Freeride колело/рамка

В този форум съхраняваме темите, за които сме преценили, че съдържат повече интересна или полезна информация и не заслужават да бъдат изтрити, въпреки че са поостарели. На който му е интересно, може да ги прегледа - ще намери интересни неща.

Мнениеот hlebarka » Вто Май 17, 2005 9:33 pm

[quote="velco"]
Marzocchi 66RC за съжаление я изключвам защото няма промяна на хода, а аз определено искам И да въртя с този байк
[/quote]



Ъ?
Нали си имаш цяло колело за въртене, бе, човек?
И тая "промяна на хода" какво и е толкова важното, така или иначе, се стига до бутане.
Аз ако бях, кат ша е за надолу, ш е за надолу.
stvarnost nam je crno-bela, a budućnost siva
Аватар
hlebarka
 
Мнения: 1970
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Фев 09, 2004 8:14 pm

Мнениеот velco » Вто Май 17, 2005 9:42 pm

[quote="hlebarka"]

[quote="velco"]
Marzocchi 66RC за съжаление я изключвам защото няма промяна на хода, а аз определено искам И да въртя с този байк
[/quote]

Ъ?
Нали си имаш цяло колело за въртене, бе, човек?
И тая "промяна на хода" какво и е толкова важното, така или иначе, се стига до бутане.
Аз ако бях, кат ша е за надолу, ш е за надолу.
[/quote]

Тъй де, тъй де, ама МръснатаЧанта пак ще излезе към 20кила, така че всяка помощ е от полза :D. Споко, не съм намислил да го правя да се вЪрти като нерез :D
:paperba: Proud member of the "Brown Paper Bag Team(tm)"
velco
 
Мнения: 1807
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Сря Мар 17, 2004 6:12 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот hlebarka » Вто Май 17, 2005 9:47 pm

Все пак..

това е колело, което 9 от 10 карания ще го возиш на лифт.
stvarnost nam je crno-bela, a budućnost siva
Аватар
hlebarka
 
Мнения: 1970
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Фев 09, 2004 8:14 pm

Мнениеот koko » Вто Май 17, 2005 10:18 pm

Разлика в теглото от Z150FR (стоманени подпори)до 66RC с алуминиеви такива е 100-200гр,убеди се сам в сайта на производителя има таблица.
Иначе е светотатство да избираш Z150FR пред 66RC,по какъвто и да е случай -при тая цена и при тая рамка.
Тези 20кг май много ти се виждат и виждаш защо има и Tier 2;),като Stinky-то е borderline,чел съм за 17-18кг такива.
Dirtbag-мръсник (нещо по тия линии)
koko
 
Мнения: 695
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Пет Май 09, 2003 7:22 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот BuxpeH » Вто Май 17, 2005 11:14 pm

Защо не пробваш Boxxer Ride (130-178mm) като искаш променлив ход?
BuxpeH
 
Мнения: 464
Рейтинг: 1695
Регистриран на: Пон Юли 14, 2003 12:51 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот velco » Вто Май 17, 2005 11:20 pm

[quote="koko"]

Разлика в теглото от Z150FR (стоманени подпори)до 66RC с алуминиеви такива е 100-200гр,убеди се сам в сайта на производителя има таблица.
[/quote]

В този случай не е работата в теглото, а в геометрията ... още не съм се научил да катеря баирите с wheelie :D

[quote]
Dirtbag-мръсник (нещо по тия линии)
[/quote]

shitbag, scumbag

ама МръснатаТорба също звучи добре :thumb:
:paperba: Proud member of the "Brown Paper Bag Team(tm)"
velco
 
Мнения: 1807
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Сря Мар 17, 2004 6:12 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот bikerider » Сря Май 18, 2005 10:52 am

[quote="koko"]
още по-малко нещо за тебе...:beer:.
[/quote]


говорех по принцип. :beer:
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот bikerider » Сря Май 18, 2005 10:54 am

[quote="hlebarka"]
Аз ако бях, кат ша е за надолу, ш е за надолу.
[/quote]


тъй ами :agree::beer:
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот bikerider » Сря Май 18, 2005 11:09 am

[quote="velco"]

Вземам съображенията ти с най-голямо внимание :D

[quote="bikerider"]
Аз гласувам за IH 7.3:
1. Има по-голям standover следователно ще ти е по-спокойно за некои части от тялото.
[/quote]

ОК, макар че не ми се струва риска да е различен при двете рамки.
[/quote]

Риска е различен за мен при падане върху рамката и напред, освен само надолу. Плавната извивка на IH може и да ти спести някой друг грам болка :naughty:

[quote="velco"]
[quote]
2. Задницата е монолитна и няма движение на seatstay спрямо chainstay, тоест би трябвало да е по-здрава от тази на МръснатаЧанта.
[/quote]

Съгласен съм и с това. Все пак трябва да се отбележи, че:
a) аз едва ли съм/ще стана най-големия аграр в историята на Transition Bikes и едва ли ще достигна нивото на Kevin и Kyle (http://www.transitionbikes.com/Gallery.cfm)

b) общото мнение от форумите и review-тата на www.mtbr.com е, че DirtBag е rock-solid.

c) и най-сериозния аргумент http://www.transitionbikes.com/CrashReplacement.cfm с други думи, ако си счупя задния "триъгълник", за $175+транспорт в една посока ще ми го заменят, независимо как и защо съм го счупил, цитирам, "for any reason (and we really do mean "any" reason)" :D :bowdown:
[/quote]


а) не става дума дали си аграр или не, а че монолитната задница се суче по-малко странично. демек ще губиш по-малко сила при въртене нагоре.
б) с review-та не се спори, макар че е трудно да се извади обща преценка. явно си си харесал ПрашнатаТорба (Коко така добре ли е? :naughty::beer:), така че не се опитвам да те разубедя, само изтъквам подробности.
в) трудно ми е да си представя, че IronHorse нямат crash replacement policy.

[quote="velco"]
Имам предвид, че с такава гаранция производителите просто са сигурни в качеството на продукта си.
[/quote]

За качеството никой не спори - то е очевадно дори от снимка.

[quote="velco"]
[quote]
Също така мисля, че ще въртиш по-лесно със железния кон, защото main pivot-а на МръснатаЧанта е доста ниско над средното и няма да е над линията на веригата при (да кажем) плоча с 36 зъба, тоест опъна на веригата ще се стреми да сгъва задницата.
[/quote]

Разчитам на шока, които е Romic D, с "Reactor Valve Technology" (хехе).
[/quote]

Не бих разчитал само на шока, щото окачването може много да помогне. сега съм с висок main pivot и когато въртя без да натискам надолу задницата не помръдва освен от препятствия. и това не зависи от шока.
А специално за Romic: зад "Reactor Valve Technology" се крие най-обикновен lo/hi реглаж на смекчаването.
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот chrome » Сря Май 18, 2005 10:02 pm

Just Be!
chrome
 
Мнения: 329
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Дек 03, 2003 6:32 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот bestbg » Чет Май 19, 2005 9:40 am

[quote="velco"]

PS. IH 7.3 е със Manitou Stance Flow, която нещо не ме впечатлява на фона на горните две :dunno:
[/quote]


а тази вилка по-зле ли е от Z150FR? и цената на IH 7.3 в БГ как ви се струва? заслужава ли си?


Frame w/Romic Shock & 05 Marzocchi 888RC (170 or 200mm) $1,799

това към колко лева ще излезе в БГ? На Transition Bikes цените по-високи ли са? :^::beer:
Аватар
bestbg
 
Мнения: 1240
Рейтинг: 1819
Регистриран на: Пон Май 17, 2004 8:13 pm
Местоположение: София / Младост

Мнениеот velco » Чет Май 19, 2005 1:55 pm

[quote="bestbg"]
и цената на IH 7.3 в БГ как ви се струва? заслужава ли си?
[/quote]

Iron Horse 7.3: xxxx лв.
Безумен Кеф: priceless

Ми, да, бих казал, че си заслужава. :pimp:
[quote]
Frame w/Romic Shock & 05 Marzocchi 888RC (170 or 200mm) $1,799

това към колко лева ще излезе в БГ? На Transition Bikes цените по-високи ли са?
[/quote]


(1799 + 200) x 1.6 x 1.08 x 1.2

Цените на Transition Bikes са безумно ниски. Обаче цените на компонентите на дребно в БГ режат глави и дерат кожи.
:paperba: Proud member of the "Brown Paper Bag Team(tm)"
velco
 
Мнения: 1807
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Сря Мар 17, 2004 6:12 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот bestbg » Чет Май 19, 2005 2:45 pm

следователно парите дадени за ИХ 7.3 с тези компоненти е добра инестиция , нали?

Това Маниту как е? Спайква ли?

velco извинявай че го питам в твоята тема , но искам да бъде обсъдено ако може :beer:
Аватар
bestbg
 
Мнения: 1240
Рейтинг: 1819
Регистриран на: Пон Май 17, 2004 8:13 pm
Местоположение: София / Младост

Мнениеот velco » Чет Май 19, 2005 3:09 pm

[quote="bestbg"]
Това Маниту как е? Спайква ли?

velco извинявай че го питам в твоята тема , но искам да бъде обсъдено ако може :beer:
[/quote]

Разбира се, и на мен ми е интересно.

Например предимства/недостатъци на grease vs. semi-bath :dunno: ?
:paperba: Proud member of the "Brown Paper Bag Team(tm)"
velco
 
Мнения: 1807
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Сря Мар 17, 2004 6:12 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот bestbg » Нед Май 22, 2005 8:03 pm

виждам че никой не пише за манитуто...

имам няколко въпроса към хората от БАС. Симо , Agent Orange.
На RAM FR каква вилка с над 140мм ход бихте препоръчали? Няма значение дали е двукоронна или не. Боксер-а спайква ли (Ride-a). Ако спайква сигурно избора ще ми е към Z150FR , понеже май 66 RC e много висока :dunno::^::beer:
Аватар
bestbg
 
Мнения: 1240
Рейтинг: 1819
Регистриран на: Пон Май 17, 2004 8:13 pm
Местоположение: София / Младост

Мнениеот velco » Пон Май 23, 2005 12:00 am

Ето тука малко графики на окачванията на Transition DirtBag '05 (:bowdown:), RAM FR '05, RAM AM '05, Kona Stinky 03, и Drag F5 ...
[img]http://velco.data.bg/susp/Drag F5_geo.jpg[/img]
[img]http://velco.data.bg/susp/Kona Stinky 03_geo.jpg[/img]
[img]http://velco.data.bg/susp/RAM AM 05_geo.jpg"[/img]
[img]http://velco.data.bg/susp/RAM FR 05_geo.jpg[/img]
[img]http://velco.data.bg/susp/Transition DirtBag 05_geo.jpg[/img]
:paperba: Proud member of the "Brown Paper Bag Team(tm)"
velco
 
Мнения: 1807
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Сря Мар 17, 2004 6:12 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот shaggy86 » Пон Май 23, 2005 12:11 am

понеже съм ръб и не разбирам но ми е интересно дай някъкъв линк за да сгрея таблиците ако те мързи да пишеш ......:agree::beer: благодаря!
Аватар
shaggy86
 
Мнения: 1007
Рейтинг: 1745
Регистриран на: Пет Юни 25, 2004 10:32 am

Мнениеот velco » Пон Май 23, 2005 12:26 am

Ами по X e хода на задното колело. По Y със син цвят е компресията на амортисьора (скалата отляво), а със червен цвят е отношението на тези две величини (скалата отдясно), доколкото разбирам, червената функция е първата производна на синята функция.
:paperba: Proud member of the "Brown Paper Bag Team(tm)"
velco
 
Мнения: 1807
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Сря Мар 17, 2004 6:12 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот gladstone » Пон Май 23, 2005 9:27 am

Абе има нещо невъзможно в тези графики, или просто аз не мога да загрея. А кой ги е правил?
gladstone
 
Мнения: 831
Рейтинг: 1698
Регистриран на: Сря Юли 07, 2004 11:08 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот mih » Пон Май 23, 2005 1:34 pm

@bikerider,

айде, включи се, де!:peace:

чакаме разяснения :crap:
Революция в главата!
Аватар
mih
 
Мнения: 2759
Рейтинг: 1897
Регистриран на: Чет Юни 26, 2003 11:08 am
Местоположение: MontReality, Canada

Мнениеот bikerider » Пон Май 23, 2005 3:04 pm

[quote="gladstone"]

Абе има нещо невъзможно в тези графики, или просто аз не мога да загрея. А кой ги е правил?
[/quote]


специално за графиките на Ram-овете - взети са от Ram-Bikes предполагам.


относно самите графики - те показват ход (сгъване) на амортисьора (Y) във всеки един момент от сгъването на задницата (X).

Демек - ако графиката надясно става хоризонтална - значи окачването е линейно със леко
втвърдяване в края на хода (леко прогресивно) - RAM АМ - изменението в сгъването на шока става константно в края на хода на на задницата.

Aко се устремява нагоре параболично - значи е регресивно (за боклука), тоест изменението в сгъването на шока расте заедно с хода на задницата - води до продънване при силен удар.

Ако е права линия - значи е линейно (по DH ориентирано) - Transition DirtBag.

Ако слиза надолу, значи е прогресивно (изменението в хода на шока намалява със хода на задницата, тоест окачването прогресивно се втвърдява към края на хода си) - RAM FR.

Синята графика ако не се лъжа показва изменението на коефициента на окачването (реализиран ход на окачването / реализиран ход на буталото на шока) - тоест как се мени този коефициент заедно с хода на задницата.
<s>Което е първа производна на червената графика, затова и предполагам на "инженерен" език се казва gradient.</s>
(Сега като го погледна, това е май отношение на ход на задницата/ход на шока. Докато червената линия показва изменение на сгъването на шока по протежение на хода. Затова и синята графика не е първата производна на червената. Не мога да се доориентирам в подробностите сега, така че нека моля някой който имат опит с програмата каже за какво иде реч точно.)

Ta от графиките (от гледна точка на работа на задницата) съдя че:
- Kona-та и RAM FR са най-подходящи за FR и скокове.
- РАМ АМ и ДрагF5 са най-подходящи за AM (въртене, лек FR/DH и леки скокове).
- Transition DirtBag (колкото и да ми е странно) излиза че е най-подходящ за DH.


Всичко казано дотук обаче важи за окачването на рамката, тоест единствено говори за скоростите на сгъване на буталото на шока при работа на задницата, тоест за това какви динамични налягания се развиват в шока. Чрез реглажите на шока тези динамични налягания могат да се променят (например да се добави прогресивност, чрез намаляване на обема на въздушната камера на шока).


Edit: Тия графики обаче аз поне малко ми е трудно да се ориентирам, щото са транспонирани спрямо "нормална" графика (тоест хода на задницата по оста Y). В този им вид на мен ми е доста неинтуитивно, ама аз съм прост програмист :D, инженерите сигурно им е по-лесно така... та извинете ако съм наговорил глупости...
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот velco » Пон Май 23, 2005 3:25 pm

[quote="bikerider"]
специално за графиките на Ram-овете - взети са от Ram-Bikes предполагам.
[/quote]

Тц. Това са модели, правени с някаква програма Linkage2, ама не помня откъде я взех.
[quote]
относно самите графики - те показват скорост на сгъване на амортисьора (Y) във всеки един момент от сгъването на задницата (X).
[/quote]

nononono, няма скорости, а разстояния и "лостово отношение" (не знам как инженерите викат на това).
:paperba: Proud member of the "Brown Paper Bag Team(tm)"
velco
 
Мнения: 1807
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Сря Мар 17, 2004 6:12 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот bikerider » Пон Май 23, 2005 3:36 pm

пардон, малко ми е объркващо - внесъл съм поправки в горния пост.

но все пак е така. говоря за скорост на буталото в смисъл относителна скорост спрямо скоростта на сгъване на задницата. което е в пряка зависимост от "лостовото отношение" (compression ratio). Само дето то е променливо по протежение на хода и точно това определя графиката. Синята графика показва това - compression ratio.


Edit: Малко ми е странно, защото излиза че F5 има прогресивно окачване, нещо което аз мисля че не е така всъщност. Някой може ли да ни осветли малко по въпроса?
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот marshall__ » Пон Май 23, 2005 3:43 pm

[quote="velco"]


.. Transition DirtBag '05 (:bowdown:)..
[/quote]


Според мен (както казах преди), правилно си се ориентирал към рамка на кобилици щом искаш нещо по за еФеР. Но да ти кажа незнам какво точно вижадаш в "Прашната Торба" (:D).. За мен (лично визуално и статестическо предпочитание..) по-хубави (включае и добри) рамки на кобилици от [b]Alutech Wildsau DH:[/b]
[img]http://www.alutech-bikes.com/engl/image/frames/wildsau_dh.jpg[/img] - инфо [url=http://www.alutech-bikes.com/engl/frames/wildsau_dh.html]ТУК[/url]

и от [b]Ellsworth Dare:[/b]
[img]http://www.speedgoat.com/images/products/48007.jpg[/img]

.......... НЯМА.. :D:D

Отново искам да подчертая, че това се базира на лични предпочитания. Естествено и ако цената лееко няма толкова голямо значение. Защото лично според мен, когато човек иска и е готов да кара нещо наистина хубаво и добро, следва да е готов да заплати с цената.. :deal:

п.п. И можеш да разгледаш другите, не-[i]ТОЛКОВА[/i] "аграрни и свински" изпълнения на Alutech [u][url=http://www.alutech-bikes.com/engl/hall_of_frame/]ТУК[/url][/u], които според мен също ще ти харесат и си заслужават погледа..

Гуд лък :beer:
AVATAR bowdown!!!
Аватар
marshall__
 
Мнения: 2346
Рейтинг: 1995
Регистриран на: Вто Яну 27, 2004 4:52 pm
Местоположение: VA, USA

Мнениеот bikerider » Пон Май 23, 2005 3:45 pm

е ти в кой ценови диапазон го прати...
Ellsworth е една от най-скъпите рамки, особено анодизирана удря два бона в зелено че и нагоре...
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот gladstone » Пон Май 23, 2005 3:46 pm

[quote="bikerider"]

Aко се устремява нагоре параболично - значи е регресивно (за боклука)

[/quote]


как поясняваш само :D:D:thumb:
gladstone
 
Мнения: 831
Рейтинг: 1698
Регистриран на: Сря Юли 07, 2004 11:08 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот marshall__ » Пон Май 23, 2005 3:49 pm

[quote="bikerider"]

е ти в кой ценови диапазон го прати...
Ellsworth е една от най-скъпите рамки, особено анодизирана удря два бона в зелено че и нагоре...
[/quote]


Знам знам, обаче си струва.... :D

Едит: пък и ги дадох почти за да..... ъъъъ.. размият окото.. :8D:
Затова го съветвах да огледа другите кобилски модели на алутеч :deal:
AVATAR bowdown!!!
Аватар
marshall__
 
Мнения: 2346
Рейтинг: 1995
Регистриран на: Вто Яну 27, 2004 4:52 pm
Местоположение: VA, USA

Мнениеот velco » Пон Май 23, 2005 3:51 pm

[quote="bikerider"]
Edit: Малко ми е странно, защото излиза че F5 има прогресивно окачване, нещо което аз мисля че не е така всъщност. Някой може ли да ни осветли малко по въпроса?
[/quote]

Ами бъркаш горе и долу :D:beer:

Специално за F5, в начало то на хода лостовото отношение е 0.42, т.е. 1 : 2.38, т.е. трябва ти 2.38 по-малка сила да сгънеш шока чрез задницата, в сравнение с това да го сгънеш като директно го натискаш. В края на хода това отношение е 0.32, т.е. 1 : 3, т.е. трябва ти 3 пъти по-малка сила, т.е. в началото е по-трудно да го сгънеш, отколкото към края, т.е. окачването е регресивно. QED.

Разбира се, тези сметки може да са леко неточни и приемат линеен шок.
:paperba: Proud member of the "Brown Paper Bag Team(tm)"
velco
 
Мнения: 1807
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Сря Мар 17, 2004 6:12 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот bikerider » Пон Май 23, 2005 3:57 pm

[quote="velco"]
Разбира се, тези сметки може да са леко неточни и приемат линеен шок.
[/quote]


И аз това имах предвид.

Относно F5 - да сега си разбирам грешката. Прав си разбира се. Значи какво излиза, че червената линия е графика на коефициента?


Edit: още един въпрос - откъде взимате входните данни за програмата? не ми казвай че имаш стенд :D
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот marshall__ » Пон Май 23, 2005 4:01 pm

[quote="bikerider"]


Edit: още един въпрос - откъде взимате входните данни за програмата? не ми казвай че имаш стенд :D
[/quote]


Поне при мен в самата програмка имаше едно 30 рамчици, избираш една от тях и програмата ти симулира как сгъва, и ти извежда въпросната графика.. :D:agree:

Едит: Виж за Ф5 незнам от къде се е сдобил с такава..
AVATAR bowdown!!!
Аватар
marshall__
 
Мнения: 2346
Рейтинг: 1995
Регистриран на: Вто Яну 27, 2004 4:52 pm
Местоположение: VA, USA

ПредишнаСледваща

Назад към Архив

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 13 госта