03 Екстри и изисквания към рамката

Подфорум за обсъждане и реализация на идеята за велосипед, проектиран и разработено от членове на форума на МТБ-БГ.

Re: 03 Екстри и изисквания към рамката

Мнениеот Harka » Нед Апр 10, 2022 12:00 am

@the_rookie:

1. Не знам какво точно провокира тази плеяда от въпроси, но ако не си забелязъл, рейтингът ти си е такъв, какъвто си беше и преди. Това е защото гласуването в под-форум "Проект МТБ-БГ байк", макар и да е възможно, има тежест 0. И това е съвсем нарочно. Фокусът в този под-форум не са плюсовете и минусите!

2. Съжалявам, но задаването на въпроси, на които очевидно имаш отговори за себе си, не развиват никаква теза, а звучат по-скоро като заяждане. Предполагам, че си прочел темата дотук и много добре знаеш, че не сме на етап да имаме отговори на много от въпросите ти.

3. Ако искаш действително да развиеш теза - с радост ще я чуем, но, моля, не се обиждай, че някой явно не е сметнал за такава "отговора е че просто не решава ,а само създава допълнителни проблеми".
Аватар
Harka
 
Мнения: 3078
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Окт 18, 2003 11:56 am
Местоположение: Bulgaria

Re: 03 Екстри и изисквания към рамката

Мнениеот thechosen » Пон Апр 11, 2022 9:23 am

Само за изясняване на предният ми пост с велосипеда - пуснах го не защото това е нещо което според мен работи или ми харесва а за да покажа на колегата, че велосипеда който той е показал и смята за "грозен" всъщност изглежда доста приемливо на фона на други опитващи се да използват подобна идея, но решили, че няма защо да се ограничават със "стандартна" рамка.

За мен, както вече споделих външният вид не е много от значение и ако велосипеда, който съм показал работи по-добре от "стандартен" изобщо няма да ме бърка да си го карам, пък който каквото ще да си мисли и приказва.

Вариантите за промяна на предното окачване, които аз виждам са два:
- решаваме, че ако използваме "стандартна" велосипедна рамка имаме предимства при производство, проектиране или нещо друго и в този случай се опитваме да проектираме предното оказване да е съвместимо със "стандартно" велосипедно чело
- даваме свобода на креативността и проектираме рамката и предното окачване както сметнем, че ще е най-добре без да се съобразяваме със наличните "стандарти"

Относно въпросите на @the_rookie:
Не съм пробвал никое от решенията, но според създателити им използването на стави в окачването дава повече възможности за промяна на характеристиките му, както при задното окачване. С това се стремят да минимизират потъването при използване на предната спирачка, да запазят челният ъгъл в целият ход или да го променят за до побър контрол и други благинки. Колко са се справили можем само да предполагаме от ревюта и разсъждавайки върху конструкцията или ако някой има практически опит да сподели.
thechosen
 
Мнения: 235
Рейтинг: 1875
Регистриран на: Чет Май 29, 2003 3:49 pm

Re: 03 Екстри и изисквания към рамката

Мнениеот Pr3d4t0R » Пон Апр 11, 2022 10:02 am

Чрез геометрията на ставите при "linkage fork" може да се изолират силите върху предницата при спиране (т.е. вилката да потъва минимално) от тези при преминаване на препятствия. При "нормална" вилка това обикновено се постига с компромис, който е повече компресия, което неминуемо я втвърдява. При наличие на high/low speed компресия при стандартна вилка дава по-голяма възможност да се изолират тези две сили.
Аватар
Pr3d4t0R
 
Мнения: 3970
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 10:07 am

Re: 03 Екстри и изисквания към рамката

Мнениеот pascoff » Вто Апр 12, 2022 7:41 am

Ей това изглежда интересно - хай сингъл пивот. Просто като конструкция пък и със скоростна кутия.
Screenshot from 2022-04-11 16-58-18.jpg
(217.42 KiB) 161 пъти
Днес времето ще бъде преобладаващо над пространството.
Аватар
pascoff
 
Мнения: 864
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Окт 25, 2002 10:56 pm
Местоположение: Bulgaria

Re: 03 Екстри и изисквания към рамката

Мнениеот Harka » Вто Апр 12, 2022 9:47 am

Pinion кутията със сигурност е едно от най-елегантните изпълнения на пазара, но пак опираме до двата и най-големи проблема:

1. Ниското КПД (90% срещу 95% при конвенционални скорости)
2. Високото тегло (>1кг по-тежко)

Дори не мога да определя кой от двата е по-сериозен. И двата ми се струват no go критерии на мен лично.
Аватар
Harka
 
Мнения: 3078
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Окт 18, 2003 11:56 am
Местоположение: Bulgaria

Re: 03 Екстри и изисквания към рамката

Мнениеот the_rookie » Вто Апр 12, 2022 12:29 pm

Доста неща бих желал да напиша, но в момента времето ми е по-ограничено! Варианта със скоростна кутия е доста примамлив, но може да излезе и доста скъп (не само финансово). Подчиняването на проекта, без предварителни преки лични впечатления(изпитания) с конкретната кутия на терен, поставя под висок риск резултата! За мен в един велосипед на първо място е притежанието на възможно най-добрата ходкост (с извинение за термина), което пряко кореспондира и с теглото. Данните с кпд-то на кутията и конвенционалната верижна предавка са усреднени, но при втората има някои възможности за растеж така че разликите в полза на класиката може да бъдат и по-големи. От кутията не мисля че може да се извади повече. Не бива да се подценяват и възможностите за ремонт и заменяемост!
Аватар
the_rookie
 
Мнения: 451
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Яну 03, 2020 10:39 pm

Re: 03 Екстри и изисквания към рамката

Мнениеот Harka » Вто Апр 12, 2022 3:30 pm

С всичко това съм съгласен. Затова колкото и да го мисля, като че ли единственото смислено решение за кутия е концептът на Phaser. „Кутията” е изключително елементарна и непретенциозна като концепция, бих казал, че е дори по-проста и от конвенционални скорости. Общо взето единственият отворен въпрос е превключването и колко добре работи. Лесна е за техническо изпълнение, но все пак за максимално добри резултати ще изисква къстъм касети.

Цялата тази галимация обаче би имала смисъл само ако разтоварването на задното колело би довело до измеримо по-добра работа на окачването. И точно там още ми се губи малко информацията. За щастие е сравнително лесно да се тества. Една бърза конверсия към сингъл спийд на което и да е колело с окачване и готово. 100% някой го е правил. Ще се разчета тези дни.
Аватар
Harka
 
Мнения: 3078
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Окт 18, 2003 11:56 am
Местоположение: Bulgaria

Re: 03 Екстри и изисквания към рамката

Мнениеот jayblack » Пет Апр 15, 2022 10:00 am

Аз имах малко резерви относно четириставното окачване отпред или по-конкретно за така нареченият "bump steer", но ZK ме увери, че може да се проектира така, че да няма този (д)ефект. И все пак смятам, че трябва да се направи избор между скоростна кутия или ставно окачване отпред. Не знам до колко би било възможно да се съберат всички нужни компоненти и за двете в предния триъгълник, без това да окаже влияние на standover-a.
Pinkbike написа:... fork that is as sensitive as an emo teenager kid.
Аватар
jayblack
 
Мнения: 510
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Яну 09, 2008 3:09 pm
Местоположение: Пловдив

Re: 03 Екстри и изисквания към рамката

Мнениеот thechosen » Пет Апр 15, 2022 10:56 am

След като много от хората не виждат реална полза от скоростната кутия и е повече като ограничение, съм склонен да се откажа от нея и да се съсредоточим към окачването.
Наистина ако се използват и скоростна кутия и ставно окачване от пред, компонентите които могат да се използват от всеки според желанието му се ограничават силно.
thechosen
 
Мнения: 235
Рейтинг: 1875
Регистриран на: Чет Май 29, 2003 3:49 pm

Re: 03 Екстри и изисквания към рамката

Мнениеот Pr3d4t0R » Съб Апр 16, 2022 6:07 pm

Linkage fork с пружинен шок :praying:

Мислейки трезво обаче най-вероятно ще е твърде скъпо, за да се реализира.
Аватар
Pr3d4t0R
 
Мнения: 3970
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 10:07 am

Re: 03 Екстри и изисквания към рамката

Мнениеот Harka » Пон Апр 18, 2022 9:37 am

Май май и аз свиря отбой за скоростната кутия. Колкото и да изглежда яко, гледайки трезво на нещата, недостатъците просто надвишават предимствата. Поне що се отнася до ендуро колело.

За четириставното отпред съм много навит обаче и съм За да пробваме! Brake diving-а е нещо, което мен лично супер много ме мъчи и дразни и през годините така и не можах да открия сносно решение на този проблем при конвенционалните вилки.

Ако сте съгласни да останем на този вариант, по тази тема като че ли няма много какво да се добави повече и можем да минем на следващата.
Аватар
Harka
 
Мнения: 3078
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Окт 18, 2003 11:56 am
Местоположение: Bulgaria

Re: 03 Екстри и изисквания към рамката

Мнениеот pascoff » Пон Апр 18, 2022 9:46 am

Някой може ли да обясни как окачването отпред може да реши проблема с brake dive? За разлика от задното окачване, където имаме една сила в повече - дърпането на веригата - отпред просто не мога да си представя какво ще е това, което ще накара предницата да не потъва.
Днес времето ще бъде преобладаващо над пространството.
Аватар
pascoff
 
Мнения: 864
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Окт 25, 2002 10:56 pm
Местоположение: Bulgaria

Re: 03 Екстри и изисквания към рамката

Мнениеот jayblack » Пон Апр 18, 2022 12:57 pm

pascoff написа:Някой може ли да обясни как окачването отпред може да реши проблема с brake dive? За разлика от задното окачване, където имаме една сила в повече - дърпането на веригата - отпред просто не мога да си представя какво ще е това, което ще накара предницата да не потъва.


Anti-rise е величината, която характеризира поведението при спиране и няма нищо общо с веригата. Със и без верига, задното окачване ще се държи по един и същ начин при спиране. Отпред е същото. Стойността се определя чрез линията от контактната точка на гумата през моментния център на окачването. Ако съвпада с центъра на тежестта на колоездача имаме 100% anti-rise. Съответно ако се намига под CoG имаме AR по-малък от 100% и така. Отпред вече не е удачно да се използват термини като anti-rise, но принципите са същите
Pinkbike написа:... fork that is as sensitive as an emo teenager kid.
Аватар
jayblack
 
Мнения: 510
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Яну 09, 2008 3:09 pm
Местоположение: Пловдив

Re: 03 Екстри и изисквания към рамката

Мнениеот Harka » Сря Апр 27, 2022 9:34 am

@jayblack:

:agree:

@pascoff:

Мите, представи си го като задното окачване - чрез геометрията и типа му може да влияеш на поведението му при спиране, ускорение, "ритане", прогресия и т.н., и т.н. Общо взето каквото ти хрумне. Същото е и отпред с тази разлика, че имаш по-малко фактори, които трябва да вземеш под внимание (например липсата на верига и скорости). При конвенционалната вилка възможностите за контролиране на поведението се ограничават почти само до хидравликата.

@Всички:

За момента виждам по-голям потенциал за реално подобряване на поведението на колелото с 4-bar окачване отпред, отколкото със скоростна кутия. Това не означава директно да погребем идеята за скоростна кутия, но на този етап разработката и на двете неща едновременно ми се струват твърде голяма хапка.

В този ред на мисли премисляйки още веднъж нещата предлагам следното:

Дайте да започнем с окачване отпред и конвенционални скорости, а скоростната кутия да я оставим за версия 2.0, евентуално.

Ако сте съгласни, предлагам да караме нататък. Аз лично по тази тема нямам какво да добавя повече. Имаме вече доста дълъг списък с изисквания.
Аватар
Harka
 
Мнения: 3078
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Окт 18, 2003 11:56 am
Местоположение: Bulgaria

Re: 03 Екстри и изисквания към рамката

Мнениеот the_rookie » Сря Апр 27, 2022 11:10 pm

Варианта на окачване на scw1 наред с решенията, залага други проблеми! В това видео ( https://www.youtube.com/watch?v=mcRqTupyTuM ) на 5.31 - 5.33 на забавен каданс проличава причината за не особено доброто управление което демонстрират тук ( https://www.youtube.com/watch?v=0wC_lsuoo7M ). Желателно е видеата да се гледат на забавен кадър. Тази схема според мен ще разсипва много бързо шока поради усукванията и топлиното натоварване. Предното окачване "гаси" повече енергия от задното и логиката да го прави в по-малък обем за мен е :nono:.
Аватар
the_rookie
 
Мнения: 451
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Яну 03, 2020 10:39 pm

Re: 03 Екстри и изисквания към рамката

Мнениеот Harka » Чет Апр 28, 2022 1:41 am

Да се анализира управлението на дадено окачване по видео дори на теория ми се струва твърде неточно, но все пак изгледах видеата. Амии, нищо не видях. :dontknow: Дори във втората част на второто видео казват, че колелото е било най-бързо от останалите тествани колела по не толкова рошавите части на пътеката и е било по-бавно от останалите на рошавите само заради по-малките гуми.

Също така не разбирам защо следва да разсипва по-бързо шока? Говориш, че предното окачване "гаси" повече енергия от задното", но това всъщност не е вярно. Да вземем формулата за механична работа - A = Fs, където А е извършената работа от окачването в Джаули, F е силата, която му действа, а s е пътят, който изминава. Ходът на предницата и задницата в повечето случаи е еднакъв или близък, F в случая е силата на тежестта на колоездача, която варира спрямо центъра на тежестта, който също постоянно се мести. Понякога предното колело е по-натоварено, понякога задното колело е по-натоварено. Така че колкото се разсипва задния шок, толкова ще се разсипва и предния. Същото се отнася и за топлинното натоварване. По отношение на усукването ми се струва, че твърдата вилка ще има основната роля там.
Аватар
Harka
 
Мнения: 3078
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Окт 18, 2003 11:56 am
Местоположение: Bulgaria

Re: 03 Екстри и изисквания към рамката

Мнениеот jayblack » Чет Апр 28, 2022 1:52 pm

И аз не съм съгласен с казаното от the_rookie най-вече за разсипването на шока. Във видеото казват, че коефицентът на лостовата система отпред и отзад е еднакъв. След бърза справка в тяхния сайт, препоръчителните настройки на предницата са 65-75% от налягането отзад. При еднаква лостова система и по-ниско налягане е ясно къде се върши повече работа и къде натоварването е по-голямо. А и без да се задълбочаваме, неписаните правила са, че разпределието между осите е между 30-70 и 40-60 в полза на задната ос. Гумите също са показател, повечето хора си помпят задната гума повече от предната или по равно, но не познавам някой да кара с по-твърда предна.
По-лошо управление не мога да видя във видеата, а и не знам какво трябва да гледам всъщност. Това е нещо, което би се усетило, но да го видиш - едва ли.
Pinkbike написа:... fork that is as sensitive as an emo teenager kid.
Аватар
jayblack
 
Мнения: 510
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Яну 09, 2008 3:09 pm
Местоположение: Пловдив

Re: 03 Екстри и изисквания към рамката

Мнениеот the_rookie » Пет Апр 29, 2022 8:17 pm

Анализ на видеа се прави в различни сфери и аз не виждам нищо нередно в това, стига да има такива предоставящи полезна за интерпретация информация. В клипчетата се старая да отсея само обективна информация, затова субективната част - кой ,какво и как го казва оставям на специалистите по маркетинг. В конкретния случаи имах предположението че на предното окачване му липсва достатъчна коравина компенсирана с излишък от еластичност. Това води до „складиране“ на част от енергията в неподресорната част и освобождаването и под формата на трептения,вместо разсейването и в топлина от шока. В първото видео на забавен каданс на 5.32 (на около 80 см преди дървото) при отделянето на предото колело от земята (спирачката блокира въртенето на гумата) се вижда как колелото прави колебания напред-назад, след дървото по същия начин. На второто видео при гледните точка зад карача оставам с впечатлението за тежка и тромава предница и недозавиване като цяло. В първата версия окачването е издавало някакви звуци и е имало следи от задирания в ставните връзки, вероятно дължащи се на хлабини и усукване. При нарушаване съосието в крепежните точки не виждам как ще се запази дълго безпроблемната работа на шока. Последния е и с по-незавидно охлаждане, и по-малък обем на маслото което предполага широк диапазон на температурата в зависимост от натоварването с последващите промени в работните характеристики. Добавям и допълнителната сила от налягането на газа, по- голямата подресорна маса , липсва и усет към терена, неяснота относно енергийните загубите на колоездача в окачването.
Последна промяна the_rookie на Пет Апр 29, 2022 8:52 pm, променена общо 1 път
Аватар
the_rookie
 
Мнения: 451
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Яну 03, 2020 10:39 pm

Re: 03 Екстри и изисквания към рамката

Мнениеот the_rookie » Пет Апр 29, 2022 8:49 pm

jayblack написа:И аз не съм съгласен с казаното от the_rookie най-вече за разсипването на шока. Във видеото казват, че коефицентът на лостовата система отпред и отзад е еднакъв. След бърза справка в тяхния сайт, препоръчителните настройки на предницата са 65-75% от налягането отзад. При еднаква лостова система и по-ниско налягане е ясно къде се върши повече работа и къде натоварването е по-голямо.

Не е ясно защото не знаем подресорната маса пък и шоковете са различни! Предния е тунингован и работата можем да сравним когато им видим характеристиките от стендови изпитания!
jayblack написа: Гумите също са показател, повечето хора си помпят задната гума повече от предната или по равно, но не познавам някой да кара с по-твърда предна.

Помпенето на гумите е елемент от окачването. Предното (и в автомобили,мотори) приципно е по-меко с по-голям ход. С помпенето частично го втвърдяваш. Ако искаш да съдиш за разпределението на масата според налягането, трябва да вземеш предвид и площа на контактните петна!
Аватар
the_rookie
 
Мнения: 451
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Яну 03, 2020 10:39 pm

Re: 03 Екстри и изисквания към рамката

Мнениеот jayblack » Пет Апр 29, 2022 9:00 pm

В конкретния случаи имах предположението че на предното окачване му липсва достатъчна коравина компенсирана с излишък от еластичност. Това води до „складиране“ на част от енергията в неподресорната част и освобождаването и под формата на трептения,вместо разсейването и в топлина от шока. В първото видео на забавен каданс на 5.32 (на около 80 см преди дървото) при отделянето на предото колело от земята (спирачката блокира въртенето на гумата) се вижда как колелото прави колебания напред-назад, след дървото по същия начин.

Явно не си виждал телескопична вилка в същата ситуация. Трептенията ги има също, бих казал с доста по-големи амплитуди. Прекалено твърдата конструкция не е задължително нещо желано.
На второто видео при гледните точка зад карача оставам с впечатлението за тежка и тромава предница и недозавиване като цяло.

Не мога да направя същите изводи, има твърде много неизвестни, но това което знам е , че всички двуколесни над определена скорост завиват изцяло от накланяне и това дали си с твърда, телескопична или четириставна вилка не би трябвало да има значение. Механичният трейл и това колко от тежестта на колоездача е прехвърлена на предната ос имат значение за сцеплението на предната гума и от там възможността за по-остро завиване. Въпросната вилка за разликата от телескопичната вилка увеличава механичния трейл с използването на хода си. Дори и да си забелязал недозавиване едва ли може да обвиним предното окачване.
Последния е и с по-незавидно охлаждане, и по-малък обем на маслото което предполага широк диапазон на температурата в зависимост от натоварването с последващите промени в работните характеристики. Добавям и допълнителната сила от налягането на газа, по- голямата подресорна маса , липсва и усет към терена, неяснота относно енергийните загубите на колоездача в окачването.

Мога да говоря с цифри по този въпрос. В патрон charger 2.1 има 20мл по-малко масло от super deluxe заден амортисьор в размер 230х65мм. Маслата, които се ползват в задните амортисьори са с достатъчно голям вискозитетен индекс и не бих отчел загряването като проблем. Дори и да го отчетем, то ще е еднакво отпред и отзад, защото ползват един и същ шок и балансът ще се запази.
Pinkbike написа:... fork that is as sensitive as an emo teenager kid.
Аватар
jayblack
 
Мнения: 510
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Яну 09, 2008 3:09 pm
Местоположение: Пловдив

Re: 03 Екстри и изисквания към рамката

Мнениеот jayblack » Пет Апр 29, 2022 9:09 pm

the_rookie написа:
jayblack написа: Не е ясно защото не знаем подресорната маса пък и шоковете са различни! Предния е тунингован и работата можем да сравним когато им видим характеристиките от стендови изпитания!
jayblack написа:

Помпенето на гумите е елемент от окачването. Предното (и в автомобили,мотори) приципно е по-меко с по-голям ход. С помпенето частично го втвърдяваш. Ако искаш да съдиш за разпределението на масата според налягането, трябва да вземеш предвид и площа на контактните петна!


Амортисьорите са напълно еднакви видимо, а и във видеото го казват. Неокачената маса няма общо конкретно в случая. Налягането, респективно силата на пружината, се настройва за окачената маса.
Контактните петна от какво зависят според теб?
Pinkbike написа:... fork that is as sensitive as an emo teenager kid.
Аватар
jayblack
 
Мнения: 510
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Яну 09, 2008 3:09 pm
Местоположение: Пловдив

Re: 03 Екстри и изисквания към рамката

Мнениеот the_rookie » Пон Май 02, 2022 4:29 pm

jayblack, приемам че грешката за различието на шоковете е моя! Това обаче не променя отношението ми към конкретното изпълнение на окачването. За мен си остава лошо, създаващо повече проблеми в бъдеще от колкото решения! Важно е да уточним че когато говорим за шок(вилка) са събрани двата елемента (пружина и амортисьор) и може да възникнат неясноти! Относно обемите бих искал да кажа че е добре да се разглеждат през призмата на демпфериращата сила която създава амортисьора. Да, дадена вилка може да има по-малък обем ,но каква сила генерира и колко ще е топлиното натоварване на единица обем?! При шок имаш лостова система, увеличаваш необходимата сила и намаляш хода (над 2 пъти)! Търся, но не откривам данни, но според мен сумарно предното окачване (с вилка) е по-чуствително и реално разсейва повече енергия макар и силата да е по-малка. При задното имаш лостове,стави които спестяват част от енергията. Относно масите: неокачената маса всъщност е окачена на гумата и колебанията и зависят от масата и коравината на пружината (в случая налягането на гумите)! И контравъпрос от мен- ако карам на 10 бара предна, какво е натоварването на предната ос? Ще завърша с една кратка,на бързо скроена , грозна симулация на окачването в напълно възможна ситуация! https://youtu.be/BE7xnkgNmP4 Реакцията на рамката и ъгъла на кормилната ос е доста неприятна! Надявам се да подържаме дебата жив за да се роди евентуално нещо наистина добро и обмислено!
Аватар
the_rookie
 
Мнения: 451
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Яну 03, 2020 10:39 pm

Re: 03 Екстри и изисквания към рамката

Мнениеот jayblack » Пон Май 02, 2022 5:29 pm

the_rookie написа:jayblack, приемам че грешката за различието на шоковете е моя! Това обаче не променя отношението ми към конкретното изпълнение на окачването. За мен си остава лошо, създаващо повече проблеми в бъдеще от колкото решения!

Никой не е твърдял обратното, все още си говорим за само за идеята, не за конкретното изпълнение.

Важно е да уточним че когато говорим за шок(вилка) са събрани двата елемента (пружина и амортисьор) и може да възникнат неясноти!
Едва ли биха изникнали такива неясноти в някой от пишещите, но добре.

Относно обемите бих искал да кажа че е добре да се разглеждат през призмата на демпфериращата сила която създава амортисьора. Да, дадена вилка може да има по-малък обем ,но каква сила генерира и колко ще е топлиното натоварване на единица обем?! При шок имаш лостова система, увеличаваш необходимата сила и намаляш хода (над 2 пъти)!
Тук съм съгласен, но това не променя факта, че изтъняването на маслото ще е по равно отпред и отзад и ще се запази балансът.
Търся, но не откривам данни, но според мен сумарно предното окачване (с вилка) е по-чуствително и реално разсейва повече енергия макар и силата да е по-малка. При задното имаш лостове,стави които спестяват част от енергията.
И така да е, не можеш да ме убедиш, че предното окачване ще се износи преди задното. За мен страничното натоварване отзад е по-голямо и това е една от причините да смятам, че задният шок би се "разсипал" първи. И пак това не значи нищо в нашия случай, защото нямаме конкретен дизайн.

Относно масите: неокачената маса всъщност е окачена на гумата и колебанията и зависят от масата и коравината на пружината (в случая налягането на гумите)!
Добре.
И контравъпрос от мен- ако карам на 10 бара предна, какво е натоварването на предната ос?
Ти не отговори на моя въпрос. Твоят въпрос за разлика от моя е неясен и спекулативен. Ти ако можеш да отговориш колко е натоварването на предната ос, с радост бих разбрал.
Ще завърша с една кратка,на бързо скроена , грозна симулация на окачването в напълно възможна ситуация! https://youtu.be/BE7xnkgNmP4 Реакцията на рамката и ъгъла на кормилната ос е доста неприятна!
Тук не разбирам какво гледаме, това някаква ситуация възможна да се случи само с този тип окачване ли е?
Pinkbike написа:... fork that is as sensitive as an emo teenager kid.
Аватар
jayblack
 
Мнения: 510
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Яну 09, 2008 3:09 pm
Местоположение: Пловдив

Re: 03 Екстри и изисквания към рамката

Мнениеот Pr3d4t0R » Вто Май 03, 2022 1:47 pm

Тук отлично обясняват какво всъщност "разбива" шоковете -> https://www.youtube.com/watch?v=I9Lpxj9zVis

Linkage fork за мен ще е най-удачно да е за пружинен шок. Т.е. прогресията да е в геометрията на окачването, а не да разчита на шока. Да ще бъде по-тежко с ~300-400 гр., но потенциалът да работи далеч по-добре от всяка традиционна вилка е налице.
Аватар
Pr3d4t0R
 
Мнения: 3970
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 10:07 am

Re: 03 Екстри и изисквания към рамката

Мнениеот zero knowledge » Вто Май 03, 2022 2:44 pm

Проблем с управлението не се вижда, малко огъване на конструкцията да, но това нито е драма, нито е нелечимо. Недозавиване ако има, то е изцяло заради техниката на каращия, а не е присъщо на този тип окачване.

Конкретното решение на Structure няма нужда тук да го коментираме. В бележките си още от 2010 съм записал, че "вилката" трябва да е по-корава напред-назад от колкото настрани, което е и масова практика при Hossack окачвания. Ние такива грешки няма да правим, други ще са. :)

Да се сложи "заден" амортисьор за преден си има тънкостите, но това може да се обсъжда в следваща тема. Проблемът не би бил невъзможност да се справя с топлинното натоварване, по-скоро че ще са ни нужни по-различни настройки.
19.6.16.6
Аватар
zero knowledge
 
Мнения: 721
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 29, 2002 10:40 pm
Местоположение: 02139

Re: 03 Екстри и изисквания към рамката

Мнениеот Pr3d4t0R » Вто Май 03, 2022 4:22 pm

По-лека компресия в двете посоки?
Аватар
Pr3d4t0R
 
Мнения: 3970
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 10:07 am

Re: 03 Екстри и изисквания към рамката

Мнениеот Harka » Пон Май 09, 2022 5:01 pm

Присъединявам се и аз към останалите колеги от по-горе - конкретното изпълнение на Structure Cycleworks беше дадено само и единствено като илюстрация за такъв тип окачване! В никакъв случай не ни е отправна точка за нещо повече.

Лека-полека започваме да преминаваме към следващия етап и имам едно питане/молба към хората, живеещи в България - за жалост вече нямам служебен достъп до програмата за 3D моделиране, а купуването на лиценз за частно ползване е супер скъпо - някой ще потърси ли из българските торенти дали няма PTC Creo, версия 4.0 или нагоре? Или пък друга идея как да се сдобием с достъп до него, без да трябва да даваме хиляди евро?
Аватар
Harka
 
Мнения: 3078
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Окт 18, 2003 11:56 am
Местоположение: Bulgaria

Re: 03 Екстри и изисквания към рамката

Мнениеот psychocrew » Пон Май 09, 2022 5:24 pm

Harka написа:Присъединявам се и аз към останалите колеги от по-горе - конкретното изпълнение на Structure Cycleworks беше дадено само и единствено като илюстрация за такъв тип окачване! В никакъв случай не ни е отправна точка за нещо повече.

Лека-полека започваме да преминаваме към следващия етап и имам едно питане/молба към хората, живеещи в България - за жалост вече нямам служебен достъп до програмата за 3D моделиране, а купуването на лиценз за частно ползване е супер скъпо - някой ще потърси ли из българските торенти дали няма PTC Creo, версия 4.0 или нагоре? Или пък друга идея как да се сдобием с достъп до него, без да трябва да даваме хиляди евро?


В Замунда не намерих, но тук (https://rutracker.org/forum/index.php) последната версия която има е 9.0 + help center. Ако никой няма акаунт мога да дам на ЛС за еднократно ползване моя.
psychocrew
 
Мнения: 104
Рейтинг: 1449
Регистриран на: Сря Мар 26, 2014 8:26 pm
Местоположение: Пловдив

Re: 03 Екстри и изисквания към рамката

Мнениеот Harka » Пон Май 09, 2022 7:28 pm

Идеално! 9.0 е последната версия, която излезе миналия месец. Не съм работил с нея точно, но разликите надали са големи. От Германия няма как да я изтегля, защото тук всички торент сайтове са блокирани, но ако може някой от България да я изтегли и да я качи в Дропбокса, примерно, откъдето да я изтегля - ще е супер. :agree:
Аватар
Harka
 
Мнения: 3078
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Окт 18, 2003 11:56 am
Местоположение: Bulgaria

Re: 03 Екстри и изисквания към рамката

Мнениеот Harka » Вто Май 10, 2022 4:49 pm

Благодаря на колегите psychocrew, thechosen и pascoff! Файловете са вече при мен, тези дни ще пробвам инсталацията и ще докладвам дали всичко е било успешно.

За който иска да отваря и разглежда 3Д модели, PTC имат съвсем лека и безплатна програмка за целта - Creo View - която може да бъде изтеглена от сайта на PTC - https://www.ptc.com/en/products/creo/creo-view
Аватар
Harka
 
Мнения: 3078
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Окт 18, 2003 11:56 am
Местоположение: Bulgaria

ПредишнаСледваща

Назад към Проект MTB-BG байк

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 3 госта