предимствата са много, ще опитам да обясня
както стана ясно още няколко поста по-напред, тези железца са известни на човечеството от праисторически времена. Също така, са известни и много методи за проверка какви са точно съставките и дали материала все още е с висока якост. Примерно, с ренде за картофи се обелва покритието на около 1кв.см. от материала, отлага се малко секрет от слюнчената жлеза от разстояние 20см и след 5-10мин се проверява цвета на секрета. Ако все още е оригиналния синьо-зелен цвят (храчка-синузитка) то желязото не е кородирало и якостта му е достатъчна. Ако е мътно-червен (туберкулозка) то корозията е напреднала и якостта е под въпрос, частта повече не трябва да се използва като велосипеден компонент дори за разходки в парка. Ако е сиво-бял с черни точици (мангесо-спермолитка) трябва спешно да се направи операция за смяна на пола доброволно, иначе съвсем скоро при 'случаен' инцидент операцията ще бъде извършена насилствено, без упойка.
А за Al сплавите те не се казват халуминиеви а халумитарни. Името идва от това че САЩ ги раздават като хуманитарни помощи на братските окодръпнати народи. По-известните и използвани са:
от серията 7005 - съдържат водород (H, затова и се казва х-алумитарна сплав) и когато се използват за гориво на термоядрена реакция температурата достига до 7005 градуса по Целзий
от серията 6026 - отново има водород, не може да бъде използвана за гориво но пък може да се огъва до 6 пъти в 26 различни направления като пораженията върху целостта на материала са 0%. Иначе казано материала е много пластичен.
Има и още една специална сплав, 4130, която не е халумитарна а кроманьонска (CrMo), номера в името означава годината на откриване - 4130 година пр.MrT
Въпреки давността си сплавта е доста добра, получават се добри заварки с нея и е поносимо лека. А и защо не щом за толкова много време не са открити кой знае колко по-добри материали.
Дано съм бил полезен !