Specialized 2005

В този форум съхраняваме темите, за които сме преценили, че съдържат повече интересна или полезна информация и не заслужават да бъдат изтрити, въпреки че са поостарели. На който му е интересно, може да ги прегледа - ще намери интересни неща.

Мнениеот BuxpeH » Пет Фев 18, 2005 3:26 am

Размерите в тази постановка не се променят много в траекторията на гумата. Има някакво малко отклонение, защото по траекторията се изменя и посоката на силата F=1, но с не повече от 4-6 градуса или около 5% ще е разликата. Това отгоре си е една проста мотовилка (така се нарича наистина!:I) и тя никога не е натоварена. Тези 2% от усилието, които отиват в нея се дължат на това, че главината е хваната за нея, но почти в края и и предава останалите 98% директно на триъгълното люлеещо рамо. Ако я нямаше долната става, тази точно до главината, всичко отгоре е излишно. Ама говоря за едни "ефектни" 400-500 грама допълнително окачване, дето си ги носиш всеки път с тебе нагоре, надолу... Не е ли така? :8D::cool:
BuxpeH
 
Мнения: 464
Рейтинг: 1695
Регистриран на: Пон Юли 14, 2003 12:51 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот BuxpeH » Пет Фев 18, 2005 4:57 am

Опе че се обърках. не са 2, а 10на процента. Срещу 90% за задницата. Нещо сън не спа на последък, ама това не променя нещата :deal:
BuxpeH
 
Мнения: 464
Рейтинг: 1695
Регистриран на: Пон Юли 14, 2003 12:51 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот Shady™ » Пет Фев 18, 2005 11:32 am

[quote="BuxpeH"]

Опе че се обърках. не са 2, а 10на процента. Срещу 90% за задницата. Нещо сън не спа на последък, ама това не променя нещата :deal:
[/quote]

E до колкото разбрах ако е с тази кобилица от горе се намалява натоварването в долната с 10%, което е един "+" но имаш + 400-500гр. така ли? Ако съм те разбрал правилно - предпочитам +400-500гр пред това да ускорявам процеса на "унищожение" на рамката.
P.S. Само как звучи "унищожение" на рамката.:rofl:
Specialized Riders Club !!! SEX™ = Super EXtreme TEAM
Аватар
Shady™
 
Мнения: 5229
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Юли 14, 2004 7:22 pm
Местоположение: Shady Zone

Мнениеот bikerider » Пет Фев 18, 2005 12:07 pm

[quote="BuxpeH"]
Нещо сън не спа на последък, ама това не променя нещата :deal:
[/quote]


Абе все пак си мисля, че търсиш под вола теле. Мисля, че мотовилката е добавена с три цели:

1. Подобрява пътя на задницата. Едноточковата монолитна задница е нещо чудесно, но си има недостатъците, а именно: прекалено отиване напред на колелото в края на хода (нещо по принцип чудесно за xFR машина, но явно е било прекалено в техния вариант). Като се добави мотовилката и главината се премести в мотовилката (тоест между нея и средното вече има две стави, а не една) хода става доста по-елиптичен, отколкото без мотовилката. Което вече не е едноточково окачване, ами странен хибрид.
2. Втората полза е добавената странична устойчивост към задницата. Без мотовилката имаме едно просто едноточково монолитно окачване. Един от големите недостатъци на едноточковото окачване е сученето настрани. Та мотовилката директно добавя в рамката още една опора за задницата.
3. Та третия момент е, че веднъж тръгнали по този път според мен пичовете е трябвало внимателно да балансират между тегло, здравина и ефективност на задницата. Явно са разработвали това окачване главно за ефективност, но мотовилката позволява да се запази здравината, като добавената тежест се компенсира от материалите и тръбите, което отслабва по принцип задницата, но мотовилката и тук помага като поема част от напрежението върху окачването.

Та дано да не съм изтърсил един куп глупости, но на мен ми се струва, че Redneck е прав за това, че хода на колелото е главната причина. Освен това монолитни задници се правят доста лесно и от доста време и явно са доста евтин вариант за производство. Като се добавят и корекциите с мотовилката получаваме евтино за изработка, здраво, устойчиво странично окачване с на пръв поглед излишно усложнена конструкция (който факт маркетинговите гурута определено знаят как да превърнат в предимство) и хубав ход на задното колело.
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот marshall__ » Пет Фев 18, 2005 1:51 pm

Именно и точно затова казах, че това е чоевекът, който трябва да почерпиш :agree::beer:

А за това, че някой си мислят, че когато името на дадена фирма е "голямо", както в случая, всичко им е безгрешно правилно - нито съм го казал, нито е така ;). Но "критиките" ти, предполагам видя, защо са излишни :beer:
AVATAR bowdown!!!
Аватар
marshall__
 
Мнения: 2346
Рейтинг: 1995
Регистриран на: Вто Яну 27, 2004 4:52 pm
Местоположение: VA, USA

Мнениеот C_Mo » Пет Фев 18, 2005 2:12 pm

Кво му се чудите като това е малко пипнат FSR с промемена позиция на шока?!
Аватар
C_Mo
 
Мнения: 1495
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Окт 21, 2002 8:45 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот marshall__ » Пет Фев 18, 2005 2:21 pm

[quote="C_Mo"]

Кво му се чудите като това е малко пипнат FSR с промемена позиция на шока?!
[/quote]

Именно :rofl:
AVATAR bowdown!!!
Аватар
marshall__
 
Мнения: 2346
Рейтинг: 1995
Регистриран на: Вто Яну 27, 2004 4:52 pm
Местоположение: VA, USA

Мнениеот bikerider » Пет Фев 18, 2005 2:24 pm

[quote="C_Mo"]

Кво му се чудите като това е малко пипнат FSR с промемена позиция на шока?!
[/quote]


E чак пък малко... цели три тръби има в повече :)

За мен тва си е жив хибрид между FSR и цяла едноставна задница.
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот C_Mo » Пет Фев 18, 2005 3:03 pm

[quote="bikerider"]


[quote="C_Mo"]

Кво му се чудите като това е малко пипнат FSR с промемена позиция на шока?!
[/quote]


E чак пък малко... цели три тръби има в повече :)

За мен тва си е жив хибрид между FSR и цяла едноставна задница.
[/quote]

...ама повечето тръби, в случая, не променят броя на ставте на окачването... или?
Аватар
C_Mo
 
Мнения: 1495
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Окт 21, 2002 8:45 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот bikerider » Пет Фев 18, 2005 3:22 pm

така е, никой не го отрича :)
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот MAN6 » Пет Фев 18, 2005 5:13 pm

EWALA :)
bqh siguren 4e shte gi postnesh tezi neshta :)
za towa se sdyrjah da otgoworq na marshall...

i oshte wednyj - :usclap:
xund
Аватар
MAN6
 
Мнения: 4227
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Сеп 19, 2003 10:03 pm
Местоположение: 4-ти километър

Мнениеот MAN6 » Пет Фев 18, 2005 5:23 pm

[quote="MAN6"]

EWALA :)
bqh siguren 4e shte gi postnesh tezi neshta :)
za towa se sdyrjah da otgoworq na marshall...

i oshte wednyj - :usclap:

oops.. twa trqbwashe da e za BuxpeH ... :)
[/quote]
xund
Аватар
MAN6
 
Мнения: 4227
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Сеп 19, 2003 10:03 pm
Местоположение: 4-ти километър

Мнениеот F1-MAN » Пет Фев 18, 2005 7:10 pm

[quote="BuxpeH"]
Специално за F1-MAN направих това още по-ефектно окачване.. :scared:

[img]http://free.bol.bg/buxpeh/manijata/m3ka.jpg[/img]
П
[/quote]

:):):)
Аватар
F1-MAN
 
Мнения: 1466
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Май 25, 2003 11:09 am
Местоположение: Bulgaria

Предишна

Назад към Архив

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 0 госта