Рамката от картинката е някаква недомислица. При този размер (16" и надолу) няма НИКАКЪВ смисъл да смъкваш горната тръба за някакъв си 1см повече пространство за ташаците. НЯМА смисъл и в седалкова тръба с такъв ъгъл - ако идеята ти е да направиш one size fits all рамка, ами няма да се получи. Високите хора изискват цялостно по-дълги рамки и съответно колела с по-голямо междуосие (мисли за разстоянието между касетата на курбелите и оста на предното колело), не такива с голямо разстояние от седалката до кормилото. Аз лично съм висок ~195см. и карам 15" рамка, която има ефективна горна тръба 23.5", 16.9" стойки на веригата и 1110мм междуосие със 130мм вилка. За street е що-годе точно, в планината бих могъл да се възползвам от още 1-2см цялостна дължина.
Ето моя съвет за размерите:
-Челен ъгъл: 68 градуса с 5" вилка
-Ефективна горна тръба: 22"/23"/24" (S/M/L размери)
-седалкова тръба: 15"
-Стойки на веригата: 16.5"
-Ъгъл на тръбата на седалката: 70 градуса
За останалите спецификации съм съгласем със XTR.
Това е за do-it-all рамка. Стойките на веригата са леко удължени, за да е по-лесно да се отвори място за голяма гума без да се налага използването на касета с дълга ос, както и за по-голяма стабилност. Ако искаш да правиш street/DJ-specific рамка ги направи на 16", намали тръбата на седалката до 13-14" и добави по 1 градус към ъглите.
Като конструкция за пример вземи рамката на .243 racing или Balfa Minuteman (само не се подлъгвай по хоризонталните уши, създават много неудобства). Помисли зa ISCG уши за водач! Придържай се към доказаното, и не си прави експерименти. Хората одавна са измислили как най-лесно се прави здрава CroMo рамка, не е нужно да преоткриваш топлата вода. Успех
