от Windstream » Пет Мар 19, 2004 4:58 am
Какъв модел е вилката? Откъде точно я купи? И при кой майстор я носи за профилактика? Първия въпрос се сещаш защо ти го задавам, другите два за да имам някаква представа доколко са те прецакали, ако са те прецакали изобщо де.
Сега директно по проблема - и от други хора съм чувал че Suntour-ите са много твърди, моя също ми се струваше недостатъчно мек за моите килограми. Затова го преправих още преди да го монтирам, ако ти се занимава подробностите можеш да прочетеш [url=http://www.mtb-bg.com/forum/viewtopic.php?t=725&SearchTerms=Suntour,XCP75]тук[/url]. Проблемите които ти описваш обаче ме навеждат на една неприятна мисъл - прецакани втулки. Вече степените на прецакване са различни, но си мисля че при теб причината е яко замърсяване, още повече че майстора който я е мъчил реално изобщо не я е отварял - втулките по абсолютно никакъв начин не могат да бъдат изчистени и смазани през тръбите за пружините. Ти какво можеш да направиш - махни предното колело, вземи един шестограм 5мм, развий болтовете в долната част на краката и издърпай ботушите от останалата част на вилката. Не е необходимо дори да сваляш вилката от колелото, само обърни байка с колелата нагоре. Сега би трябвало да държиш в ръце само долната част на вилката, точно в нея са набити и втулките. BTW на дъното на тръбите трябва да има едни пластмасови буфери, изтръскай ги оттам, после махни и праховите семеринги от втулките (може и в обратен ред). Избърши с някаква мека кърпа или салфетка вътрешната повърхност на втулките, след това ги хвани с клещи за горното ръбче и много внимателно се опитай да ги завъртиш на около 60 градуса в която и да е посока - в задната част имат по едно зъбче което пък влиза в канал на крака и държи втулката да не се извади от триенето, с това завъртане зъбчето излиза от канала и вече може да се извади цялата втулка. След като издърпаш и двете втулки заемаш четката за миене на бутилки от майка/баба си и под течаща гореща вода измиваш много добре всяка тръба - като ги погледнеш трябва да видиш блестящо черно покритие, Suntour си боядисват вилките и отвътре. Изчакваш всичко да изсъхне и плъзгаш втулките обратно (те също се мият), гледай зъбчетата им да са точно над каналите в тръбите - така ще минеш без процедурата с въртенето, просто в един момент зъбчетата казват "щрак" и потъват на местата си. Сега идва момента на смазването - каква грес да ползваш обаче не мога да ти кажа, аз почти веднага минах да масло и съвета ми е и ти да направиш така. След като си запълнил всеки възможен канал на втулките с грес нахлузи онези пластмасови буфери около шишовете стърчащи от тази част на вилката която остана на байка. Вече остана само да сложиш ботушите обратно върху краката на вилката и да си затегнеш болтовете отдолу. А, май забравих да спомена че преди това маншоните съшо се мият хубаво а краката се избърсват, преди самото сглобяване пък е добре краката също да се намажат отвън леко. Сега вилката би трябвало да се сгъва чуствително по-лесно.
Еластомерите донякъде наистина са втори пружини, но имат и функцията да забавят малко сгъването на вилката (на скоростта на разгъването обаче изобщо не оказват влияние, затова не се чуди ако вилката се опитва да те хвърли нагоре). Поне по идея е така, на практика не знам тъй като аз моите ги скъсих и сега ги ползвам само в последните 3см от хода, а скоростта си я регулирам с нивото на маслото: повече масло = по-бавна и прогресивна вилка и обратно.
За изкривяването - тия вилки се кривят най-лесно при падане и при силен челен удар. Следите от първото биха се забелязвали веднага (най-малко боята и лепенките ще са одрани). Челния удар, съдейки по лични наблюдения върху чужди байкове, обикновено изкривява двете тръби еднакво (накой да ме поправи ако греша) и вилката пак може да се сгъва и разгъва, така че едва ли е от това.
Надявам се да съм ти бил полезен, ако има още нещо пак питай.
P.S. В никакъв случай не стръжи втулките с нож, най-много да ги разхлопаш, а и определено ще прецакаш покритието на подпорите.
Officially recognized show-off post whore - Yee-haw!