Suntour

В този форум съхраняваме темите, за които сме преценили, че съдържат повече интересна или полезна информация и не заслужават да бъдат изтрити, въпреки че са поостарели. На който му е интересно, може да ги прегледа - ще намери интересни неща.

Мнениеот tailor » Пет Окт 29, 2004 5:13 pm

[quote="did"]
...(главина Alivio, измерена дължина мааалко под 110мм)[/quote]

[b]100мм[/b]
Аватар
tailor
 
Мнения: 1181
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Ное 14, 2002 8:27 pm
Местоположение: Соф

Мнениеот did » Пон Ное 01, 2004 10:08 am

[quote="tailor"]

[quote="did"]
...(главина Alivio, измерена дължина мааалко под 110мм)[/quote]

[b]100мм[/b]
[/quote]


Мдаа... Благодаря за корекцията. Май съм спал като съм писал предишния си пост, ама няма да го поправям, нарочно. Беше минала около седмица между момента, когато мерих съответните размери и времето, когато писах тук и за това време съм си добавил наум 10 мм, не знам защо. Всъщност просвета на вилката е 101.8 (а не 111.8, както бях писал), а главината е точно 99.5 мм, което си е доста под 110мм:B): (доста старичко Аливио, от миналия век, и в резултат на изяждане на конусчета, туй-онуй, вече явно не е точно 100мм). Разликата от 2.3 мм между двата размера хич не е малка и води до пълен блокаж на вилката.
Q. b. f. f. f. s.
Аватар
did
 
Мнения: 16523
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 14, 2003 3:00 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот did » Пон Ное 01, 2004 4:05 pm

... и "тунингът" продалжава ...

Покрай поправката на tailor реших пак да хвана шублера и установих, че коригираните размери, които съм дал, са наистина точни. Реших обаче, ей така, за всеки случай, пак да проверя дали сега наистина са успоредни подпорите на вилката и измерих с шублера разстоянието между тях в най-горната им част (където се захващат за короната) и в най-долната им част (където влизат в краката при разгъната до край вилка). И... ОООООООоо:censored::qright::shooter::bawling::bawling::bawling: УЖАС!!! Все още имаше 0.2 мм разлика!!! И това при положение, че съм тъкмил с шайбички главината да стане точно колкото е просвета на вилката в долната и част в свободно положение. Следователно Сънтър, когато са отливали двата крака с арката, краката не са се получили идеално успоредни и измереното без монтирано колело разстояние от 101.8 мм долу при захвата на главината не усигурава успоредност на подпорите!!! След още едно пипване на размера на шайбичките (сметнах, че трябва да ги намаля с по 0.3мм и от двата края) вилката стана вече съвсем приемливо бърза и даже по-мека. Чак сега и подпорите са идеално успоредни.

ИЗВОД:
Ако някой тепърва ще си купува или вече притежава такива вилки, ПЪРВО да провери дали в положение с монтирано колело подпорите са ИДЕАЛНО успоредни. Става за 10 секунди с обикновен шублер без да се демонтира каквото и да е. Не можех първоначално да повярвам, че е възможно, ама се оказа, че подпорите СТАВАТ успоредни при някакъв супер нестандартен размер на дължината на оста на главината - 101.2 мм, при стандарт 100 мм! Чак тогава вилката започва да работи равномерно в целия си ход. Не чакайте да се разработва преди тази проба, защото ако се покара по-дълго време с криви подпори, [b]според мен[/b] има реален риск вилката да се повреди сериозно, защото хем втулките са под напрежение и може да се износят неравномерно, хем (не дай боже) от сученето при короната при всяко сгъване може даже вилката да се счупи.

P.S. Дано съм бил ясен в обясненията си. Използвал съм термините по начинът, по който Admin ги е въвел в статията си за устройство на амортисьорите и ги е показал на [url=http://www.mtb-bg.com/articles/ar005_fork.jpg]тази илюстрация[/url].
Q. b. f. f. f. s.
Аватар
did
 
Мнения: 16523
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 14, 2003 3:00 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот bikerider » Вто Ное 02, 2004 10:54 am

[quote="did"]

[quote="tailor"]

[quote="did"]
...(главина Alivio, измерена дължина мааалко под 110мм)[/quote]

[b]100мм[/b]
[/quote]


Мдаа... Благодаря за корекцията. Май съм спал като съм писал предишния си пост, ама няма да го поправям, нарочно.
[/quote]


Ма то си личи, че не си спал, а искаш 20мм ос :D:D:D:8D::8D:
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот did » Вто Ное 02, 2004 12:19 pm

[quote="bikerider"]
Ма то си личи, че не си спал, а искаш 20мм ос :D:D:D:8D::8D:
[/quote]


"Гладен карач на Сънтър 20 милиметрова ос сънува" - стара мъдрост на колоездача, валидна още от праисторически времена.
Q. b. f. f. f. s.
Аватар
did
 
Мнения: 16523
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 14, 2003 3:00 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот bikerider » Вто Ное 02, 2004 3:25 pm

[quote="did"]

[quote="bikerider"]
Ма то си личи, че не си спал, а искаш 20мм ос :D:D:D:8D::8D:
[/quote]


"Гладен карач на Сънтър 20 милиметрова ос сънува" - стара мъдрост на колоездача, валидна още от праисторически времена.
[/quote]


бе не ме баламосвай... тва му се вика фройдова грешка или там както казват психятрите :D тайно и подсъзнателно, някъде в някое тъмно ъгълче дреме твоя DH демон и чака подходяща възможност... :D:D:D:laugh:

и btw, след години току виж си видял 20мм XC главина/вилка ;)
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот mih » Сря Ное 03, 2004 8:09 pm

[quote="did"]

... и "тунингът" продалжава ...

... ... ...

ИЗВОД:
Ако някой тепърва ще си купува или вече притежава такива вилки, ПЪРВО да провери дали в положение с монтирано колело подпорите са ИДЕАЛНО успоредни. Става за 10 секунди с обикновен шублер без да се демонтира каквото и да е. Не можех първоначално да повярвам, че е възможно, ама се оказа, че подпорите СТАВАТ успоредни при някакъв супер нестандартен размер на дължината на оста на главината - 101.2 мм, при стандарт 100 мм! Чак тогава вилката започва да работи равномерно в целия си ход. Не чакайте да се разработва преди тази проба, защото ако се покара по-дълго време с криви подпори, [b]според мен[/b] има реален риск вилката да се повреди сериозно, защото хем втулките са под напрежение и може да се износят неравномерно, хем (не дай боже) от сученето при короната при всяко сгъване може даже вилката да се счупи.
...
[/quote]

@did,
благодаря ти много за съвета, вчера взехме един Axon за един приятел и информацията ти идва много на място, защото и на неговата главина (Formula) остава разстояние между краката на вилката и контрагайките на главината, макар и по-малко от твоето, но все пак като се стегне QR-a и краката се извиват леко навътре. утре ще я монтираме на колелото и дано стане номера с шайбите :agree:
btw ти кой модел си сложил - по-евтиния или по-скъпия? моят авер взе някаква ОЕМ версия (или поне така мисля - нямаше никакви книжки и упътвания, тази от 209 кинта)
значи и да я пръсна малко с WD-40? аз имам един хамерикански спрей със същото предназначение и действие, мисля да свърши работа.
като цяло доволен ли си от вилката досега, какви са ти впечатленията?
тази, за която говоря, си връща нормално (поне "на сухо").
изобщо някой може ли да постне впечатленията си от вилката или някакви препоръки (tailor?) за поддръжката й?
ако при подмяната на маслото се сложи такова с вискозитет по-нисък от 11 (примерно 5) това крие ли някакви рискове (например за отмяна на гаранцията или по-лоша работа) и ще стане ли по-чувствителна или бърза?
и при какви условия гаранцията става невалидна и какво всъщност покрива?
и колко точно ход "вади"? :D че и това не се разбра...:8D:
благодаря предварително :^:
Революция в главата!
Аватар
mih
 
Мнения: 2759
Рейтинг: 1897
Регистриран на: Чет Юни 26, 2003 11:08 am
Местоположение: MontReality, Canada

Мнениеот did » Чет Ное 04, 2004 8:00 am

[quote="mih"]
@did,
благодаря ти много за съвета, вчера взехме един Axon за един приятел и информацията ти идва много на място, защото и на неговата главина (Formula) остава разстояние между краката на вилката и контрагайките на главината, макар и по-малко от твоето, но все пак като се стегне QR-a и краката се извиват леко навътре. утре ще я монтираме на колелото и дано стане номера с шайбите :agree:
btw ти кой модел си сложил - по-евтиния или по-скъпия? моят авер взе някаква ОЕМ версия (или поне така мисля - нямаше никакви книжки и упътвания, тази от 209 кинта)
значи и да я пръсна малко с WD-40? аз имам един хамерикански спрей със същото предназначение и действие, мисля да свърши работа.
като цяло доволен ли си от вилката досега, какви са ти впечатленията?
тази, за която говоря, си връща нормално (поне "на сухо").
изобщо някой може ли да постне впечатленията си от вилката или някакви препоръки (tailor?) за поддръжката й?
ако при подмяната на маслото се сложи такова с вискозитет по-нисък от 11 (примерно 5) това крие ли някакви рискове (например за отмяна на гаранцията или по-лоша работа) и ще стане ли по-чувствителна или бърза?
и при какви условия гаранцията става невалидна и какво всъщност покрива?
и колко точно ход "вади"? :D че и това не се разбра...:8D:
благодаря предварително :^:
[/quote]


Ами какво да ти кажа... Въпреки промяната с времето все още си е ужасно бавна. Говоря за точно същата вилка (AXON D-RL) като на твоя приятел.

Туй за смяната на маслото с 11W след незнам-си-колко-часа явно не се отнася за тази вилка, а е някакво общо правило за вилките на Сънтър, при които маслото не е в патрон. На AXON-ите в левия крак е пружината (пневматична или метална, в случая - метална), а в десния има един капсулован патрон, на който пише "ВНИМАНИЕ! НЕ ОТВАРЯЙ! НЕ УДРЯЙ! НЕ РАЗГЛОБЯВАЙ! НЕ ТОВА! НЕ ОНОВА! Съдържа АЗОТ ПОД НАЛЯГАНЕ!". Ха смей да пипаш де! От този патрон се забавя хода (странно, ама и в двете посоки!). В него е реализиран някак си хидравлично и блокажа, а и отгоре на всичко като го сгънеш на ръка, което е доста трудно, той веднага сам си се опъва, т.е. служи и като някаква слаба втора пневматична пружина, макар и доста мека. Аз лично не се наемам да пипам такова чудо. Видът му е точно като на патроните в модели XC-Pro за 2004г., за които има упътване и PDF с общото устройство на сайта на Сънтър, а може да го погледнеш и [url=http://info.datacom.bg/ddiidd/Suntour_xc-PRO_D_RL.pdf]тук[/url]. Според упътването към тези вилки след 100 часа само трябва да се гресира ВЪНШНО патрона (той и без това е така зверски омазан, че около него има грес поне за 5 вилки), а след 200 часа да се прави профилактика на вилката в сервиз. Така че всякакви идеи да я забързам, като и сменя маслото с по-рядко засега се отлагат в неопределеното бъдеще, просто защото достъпът до маслото хич не е тривиален и не е за гаражна работа.

Продължавам да я тормозя, пък дано се разработи!
Q. b. f. f. f. s.
Аватар
did
 
Мнения: 16523
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 14, 2003 3:00 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот mih » Чет Ное 04, 2004 3:28 pm

значи няма да има смяна на маслото => по-малко поддръжка :D
шайбата пасна чудесно, и вилката работи що-годе нормално, бавничка е наистина, но разгъването не е такова, каквото го описваш, не знам защо при теб е така.
но все още не е карана както си трябва, защото колелото все още е в процес на сглобяване и настройки (прави му се генерален тунинг), така че не мога да съм абсолютно сигурен, а и подобно на теб нямам много опит с меки вилки, така че ще трябва да се покара малко преди и аз да мога да споделя повече. ще видим тези дни.
а ти колко си успял да я сгънеш и колко би трябвало да е максималния й ход ([color=red]edit[/color]: всъщност според сайта им макс. им ход е 10 см)?
Революция в главата!
Аватар
mih
 
Мнения: 2759
Рейтинг: 1897
Регистриран на: Чет Юни 26, 2003 11:08 am
Местоположение: MontReality, Canada

Мнениеот hlebarka » Чет Ное 04, 2004 7:10 pm

еволюция в +++
stvarnost nam je crno-bela, a budućnost siva
Аватар
hlebarka
 
Мнения: 1970
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Фев 09, 2004 8:14 pm

Мнениеот mih » Чет Ное 04, 2004 8:47 pm

а понеже съм тъппп :I и не разбрах какво написа, би ли се обяснил, господин Хлебаров, че няма да мога да заспя? плиийз?
бе ти що не минеш да се повидим през онова място - долу където си оставях моето направиха паркинг за колела, който се заключва, и вече можеш по-спокойно да налазваш.
а и да модераторстваш можеш на воля, знаеш за нет-а ;)
Революция в главата!
Аватар
mih
 
Мнения: 2759
Рейтинг: 1897
Регистриран на: Чет Юни 26, 2003 11:08 am
Местоположение: MontReality, Canada

Мнениеот hlebarka » Чет Ное 04, 2004 9:21 pm

бе , за колелото лесно, ама аз как ще се паркирам,

@tailor

само така да питам
продава ли се drag blade - само рамка с вилка и лапа
[quote="axelmax"]

drag blade-може ли снимка
[/quote]

топа ного е трудно да го намериш, ама айде, да те разочаровам
[img]http://dragbicycles.com/en/images/blade_bike.jpg[/img]
stvarnost nam je crno-bela, a budućnost siva
Аватар
hlebarka
 
Мнения: 1970
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Фев 09, 2004 8:14 pm

Мнениеот axelmax » Чет Ное 04, 2004 9:51 pm

drag blade-може ли снимка
"У планину се раджаю ора, а у полье тикве"
Аватар
axelmax
 
Мнения: 7120
Рейтинг: 1614
Регистриран на: Сря Юли 23, 2003 9:09 pm
Местоположение: Столицата

Мнениеот mih » Чет Ное 04, 2004 11:31 pm

[quote="hlebarka"]

бе , за колелото лесно, ама аз как ще се паркирам,
[/quote]

хитър си ти-и, явно майка ти е лисица!
но все пак разшифровай ми "еволюция в +++", че наистина не разбрах какво искаш да кажеш.
пък за паркирането - не е трудно да се паркираш там :8:
номера е после да отлепиш някакси :o)
Революция в главата!
Аватар
mih
 
Мнения: 2759
Рейтинг: 1897
Регистриран на: Чет Юни 26, 2003 11:08 am
Местоположение: MontReality, Canada

Мнениеот hlebarka » Чет Ное 04, 2004 11:35 pm

е не е толкова сложно, аз какво мога да измисля, за крайници става въпрос
stvarnost nam je crno-bela, a budućnost siva
Аватар
hlebarka
 
Мнения: 1970
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Фев 09, 2004 8:14 pm

Мнениеот axelmax » Пет Ное 05, 2004 1:10 am

мерси:agree: ,мислех че е некав модел за планинско колоездене затова не тарсих,тъй като ги знам
"У планину се раджаю ора, а у полье тикве"
Аватар
axelmax
 
Мнения: 7120
Рейтинг: 1614
Регистриран на: Сря Юли 23, 2003 9:09 pm
Местоположение: Столицата

Мнениеот bestbg » Вто Апр 05, 2005 9:39 pm

Днес си купих Дуро Д.. видях темата и реших и аз да премеря.. излезна ми при свободно (новмално положение) 101.2мм а при сложена гума 99мм... само не разбрах... трябва да подложа 2 шайби по 1мм и няма да има проблем... така ли?
Аватар
bestbg
 
Мнения: 1240
Рейтинг: 1819
Регистриран на: Пон Май 17, 2004 8:13 pm
Местоположение: София / Младост

Мнениеот DeMoN » Сря Апр 06, 2005 11:01 am

Kaji mi vpe4etleniq ot duroto 4e i az na tam sam se naso4il.
PARTYSTARS.BG PARTYSTARS.BG PARTYSTARS.BG PARTYSTARS.BG PARTYSTARS.BG PARTYSTARS.BG PARTYSTARS.BG PARTYSTARS.BG PARTYSTARS.BG PARTYSTARS.BG PARTYSTARS.BG PARTYSTARS.BG PARTYSTARS.BG PARTYSTARS.BG PARTYSTARS.BG PARTYSTARS.BG PARTYSTARS.BG PARTYSTARS.BG ..........................................
DeMoN
 
Мнения: 522
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Съб Фев 28, 2004 10:36 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот anton_k11 » Пон Юни 13, 2005 11:05 pm

@did,
Тази твоя вилка некви други проблеми показала ли е? Аз сам с RockShox Judy TT, но мислех да upgrade (downgrade) с такъв Suntour Axon-D-RL или Axon-S-RL, щото са по леки и 2те от Judy TT. Между другото те наитина ли тежат толкова колкото пише на velomainia-bg.com (1900 и 1600 g.) :dunno: . Някой мерил ли ги е? А някоий виждал ли е в site na Suntour написано колко тежат, ако да може ли да paste-ne link, please.

А кат сам зачекнал таз тема защо в БАС теглата на вилките са с по 100-200г по-ниски от тези на www.rochshox.com ?
1. Това са вилките от миналата година (на БАС) и това са истиските им тегла, а таз годишните са по-тежки
ИЛИ
2. Така се лъжат баламите с дребни евтини номера, типично по-български. :bigmout:
anton_k11
 
Мнения: 25
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Съб Окт 30, 2004 7:48 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот EmZo » Вто Юни 14, 2005 1:28 am

Само искам да вметна едно нещо по въпроса за Suntour вилките, понеже наскоро имах инцидент (слава богу) та се наложи да сменям гадния и тежък ZOOM 650 Gordo, който принципно става само ако те ядоса некой да го плеснеш с нея по главата - веднъж ще е! Та идеята ми беше че си търсех нещо втора употреба, понеже съм зле с финансите (беден студент) и се чудех между Marzocchi Comp, Rock Snox Juddy TT, и разни други... и точно навреме се включи [b]tailor[/b] за което ще съм му благодарен надявам се още много километри. и ми предложи да си взема Suntour XCP DJ, нова от електронния, магазин на скрийм байкс. В началото бях доста скептичен към тази оферта заради цената - нова вилка за 93 лв?! при положение че MZ Compa е 135лв, a Juddy TT-то 190, почти го изключвах като вариант, но след като изпуснах страхотната оферта на mih за XCP 75 LO, реших да рискувам все пак новото си е ново. И така взех си [b]Suntour XCP DJ[/b] http://www.bajkshop.com/XCP75.JPG В крайна сметка съм изключително доволен от това нещо, системата е пружина еластомер, сгъва се много лесно, връща бързо но не рязко,като цяло чудесна вилка всеки който я е пробвал го е изкефила, и никой не може да повярва че струва 93 лв?! даже някои хора не повярваха че е пружина елстомер, а е карана, не повече от 300км, тоест не би трябвало да се е разработила добре. В крайна сметка искам да кажа че вилката е СТРАХОТНА и да отделя един специален ред на tailor, защото заради него сега и се радвам!

@tailor :beer::beer::beer::bowdown::bowdown::drunk::jump2::jump::peace::praying::thanks::usclap:
Изображение
Аватар
EmZo
 
Мнения: 2650
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Авг 04, 2004 11:59 pm
Местоположение: Враца

Мнениеот klmn » Вто Юни 14, 2005 3:15 pm

Кьде го видя в е-шопа на Скриим-баикс тоя сьнтур за 93лж?А този модел за v-бреик става ли?
"пришалец"
Аватар
klmn
 
Мнения: 1603
Рейтинг: 1692
Регистриран на: Пет Мар 25, 2005 8:13 am
Местоположение: Sofia/Bulgaria

Мнениеот EmZo » Чет Юни 16, 2005 4:14 pm

Ами ниама го вече, или е била само една бройка, или са били нqколко и са изкупени! Иначе това е дето е на снимката:
[img]http://www.sk8.cz/freestyle/t/nahled/4103.jpg[/img]
и не не става за ви-брейк, само за диск
Изображение
Аватар
EmZo
 
Мнения: 2650
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Авг 04, 2004 11:59 pm
Местоположение: Враца

Предишна

Назад към Архив

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 15 госта


cron