоъгълни, а други започваха в средата на завоя, но забравих да ги снимам).
Прескочи-пътя по моему щеше да е по-достъпен, ако беше тип "speed jump" (т.е. без извивка тип dirt). В РМ преди време имаше дискусия по подобен въпрос.
Почистването на места беше недостатъчно. Кастренето на дръвчета и храсти на до 10-15 санта височина е не само недостатъчно, но и опасно - в събота бях свидетел на счупване на ръка, в следствие на падане, породено от подкастрено на 15 санта височина дръвче. После си позволих да го доотрежа с триона, който си носих в раницата Миналата година кастренето беше правено по същия начин. No improvement.
Имаше оплаквания от състезатели за стърчащи арматурни железа от някои виражи. - Маршалите - no improvement. Oтново нямаха свирки, отново нямаха жълт/червен флаг, отново не знаеха номерата на постовете си, отново изобщо не знаеха какво да правят. Бяха и малко на брой.
Нямаше един човек/център, който да държи комуникация с тях и да знае какво се случва по трасето. Издирването на информация в района на финала какво се случва с липсващ състезател отне около 20 минути след като всички бяха финиширали. Добре, че проблемът беше с колелото, а не с момчето и че нямаше сериозни инциденти. - Случаите с момчето, което караше лидер и момчето, което караше без каска - пак добре, че нищо не им се случи. За такива изцепки трябва да има наредба/регламент на състезанието, където да има клауза, съгласно която такива индивиди да прекратяват своето участие.
- Културата на каране - отвратително впечатление прави спирането и струпването на състезатели (интересното е, че предимно българи) НА най-опасните места по трасето. НА, а не ПРЕДИ. Отново късмет, че нямаше сериозни инциденти, за разлика от миналата година. Контренето на виражите и засилката на прескочи-пътя също показваха ужасно ниска райдинг култура, освен, че разрушаваха трасето. Масовото каране по основната линия също индикира ниска райдинг култура, освен че е скучно за гледане.
Определено има подобрение спрямо миналата година, но в някои ключови области няма.
Все пак - поздравления на организаторите, че материализираха и тази година състезание, и на карачите, които демонстрираха добро каране.