shimano 100GS

В този форум съхраняваме темите, за които сме преценили, че съдържат повече интересна или полезна информация и не заслужават да бъдат изтрити, въпреки че са поостарели. На който му е интересно, може да ги прегледа - ще намери интересни неща.

shimano 100GS

Мнениеот omerta » Вто Авг 23, 2005 9:17 pm

Открих на село едно колелце,като цялото му снаряжение е 100GS-това лостчета,команди,дерайльор,курбел,само на челюстите пише DEORE XT.
Искам да сменя командите,защото са счупени-кажете какви биха паснали с този дерайльор ( защото мисля,че е в перфектно състояние).
28 цолово е,а курбела е 48-38-28.Понеже веригата е разтегната и трябва да се смени,възможно ли е да се сложи курбел 52-39,но да си запазя средното движение-не го знам на колко години е,но се държи идеално,а и е SKF .
Нещо странно-струва ми се,че предните венци не са кръгли,а елипсовидни-това възможно ли е? И те си имат надпис - biopace SG,narrow chain only.
Още един въпрос-кормилото e flat bar,челото 1"-какви стъпки трябва да направя,за да сложа шосейно кормило и най-вече има ли някакви плюсове,за да го сменям?
omerta
 
Мнения: 13
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Вто Юни 07, 2005 7:41 pm

Мнениеот Windstream » Чет Авг 25, 2005 3:18 am

Ако нещо ще ти помогне - на байка на сестрата (бивш мой) предния дерейльор Deore LX с лекота се управлява от команда GS60, задния дерейльор Nexave T400 послушно изпълнява нарежданията на Altus C10. На един приятел с команди GS100 съм му слагал заден дерейльор Deore LX, бачкаше си перфектно. На база на това предполагам че каквито и индексирани команди за 7 венеца (GS100 нали с толкова бяха?) да сложиш на байка след подходяща настройка ще станат добре, обаче бих те посъветвал да си потърсиш нещо по-старо, но сравнително по-висок клас, примерно Deore LX.

Относно венците - да, има елиптични венци, вече май отдавна не се произвеждат, но доколкото съм пробвал такива (Shimano Biopace някакви, може и същите като твоите да са били) при катерене наистина по-лесно се въртяха. За смяната на курбелите - може и да стане (виж интерфейса на оста, квадратите май са еднакви), но ако сложиш 52-39 и хукнеш да дърпаш някой баир може и да ти дойдат малко тежки.

Кормилото също не бих го сменял, такова за шосейка не би било много подходящо от гледна точка предназначението на велосипеда.

Изобщо в момента колелото ти е един чудесен хибрид, доста удобно за дълги равнинни шосейни преходи, но и със съвсем прилични данни за пресечен терен. Според мен ако тръгнеш да го правиш на шосейка само ще го съсипеш, затова си го остави както си е (смени командите де), а ако искаш чиста шосейка по-добре изчакай, спести си пари и си купи такава.
Officially recognized show-off post whore - Yee-haw! :cowboy:
Аватар
Windstream
 
Мнения: 2068
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Нед Мар 30, 2003 7:57 pm
Местоположение: Detroit, USA

Мнениеот omerta » Съб Авг 27, 2005 7:31 pm

За кормилото..май и аз се разубедих да не го сменям с шосейно,едно че ще трябват нови лостчета-команди,а и няма да ходя на Тура,я...
От друга страна ми се ще Биопейса да го сложа на МТБ-то..първо-много е запазен,и 2-по баирите ходя предимно с него.Разбира се,говоря за най-обикновено ХС,без "екстремности",например Пловдив-Бяла черква,или пък до Върховръх.Сега за интерфейса-Био-то е квадрат,МТБ-то е с касета труватив,така че мисля ще може да се прехвърли...Стигам и до въпроса-все пак съм решил да сложа 53-39 курбел ( харесал съм една Сора),но как мога да разбера дали ще си запазя движението същото?На външен вид изглежда странно,поне не съм виждал такова,пише SKF bearings...обаче се върти невероятно леко,абсолютно безшумно и няма никакви луфтове и ми се ще да си го запазя.Проблемът,който ме притеснява е,че понеже сората е по-тясна,ще е доста издадена и дали това няма да доведе до някакви проблеми?От друга страна ,ако се наложи да слагам касета с по-къса ос,дали пък голямата плоча няма да трие в рамката?Какво трябва да измеря,за да си отговоря на тези въпроси?

gs100 наистина е 7-ца 13-28. как мислиш,това би ли ми свършило работа:[url=http://www.eshop-gorgona.com/catalog/product_info.php?cPath=31_65_67&products_id=498]това[/url].По принцип рядко сменям му сменям скоростите,така че мисля че нещо твърде скъпо просто няма да си е на мястото при мен.Оригалната дясна команда всъщност превключва,но кожуха и е паднал,седи открита и съответно хваща ръжда,не се връщат сами при превключване,а това е доста неудобно,защото трябва да спреш и мануално да върнеш една джаджа на мястото й.кажи си мнението за горната ефтинийка...благодаря за вниманието и търпението.
omerta
 
Мнения: 13
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Вто Юни 07, 2005 7:41 pm

Мнениеот Windstream » Нед Авг 28, 2005 11:12 pm

За курбелите - Sora-та трябва да си върви с една книжка, където е казано на колко дълга ос да се монтира. Провери това число, измери дължината на SKF-a, и ако са еднакви може и да стане. Виж за големината на плочите вече не знам... май най-сигурно ще е ако закараш и двата байка (този с GS100-a и MTB-то) на мястото, откъдето смяташ да купуваш Sora-та, и да накараш механика там да извърши прехвърлянето - така и така за свалянето на курбелите ще ти трябват специализирани инструменти, по-добре направо на място мерете.

Относно командите: тези, които си намерил в Горгоната, не бих ти ги препоръчал - отпред ще имаш издърпване на жилото достатъчно за 4 венеца, отзад пък няма да имаш 7 фиксирани позиции (по една за всеки венец), а ще ти се налага при всяко превключване да нацелваш предавката, която ти трябва. Ако спирачните лостчета на байка са пластмасови (нещо нормално за старите модели), бих ти препоръчал да ги разкараш и тях и да си сложиш комбинирани команди и спирачни лостчета, примерно [url=http://e-shop.screambikes.tobulgaria.info/product_info.php?cPath=37&products_id=156&osCsid=47a7c65d7778021def6cce986b5e19e4][u]тези[/u][/url] - аз карам с по-стария им модел (на 7 години вече) и оплаквания нямам, а и са достатъчно семпли на външен вид за да не загрозяват байка като цяло.
Officially recognized show-off post whore - Yee-haw! :cowboy:
Аватар
Windstream
 
Мнения: 2068
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Нед Мар 30, 2003 7:57 pm
Местоположение: Detroit, USA


Назад към Архив

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 21 госта