Брони

В този форум съхраняваме темите, за които сме преценили, че съдържат повече интересна или полезна информация и не заслужават да бъдат изтрити, въпреки че са поостарели. На който му е интересно, може да ги прегледа - ще намери интересни неща.

Брони

Мнениеот Windstream » Нед Фев 01, 2004 3:39 am

Здравейте, имам едно питане:

Доколкото знам най-добрите брони за жила са от така наречения compressionless тип при които бронята не е от навита на спирала стоманена тел, а е оплетена (braided) като "мрежа" от няколко влакна/ленти. Обаче тук се натъквам на два варианта:

1) Изображение
Това май е най-често срещания тип, с кевларени влакна (доколко е така?) и някакво покритие върху тях.

2) Изображение
Това обаче го виждам за пръв път - от сайта казват че представлява стандартната тефлонова тръбичка само че с гъста оплетка от неръждаема стомана, но на снимката изглежда че върху тази оплетка няма нищо, т.е. контактите й с различните части на велосипеда биха били крайно нежелателни.

Според вас коя е по-добра, кевларената била същата като Avid Flak Jacket (броните които Avid слагат на механичните си дискови спирачки) със съответната устойчивост на разпъване/компресия, обаче за втората няма почти никаква информация. Теглото не е критерий за мен. Що се отнася до цената - еднаква е и за двата модела.

Благодаря предварително.
Officially recognized show-off post whore - Yee-haw! :cowboy:
Аватар
Windstream
 
Мнения: 2068
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Нед Мар 30, 2003 7:57 pm
Местоположение: Detroit, USA

Мнениеот SPA » Нед Фев 01, 2004 11:09 am

Ами кевларената на Jagwire си има и предимства и недостатаци. Например след известно каране тя приема формата в която е седяла най-много, докъто другата според мен ще е по гъвкава във времето, но това не значи че е по-хубава :)). Горещо ти препоръчвам ако си взимаш Jagware вземи и тяхните накрайници - те са здрави, направени са от алуминий и са по-дълги от обикновените.
[img]http://www.jagwire.com.tw/image/cable/p38_09.jpg[/img]
Това е важно защото след известна употреба пластвасовото и кевларено покрите в краищата се измества или изтърква (не съм установил още) което води до уголване на телта. На мен ми се беше случило с обиновен накрайник тази тел да ми го изкриви и да се покаже там от където влиза жилото, което води до загуба на спирачна мощ.

Това е което мога да ти кажа за първата, а за втората и аз я виждам за пръв път.
:wavey:.......................................................................:tophat:
SPA
 
Мнения: 1349
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Ное 04, 2002 11:23 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот TOYAGA » Нед Фев 01, 2004 12:00 pm

Windstream,

ЕДИНСТВЕНИТЕ ИСТИНСКИ compressiоnsless-брони са броните за спирачки и скорости Konkavex на Nokon. Всичко останало е компромис по отношение на функционалността и теглото – твърдя го от личен опит.:^::^::^: Можеш да видиш за какво става въпрос на адрес www.nokon.com.

Що се отнася до броните на втората снимка (с металната оплетка), приличат ми на хидравлични маркучи за дискове от т.нар. "steelflex"-тип. Не съм виждал подобни брони за V-brake или скорости, но по принцип steelflex-маркучите са най-доброто, което можеш да подариш на дисковите си спирачки.;) Единственият проблем е, че са скъпички, по-тежички и трудно можеш да ги отрежеш сам на размер (т.е. поръчват се като custom-set-ове за конкретния велосипед). Предимствата им са в това, че притиснатият от оплетката маркуч не се разширява (т.е. няма fading поради пад на налягането в тръбопровода), оплетката отвежда топлината в контактната точка с апарата (почти изключено е маркучът да се стопи), а експлоатационният им живот е практически неограничен. Проблеми с търкането в рамката няма, щото си има специални силиконови шлаухи, които се нанизват там, където има контакт (същото важи и за алуминиевите перли на Nokon).
Дръж се земьо, шоп те гази!
Аватар
TOYAGA
 
Мнения: 7138
Рейтинг: 1634
Регистриран на: Пон Сеп 29, 2003 5:28 pm
Местоположение: София

Мнениеот Windstream » Нед Фев 01, 2004 1:31 pm

@SPA
Този проблем с оголването на краищата на бронята и аз го имах, само че с един друг модел на Jagwire - при него теловете са наредени един до друг (не се пресичат като тези на първата снимка, успоредни са) около тефлоновта тръбичка за жилото и върху тях е нахлузено пластмасовото покритие. Според мен става дума за изместване и по-точно свиване на пластмасата, моята 65см броня за около две седмици средноинтензивно каране получи към 5мм оголване при ръкохватката. След като отрязах стърчащите телове за година и половина не беше мръднала. Естествено аз като последен идиот като стягах куфарите за тук взех че я забравих...

@TOYAGA
Броните на Nokon ги видях на един NRS;) при последното посещение в LBS-a и наистина нямат грешка. Интересно защо обаче на сайта има инструкции за инсталация само за V-Brake... Всъщност съм чувал/чел че Avid също имат нещо подобно за дисковете си, само дето не знам доколко е вярно.

За хидравличните steelflex маркучи - и на мен точно на такова ми заприлича, но тия от сайта твърдят че е за жила за спирачки/скорости. Същия онлайн магазин предлага и хидравлични маркучи и снимката е друга т.е. най-вероятно не е грешка (както си помислих в началото) и наистина са си за механика. Между другото в България steelflex може ли да се намери?
Officially recognized show-off post whore - Yee-haw! :cowboy:
Аватар
Windstream
 
Мнения: 2068
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Нед Мар 30, 2003 7:57 pm
Местоположение: Detroit, USA

Мнениеот SPA » Нед Фев 01, 2004 1:47 pm

[quote="Windstream"]

@SPA
... друг модел на Jagwire - при него теловете са наредени един до друг (не се пресичат като тези на първата снимка, успоредни са)...
[/quote]


Ами в BG доколкото знам само БАС внясят Jagwire брони и жила. При тях има само един модел кевларена за спирачи. Тя изглежада по същия начин както тази на първата снимка. При нея усуканата плетка която се вижда всъщност е кевлара, а отдолу под него си има тел (Linear shell).

Ето и една схема от самата страница на Jagwire:
[img]http://www.jagwire.com.tw/image/cable/p33_01.gif[/img]
:wavey:.......................................................................:tophat:
SPA
 
Мнения: 1349
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Ное 04, 2002 11:23 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот TOYAGA » Нед Фев 01, 2004 1:50 pm

@ Windstream

[quote]Интересно защо обаче на сайта има инструкции за инсталация само за V-Brake... Всъщност съм чувал/чел че Avid също имат нещо подобно за дисковете си, само дето не знам доколко е вярно.[/quote]


Ако искаш, мога да ти mail-na инструкциите за drivetrain, въпреки че с монтажа може да се справи дори неизтрезняващият и малко нещо кьорав бай Пешо от Ръгниколец. Real men don't need instructions. Only heavier tools...:D:D:D Не знам Avid да имат подобни брони, но не съм се и интересувал...

[quote]За хидравличните steelflex маркучи - и на мен точно на такова ми заприлича, но тия от сайта твърдят че е за жила за спирачки/скорости. [/quote]


Нещо не мога да схвана какво точно предимство би имала оплетката при броня за V-brake/скорости, но щом има кой да купува подобно нещо, сигурно има и кой да го предлага... Това правило естествено не важи за нашата мила родна "Страна на ограничените невъзможности", където естествено не можеш да намериш steelflex-маркучи...
Дръж се земьо, шоп те гази!
Аватар
TOYAGA
 
Мнения: 7138
Рейтинг: 1634
Регистриран на: Пон Сеп 29, 2003 5:28 pm
Местоположение: София

Мнениеот axelmax » Нед Фев 01, 2004 4:37 pm

oplakvame se a :?:
"У планину се раджаю ора, а у полье тикве"
Аватар
axelmax
 
Мнения: 7120
Рейтинг: 1614
Регистриран на: Сря Юли 23, 2003 9:09 pm
Местоположение: Столицата

Мнениеот Windstream » Нед Фев 01, 2004 6:53 pm

@SPA
Благодаря за схемата, пресдтава си нямах че така са направени. Мойта броня е подобна, само дето вместо двата layer-a и кевлара има само някакво черно непрозрачно пластмасоподобно покритие (и тефлона е розов). Взех я преди около две години от един магазин в Габрово, всъщност Теко ми я препоръча тогава.

@TOYAGA
На сайта инструкции за drivetrain-а има, аз имах предвид че в тези за спирачките не са сложили за монтаж към дискове (и по-точно предни), нали при тях на няколко места бронята трябва да се прихване към вилката което би могло да поразмести сферичките и цилиндърчетата. 10х за предложението все пак, за съжаление няма да ми е от полза поради липса на обекта за инсталиране ;) А за предимствата на стоманената оплетка, може би идеята е да изпълнява функциите на кевлара при другия модел като същевременно защитава от прерязване/изтъркване при падане? Знам ли и аз... в крайна сметка може и да прежаля още $15 и да си взема по 60" от всяка :D
Officially recognized show-off post whore - Yee-haw! :cowboy:
Аватар
Windstream
 
Мнения: 2068
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Нед Мар 30, 2003 7:57 pm
Местоположение: Detroit, USA

Мнениеот TOYAGA » Пон Фев 02, 2004 12:18 am

[quote="Windstream"]

@SPA
Благодаря за схемата, пресдтава си нямах че така са направени. Мойта броня е подобна, само дето вместо двата layer-a и кевлара има само някакво черно непрозрачно пластмасоподобно покритие (и тефлона е розов). Взех я преди около две години от един магазин в Габрово, всъщност Теко ми я препоръча тогава.

@TOYAGA
На сайта инструкции за drivetrain-а има, аз имах предвид че в тези за спирачките не са сложили за монтаж към дискове (и по-точно предни), нали при тях на няколко места бронята трябва да се прихване към вилката което би могло да поразмести сферичките и цилиндърчетата. 10х за предложението все пак, за съжаление няма да ми е от полза поради липса на обекта за инсталиране ;) А за предимствата на стоманената оплетка, може би идеята е да изпълнява функциите на кевлара при другия модел като същевременно защитава от прерязване/изтъркване при падане? Знам ли и аз... в крайна сметка може и да прежаля още $15 и да си взема по 60" от всяка :D
[/quote]


:D:D:DНе сме се разбрали... Nokon нямат брони за дискови спирачки – само за V-brake и drivetrain, т.е. само за системи, които работят с жило. Оттам идва и понятието compressionsless – бронята (в конкретния случай плътно нанизаните един до друг алуминиеви елементи) не поддава под усилието на жилото... Нещо като аналог на същото при спирачните маркучи са steelflex-маркучите.
Дръж се земьо, шоп те гази!
Аватар
TOYAGA
 
Мнения: 7138
Рейтинг: 1634
Регистриран на: Пон Сеп 29, 2003 5:28 pm
Местоположение: София

Мнениеот Windstream » Пон Фев 02, 2004 3:48 am

[quote="TOYAGA"]

:D:D:DНе сме се разбрали... Nokon нямат брони за дискови спирачки – само за V-brake и drivetrain
[/quote]


Вярно не сме се разбрали - а механичните дискове къде ги забравяш? :D Според мен точно при тях най-много трябва да не поддават броните, щото с V-Brake дори и да ти е compressionless системата рамката не е stretchless [:p]
Officially recognized show-off post whore - Yee-haw! :cowboy:
Аватар
Windstream
 
Мнения: 2068
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Нед Мар 30, 2003 7:57 pm
Местоположение: Detroit, USA

Мнениеот SPA » Пон Фев 02, 2004 9:36 am

[quote="Windstream"]


... само дето вместо двата layer-a и кевлара има само някакво черно непрозрачно пластмасоподобно покритие (и тефлона е розов)...
[/quote]


Да не говореш за такова нещо:

[img]http://www.jagwire.com.tw/image/cable/p31_01.gif[/img]
LEX™ (original: SP)
• Compressionless shell for precise shifting
• Super light weight
• Double plastic layer for increased weatherproofing and durability
• OD. 4 & 5mm available
• Compatible with Shimano, SRAM and Campagnolo derailleur systems
:wavey:.......................................................................:tophat:
SPA
 
Мнения: 1349
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Ное 04, 2002 11:23 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот bikerider » Пон Фев 02, 2004 11:23 am

[quote="Windstream"]

@SPA
@TOYAGA
Броните на Nokon ги видях на един NRS;) при последното посещение в LBS-a и наистина нямат грешка. Интересно защо обаче на сайта има инструкции за инсталация само за V-Brake... [b]Всъщност съм чувал/чел че Avid също имат нещо подобно за дисковете си, само дето не знам доколко е вярно[/b].

[/quote]


предполагам за това говориш?:
[url]http://www.avidbike.com/4_cables_access/acces4_2_fullmetal.html[/url]
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот Windstream » Пон Фев 02, 2004 1:13 pm

@SPA
Точно това е, само надписа LEX го няма. И така като гледам тази броня е за скорости, пък аз си я ползвах за V-Brake :D

@bikerider
Мда, явно за това е ставало дума, само дето ако нямаш cable guides на вилката е леко неизползваемо. BTW ти коя броня би ми препоръчал, кевларената или тази със стоманената оплетка? Карам с 6" диск Tektro Novela (засега, скоро ще е 8" Shimano M515) отпред и V-Brake Shimano-A отзад.
Officially recognized show-off post whore - Yee-haw! :cowboy:
Аватар
Windstream
 
Мнения: 2068
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Нед Мар 30, 2003 7:57 pm
Местоположение: Detroit, USA

Мнениеот SPA » Пон Фев 02, 2004 1:36 pm

[quote="Windstream"]

... скоро ще е 8" Shimano M515) отпред ...
[/quote]

Аз бих те посъветвал вземи си AVID, още повече че и имаш релната възможност понеже учиш в US.
А за кабела вземи си изпитаното - Jagwire.
:wavey:.......................................................................:tophat:
SPA
 
Мнения: 1349
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Ное 04, 2002 11:23 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот Windstream » Пон Фев 02, 2004 1:54 pm

@SPA
Няма смисъл от Avid-a, реално погледнато няма да му използвам и 50% от възможностите (щото просто няма къде), да не говорим че и вилката мога да прецакам. Shimano-то си го имам отдавна, само ротор ми трябва.

За кабелите - ми те и двата уж са Jagwire ;)
Officially recognized show-off post whore - Yee-haw! :cowboy:
Аватар
Windstream
 
Мнения: 2068
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Нед Мар 30, 2003 7:57 pm
Местоположение: Detroit, USA

Мнениеот bikerider » Пон Фев 02, 2004 3:58 pm

[quote="Windstream"]

@SPA
Точно това е, само надписа LEX го няма. И така като гледам тази броня е за скорости, пък аз си я ползвах за V-Brake :D

@bikerider
Мда, явно за това е ставало дума, само дето ако нямаш cable guides на вилката е леко неизползваемо. BTW ти коя броня би ми препоръчал, кевларената или тази със стоманената оплетка? Карам с 6" диск Tektro Novela (засега, скоро ще е 8" Shimano M515) отпред и V-Brake Shimano-A отзад.
[/quote]


стоманата определено е по-compressionless от кевлара :D:8D:
освен това в комплекта влиза водач, който се монтира на короната - нещо като тези водачи дето идват с новите RockShox вилки.

освен това - карал съм механичен Avid точно с такaва кевларенa Jagwire броня - разликата с обикновените брони е огромна, но пак не е достатъчно. затова твърдо препоръчвам металните брони. иначе както каза TOYAGA, най-доброто е разбира се e Nokon - хем метално, хем по-леко от обикновена броня, хем гъвкаво, хем работещо не по-лошо от стандартна броня.
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот Avid » Пет Фев 20, 2004 11:28 pm

Някакви цени на Nokon?
Човек е изобретателен. Когато не може да се освободи от някой недостатък, започва да го култивира съзнателно. И със самия факт, че е вече искан, недостатъкът му добива и за него, и за другите вид на качество.
Avid
 
Мнения: 214
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Нед Яну 25, 2004 5:02 pm
Местоположение: Greenland

Мнениеот MAN6 » Съб Фев 21, 2004 4:38 pm

2 за лев...
xund
Аватар
MAN6
 
Мнения: 4227
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Сеп 19, 2003 10:03 pm
Местоположение: 4-ти километър

Мнениеот Avid » Съб Фев 21, 2004 4:54 pm

Ти защо не престанеш с идиотските си постове?
Човек е изобретателен. Когато не може да се освободи от някой недостатък, започва да го култивира съзнателно. И със самия факт, че е вече искан, недостатъкът му добива и за него, и за другите вид на качество.
Avid
 
Мнения: 214
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Нед Яну 25, 2004 5:02 pm
Местоположение: Greenland

Мнениеот MAN6 » Съб Фев 21, 2004 10:27 pm

Ами ти?
xund
Аватар
MAN6
 
Мнения: 4227
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Сеп 19, 2003 10:03 pm
Местоположение: 4-ти километър

Мнениеот Avid » Съб Фев 21, 2004 10:50 pm

Защото съм готин :8D:
Човек е изобретателен. Когато не може да се освободи от някой недостатък, започва да го култивира съзнателно. И със самия факт, че е вече искан, недостатъкът му добива и за него, и за другите вид на качество.
Avid
 
Мнения: 214
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Нед Яну 25, 2004 5:02 pm
Местоположение: Greenland

Мнениеот Metal_Psycho » Съб Фев 21, 2004 11:09 pm

aauuu sladur:Xmnooo si gotin be
XAXAAXAXAXAXAXAXAXAXAAXAXAXAXAXXAX:D:8D:
Аватар
Metal_Psycho
 
Мнения: 3360
Рейтинг: 1993
Регистриран на: Пон Окт 06, 2003 10:50 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот MAN6 » Нед Фев 22, 2004 11:33 am

Ееееееееееееее, ама престанете вече. Само разводнявате темата...
Никой не е длъжен да ви чете глупостите...
Админ, мисле че е време да извадиш гумата:):):)
xund
Аватар
MAN6
 
Мнения: 4227
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Сеп 19, 2003 10:03 pm
Местоположение: 4-ти километър

Мнениеот Black » Нед Фев 22, 2004 3:10 pm

ako nqkoi znae ne6to po vaprosa da ka6e a ne 4oveka da 4ete postovete vi,koito nqmat ni6to ob6to s temata
BMW,колела,и некви руси каки с големи цици
Аватар
Black
 
Мнения: 868
Рейтинг: 1697
Регистриран на: Вто Яну 06, 2004 1:42 pm
Местоположение: Bulgaria,София,Лозенец

Мнениеот MOD » Нед Фев 22, 2004 3:30 pm

@Avid -
Nokon - цена за чифт - 52 USD
--------------------------------------------------------------------

MOD = Master Of Disaster :D:D:D
"Никога не спори с тъпак, хората може да не забележат разликата."
MOD
 
Мнения: 2011
Рейтинг: 1715
Регистриран на: Сря Авг 27, 2003 2:58 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот TOYAGA » Нед Фев 22, 2004 4:00 pm

ЦЕНИ

Комплект (110 см броня, две жила) Nokon Konkavex за спирачки - 35 EUR (сребриста), 42 EUR (черна, червена, синя), 75 EUR (позлатена)

Комплект (140 см броня, две жила) Nokon Konkavex за скорости - 50 EUR (сребриста), 60 EUR (черна, червена, синя), 110 EUR (позлатена)

Удължителен комплект (40 см броня) - 15 EUR (сребриста), 25 EUR (черна, червена, синя), 45 EUR (позлатена)
Дръж се земьо, шоп те гази!
Аватар
TOYAGA
 
Мнения: 7138
Рейтинг: 1634
Регистриран на: Пон Сеп 29, 2003 5:28 pm
Местоположение: София

Мнениеот freestyler » Сря Мар 17, 2004 10:03 pm

awe hora kak moje da dadete tolkova pari za eni broni az za 50 E moa si kupq cqlo kolelo puk i nali she spira i s obiknoveni broni i jila ot po 5o st.:D:D:);)
freestyler
 
Мнения: 32
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Съб Мар 13, 2004 8:03 am

Мнениеот bikerider » Чет Мар 18, 2004 12:04 pm

[quote="freestyler"]

awe hora kak moje da dadete tolkova pari za eni broni az za 50 E moa si kupq cqlo kolelo puk i nali she spira i s obiknoveni broni i jila ot po 5o st.:D:D:);)
[/quote]


всичко може на тоя свят - зависи какво искаш и каква цена си склонен да платиш.

спусни се с твоите жила по няколко километра стръмен склон на скорост и като се препотиш и почнеш да псуваш, ще разбереш защо хубавите неща си струват парите...
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот freestyler » Чет Мар 18, 2004 8:04 pm

Prav si az dadoh 400 lv za bike znam 4e tva sravnitelno malko ama kato znam 4e v grada se kupuvat koleleta do 160 lv ne pove4e i sa edinici s po skupi bike mnoo se kefq 4e sam edin ot tqh ne 4e mi e koi znai kvo koleloto (cross explorer moesh da go vidi6 na stranicata na cross ima q vav "vruzki") ama se kefq . Puk za skupite ne6ta , te sa za bedni hora deto nqmat dostatu4no pari za gluposti pokrai evtino kolelo , i az haresvam skupi i stilni ne6ta ama parite sa problem (to za koi ne sa ama ,...) a puk v na6iq grad sklon po dulug ot 2,5 km nema osven karandila az sum ot qmbol spuskaniq staat samo ot bakajika i borovec drugoto e samo gradsko i shoseka t.e. pravi putishta(bez naklon) ama s mnoo vulni4ki i dupki az za tva si zeh mtb
freestyler
 
Мнения: 32
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Съб Мар 13, 2004 8:03 am

Мнениеот bikerider » Пет Мар 19, 2004 11:41 am

Виж сега: в този форум редовно стават недоразумения от рода на:
"Как може да си купиш толкова скъпо колело"
"Ами кефи ме купувам си го"

и подобни, които не знам какво впечатление оставят у хората с евтини колела.

Искам само да изясня, че тук се говори за планински колела: от колела за въртене и дълги преходи през лек до тежък терен, до танкове за спускане. Всички тези колела имат едно огромно предимство пред останалите: постоянно гонят ръба на технологиите, това обаче е и най-голямия им недостатък, защото са страшно скъпи.

Така че, имай предвид че говорим за съвсем различни работи - в града такива части изобщо не са нужни за да се чувства добре човек с колелото си за 300-400 лева.
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Следваща

Назад към Архив

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 19 госта