hitar_potar написа:По отношение на кое можеш да помогнеш? 4-ставното предно окачване ли? Или проекта като цяло - рамка и окачване?
Проекта като цяло и по-скоро с контакти, връзки и информация от първа ръка (до колкото е възможно) от вело индустрията.
ВелоВело написа:С това окачване загуби едно 90% от вниманието.
Темата вече става какво аз съм си харесал вместо байк за всички.
Трябва според мен да сме по-отворени за иновации, защото както някой беше писал в предишен пост, рискуваме просто да направим нещо, което вече присъства на пазара под една или друга форма и не решава съществуващи проблеми.
В случая с предното окачване идеята е била да се проучат възможностите и да се направи един работен чертеж, за да може да се прецени дали подобна разработка си струва усилията. Ако в даден момент преценим, че тази концепция има много повече недостатъци, отколкото предимства, разбира се че можем да се откажем от нея, вече беше писано по-рано, че на този етап няма нищо със задължителен характер, освен това че правим рамка за планински велосипед с окачване...
Аз лично мога да изброя няколко причини, поради които, според мен, велосипедите с предно окачване не са популярни:
- повече движещи се части, което води до по-голяма вероятност от повреда
- горното води и до по-висока цена
- по-високо тегло (ако не са изработени от карбон)
- по-високото тегло би направило системата по-инертна и по-малко отзивчива
Замислих се, дали не е възможно подобен противопотъващ ефект да се постигне с конвенционална вилка и триставна връзка, на която е захваната спирачката? Така при натисната спирачка, породения момент ще се опитва да разгъне вилката, а когато отпуснем спирачката тя ще си работи както обикновено.