04 4-ставно предно окачване

Подфорум за обсъждане и реализация на идеята за велосипед, проектиран и разработено от членове на форума на МТБ-БГ.

Re: 04 4-ставно предно окачване

Мнениеот rarekin » Чет Мар 28, 2024 10:15 am

Следя процеса от самото му начало, но тъй като не съм инженер нямам много с какво да съм полезен на етапите, които са за инженерите.

Уважавам хората, които са се наели с такъв проект, тъй като той по дефиниция може да е само ентусиастки и в никакъв случай "успешен" в смисъл да получи широка популярност или дори да стигне до някакъв резултат, който наистина да е нещо забележително - по простата причина, че липсва цяла гама от условия - липсва производствена база, която да поддържа експериментирането, липсва тестова база, която да "пробва" различни концепции, липсва финансиране, което да движи усилията, а вероятно липсва и критична маса от заитересовани, които да поддържат работата активно.

За мен проекта е замръзнал не само, защото активно го движат един и половина човека, а и защото до голяма степен се опитва да "надскочи" реалността. С други думи, целите му са прекалено амбициозни.

Искам да ви обърна внимание на една тема (надявам се, че Любо няма против да линкна към друг форум за МТБ, ако е проблем нека просто остави заглавието хората да си я намерят):

Turner Bikes is back.... but different.

https://www.mtbr.com/threads/turner-bik ... t.1175232/


Прочетете мислите на основателя на Търнър байкс и как бизнеса е повлиян от тенденциите в развитието на трейловете .

Не казвам, че е прав, много от неговите клиенти смятат, че е трябвало да направи .... нещо друго. Повечето са на мнението че неговия Turner RFX е имал нужда от ъпдейт. Според тях Бърнър е бил този ъпдейт (или близо до него). Направи и грешката с Търнър Цар, където тръгна да прави нещо, в което конкуренцията е ЖЕСТОКА, и най-вече - е за състезания, а целевата група на Търнър не са състезателите и никога не са били, а и в този сегмент ресурсите които движат конкуренцията са почти непосилни за малки производители. Неговите конкуренти - нишови производители се концентрираха върху иновации или доразвиване на концепции свързани с това къде и как искат да се карат техните велосипеди, с което стигам и до основната ми идея, че ако ще се търси такъв проект, според мен той трябва да е съобразен с условията за каране в българските планини - какви са най-типичните трасета (знам, че имаме всичко, не е идеята да си го казваме) и какъв би бил идеалния байк за тях. Ако може да се получи консенсусен отговор на този въпрос според мен такъв байк би бил еволюция на вече съществуващи такива, но пригоден за нашите условия. Това би била и истинската му привлекателност като български проект. Не казвам, че такъв отговор може да се получи, но, според мен това е начина.

:beer:
Планинското колоездене може да бъде опасен спорт! Винаги карайте с каска! Никоя екипировка не може да гарантира колоездача срещу падане и тежко нараняване!
rarekin
 
Мнения: 1589
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Сеп 03, 2006 1:25 am
Местоположение: Германия

Предишна

Назад към Проект MTB-BG байк

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 35 госта