Възможен ли е LO на RS JUDY SL?

В този форум съхраняваме темите, за които сме преценили, че съдържат повече интересна или полезна информация и не заслужават да бъдат изтрити, въпреки че са поостарели. На който му е интересно, може да ги прегледа - ще намери интересни неща.

Възможен ли е LO на RS JUDY SL?

Мнениеот caviara » Сря Окт 12, 2005 4:48 pm

Въпроса ми е възможно ли е вилка Rock Shox Judy SL (модел 2002 - 2003г.), да се "тунингова", така ,че да има Lock Out. Aко е възможно, какво е необходимо да се закупи и от каде. Благодаря предварително.

PS. проверих в ЧЗВ и не намерих нищо по въпроса.
Защо трябва да е просто, като може да е сложно...
caviara
 
Мнения: 186
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Пон Мар 14, 2005 10:45 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот TOYAGA » Сря Окт 12, 2005 7:45 pm

[quote="caviara"]

Въпроса ми е възможно ли е вилка Rock Shox Judy SL (модел 2002 - 2003г.), да се "тунингова", така ,че да има Lock Out. Aко е възможно, какво е необходимо да се закупи и от каде. Благодаря предварително.

PS. проверих в ЧЗВ и не намерих нищо по въпроса.
[/quote]


Тунингът винаги е възможен... Питай Господ!

[b]Необходими материали:[/b]

1. 1 бр. ел. бормашина (може и не-ел.)
2. 1 бр. свредло за метал Ф 5,0 мм
3. 1 бр. обикновен пирон (гвоздей, клинец) с Ф 4,0 мм и L 50,0 мм
4. Обикновен ластик с L 200,0-300,0 мм.

[b]Тунинг-процедура:[/b]

1. Завръзваш единия край на ластика към кормилото с обикновен възел (ако си десняк - отдясно на лапата, ако си левак - отляво)
2. Завръзваш другия край на ластика към главата на пирона с обикновен възел
3. С помощта на бормашината и свредлото пробиваш перпендикулярен на посоката на движение и разположен плътно над праховия семеринг отвор през двете стени на единия горен крак/подпора на вилката (ако си десняк - десния, ако си левак - левия)
4. Прогонваш куплирането на системата "пирон-отвор" с отчитане на елемента "въртяща се гума", след което регулираш фино дължината на пирона и свързания с него ластик.

[b]Обслужване на системата:[/b]

1. Включване/изключване на LO на място:
а) преминаване в позиция [b]ВКЛ.[/b] - завираш пирона в отвора
б) преминаване в позиция [b]ИЗКЛ.[/b] - вадиш пирона от отвора
2. Включване/изключване на LO в движение:
[i][b][color=red]Заб.: Преди опериране с функционалния елемент (пирона), вилката трябва да се облекчи (също като при IT на Mаnitou)[/color][/b][/i]
а) преминаване в позиция [b]ВКЛ.[/b] - пресягаш се с лява/дясна ръка и завираш пирона в отвора
б) преминаване в позиция [b]ИЗКЛ.[/b] - пресягаш се с лява/дясна ръка и вадиш пирона от отвора

[b]Предимства на системата:[/b]

1. Макс. улеснен монтаж
2. Макс. опростено действие
3. Мин. тегло
4. Мин. себестойност
5. Ремонтопригодност
6. Устойчивост на атмосферни влияния
7. Износоустойчивост
8. Многофункционалност (свободно висящ на ластика пирон действа като перманентен звънец)
9. Мн. други

[b]Недостатъци на системата:[/b]

До момента не са установени такива.
Дръж се земьо, шоп те гази!
Аватар
TOYAGA
 
Мнения: 7138
Рейтинг: 1634
Регистриран на: Пон Сеп 29, 2003 5:28 pm
Местоположение: София

Мнениеот caviara » Сря Окт 12, 2005 8:14 pm

@TOYAGA
:rofl::rofl::rofl:
Този метод определено ми допада:thumb::spin:
Но така, като се загледаш в подписа ми, няма ли някакъв по-сложен начин да се направи (като на истинските вилки с LO)?

[size=67]PS. и като казвам по-сложен нямам предвид да меря SAG-а и да пробивам отвора през ботушите и краката :rofl::beer:[/size]

Edit: А да, пирона трябва ли да е стоманизиран или може и обикновен?
Защо трябва да е просто, като може да е сложно...
caviara
 
Мнения: 186
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Пон Мар 14, 2005 10:45 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот TOYAGA » Сря Окт 12, 2005 8:32 pm

@ caviara

[quote]...пирона трябва ли да е стоманизиран или може и обикновен?[/quote]


Не четеш внимателно! ЗАДЪЛЖИТЕЛНО обикновен!

[quote]...няма ли някакъв по-сложен начин да се направи..?[/quote]


По-сложен може би да, по-изискан може би не...

[quote]...като на истинските вилки...[/quote]


А! Ама твоята не е ли истинска?
Дръж се земьо, шоп те гази!
Аватар
TOYAGA
 
Мнения: 7138
Рейтинг: 1634
Регистриран на: Пон Сеп 29, 2003 5:28 pm
Местоположение: София

Мнениеот caviara » Сря Окт 12, 2005 8:38 pm

[quote="TOYAGA"]

А! Ама твоята не е ли истинска?
[/quote]

Ми... то... такова... тя не е моя а на един приятел, та въпроса го задавам от негово име...
[size=67]мен само ми се иска да е моя...[/size]
Защо трябва да е просто, като може да е сложно...
caviara
 
Мнения: 186
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Пон Мар 14, 2005 10:45 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот TOYAGA » Сря Окт 12, 2005 8:48 pm

[quote="caviara"]

[quote="TOYAGA"]

А! Ама твоята не е ли истинска?
[/quote]

Ми... то... такова... тя не е моя а на един приятел, та въпроса го задавам от негово име...
[size=67]мен само ми се иска да е моя...[/size]
[/quote]


Ама ква е - .jpeg или надуваема?
Дръж се земьо, шоп те гази!
Аватар
TOYAGA
 
Мнения: 7138
Рейтинг: 1634
Регистриран на: Пон Сеп 29, 2003 5:28 pm
Местоположение: София

Мнениеот caviara » Сря Окт 12, 2005 9:02 pm

[quote="TOYAGA"]

Ама ква е - .jpeg или надуваема?
[/quote]


:rofl: говоря за вилката...
Защо трябва да е просто, като може да е сложно...
caviara
 
Мнения: 186
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Пон Мар 14, 2005 10:45 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот TOYAGA » Сря Окт 12, 2005 9:09 pm

@ caviara

[quote]:rofl: говоря за вилката...
[/quote]


Не опростявай нещата!
Дръж се земьо, шоп те гази!
Аватар
TOYAGA
 
Мнения: 7138
Рейтинг: 1634
Регистриран на: Пон Сеп 29, 2003 5:28 pm
Местоположение: София

Мнениеот caviara » Сря Окт 12, 2005 9:17 pm

@TOYAGA :beer:
@ALL: някой правил ли е подобен тунинг?
Защо трябва да е просто, като може да е сложно...
caviara
 
Мнения: 186
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Пон Мар 14, 2005 10:45 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот AMOPTuCEP » Чет Окт 13, 2005 1:22 am

[quote="caviara"]

@TOYAGA :beer:
@ALL: някой правил ли е подобен тунинг?
[/quote]

леле TOYAGA батенцеее "пат"рулираш
хахаха :beer::rofl::rofl::rofl:
AMOPTuCEP
 
Мнения: 78
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Съб Юни 18, 2005 5:54 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот axelmax » Чет Окт 13, 2005 7:32 am

[quote="caviara"]

@TOYAGA :beer:
@ALL: някой правил ли е подобен тунинг?
[/quote]

da:rofl:
"У планину се раджаю ора, а у полье тикве"
Аватар
axelmax
 
Мнения: 7120
Рейтинг: 1614
Регистриран на: Сря Юли 23, 2003 9:09 pm
Местоположение: Столицата

Мнениеот Morpher » Чет Окт 13, 2005 4:28 pm

@TOYAGA: Недей така, че след някой друг ден може да видим някой с ластик на КУРмилото и дупка в ботуша на Филката :)
Иначе :bowdown: за идеята :beer:
Аватар
Morpher
 
Мнения: 988
Рейтинг: 1888
Регистриран на: Вто Яну 04, 2005 7:03 pm
Местоположение: София

Мнениеот TOYAGA » Чет Окт 13, 2005 4:33 pm

@ Morpher

:dunce:
Дръж се земьо, шоп те гази!
Аватар
TOYAGA
 
Мнения: 7138
Рейтинг: 1634
Регистриран на: Пон Сеп 29, 2003 5:28 pm
Местоположение: София

Мнениеот caviara » Чет Окт 13, 2005 4:49 pm

[quote="Morpher"]

@TOYAGA: Недей така, че след някой друг ден може да видим някой с ластик на КУРмилото и дупка в ботуша на Филката :)
[/quote]


Ако разбрах правилно TOYAGA, то дупките са на краката на вилката:spin:

Въпросът е съвсем сериозен, може ли да се смени примерно масления патрон (или каквото там е необходимо, просто незнам какво е то...) и да се сложи такъв със LO?
Защо трябва да е просто, като може да е сложно...
caviara
 
Мнения: 186
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Пон Мар 14, 2005 10:45 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот Morpher » Пет Окт 14, 2005 10:57 am

Пардон ;)
В крака имах предвид, ама в бързината съм объркал!
Аватар
Morpher
 
Мнения: 988
Рейтинг: 1888
Регистриран на: Вто Яну 04, 2005 7:03 pm
Местоположение: София

Мнениеот caviara » Пет Окт 14, 2005 1:10 pm

[quote="Morpher"]

Пардон ;)
В крака имах предвид, ама в бързината съм объркал!
[/quote]


нЕма проблем :beer:, [b]но на мен НАИСТИНА ми ТРЯБВА [size=134]ОТГОВОР[/size] на този ВЪПРОС!!![/b]
Защо трябва да е просто, като може да е сложно...
caviara
 
Мнения: 186
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Пон Мар 14, 2005 10:45 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот TOYAGA » Пет Окт 14, 2005 1:17 pm

[quote="caviara"]
... на мен НАИСТИНА ми ТРЯБВА [size=134]ОТГОВОР[/size] на този ВЪПРОС!!![/b]
[/quote]


Въпросът е ЗАЩО ти ТРЯБВА отговор на този въпрос?
Дръж се земьо, шоп те гази!
Аватар
TOYAGA
 
Мнения: 7138
Рейтинг: 1634
Регистриран на: Пон Сеп 29, 2003 5:28 pm
Местоположение: София

Мнениеот did » Пет Окт 14, 2005 1:37 pm

абе TOYAGA, много сложно го измисли!

Може и по-лесно да стане. Достатъчно е да развие тапите, намиращи се отгоре на двата крака на вилката и да ги напълни плътно догоре с гъсто масло, после здраво да си ги завърти и е готов!

@caviara: тая вилка няма патрон, в какъвто обикновено се реализира LO, но всъщност не ти и трябва да има, а и едва ли някой ще се наеме да ти обяснява как да навреш маслен патрон с блокаж там, където не му е мястото. Карай си и си свиркай.
Q. b. f. f. f. s.
Аватар
did
 
Мнения: 16523
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 14, 2003 3:00 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот NovemberCharlie » Пет Окт 14, 2005 1:42 pm

Може и с електрожен и ъглошлайф. Заваряваш - заключваш. Изпилваш - отключваш.
Конституция на Република България
Чл. 36. (1) Изучаването и ползването на българския език е право и задължение на българските граждани
Аватар
NovemberCharlie
 
Мнения: 5367
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Дек 11, 2004 3:07 pm
Местоположение: Sofia Bulgaria

Мнениеот TOYAGA » Пет Окт 14, 2005 1:55 pm

[quote="did"]

абе TOYAGA, много сложно го измисли!
[/quote]


Хе-хе, did, глей си там полимерите и не си тикай гагата в инженерските работи.., щото тва дето го предлагаш...

[quote]... да развие тапите, намиращи се отгоре на двата крака на вилката и да ги напълни плътно догоре с гъсто масло, после здраво да си ги завърти и е готов![/quote]


... е само "Lock" без "out" :D, а човека иска и "Lock", и "out"... Да не говорим, че и тия тапи не са като ония... ;)

[quote]...тая вилка няма патрон, в какъвто обикновено се реализира LO...[/quote]


А [i]"Tunable positive air pressure... External rebound adjustment... Spring/Damping System - Hydra Coil w/ Air Assist"[/i] как ти звучи? :D:D:D

@ caviara

Eдинственият шанс за читаво решение според мен е да се опита със съдържанието на десния крак на Duke Race 2003, но нито мога да кажа дали ще се получи, нито считам, че резултатът от цялата операция ще си струва парите...
Дръж се земьо, шоп те гази!
Аватар
TOYAGA
 
Мнения: 7138
Рейтинг: 1634
Регистриран на: Пон Сеп 29, 2003 5:28 pm
Местоположение: София

Мнениеот did » Пет Окт 14, 2005 1:59 pm

[quote="TOYAGA"]


А [i]"Tunable positive air pressure... External rebound adjustment... Spring/Damping System - Hydra Coil w/ Air Assist"[/i] как ти звучи? :D:D:D[/quote]

ууУУУууупс!
Q. b. f. f. f. s.
Аватар
did
 
Мнения: 16523
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 14, 2003 3:00 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот caviara » Пет Окт 14, 2005 2:25 pm

Още веднаж да кажа, че вилката не е моя!
@TOYAGA, did
Благодаря за отговорите :beer:
Защо трябва да е просто, като може да е сложно...
caviara
 
Мнения: 186
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Пон Мар 14, 2005 10:45 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот klmn » Пет Окт 14, 2005 2:26 pm

Що не си вземеш направо SuntourXCP-LO,аз лично съм доволен.
Сега са около 130лв,а може и още да падне.:beer:
"пришалец"
Аватар
klmn
 
Мнения: 1603
Рейтинг: 1692
Регистриран на: Пет Мар 25, 2005 8:13 am
Местоположение: Sofia/Bulgaria


Назад към Архив

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 0 госта