Clipless virgins...

В този форум съхраняваме темите, за които сме преценили, че съдържат повече интересна или полезна информация и не заслужават да бъдат изтрити, въпреки че са поостарели. На който му е интересно, може да ги прегледа - ще намери интересни неща.

Clipless virgins...

Мнениеот AgentOrange » Съб Юни 25, 2005 9:19 pm

Бихте ли споделили, как беше вашият първи път в планината?

Аз днес за пръв път сложих автоматите на DH колелото, до сега ги търкалях на това за в града/XC.
Не беше толкова страшно, колкото очаквах, но и не усетих чак такива огромни предимства, каквито описват някои хора.

Положителни впечатления:
+Повдигането на колелото с придърпване на краката преди неравности и препятствия изисква по-малко време и усилия от стандартното оли.
+Има една-единствена позиция на краката върху педалите и те не се разместват.
+След първоначалното свикване (в моя случай - на XC колелото) разкачането се превръща в инстинкт и е не по-бавно от пускането на крак с платформи.
+Въртенето е много по-лесно, особено силно се усеща при първоначално набиране на скорост.

Отрицателни впечатления:
-Не мога да натискам и извъртам колелото с крака в завоите по същия начин, по който го правя с платформите. Когато се опитам стъпалата ми се извъртат и разкачам неволно.
-Закачането обратно за педалите понякога става доста трудно и бавно. На няколко пъти вместо да въртя и да набирам скорост на излизане от завоя си търсех механизма за закопчаване.
-Откачането при много големи сътресения го зачислявам на педалите (не са върха на сладоледа) и натегнатите на 2/3 пружини, но в никакъв случай не е приятно.
-Усещам значително по-голямо натоварване на глезените - оста на педалите е доста по-напред. При приземявания и големи удари няма пробеми - тогава съзнателно стягам глезените, но цялостното натоварване и съответно умората към края са по-големи.

Смятам да покарам известно време с автомати, но може би ще се върна към платформите заради стари проблеми с единия глезен, който страда от натоварването.
Аватар
AgentOrange
 
Мнения: 552
Рейтинг: 1965
Регистриран на: Пон Окт 21, 2002 8:52 pm

Мнениеот MAN6 » Нед Юни 26, 2005 2:00 am

oszilation
xund
Аватар
MAN6
 
Мнения: 4227
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Сеп 19, 2003 10:03 pm
Местоположение: 4-ти километър

Мнениеот mih » Нед Юни 26, 2005 1:13 pm

[quote="AgentOrange"]

Бихте ли споделили, как беше вашият първи път в планината?
[/quote]

моят първи път беше преди около година - сложих ги на твърдака и още същия ден се качих с група съфорумци начело с Админ на Плана, там карахме по пътеката към Дяволския през манастира (за мен най-трудна от трите маршрута към Дяволския мост), не я бях пускал, но се престраших, оказа се по-стръмна, отколкото очаквах, но само веднъж се подпрях с тяло настрани о склона поради забавено откачане (тогава не знаех още за какво служат всичките ми ти болтчета по педалите:D).
после като се върнахме вечерта се събрахме да пием бира на Баба Яга и като дойдох повечето бяха вече там и маневрирайки между масите се сринах пред погледите им като паметник на Сталин в прибалтийска република, като се и понатъртих прилично :D
на следващите дни пак се изсипах на няколко пъти адски нелепо :I
после бъзикнах настройките на педалите и се оказа, че можело да се откачат дори и когато не искаш :clap:
Революция в главата!
Аватар
mih
 
Мнения: 2759
Рейтинг: 1897
Регистриран на: Чет Юни 26, 2003 11:08 am
Местоположение: MontReality, Canada

Мнениеот mih » Нед Юни 26, 2005 1:46 pm

[quote="AgentOrange"]

Отрицателни впечатления:
-Не мога да натискам и извъртам колелото с крака в завоите по същия начин, по който го правя с платформите. Когато се опитам стъпалата ми се извъртат и разкачам неволно.
[/quote]

свиква се с времето, това не е особен минус

[quote="AgentOrange"]

Закачането обратно за педалите понякога става доста трудно и бавно. На няколко пъти вместо да въртя и да набирам скорост на излизане от завоя си търсех механизма за закопчаване.
[/quote]

свиква се с времето ;) а и зависи и от педалите и парчетата - ако са чисто нови е нормално.
затова и клипсовете с платформи се предпочитат за DH - ако не се закачиш веднага, поне оставаш на педала :)

[quote="AgentOrange"]

-Откачането при много големи сътресения го зачислявам на педалите (не са върха на сладоледа) и натегнатите на 2/3 пружини, но в никакъв случай не е приятно.[/quote]

и без клипсовете би се откачил от педалите в подобни случаи, нали? :)
а това, че се откачат, е най-вероятно защото във въздуха си изменил настрани положението на крака спрямо педала. не би трябвало когато дъпраш само нагоре да се откачат, но по-добре е все пак да се откачат ненужно, отколкото да не се откачат, когато е нужно (справка MOD) но пипни си врътките за откачване, може и да си ги отхлабил твърде много...

[quote="AgentOrange"]

-Усещам значително по-голямо натоварване на глезените - оста на педалите е доста по-напред. При приземявания и големи удари няма пробеми - тогава съзнателно стягам глезените, но цялостното натоварване и съответно умората към края са по-големи.
[/quote]


можеш да промениш положението на парчето спрямо подметката - моите са на нещо като релсички, които им позволяват да им смениш позицията както напред-назад, така и встрани, което пък може да прави откачането още по-лесно. друг вариант е да издърпаш седалката малко по-назад, ъгълът в колената става по-голям.
именно заради положението на оста не е добре (според опита ми) да се върти силово с автомати и ниска седалка, понеже и глезените, и колената се натоварват много повече.
Революция в главата!
Аватар
mih
 
Мнения: 2759
Рейтинг: 1897
Регистриран на: Чет Юни 26, 2003 11:08 am
Местоположение: MontReality, Canada

Мнениеот AgentOrange » Пон Юни 27, 2005 12:35 am

[quote="mih"]

[quote="AgentOrange"]

Отрицателни впечатления:
-Не мога да натискам и извъртам колелото с крака в завоите по същия начин, по който го правя с платформите. Когато се опитам стъпалата ми се извъртат и разкачам неволно.
[/quote]

свиква се с времето, това не е особен минус
[/quote]


Ще видим, дано се свиква... Адски осезаемо е обаче, че съм стъпил на парче хлъзгав метал - краката ми просто се извиват настрани в ситуации, в които платформите осигуряват сцепление и предават движенията ми към колелото.

[quote]
[quote="AgentOrange"]

Закачането обратно за педалите понякога става доста трудно и бавно. На няколко пъти вместо да въртя и да набирам скорост на излизане от завоя си търсех механизма за закопчаване.
[/quote]

свиква се с времето ;) а и зависи и от педалите и парчетата - ако са чисто нови е нормално.
затова и клипсовете с платформи се предпочитат за DH - ако не се закачиш веднага, поне оставаш на педала :)
[/quote]


Парчетата са разработени напълно - вече месец и нещо ги карам на колелото за въртене.
Иначе едва ли се свиква със закопчаването в друсави секции... Просто автомата си подскача насам-натам и не мога да закопчая, а сцеплението с педала докато си незакопчан по никакъв начин не може да се сравнява с това на нормални платформи - с тях просто стъпваш и си като залепен (стига да са ти хубави обувките/педалите). Дори и да стъпиш в грешна позиция, в повечето случаи сцеплението е предостатъчно за да преминеш текущата секция безопасно и да коригираш на следващия по-лек участък. Докато незакопчания автомат в технична секция си е хазарт.

[quote]
[quote="AgentOrange"]

-Откачането при много големи сътресения го зачислявам на педалите (не са върха на сладоледа) и натегнатите на 2/3 пружини, но в никакъв случай не е приятно.[/quote]

и без клипсовете би се откачил от педалите в подобни случаи, нали? :)
а това, че се откачат, е най-вероятно защото във въздуха си изменил настрани положението на крака спрямо педала. не би трябвало когато дъпраш само нагоре да се откачат, но по-добре е все пак да се откачат ненужно, отколкото да не се откачат, когато е нужно (справка MOD) но пипни си врътките за откачване, може и да си ги отхлабил твърде много...
[/quote]


Май не поясних как точно се откачат - говоря за удари и неравности, които отклоняват колелото не само нагоре, но и настрани, и извиват стъпалата по същия начин, по който разкопчавам нарочно. При строго вертикално натоварване няма случайно разкопчаване, но на няколко пъти в каменни "градинки", когато камънака подхвърля колелото на къде ли не, се озовавах разкопчан по средата на трудна секция, което както казах е хазарт. С платформите най-много да ми се размести леко крака, което не е съществен проблем, а и от както карам със 661 Dually се случва изключително рядко.
Натягането на пружините при следващото каране ще го увелича докрай, да видим как ще е. Каранията до сега бяха на около 2/3 натягане, което ми е нормалната комфортна настройка за XC/асфалт, но за DH явно не е достатъчно.

[quote]
[quote="AgentOrange"]

-Усещам значително по-голямо натоварване на глезените - оста на педалите е доста по-напред. При приземявания и големи удари няма пробеми - тогава съзнателно стягам глезените, но цялостното натоварване и съответно умората към края са по-големи.
[/quote]


можеш да промениш положението на парчето спрямо подметката - моите са на нещо като релсички, които им позволяват да им смениш позицията както напред-назад, така и встрани, което пък може да прави откачането още по-лесно. друг вариант е да издърпаш седалката малко по-назад, ъгълът в колената става по-голям.
именно заради положението на оста не е добре (според опита ми) да се върти силово с автомати и ниска седалка, понеже и глезените, и колената се натоварват много повече.
[/quote]


Парчетата са максимално назад. С малко изрязване на подметката за освобождаване на място за механизма ще може да се мръднат още съвсем малко, но като цяло пак ще са доста по-напред от позицията на оста при каране с платформи.
Аватар
AgentOrange
 
Мнения: 552
Рейтинг: 1965
Регистриран на: Пон Окт 21, 2002 8:52 pm


Назад към Архив

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 0 госта