Мисля, че слагаш каруцата пред коня. "Решение", в смисъл на нещо окончателно няма за абсолютно нищо (или айде, почти за нищо, решено е, че няма да правим твърдак, примерно). В момента се намираме все още в най-ранната фаза, когато нахвърляме различни идеи и концепции на масата. Ако прочетеш списъка с всички изисквания, който систематизирах по-рано в темата, ще видиш, че някои от тях са дори взаимноизключващи се! Т.е. при всички положения не всички ще го докарат до финалния продукт.
Решенията, които в момента взимаме, са на ниво - "какво да продължим да разглеждаме като потенциално решение за бъдещата рамка". От опит мога да ти кажа, че в тази фаза чисто статистически повечето идеи, колкото и добри да изглеждат на хартия, не го докарват до серийно производство.
Виждам, че 4-ставното окачване отпред е нещото, което те притеснява, затова ще се опитам да систематизирам още веднъж на базата на какво, според мен, си струва да го разгледаме по-подробно:
1. Съвременната геометрия с по-малък челен ъгъл позволява много центрирана стойка на колоездача, или дори в доста случаи - изнесена напред. Това поражда един много характерен проблем, с който се борят много хора, включително и аз - brake diving-a. Или иначе казано - стоиш много по-ниско в хода на вилката, отколкото е добре. В момента този проблем се "решава" или с наблъскване на токени във въздушната камера, които увеличават прогресията на въздушната пружина, или с набримчване на low speed компресията. И двете "лечения" не са оптимални, защото отзивчивостта на вилката страда и това го усещаш веднага в ръцете. Колкото е по-тежък колоездача, толкова този проблем се засилва.
2. От кинематична гледна точка възможностите за игра със стандартните вилки са почти никакви. Общо взето се свеждат до offset-а. При 4-ставното окачване отпред са големи почти колкото отзад. Още преди да си го докарал до демпферирането, имаш огромна свобода на това чисто кинематично как да се движи окачването и какви характеристики да има. Кеф ти ултра плюшено - ОК (Pr3d4t0R вече си мечтае за 4-бар с пружинен шок отпред
), имаш го. Кеф ти прогресивно, но не за сметка на смекчаването - добре. И т.н, и т.н. Естествено, редно е да отбележа, че това автоматично води и до повече възможности за грешки, ако не знаеш какво правиш.
3. С предно 4-ставно окачване намаляваш силите, които действат на кормилната уредба и т.нар. bump steer. Т.е. поне на теория сцеплението трябва да е по-високо в завой, особено в комбинация със спиране.
Общо взето това са причините да искаме да разгледаме тази концепция и по-нататък.
Всичко това е на теория. На практика може да се сблъскаме с проблеми, които в крайна сметка по една или друга причина отново да наклонят везните към конвенционално окачване отпред. Но това няма как да го знаем в момента. Затова предложих следващата стъпка да е вече съвсем конкретно разглеждане на концепцията:
* създаване на първите скици
* пресмятане на кинематиката
* проучване от какъв материал да се направи
* направа на първите 3Д модели, от които ще стане ясно и с теглото как се движим
* след като имаме вече някакъв концепт, който работи на хартия, трябва да се свържем с производител, който също трябва да ни даде зелена светлина, че това нещо може да бъде произведено
* и т.н.
По всяка една от тези точки е възможно да се появи проблем, който в крайна сметка да се окаже нерешим. Но това няма как да го знаем без да пристъпим към конкретиката. Колкото и да си философстваме в тази тема, накрая калкулатора ще има крайната дума.