Човек не бива да оставя този подфорум без наглеждане нито ден, че иначе става лошо...
Когато Harka още в началото написа, че идеята е да се създаде нещо, което го няма на пазара, аз изразих скептицизъм, че има изобщо такова животно. Но ето, че с темата за размисъл, вкарана от ZK, „животното“ се появи. Ако успеем да направим планински велосипед с многоставно предно окачване, който да е красив, това би било за мен абсолютно неочакван и неподозиран успех!
Пиша го колкото иронично, толкова и сериозно, даже по-скоро сериозно. Чел съм за многобройните предимства на такъв тип окачване и макар да не съм пробвал (даже не съм виждал на живо), съм сигурен, че чрез такава конструкция може да се постигне наистина съществено подобрение в поведението на байка. Уви, до момента почти не съм виждал подобен продукт, който ако не да ми харесва, поне да е поносим като външен вид. Така че в това виждам наистина сериозно предизвикателство.
Иначе за мен някои важни неща по рамката са:
- Ниско разположена горна тръба.
- Колкото се може по-права (или поне по-дълга права част на) седалкова тръба, за да може да се ползва от всякакви дължини хора с всякакви дължини колове за седалка.
- Универсалното ухо за заден дерайльор.
- Добре защитена долна тръба в частта около средното движение.
По отношение на окабеляването нямам претенции, доколкото едно решение е за сметка на друго. Харесвам и изчистения външен вид на вътрешното окабеляване, и удобството за сервизиране при външно. Доколкото външното може да се направи също прибрано и изчистено, по-скоро съм за него (поради чисто практическите ползи).
Аз лично не ползвам нито бидони, нито прикрепени към рамката инструменти или неща, поради което такива „екстри“ обикновено ме дразнят като външен вид, но осъзнавам полезността им за други хора, така че мога да ги преглътна, стига да не се набиват много на очи.
По отношение на скоростната кутия - теоретично съм им фен, но за себе си все още не съм готов да преглътна по-високото тегло. Те и без това съвременните байкове са далеч от представите ми за ниско тегло - да, оправдано е заради здравина и възможности при спускане, но в тая ситуация да се добавя още тегло не ми допада особено.