Страница 1 от 4

03 Екстри и изисквания към рамката

МнениеПубликувано на: Сря Мар 23, 2022 12:31 pm
от Harka
След като уточнихме базата, е време да навлезем вече маалко повече в конкретиката. Новата тема е за това кой какви изисквания има към рамката и какви екстри иска да има.

Това биха могли да са неща като:

- "искам да има място за бидон"
- "искам да побира 500мм дропър"
- "искам рамката да е максимално лека"
- "искам вътрешно окабеляване"
- "искам рамката да понася 4м дроп на равно"
- и т.н., схващате идеята

Причината тази тема да е изнесена толкова рано в развитието на колелото е, че някои екстри биха изисквали различен подход към окачването (например наличието на бидон изисква рамката да има място за него), например. Това не означава задължително да се съобразим с абсолютно всички, но поне трябва да ги съберем на едно място и накрая да ги оценим по важност.

Започвам с няколко неща, които за мен са важни. Със сигурност с течение на темата ще ми хрумнат и други, но засега:

1. Искам рамката да не е излишно тежка и аз съм за това да отделим повече време в FEM симулации, за да можем да постигнем този резултат.
2. Искам рамката да не клати много при въртене (т.нар. bob).
3. Искам сравнително неутрално окачване без някакви екстремности по отношение на pedal kickback, блокиране на задницата при спиране и т.н.
4. Искам като минимум вътрешно окабеляване за скоростите и понижаващия кол. За задната спирачка не държа чак толкова.

Това е, за което се сещам.

Re: 03 Екстри и изисквания към рамката

МнениеПубликувано на: Сря Мар 23, 2022 4:02 pm
от thechosen
Аз подкрепям следните точки от поста на Harka:
1. +1
2. +1
3. +1

Окабеляването за мен не е от значение стига понижаващият кол да е със "скрито" задействане.

Re: 03 Екстри и изисквания към рамката

МнениеПубликувано на: Сря Мар 23, 2022 4:07 pm
от Pr3d4t0R
1 BSA средно и ISG уши
2 външни жила
3 възможно най-права седалкова тръба, за да не се намаля истинският ъгъл при по-висока седалка
4 без трунион захващане на шока
5 лагери защитени от влага и прах
6 седалкова с диаметър на дебелият захват - 34 и нещо
7 rearward rear wheel axle path
8 възможно най-ниско монтиран шок, защитен от кал
9 reach adjustment headset
10 проектирана около 30т венец
11 унивесално ухо - ако не се лъжа срам го въведоха и вече се използва от няколко производителя
12 цвят raw

Подредбата е както ми дойдоха на ума :D

Re: 03 Екстри и изисквания към рамката

МнениеПубликувано на: Сря Мар 23, 2022 4:43 pm
от Harka
По т. 1, 5 и 11 - абсолютно ЗА. :agree:

По т.2 - кои имаш предвид точно? Скорости, кол, спирачка, или всичките искаш да са външни?

По т.6 - правилно ли те разбирам, че искаш диаметърът на колчето да e 34.9? Или външният на рамката да е 34.9, т.е. за колче 31.6?

Re: 03 Екстри и изисквания към рамката

МнениеПубликувано на: Сря Мар 23, 2022 5:04 pm
от jayblack
1,5,8 и 11 съм за.
Спирачката държа да е външна, другите две предпочитам вътрешни.

Trunion предлага повече свобода в дизайна, ако лагерите на рамката са подбрани коректно, не виждам притеснения относно здравината на trunnion.

По възможност да има място за бидон вътре в предния триъгълник.

148мм главина.

Ако идеята беше за карбонова рамка, нямам проблем с 34.9 вътрешен, но тръба от метална сплав с този диаметър е по-трудна за намиране от стандартните.

Възможно най-нисък standover с възможно най-правата седалкова тръба като евентуален бонус.

Re: 03 Екстри и изисквания към рамката

МнениеПубликувано на: Сря Мар 23, 2022 5:09 pm
от Pr3d4t0R
Harka написа:По т. 1, 5 и 11 - абсолютно ЗА. :agree:

По т.2 - кои имаш предвид точно? Скорости, кол, спирачка, или всичките искаш да са външни?

По т.6 - правилно ли те разбирам, че искаш диаметърът на колчето да e 34.9? Или външният на рамката да е 34.9, т.е. за колче 31.6?


т.2 Кол може да е напълно вътрешен - всичко друго външни.
т.6 Точно колчето да е с 34.9 диаметър.

Re: 03 Екстри и изисквания към рамката

МнениеПубликувано на: Сря Мар 23, 2022 5:12 pm
от Harka
Pr3d4t0R написа:т.6 Точно колчето да е с 34.9 диаметър.

Хм, но защо? 34.9 е доста екзотичен размер и има много по-малък избор на колчета с такъв диаметър. Аз лично не намирам нито едно предимство, освен може би, както спомена jayblack, ако рамката е карбонова.

Re: 03 Екстри и изисквания към рамката

МнениеПубликувано на: Сря Мар 23, 2022 5:56 pm
от Pr3d4t0R
Тук е обяснено отлично -> https://nsmb.com/articles/why-all-dropp ... ld-be-349/

Определено е смислена иновация.

Re: 03 Екстри и изисквания към рамката

МнениеПубликувано на: Сря Мар 23, 2022 11:00 pm
от Harka
Изчетох статията. При всички положения е вярно това, че има определени предимства ако колчето е конструирано така, че да се възползва от по-големия диаметър на тръбата. Въпросът е обаче - не решава ли това проблем, който всъщност не съществува? На мен лично 31.6 колчето ми работи съвсем прилично. Нито имам нужда от повече коравина, нито да ми се движи по-мазно. И сега го прави.

Re: 03 Екстри и изисквания към рамката

МнениеПубликувано на: Чет Мар 24, 2022 6:05 am
от rarekin
1. Къс чейнстей
2. Къс reach
3. Алуминев чейнстей (ако по бюджетни причини и рамката е такава, то тогава всичко без сийтстея и евентуално кобилицата на шока/линкиджа)
4. Защита на средното от удари отдолу
5. Проходна ос сваляща се без инструменти
6. Защита срещу удар на кокпита в рамката
7. 150/140 мм ход отпред/отзад
8. Изцяло външно окабеляване (с изключение на дропъра)
9. Възможност за поемане на пружинен заден амортисьор
10. Черна, без надписи, с метална емблема, ако се измисли такава, с българското знаме на гърба на седалковата тръба

Re: 03 Екстри и изисквания към рамката

МнениеПубликувано на: Чет Мар 24, 2022 9:58 am
от Pr3d4t0R
Harka написа:Изчетох статията. При всички положения е вярно това, че има определени предимства ако колчето е конструирано така, че да се възползва от по-големия диаметър на тръбата. Въпросът е обаче - не решава ли това проблем, който всъщност не съществува? На мен лично 31.6 колчето ми работи съвсем прилично. Нито имам нужда от повече коравина, нито да ми се движи по-мазно. И сега го прави.


Приятели по 90-100 кг износват колче за 2 години. Иначе и аз като съм 75-80 с екипировка нямам грижи. Предполагам, че 34.9 ще се наложи, за да може да има повече колчета с над 200 ход.

Re: 03 Екстри и изисквания към рамката

МнениеПубликувано на: Чет Мар 24, 2022 10:49 am
от hitar_potar
И моите 2 ст’инки по въпроса:
1. high-pivot дизайн;
2. вътрешно окабеляване за поста, външно за всичко останало (в момента не се сещам кой производител наскоро представи нова рамка с външно, оформено като някакъв улей по тръбата на рамката, съответно маркучите пак бяха доста защитени);
3. знам, че 12х148 е най-разпространено при АМ-рамките, но аз бих дал глас за сменяеми дропаути;
4. проходна ос без ключове, на ръка;
5. права седалкова тръба;
6. средно на резба и ISCG05 ушенца;
7. подсилено чело, издържащо и двукоронни вилки - с риск вече да ви писне, че все споменавам Кавенц, мисля те публикуваха техния подход за това и се оказва, че подсилваща пластина 10-15гр, сложена на правилното място около челото, подсилва последното с около 900%, ако не ме лъже паметта;
8. 1.5-челна тръба a thing of the past ли е???
9. и аз бих дал гласа си за проектиране около 30т- и 32т-плочи.
Отворен съм за критика относно мнението си. :)

Re: 03 Екстри и изисквания към рамката

МнениеПубликувано на: Чет Мар 24, 2022 12:00 pm
от pascoff
1. Седалкова тръба - права, цяла (без извивки), без части от окачването (оси, болтове и тн.) да минават през нея (включително и втулки/болтове за бутилка). Целта - да може да се използва за максимално дълъг кол за седалка. Дори си мисля дали може да минем само е един размер седалкова тръба и всеки да си слага колкото голям колец иска. Ако е нарочим 16" ~ 400mm, по данни на OneUp (че те имат най-дълъг колец) може да вкараме такъв с 240 ход, който е с макс. височина 405мм. Това прави към 800мм от средното до релсите на седалката - достатъчно според мен за хора над 190 (аз съм 187 и сегашното ми колело е към 750мм от средното до релсите на седалката). За по-ниските пък има кол с 90 ход.
И още нещо - седалковата тръба да започва от средното нагоре. И изобщо се чудя, защот 99% от рамките ги правят с чупка на седалковата тръба? Ако предположим, че е задари хода на задната гума, то няма много смисъл, тъйкато гумата опира по-нагоре по седалковата тръба при сгъване ... там долу където са повечето чупки е далече. Или пък е заради конструктивни изисквания да има къде да се захване едната става на окачването. Незнам, наистина недоумявам.

2. Достатъчно голям ъгъл на седалковата тръба, че да е удобно за въртене - 75-80 ... където дойде спрямо проектирането :)

3. Прави тръби (тип николай)

4. Място за бутилка в предния триъгълник.

5. Ход на задницата назад и нагоре (дори ако се наложи и хай пивот), 140-150мм. Много ми допада типа окачване с отделен преден и заден триъгълници, свързани със стави (тип Stanton Switch9er FS), но шока да е "скрит" под горната тръба (тип Liteville 301).

6. Халуминий за предпочитане, но не държа

7. Окабеляване - колче вътрешно, спирачка и команда от вън. Но с добре замислени точки на захващане с предвидени крепежни елементи на тях, не със свински опашки ... нещо подобно:
cable_holder.jpg
cable_holder.jpg (85.1 KiB) Прегледано 13529 пъти

vilka.jpg
vilka.jpg (15.53 KiB) Прегледано 13511 пъти


8. Средно на резба, без ISCG05 ... никога не съм ги ползвал а и ме дразнят като визия :)

9. Преходна ос, сваляща се на ръка ... 148 може би.

офф стига толкова, че много спам

Re: 03 Екстри и изисквания към рамката

МнениеПубликувано на: Чет Мар 24, 2022 12:42 pm
от hitar_potar
pascoff написа:1. Седалкова тръба - права, цяла (без извивки), без части от окачването (оси, болтове и тн.) да минават през нея (включително и втулки/болтове за бутилка). Целта - да може да се използва за максимално дълъг кол за седалка. Дори си мисля дали може да минем само е един размер седалкова тръба и всеки да си слага колкото голям колец иска. Ако е нарочим 16" ~ 400mm, по данни на OneUp (че те имат най-дълъг колец) може да вкараме такъв с 240 ход, който е с макс. височина 405мм. Това прави към 800мм от средното до релсите на седалката - достатъчно според мен за хора над 190 (аз съм 187 и сегашното ми колело е към 750мм от средното до релсите на седалката). За по-ниските пък има кол с 90 ход.
И още нещо - седалковата тръба да започва от средното нагоре. И изобщо се чудя, защот 99% от рамките ги правят с чупка на седалковата тръба? Ако предположим, че е задари хода на задната гума, то няма много смисъл, тъйкато гумата опира по-нагоре по седалковата тръба при сгъване ... там долу където са повечето чупки е далече. Или пък е заради конструктивни изисквания да има къде да се захване едната става на окачването. Незнам, наистина недоумявам.

2. Достатъчно голям ъгъл на седалковата тръба, че да е удобно за въртене - 75-80 ... където дойде спрямо проектирането :)

3. Прави тръби (тип николай)

4. Място за бутилка в предния триъгълник.

5. Ход на задницата назад и нагоре (дори ако се наложи и хай пивот), 140-150мм. Много ми допада типа окачване с отделен преден и заден триъгълници, свързани със стави (тип Stanton Switch9er FS), но шока да е "скрит" под горната тръба (тип Liteville 301).

6. Халуминий за предпочитане, но не държа

7. Окабеляване - колче вътрешно, спирачка и команда от вън. Но с добре замислени точки на захващане с предвидени крепежни елементи на тях, не със свински опашки ... нещо подобно:
cable_holder.jpg

vilka.jpg


8. Средно на резба, без ISCG05 ... никога не съм ги ползвал а и ме дразнят като визия :)

9. Преходна ос, сваляща се на ръка ... 148 може би.

офф стига толкова, че много спам

Окачването със 2 линка, като на Стантъна (а и като повечето виртуални дизайни) - нали стана ясно в предната тема, че това може да е по-голяма хапка от възможното, става сложнотийка в проектирането. Иначе и на мен ми се иска такова, но да е хай-пивот, е те там вече е мъчно - единствените, които ползват такова, са Кенфийлд. И то на спускаря.
Аз пък държа на ISCG-та - така и не се отказах от цялостния водач отпред. Да стигнем до консенсус - да са сменяеми/смъкваеми? :)
И аз съм за алуминий. И идеята за твоята идея по окабеляването - практично и красиво е! Единствено ако може, все някоя от тръбите да е кривната поне малко - хардкор-индъстриъл-дизайна на Николай ми идва малко в повече… :rofl:

Re: 03 Екстри и изисквания към рамката

МнениеПубликувано на: Чет Мар 24, 2022 1:43 pm
от Harka
Ухаа, доста точки са се събрали, браво! По-късно ще ги обобщя в първия пост да са всички на едно място.

Я да подхвърля в темата още нещо за сондиране на мнения - скоростна кутия. Какво ще кажете? Предимства - неокачената маса в задното колело се намалява значително, което прави окачването по-ефективно, скоростите могат да се превключват на място, поддръжката е по-малка, фиксирана линия на веригата. Има и недостатъци, разбира се - теглото вероятно ще е по-голямо, загубите при въртене вероятно ще са също малко по-големи.

Re: 03 Екстри и изисквания към рамката

МнениеПубликувано на: Чет Мар 24, 2022 2:07 pm
от hitar_potar
Harka написа:Ухаа, доста точки са се събрали, браво! По-късно ще ги обобщя в първия пост да са всички на едно място.

Я да подхвърля в темата още нещо за сондиране на мнения - скоростна кутия. Какво ще кажете? Предимства - неокачената маса в задното колело се намалява значително, което прави окачването по-ефективно, скоростите могат да се превключват на място, поддръжката е по-малка, фиксирана линия на веригата. Има и недостатъци, разбира се - теглото вероятно ще е по-голямо, загубите при въртене вероятно ще са също малко по-големи.

По въпроса с кутията - много дебела ще стане финансово рамката, не всеки ще е готов да кихне толкова сериозна сума и в същото време да захвърли досегашното си задвижване. И в същото време - enter the Trinity MTB - 3 юнаци, единия от които е собственика и главно действащо лице в WRP(Williams Racing Products - прави линкове и дропаути за различни рамки, лапи, алтернатива на O-chain - макар неговата да е 2 в 1: освен O-chain функцията има и свободно движение в курбела за смяна на скорости, без да въртиш педали), които са на път да пуснат въпросната Trinity рамка по-късно тая година. Средното е закачено към рамката с болтов захват 1 към 1 с този на Пиньон, мисля - точно за идеята да караш или със скоростна кутия, или със стандартно задвижване (дерайльор, касета, обикновено средно). :)
Не знам патентовали ли са го, но идеята им с това средно им позволява да се ползва и трети тип задвижване, тяхна разработка все още в тестова фаза, с AXS- дерайльор и малка касета към него, но са накачулени над средното. Не ми е съвсем ясно как точно действа, но идеята е да е като отворена Пиньон кутия, без тегло на задната капла, но и без съпротивлението на Пиньона. Всякакви снимки и клипчета имат в Инстаграма си. :)

Re: 03 Екстри и изисквания към рамката

МнениеПубликувано на: Чет Мар 24, 2022 2:43 pm
от Pr3d4t0R
Моите няколко стотинки:
- Трудно е да се пренебрегне цената на скоростните кутии.
- Предимството им е основно надолу, а при колело за "всичко" ефективността на задвижването няма как да се пренебрегне.

Re: 03 Екстри и изисквания към рамката

МнениеПубликувано на: Чет Мар 24, 2022 4:28 pm
от thechosen
Аз съм много за скоростна кутия, не го предложих защото сметнах, че няма да има много привърженици, но щом пипате ще си кажа :eyebrow:

Предимства
- премахване на окачена маса от оста на задното колело
- ориентиране на масата ниско до земята в средата на велосипеда
- по-малка поддръжка на задвижването
- липсата на заден дерайлоьр позволява по-свободно каране през хвойни/клекове, вкопани пътеки и други тесни места, с потенциал да го отнесат
- превключване на предавки без нужда от въртене
- възможност за използване на ремък вместо верига

Недостатъци
- по-ниска ефективност при педалиране
- не позволява превключване при натоварване
- за Pinion възможност само за gripshift
- по-високо общо тегло може би - от 2 до 2.7 кг. са предложенията на Pinion
- може би цената. Не съм сигурен, каква е цената, но няма възможност за голям избор в различни ценови категории

Re: 03 Екстри и изисквания към рамката

МнениеПубликувано на: Чет Мар 24, 2022 4:36 pm
от pascoff
Аз също съм много зарибен за скоростна кутия и ремък.

Re: 03 Екстри и изисквания към рамката

МнениеПубликувано на: Чет Мар 24, 2022 4:47 pm
от Harka
Изкушавам се да предложа да си я разработим сами, защото имам колеги с дългогодишен опит (един от тях е бивш инженер от Ф1), които могат да ни ударят едно рамо, но не знам дали въпреки това няма да е твърде голяма хапка, която да ни усложни/оскъпи твърде много проекта. Предимствата на такъв подход биха били много обаче. Ще се поразровя по темата и ще докладвам тези дни.

Re: 03 Екстри и изисквания към рамката

МнениеПубликувано на: Чет Мар 24, 2022 4:51 pm
от Harka
thechosen написа:Недостатъци
...

Pinion има още един сериозен недостатък - официално не доставят кутии на частни лица. Т.е. ако ползваме тяхна кутия ще трябва да минем през някой производител на колела.

Re: 03 Екстри и изисквания към рамката

МнениеПубликувано на: Чет Мар 24, 2022 10:37 pm
от hitar_potar
thechosen написа: - за Pinion възможност само за gripshift

Слухове има, че разработват AXS-превключване и възможност за смяна на предавките и при натоварване.

Re: 03 Екстри и изисквания към рамката

МнениеПубликувано на: Чет Мар 24, 2022 11:28 pm
от zero knowledge
А какво ще кажете да оставим вилките и да направим колело с предно окачване (4-bar), което да дава по-добро сцепление на предната гума, а когато нещата тръгнат да се объркват дава по-добро усещане за сцеплението и повече време за реакция? Предложението е конкретно, а не е хипотетично, някои сме си играли с подобни неща.

Re: 03 Екстри и изисквания към рамката

МнениеПубликувано на: Пет Мар 25, 2022 9:24 am
от thechosen
zero knowledge написа:А какво ще кажете да оставим вилките и да направим колело с предно окачване (4-bar), което да дава по-добро сцепление на предната гума


Все повече ми харесва как говорите :D
Замесиха се двете неща, които много искам да пробвам :eyebrow:
Аз съм отворен към всякакви решения.
Още като излязоха "ставните вилки"(linkage forks) ми се иска да пробвам. Външният вид на велосипеда за мен не е особенно важен, стига да работи добре и да ми носи удоволствие по чукарите.

И малко допълнителна информация за скоростните кутии.
Новото творение на Effigear - Mimic използва същият захват като Pinion и според тях двете кутии са взаимозаменяеми. Те предлагат и различни команди не само gripshift.
И за Pinion попаднах на палцова команда, а може би работят по нещо и те.
Цените са около 1000+ Евро.

Re: 03 Екстри и изисквания към рамката

МнениеПубликувано на: Пет Мар 25, 2022 1:35 pm
от pascoff
zero knowledge написа:А какво ще кажете да оставим вилките и да направим колело с предно окачване (4-bar), което да дава по-добро сцепление на предната гума, а когато нещата тръгнат да се объркват дава по-добро усещане за сцеплението и повече време за реакция? Предложението е конкретно, а не е хипотетично, някои сме си играли с подобни неща.


Може ли пример?

Re: 03 Екстри и изисквания към рамката

МнениеПубликувано на: Пет Мар 25, 2022 3:42 pm
от Pr3d4t0R

Re: 03 Екстри и изисквания към рамката

МнениеПубликувано на: Пет Мар 25, 2022 5:14 pm
от zero knowledge
Горното е един пример, друг е K1300R, като последното е само илюстрация, че не е нужно колелото да изглежда странно. Но и двете са само примери, реално окачването би било със съществено различна функционалност.
Изображение

Re: 03 Екстри и изисквания към рамката

МнениеПубликувано на: Съб Мар 26, 2022 2:32 am
от Harka
По отношение на скоростната кутия:

Намерих един много интересен тест на КПД-то на различни задвижвания: https://www.cyclingabout.com/speed-difference-testing-gearbox-systems/

Обобщено средното КПД при всички предавки изглежда така:

Сингъл спийд - 97%
Ултегра 2х - 96,2%
Rohloff - 94,5%
Pinion - 90,5%

Разликата в КПД-то на Пиниона спрямо конвенционалното задвижване (в случая Шимано Ултегра) си е доста значително и се усеща.

Интересното обаче е, че Rohloff е с много близко КПД до Ултеграта, което показва, че скоростната кутия теоретично може да се направи много близка до верижната предавка. Коментарът в статията е, че според тях загубата на Пинион идва от 50% по-бързо движещата се верига при сходна предавка спрямо Rohloff, както и от семерингите на курбелите.

Принципно много ми се иска колелото да е със скоростна кутия, но Пинион не изглежда като да е особено подходяща за целта, а пък разрааботването на собствена ми се струва, че ще е много скъпо удоволствие. Има още един вариант за скоростна кутия, на някакви франсета, но нищо не съм чел за нея. Ще потърся повече информация тези дни - Effi

Колкото до предното окачване - аз съм навит! Не се плашете от този горния пример на байка - изпълнението за мен е ужасно. При всички положения обаче теглото определено ще е предизвикателство... Неслучайно повечето такива изпълнения са карбонови...

Re: 03 Екстри и изисквания към рамката

МнениеПубликувано на: Съб Мар 26, 2022 2:43 am
от Harka
hitar_potar написа:Не знам патентовали ли са го, но идеята им с това средно им позволява да се ползва и трети тип задвижване, тяхна разработка все още в тестова фаза, с AXS- дерайльор и малка касета към него, но са накачулени над средното. Не ми е съвсем ясно как точно действа, но идеята е да е като отворена Пиньон кутия, без тегло на задната капла, но и без съпротивлението на Пиньона. Всякакви снимки и клипчета имат в Инстаграма си. :)

Това е интересна концепция. Ето един екстремен пример в тази посока, в който дори и задната спирачка е изнесена над средното. Пълна лудница - https://www.mtb-news.de/news/bike-der-woche-eigenbau-projekt-die-maschine-von-ibc-user-highsider/
Гледах и концептът на тези пичове, за които ти говориш, но и тяхното решение не е кой знае колко елегантно, та не знам. А и да не забравяме, че ние правим АМ колело, а не ДХ. Рейнджът на предавките при нас трябва да е много по-голям...

Re: 03 Екстри и изисквания към рамката

МнениеПубликувано на: Съб Мар 26, 2022 11:50 am
от hitar_potar
Harka написа:
hitar_potar написа:Не знам патентовали ли са го, но идеята им с това средно им позволява да се ползва и трети тип задвижване, тяхна разработка все още в тестова фаза, с AXS- дерайльор и малка касета към него, но са накачулени над средното. Не ми е съвсем ясно как точно действа, но идеята е да е като отворена Пиньон кутия, без тегло на задната капла, но и без съпротивлението на Пиньона. Всякакви снимки и клипчета имат в Инстаграма си. :)

Това е интересна концепция. Ето един екстремен пример в тази посока, в който дори и задната спирачка е изнесена над средното. Пълна лудница - https://www.mtb-news.de/news/bike-der-woche-eigenbau-projekt-die-maschine-von-ibc-user-highsider/
Гледах и концептът на тези пичове, за които ти говориш, но и тяхното решение не е кой знае колко елегантно, та не знам. А и да не забравяме, че ние правим АМ колело, а не ДХ. Рейнджът на предавките при нас трябва да е много по-голям...

Това е другата рамка освен Кавенц, която следя. Те са тези, които ще ползват въртяща се планка, за да поема рамката малък или голям шок. С 205-шока и намален ход на буталото е заложено да прави 155мм ход, точно за АМ-употреба със 160мм вилка. Тяхната шантава разработка предполагам е за вариантите за дълъг шок, но Пиниона и стандартния драйвтрейн ще са удачни за АМ (сега, че не съм фен на по-ниското КПД на Пинион, не съм - просто отбелязвам възможните варианти). Друг ваиант да ползваш скоростна кутия е задна главина с такова нещо - Rohloff не беше ли точно такова? Някой беше забучил такава на Спешълайзд Турбо Лево и се беше получила много приятна комбинация. :)