Hayes vs. Magura

В този форум съхраняваме темите, за които сме преценили, че съдържат повече интересна или полезна информация и не заслужават да бъдат изтрити, въпреки че са поостарели. На който му е интересно, може да ги прегледа - ще намери интересни неща.

Мнениеот тучо чучо » Чет Ное 27, 2003 1:52 pm

[quote="SPA"]

Ei ia wie dwamata ZK i bikerider si namerete oste niakoi tema za sporene. Oste malko i ste wzema i az da razbiram :D
[/quote]

Хахаха, има една хубава приказка, дето ми е много любима: "Ако ставаше само с гледане, кучето щеше да е най-добрия месар!"
То и аз редовно чета тук-там, ама на - требе си каране!
Иначе, друже SPA и на мен ми харесват подобни спорове и този го чета с интерес.
;)
Аватар
тучо чучо
 
Мнения: 1406
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Окт 21, 2002 9:32 am
Местоположение: София

Мнениеот SPA » Чет Ное 27, 2003 1:55 pm

[quote="тучо чучо"]

[quote="SPA"]

Ei ia wie dwamata ZK i bikerider si namerete oste niakoi tema za sporene. Oste malko i ste wzema i az da razbiram :D
[/quote]

Хахаха, има една хубава приказка, дето ми е много любима: "Ако ставаше само с гледане, кучето щеше да е най-добрия месар!"
То и аз редовно чета тук-там, ама на - требе си каране!
Иначе, друже SPA и на мен ми харесват подобни спорове и този го чета с интерес.
;)
[/quote]

Saglasen s teb karane mu e maikata. Ama tezi dwamata si imat Diskovim, a az ne. I poneji sam s niakakwi nadejdi i az da se uredia mi e mnogo interesno. :))
:wavey:.......................................................................:tophat:
SPA
 
Мнения: 1349
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Ное 04, 2002 11:23 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот LiFo » Чет Ное 27, 2003 2:18 pm

Oko da vidi, ruka da pipne!:D

To taka se natrupva opit.

A i BTW novinata, che BAS shte otkrie sezon 2004 veche i s novi Hayes-i (+rezervni chasti i servz), me razvulnuva oshte poveche.Sega njama da se pritesnjavam ako si vzema Hayes, che njama da ima rezervni chasti i serviz!:)

Last In First Out - that's the spirit!
Law:
There is no law without an exception!
Exception: Murphy's law
Аватар
LiFo
 
Мнения: 301
Рейтинг: 1785
Регистриран на: Вто Юли 08, 2003 11:13 pm
Местоположение: Soon on Mars

Мнениеот i12805 » Чет Ное 27, 2003 4:22 pm

извинявам се, че малко извън темета, ама предлагат ли се други модели на други производители в БГ освен споменатите две. но пак с подръжка (сервизи и др. капризи). и от същия клас спирачки.

пожелавам ви времето да се задържи такова още дълго ....

||united (C) ||
||zombium.org||
||united (C) ||
||zombium.org||
i12805
 
Мнения: 29
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Чет Май 22, 2003 1:40 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот bikerider » Чет Ное 27, 2003 4:27 pm

[quote="SPA"]

Ei ia wie dwamata ZK i bikerider si namerete oste niakoi tema za sporene. Oste malko i ste wzema i az da razbiram :D
[/quote]


гледай го ти какъв хитрец се извъди ;);):)[:p]:D:D:B)::B)::8D::8D:
а кой ще работи вместо мене докато пиша и бриша, а ? :D:D:D:8D::8D::8D:

Do, or do not - there's no try...
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот bikerider » Чет Ное 27, 2003 4:34 pm

[quote="LiFo"]

Oko da vidi, ruka da pipne!:D

To taka se natrupva opit.

A i BTW novinata, che BAS shte otkrie sezon 2004 veche i s novi Hayes-i (+rezervni chasti i servz), me razvulnuva oshte poveche.Sega njama da se pritesnjavam ako si vzema Hayes, che njama da ima rezervni chasti i serviz!:)

Last In First Out - that's the spirit!
[/quote]


Жалко, че си се притеснявал досега - поддръжка за почти всякакви спирачки можеш да намериш и при Иван Каймата по всяко време - виж ми поста във "Веломеханик" за каплите и амортисьорите.

Do, or do not - there's no try...
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот bikerider » Чет Ное 27, 2003 4:42 pm

[quote="тучо чучо"]

[quote="SPA"]

Ei ia wie dwamata ZK i bikerider si namerete oste niakoi tema za sporene. Oste malko i ste wzema i az da razbiram :D
[/quote]

Хахаха, има една хубава приказка, дето ми е много любима: "Ако ставаше само с гледане, кучето щеше да е най-добрия месар!"
То и аз редовно чета тук-там, ама на - требе си каране!
Иначе, друже SPA и на мен ми харесват подобни спорове и този го чета с интерес.
;)
[/quote]


хахахахахахахахахааа :D:D:D:8D::8D::8D:
тучо, просто обожавам включванията ти!!!! :^::^::^: мое да са рядко ама просто избиваш рибата :):):D:D:D:D:D:D:D:D:D

Do, or do not - there's no try...
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот bikerider » Чет Ное 27, 2003 4:44 pm

[quote="i12805"]

извинявам се, че малко извън темета, ама предлагат ли се други модели на други производители в БГ освен споменатите две. но пак с подръжка (сервизи и др. капризи). и от същия клас спирачки.

пожелавам ви времето да се задържи такова още дълго ....

||united (C) ||
||zombium.org||
[/quote]


Shimano XT/XTR във Веломания - в никакъв случай не са по-лоши. Имат си други кусури, но са много добри спирачки.

Do, or do not - there's no try...
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот SPA » Чет Ное 27, 2003 5:35 pm

[quote="bikerider"]

[quote="SPA"]

Ei ia wie dwamata ZK i bikerider si namerete oste niakoi tema za sporene. Oste malko i ste wzema i az da razbiram :D
[/quote]


гледай го ти какъв хитрец се извъди ;);):)[:p]:D:D:B)::B)::8D::8D:
а кой ще работи вместо мене докато пиша и бриша, а ? :D:D:D:8D::8D::8D:

Do, or do not - there's no try...
[/quote]

Ti kato pishesh tolkoz slojni softwareta da ne bi da ne kradesh ideia ot drugi a??? :xx(:
Znaesh osnownata maksima na programiraneto nali ? Gledash kwo prawi drugia, kak go prawi i ako moje go podobriawash. A pak ti sega tuka za edna spirachka si se zahwanal :xx(:
:wavey:.......................................................................:tophat:
SPA
 
Мнения: 1349
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Ное 04, 2002 11:23 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот TOYAGA » Чет Ное 27, 2003 5:47 pm

[quote="bikerider"]

[quote="i12805"]

извинявам се, че малко извън темета, ама предлагат ли се други модели на други производители в БГ освен споменатите две. но пак с подръжка (сервизи и др. капризи). и от същия клас спирачки.

пожелавам ви времето да се задържи такова още дълго ....

||united (C) ||
||zombium.org||
[/quote]


Shimano XT/XTR във Веломания - в никакъв случай не са по-лоши. Имат си други кусури, но са много добри спирачки.

Do, or do not - there's no try...
[/quote]


Ееееех, най-накрая се намери някой да даде и на дъртия заядливец повод да се включи в таз толкоз ПОУЧИТЕЛНА тема...:D:D:D И веднага да запитам заядливо – КАКВИ кусури точно имаш предвид?!?!

Get mad, then get over it.
Дръж се земьо, шоп те гази!
Аватар
TOYAGA
 
Мнения: 7138
Рейтинг: 1634
Регистриран на: Пон Сеп 29, 2003 5:28 pm
Местоположение: София

Мнениеот Tanuco » Чет Ное 27, 2003 6:14 pm

[quote="bikerider"]

[quote="Tanuco"]

[quote="bikerider"]

[quote="Tanuco"]

[quote]
че къде си видял тук да се продават нови GustavM?

Do, or do not - there's no try...
[/quote]



В магазин БАС, ул.Голо Бърдо №5!
[/quote]


ох вярно! колко съм тъп!!! в магазина с "гаранциите"!!!
а дали има в момента, ти сигурно знаеш по-добре от мен?

Do, or do not - there's no try...
[/quote]


Не знам дали има.Защо?Да не искаш да си купиш?
[/quote]


определено не - но ми стана странно, че хем твърдиш, че може да се купи оттам, пък не си сигурен дали има в момента... както и да е...

Do, or do not - there's no try...
[/quote]


Да, защото в началото на сезона имаше.Т.е. появата на тия спирачки не е била инцидентна(да се вкарат няколко бройки ей така).Дори и да няма сега, за новия сезон би трябвало да има.
Tanuco
 
Мнения: 259
Рейтинг: 1653
Регистриран на: Сря Окт 30, 2002 1:53 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот devil » Чет Ное 27, 2003 6:28 pm

SAMO SEGA SAMO ZA TEB 6TOTO SI MI SYPER DOBAR KLIERNT (NAMALENIE -50%) OT 150%
devil
 
Мнения: 24
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Сря Ное 26, 2003 10:55 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот bikerider » Чет Ное 27, 2003 6:42 pm

[quote="SPA"]

[quote="bikerider"]

[quote="SPA"]

Ei ia wie dwamata ZK i bikerider si namerete oste niakoi tema za sporene. Oste malko i ste wzema i az da razbiram :D
[/quote]


гледай го ти какъв хитрец се извъди ;);):)[:p]:D:D:B)::B)::8D::8D:
а кой ще работи вместо мене докато пиша и бриша, а ? :D:D:D:8D::8D::8D:

Do, or do not - there's no try...
[/quote]

Ti kato pishesh tolkoz slojni softwareta da ne bi da ne kradesh ideia ot drugi a??? :xx(:
Znaesh osnownata maksima na programiraneto nali ? Gledash kwo prawi drugia, kak go prawi i ako moje go podobriawash. A pak ti sega tuka za edna spirachka si se zahwanal :xx(:
[/quote]


Не бе човеко, имах предвид, че се опитвам да си върша основната работа (програмирането) и да чатя с всички вас едновременно. Съвсем невинно се пошегувах, не си ме се разбрал... ;)

Do, or do not - there's no try...
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот bikerider » Чет Ное 27, 2003 6:44 pm

[quote="TOYAGA"]

[quote="bikerider"]

[quote="i12805"]

извинявам се, че малко извън темета, ама предлагат ли се други модели на други производители в БГ освен споменатите две. но пак с подръжка (сервизи и др. капризи). и от същия клас спирачки.

пожелавам ви времето да се задържи такова още дълго ....

||united (C) ||
||zombium.org||
[/quote]


Shimano XT/XTR във Веломания - в никакъв случай не са по-лоши. Имат си други кусури, но са много добри спирачки.

Do, or do not - there's no try...
[/quote]


Ееееех, най-накрая се намери някой да даде и на дъртия заядливец повод да се включи в таз толкоз ПОУЧИТЕЛНА тема...:D:D:D И веднага да запитам заядливо – КАКВИ кусури точно имаш предвид?!?!

Get mad, then get over it.
[/quote]


хихихихи, ми аз точно заради тебе го постнах. Супер - проработи!!! :D:D:8D::8D:

първо - XTR + стандарти = нема такова животно, темата е стара :)
второ - XT/XTR флуида (DOT vs минерално масло, цени и наличности на косумативите...)

Do, or do not - there's no try...
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот SPA » Чет Ное 27, 2003 6:48 pm

[quote="bikerider"]
не бе човек, имах предвид, че се опитвам да си върша основната работа (програмирането) и да чатя с всички вас едновременно. съвсем невинно се пошегувах, не сме се разбрали нещо. ;)
Do, or do not - there's no try...
[/quote]

Iawno i ti ne si me razbral :))) stoto i az se sheguwam :))
Pak za pisaneto sam na sastoto deridje :))
:wavey:.......................................................................:tophat:
SPA
 
Мнения: 1349
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Ное 04, 2002 11:23 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот bikerider » Чет Ное 27, 2003 6:49 pm

[quote="Tanuco"]
Да, защото в началото на сезона имаше.Т.е. появата на тия спирачки не е била инцидентна(да се вкарат няколко бройки ей така).Дори и да няма сега, за новия сезон би трябвало да има.
[/quote]


както и да е... няма значение....

Do, or do not - there's no try...
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот bikerider » Чет Ное 27, 2003 7:09 pm

[quote="SPA"]


[quote="bikerider"]
не бе човек, имах предвид, че се опитвам да си върша основната работа (програмирането) и да чатя с всички вас едновременно. съвсем невинно се пошегувах, не сме се разбрали нещо. ;)
Do, or do not - there's no try...
[/quote]

Iawno i ti ne si me razbral :))) stoto i az se sheguwam :))
Pak za pisaneto sam na sastoto deridje :))
[/quote]


успокоих се :):)

Do, or do not - there's no try...
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот TOYAGA » Чет Ное 27, 2003 7:20 pm

[quote]хихихихи, ми аз точно заради тебе го постнах. Супер - проработи!!!

първо - XTR + стандарти = нема такова животно, темата е стара
второ - XT/XTR флуида (DOT vs минерално масло, цени и наличности на косумативите...)

Do, or do not - there's no try...[/quote]


С въпроса за цените съм съгласен – както на самия продукт, така и на консумативите/резервните части. В това отношение монополистът командва парада, но все пак не смятам, че прекалява кой знае колко или че прекалява без никакво основание...

По старата тема мисля, че стигнахме до консенсус. CenterLock-стандарта ще се наложи И защото японците са монополисти, НО И защото е конструктивно по-изискан, прост, лек и логичен от IS. Ми да го бяха измислили Hope, Hayes, Avid или Magura – кво им пречеше?

По въпроса за DOT и минералното масло ВЪВ ВЕЛОСИПЕДНАТА ОБЛАСТ (умишлено не искам да набъркваме мотоциклетите и автомобилите) мисля, че доводите "за" и "против" са горе-долу еднакви на брой. DOT е агресивен, MM не свързва водата. DOT е "по-бърз флуид", ММ е "по-екологичен". DOT е по-евтин и широкодостъпен, но при MM няма "ментета". Освен това нека не издребняваме относно цената на този консуматив. Оригиналното шише с ММ на Schimano XT 2004 сигурно ще ми стигне да напълня два пъти цялата система (на старото XT беше значително по-малко), а стойността на едно такова шишенце е мизерно малка на фона на цената на двете спирачки.


Get mad, then get over it.
Дръж се земьо, шоп те гази!
Аватар
TOYAGA
 
Мнения: 7138
Рейтинг: 1634
Регистриран на: Пон Сеп 29, 2003 5:28 pm
Местоположение: София

Мнениеот bikerider » Чет Ное 27, 2003 7:52 pm

[quote="TOYAGA"]

[quote]хихихихи, ми аз точно заради тебе го постнах. Супер - проработи!!!

първо - XTR + стандарти = нема такова животно, темата е стара
второ - XT/XTR флуида (DOT vs минерално масло, цени и наличности на косумативите...)

Do, or do not - there's no try...[/quote]


С въпроса за цените съм съгласен – както на самия продукт, така и на консумативите/резервните части. В това отношение монополистът командва парада, но все пак не смятам, че прекалява кой знае колко или че прекалява без никакво основание...

По старата тема мисля, че стигнахме до консенсус. CenterLock-стандарта ще се наложи И защото японците са монополисти, НО И защото е конструктивно по-изискан, прост, лек и логичен от IS. Ми да го бяха измислили Hope, Hayes, Avid или Magura – кво им пречеше?

По въпроса за DOT и минералното масло ВЪВ ВЕЛОСИПЕДНАТА ОБЛАСТ (умишлено не искам да набъркваме мотоциклетите и автомобилите) мисля, че доводите "за" и "против" са горе-долу еднакви на брой. DOT е агресивен, MM не свързва водата. DOT е "по-бърз флуид", ММ е "по-екологичен". DOT е по-евтин и широкодостъпен, но при MM няма "ментета". Освен това нека не издребняваме относно цената на този консуматив. Оригиналното шише с ММ на Schimano XT 2004 сигурно ще ми стигне да напълня два пъти цялата система (на старото XT беше значително по-малко), а стойността на едно такова шишенце е мизерно малка на фона на цената на двете спирачки.


Get mad, then get over it.
[/quote]


Не отричам, разликите са минимални - и двете имат плюсове и минуси. Спорех с ZK за флуидите от чисто техническа гледна точка.

Моя основен аргумент за DOT и против минералното масло е водоразтворимостта. Втория ми аргумент е, че мразя някой да ме води за ръчичка (Магура) и да разчитам на добросъвестността на дистрибуторите им, вместо да ползвам разработената авто-мото търговска мрежа за DOT спирачна течност, където има доста голяма конкуренция.

Апропо за стандартите - наясно си каква джунгла и борба с мускули е налагането на стандартите и колко хиляди дребни на пръв поглед фактори , нямащи технически нищо общо с някой стандарт влияят на налагането му. Така че не виня Hope/Avid/Hayes/etc. - търсели са максимална съвместимост без технически компромиси.

Иначе за CenterLock само времето ще покаже. Аз на твое място не бих бил толкова уверен (не че оспорвам това което казваш, шансовете наистина са големи), но винаги в последния момент изскача някой заек от някой храст и...

Do, or do not - there's no try...
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот Tanuco » Чет Ное 27, 2003 11:25 pm

[quote="bikerider"]

[quote="Tanuco"]
Да, защото в началото на сезона имаше.Т.е. появата на тия спирачки не е била инцидентна(да се вкарат няколко бройки ей така).Дори и да няма сега, за новия сезон би трябвало да има.
[/quote]


както и да е... няма значение....

Do, or do not - there's no try...
[/quote]

именно.
Tanuco
 
Мнения: 259
Рейтинг: 1653
Регистриран на: Сря Окт 30, 2002 1:53 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот zero knowledge » Пет Ное 28, 2003 12:20 am

[quote="bikerider"]
[quote]
nqma nuzhda da izkrivqvash kazanoto ot men, ako beshe chel po-vnimatelno shteshe da vidish oshte koi neshta schitam za vazhni. predpochitam da ne se "vozq", a da "karam", togava natovarvaneto na spirachkite e neizbezhno, osobeno na mesta kato sopot.
[/quote]

Мда, явно наистина аз не карам, а се "возя". Мерси, че ми отвори очите :D:8D:
[/quote]

[size=100]misylta mi beshe za natovarvaneto i spirachniq pyt. ako spirash mnogo po-rano ot kolkoto mozhesh, za men tova e vozene, dori pak da si mnogo po-byrz ot drugi. pone za men, karaneto e tqsno svyrzano s izpitvaneto na vyzmozhnostite na koleloto (a i na psihika, tehnika i drugi).[/size]
[quote]
[quote]
kak da ima nastrojka za neshto, koeto go nqma? hayes ima otvratitelna modulaciq -- neshto kato ON/OFF
[/quote]

така е - затова ще си купя Аvid J7, когато мога.
[quote]
az govoreh za pregrqvane. pyrvonachalno spirachkata se dyrzhi dobre, v posledstvie pregrqva i gubi moshtnost. ako e samo ot lostovata sistema tova shte se nabljudava postoqnno, a na men mi se sluchvashe sled izvestno natovarvane na spirachkata.

basni? :D
ako ne si pregrqval hayes, tova govori za stila ti na karane. povqrvaj mi, otnema mnogo pod 1 minuta na prilichno strymen teren, za da pregree, dori s vremenni otpuskaniq za ohlazhdane. nqma da komentiram 5-te sekundi, no ne preporychvam na nikoj da probva, razvivat se strashni skorosti za tolkova vreme ;)
[/quote]

никога не съм твърдял, че Hayes е идеалната DH спирачка - аз наистина не карам толкова DH като теб (щото мисля че се сещам с кого споря), но абсолютно ли си сигурен ли, че е не е имало въздух?
Щото доста пъти съм прегрявал наистина Hayes-a ми до степен да смърди УЖАСНО, но никога не съм имал губене на мощност (поне не съм усетил). Да не говорим, че карам Purple, а не Mag и там дори няма отвор отзад за охлаждане. И едва ли съм карал *много* по-бавно от теб ;)
Моля те не ми казвай че карам lame или се возя - не се бутам в DH елита, никога не ми е било за цел, но определено знам какво е да ти прегреят накладките.
Освен това не разбирам защо отидохме в най-екстремния стил на каране - едва ли LiFo е имал предвид такива ситуации като попита. Аз все пак се съобразявам с него, когато поствам.

признавам 5-те секунди си ги изсмуках от пръстите :D За едната минута за прегряване определено не съм съгласен. Спускал съм се по доста стръмни места на южния склон на Витоша само на спирачки - не съм усетил в рамките на 1 минута каквото и да е прегряване. Освен ако просто ти си 2 пъти по-тежък от мен - не знам.
[/quote]
[size=100]
nito az tvyrdq, che hayes ne stava za DH, prosto na men ne mi haresva. vyzduh v sistemata nqmashe, lostcheto zacepvashe na edno i syshto mqsto, spirachkata i nakladkite bqha novi i bqha razraboteni. a mozhe i moite prysti da sa slabichki i da ne moga stiskam dostatychno silno hayes-a kogato e zagrql, no za men gubeshe moshnost.
nito znam kak karash, nito kazvam, no mi se stori mnogo stranno, che "На мен никога не ми прегряват спирачките", a sega se okazva, che sa pregrqvali, "но никога не съм имал губене на мощност (поне не съм усетил)". az ne karam mnogo byrzo i za tova mi trqbvat nadezhdni spirachki. a i mnogo byrzite ne polzvat mnogo spirachkite, za tova sa i byrzi ;)
realno, povecheto hora natovarvame baq spirachkite, mnogo hora sa pregrqvali edna ili druga spirachka. kakvi situacij ima pred vid LiFo toj si znae, no ako polzva spirachkite sigurno shte uspee da pregree hayes-a.
s koleloto i ekipirovkata sym pod 85kg, mozhe za tova da pregrqvat pustite spirachki, maj trqbva da otslabna :D
[/size][quote]
[quote]
prav si, che e prenebrezhimo malko. napravih si eksperiment s prednoto mi kolelo, za da vidq kolko e golqmo vliqnieto na "styrzheneto". diskyt mi ne e idealno prav, no vse pak nqmashe statisticheski znachima razlika. dori otkrih, che lateksyt v prednata mi guma e osnovniqt zabavqsht faktor. vsichko tova e samo s inerciqta na vyrtqshtoto se kolelo. ako se pravi eksperiment i s chovek na kolelo v dvizhenie tozi "drag" bi imal v porqdyci po-malko vliqnie. otnosno serioznite DH systezaniq, ne mislq, che komentaryt ti e umesten, pri uslovie, che spirachkata e instalirana kadyrno. a i pri tezi systezaniq pravilata na igrata sa razlichni.
[/quote]

това за стърженето го забрави - прекалено субективно е за да спорим за него.
[/quote]

[size=100]razumen hod, trudno e da dokazhesh, che tova te zabavq dori i minimalno ;)
[/size][quote]
[quote]
maj ne sym se izrazil qsno, stava vypros za stryrzhene, porodeno ot usukvaneto na vilkata. ne, na men ne mi prechi, nito mislq, che me zabavq. prosto i idealno nastroen hayes mozhe da styrzhe, kakto v lqv, taka i v desen zavoj.
[/quote]

странно - да не би да караш вилка с автомат? :D:D предполагам че не караш upside-down вилка, а караш вилка с арка и 20мм ос - ако е така за какво усукване ми говориш - усукването е горе при короните!? Моят преден Hayes НЕ стърже в завой, а съм с USD вилка, тоест имам повече сучене от теб. Освен това обърна ли внимание на това което казах за обезвъздушаването и пружинките на накладките при Hayes?
[/quote]

[size=100]ama samo kak gi izmislqsh i uvyrtash, da ti zavidi chovek. zarqzvaj tova programirane i se hvani s management ili pravo ;) ako pri teb ne styrzhe dobre, no tova ne znachi, che pri drugi nqma.
i da povtorq, nova i razrabotena spirachka, karah q po prinuda 2-3 sedmici, novi nakladki, bez vyzduh v sistemata. oshte neshto za koeto mozhe da se setish?
[/size][quote]
[quote]
Относно изтъняването на дисковете - първо това изобщо не е проблем, тъй като става дума за части от милиметъра - и второ абсолютно всеки диск се хаби, малко или много. Hayes имат по-твърдо феродо, [b]но смея да твърдя и по-жилави дискове[/b]. И трето - докато диска ти изтънее, спирачката ще ти е толкова амортизирана, че диска ще ти е последния проблем.
spekulacij. ili hayes imat ot vsichko naj-hubavoto, a drugite polzvat "tehnologij ot 70-te godini" ;)
[/quote]

бягаш от коментар на това което казах - че докато диска ти изтънее, това ще ти е последния проблем.
[/quote]

[size=100]nali ni obqsnqvash kolko malko poddryzhka iska hayes, az prosto kazvam, che vsqko neshto se plashta pod edna ili druga forma. v sluchaq tvyrdite nakladki izqzhdat poveche diska.[/size]
[quote]
[quote]
preuvelichavash, dobre, ama pone da e s mqrka. omazaniqt smeq da tvyrdq e s ne-po-malko opit i umeniq ot teb. problemyt beshe poroden ot padane i trqbvashe nova chast. tova beshe prichinata i za omazvaneto -- opit za opravqne na neshto nepopravimo, neshto koeto mozhe da se sluchi na vseki. omazvaneto beshe v prodylzhenie na 10-15 min, voda za miene imashe na majnata si, a lateksovi rykavici nikoj ot dvamata ne noseshe v zadniq si dzhob (systezateli po vreme na trenirovki). vqrno ne se sluchva vseki den, no kato stane ne e got.
[/quote]

изобщо не съм говорел за поправка и обезвъздушаване "на място". през цялото време говорех за нормални условия. но едно ми е странно - не си носите вода, не си носите ръкавици, а си носите спирачна течност, маркучета, шишенце и подобни :D:D:8D::8D:
[/quote]

[size=100]tolkova li e trudno da razberesh kakvo ti kazvam? moqt poznat se priteche na pomosht, a drugiqt ot kyde e vzel instrumenti i posobiq ne me interesuva.
[/size][quote]
[quote]
i sam trqbva da znaesh, che diskyt ne e trudno da dostigne temperaturi nad 300°C. sled tova e prosto neobhodimo da q poddyrzhash izvestno vreme -- strymen tehnichen uchastyk, minimalno ohlazhdane, maksimalno natovarvane. taka osven disk i nakladki, i nqkoi drugi komponenti ot sistemata shte dostignat temperaturi nad 300°C. v sluchaq na magura gustav, problem nqma, mineralnoto maslo ne zavira (za razlika ot DOT), razshirqva se, golemiqt rezervoar obira promqnata v obema i taka. prosto i raboti vyv vsqkakvi usloviq.
[/quote]

Не говоря за диска - говоря за спирачката. Определено не мога да разбера откъде ги вадиш тези цифри. Ако спирачната течност или маслото НАИСТИНА се нагреят над 300 градуса, замислял ли си се какво ще ти се случи с МАРКУЧА? Аз лично карам с Motul DOT 5.1 или RBF600 спирачна течност - характеристиките им са следните: wet boiling point - 216 градуса по Целзий; dry boiling point - 312 градуса (RBF 600) и 264 градуса (DOT 5.1). Така че твоите 300 градуса просто не ми правят впечатление, колкото и да са невъзможни ПРИ СПИРАЧКАТА, а не диска. Извинявам се на тези които са прочели предишните цифри преди редакцията ми, взех по инерция температурите по Фаренхайт.
[/quote]

[size=100]dobre pishesh, ama chetesh li?
"sled tova e prosto neobhodimo da q poddyrzhash izvestno vreme -- strymen tehnichen uchastyk, minimalno ohlazhdane, maksimalno natovarvane. taka osven disk i nakladki, i nqkoi drugi komponenti ot sistemata shte dostignat temperaturi nad 300°C".
mnogo qsno, che diskyt i nakladkite se zagrqvat pyrvi i naj-mnogo. no ako tazi temperatura se poddyrzha, spirachnata technost i tq se zagrqva znachitelno. a za markucha -- ajde krotko s preuvelicheniqta. oshte malko mozhe da izkarash, che kormiloto i rykohvatkite shte se zagreqt do nad 300°C. nali razbirash ot fizika i programirane. napravi model na sistemata i posle s cifrena simulaciq vizh dali e realno tova za markucha. ili pyk prosto imaj mqrka v preuvelicheniqta.
[/size][quote]
[quote]
mnogo razlichna e istoriqta s moto spirachkite, tuk ima motordzhij, te da ti obqsnqt. edno ot neshtata e skorost, koqto spomaga za ohlazhdaneto. da ne spomenavame razmer na diskove i obem na spirachna technost.
pri WRC nqkoi izpolzvat vodno ohlazhdane na asvaltovite ralita, nqma da ti kazvam zashto, pretendirash da razbirash ot fizika, sam trqbva da znaesh.
[/quote]

признавам че сериозните машини имат и охлаждане, но това не виждам как променя моята гледна точка - защо спирачките на сериозните машини не работят с минерално масло а с DOT?
Относно WRC и F1 - писал съм сериозна част от сериозен софтуер за анализ на телеметрия за Jaguar и Ford Cossworth - знам какви температури се развиват там с и без охлаждане. Знам и какъв флуид се използва - питам пак - защо според теб там масово използват DOT? Щото далеч не всички използват охлаждане на спирачките.
[/quote]

[size=100]a zashto sovalkite i dragsterite polzvat parashuti? ajde i nie da polzvame.
i DOT i mineralnoto maslo si imat predimstva i nedostatyci. no v edin sport, kojto razchita i se radva na ekologichno chista sreda kato MTB, ne mislq che DOT ima mqsto, osobeno sled kato ima ekologichno chisti alternativi.
[/size][quote]
[quote]
i az karam prez zimata, ama ne samo po snqg, ami i v kal. a i voda i kal ima i prez lqtoto. ne sym imal problemi s "vodata" v sistemata. ili mozhe bi ne trqbvashe da otgovarqm na porednoto ti preuvelichenie? :|):
[/quote]

Tова не е преувеличение - това го пише във всеки свестен manual за спирачки с DOT - да се сменя всяка година заради водата която се разтваря в него. Вода влиза в абсолютно ВСЯКА спирачка, независимо с какъв флуид работи - това не зависи изобщо от флуида. Покарай 2-3 години през зимата нон-стоп без да сменяш маслото на Густавчо, внасяй и изнасяй колелото на студ и нормална температура, после си разглоби спирачката и внимателно я огледай отвътре.
[/quote]

[size=100]staraq se da si poddyrzham vsichki neshta po koleloto na po-malki intervali ot 2-3 godini i prosto za men ne e faktor.
[/size][quote][quote]
ne mi slagaj dumi v ustata, trqbva da mozhesh da izmislish i po-dobyr nachin ;)
[/quote]

съжалявам - не можах да се сдържа. явно съм те подценил :D:D:8D:
Направи ми впечатление, че упорито избягваш с вихрени танкови маньоври въпроса ми за това къде и за колко може да се купи минералното масло в сравнение с DOT. А исках да намекна, че GustavM може наистина да е по-добрата спирачка за DH race, но за обикновени "возещи се хора", каквито са 99% от клиентите на БАС, тази спирачка би била pain in the ass заради цената на консумативите и/или монопола на БАС.
[/quote]

[size=100]nqma "по-добрата спирачка за DH race", vypros na vkus e. s konsumativite i rezervnite chasti v BG vinagi e imalo problemi, i ot kym nalichnosti, i ot kym ceni. tozi sezon pone imashe nalichnosti za magura, ot drugiq se nadqvam i za hayes.
[/size][quote][quote]
evala, dozhivqh, syglasen sym s teb :D
[/quote]

толкова ли ти изглеждам шовинист, че да не мога да оценя какво ми казваш? :xx(:
има много истина в това което ми опонираш, но явно просто трябва да се направи сериозен тест, за да няма разлики в условията, стила на каране, и.т.н.
[/quote]

[size=100]praveneto na "сериозен тест" mi se struva dobra ideq, ne samo za spirachki. g-n Admin, kakvo shte kazhete po vyprosa, mozhe bi lqtoto na pamporovo ;)
[/size][quote]
за мен bottom line е че GustavМ може и да спира по-добре (заради по-меко феродо и по-голяма площ на накладките), но в никакъв случай не съм съгласен, че Hayes е толкова дървен колкото го описваш. Истината както винаги е по средата - LiFo, не ти завиждам ако трябва тепърва да решаваш след тия романи дето ги изписахме :):D:8D:
[/quote]

[size=100]gustav naistina spira po-dobre, no ne zaradi mekoto ferodo, nito zaradi priblizitelno syshtata plosht na nakladkite ;) a tova, che hayes ima problemi, ne znachi che go izkarvam dyrven.

LiFo, ako mozhesh testvaj kolela i s dvete spirachki, po vyzmozhnost v planinata. taka naj-dobre shte mozhe da precenish kakvo ti haresva. no ima opasnost gustav da ti haresa tvyrde mnogo ;)[/size]
19.6.16.6
Аватар
zero knowledge
 
Мнения: 721
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 29, 2002 10:40 pm
Местоположение: 02139

Мнениеот Windstream » Пет Ное 28, 2003 10:41 am

[quote="TOYAGA"]

CenterLock-стандарта ще се наложи И защото японците са монополисти, НО И защото е конструктивно по-изискан, прост, лек и логичен от IS.
[/quote]


Хмм, не знам дали е по-лек и логичен, но определено не е по-прост - я си помисли примерно как се изработва фланеца за диска на IS главината и как този със CenterLock - в първия случай само пробиваш 6 дупки и нарязваш 5мм резба, във втория правиш специални шлици, специална резба за гайката, после съответно и специален диск ти трябва чиято изработка също не е никак лесна (в сравнение с тази на IS роторите). Това ако за теб е конструктивно по-изискано решение за мен е излишно усложняване с ограничено приложение и основна цел поддържане на монопола... като са почнали така поне и диска да беше плаващ, като на моторите ;)

[b][color=red]Live to ride... and ride to feel alive! [/color][/b] :8D:
Officially recognized show-off post whore - Yee-haw! :cowboy:
Аватар
Windstream
 
Мнения: 2068
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Нед Мар 30, 2003 7:57 pm
Местоположение: Detroit, USA

Мнениеот TOYAGA » Пет Ное 28, 2003 11:23 am

[quote]Хмм, не знам дали е по-лек и логичен, но определено не е по-прост - я си помисли примерно как се изработва фланеца за диска на IS главината и как този със CenterLock - в първия случай само пробиваш 6 дупки и нарязваш 5мм резба, във втория правиш специални шлици, специална резба за гайката, после съответно и специален диск ти трябва чиято изработка също не е никак лесна (в сравнение с тази на IS роторите). Това ако за теб е конструктивно по-изискано решение за мен е излишно усложняване с ограничено приложение и основна цел поддържане на монопола... като са почнали така поне и диска да беше плаващ, като на моторите [/quote]


Хмм... Според мен CL e И по-лек (сравни теглото на главина XT 2003 IS с тази на главина XT 2004 CL и ще разбереш защо), И по-логичен, И конструктивно по-изискан (помисли за работещите на срязване болтове при IS и няма да отречеш, че логиката на разпределението на натоварването при CL е далеч по-мъдра) И по-прост от гледна точка на производството. Фланецът на IS се прави на CNC-фреза, шлиците на CL-също – т.е имаме една и съща операция. Колко операции ти трябват за нарязване на 5 резби и колко за нарязването на 1 – 5:1 за CL... "Специалната резба" е добре познатата от праисторически времена резба за фиксиране на задната касета, а гайката на ротора на CL BTW се затяга/развива с добре познатия инструмент за касети... Да, роторът е двукомпонентен и невъзможен за изработка по почина "направи си сам", но колко са хората, които си правят сами роторите? Ще прощаваш, но според мен това не е излишно усложняване...
ОГРАНИЧЕНО ПРИЛОЖЕНИЕ?!? Какво искаш да кажеш с това? Може би, че XTR не е първата XC-race дискова спирачка, която може да се мери по тегло с V-брейка? Или че XT със 160/203 мм ротор не става за XC/Enduro? Или, че Saint не става за FR/XFR/DH? Айде стига моле ти се!
Всеки монополист има право да се стреми да си крепи монопола – sad but true... Всеки потребител има право да не купува от монополиста, ако намира за добре. Що се отнася до плаващите дискове – съмнявам се, че на това ще му дойде скоро времето в колоезденето. Просто няма смисъл от него... независимо от факта, че тук се споменаха 300 градуса по Целзий и други апокалиптични данни от подобен порядък...:D:D:D

Get mad, then get over it.
Дръж се земьо, шоп те гази!
Аватар
TOYAGA
 
Мнения: 7138
Рейтинг: 1634
Регистриран на: Пон Сеп 29, 2003 5:28 pm
Местоположение: София

Мнениеот Windstream » Пет Ное 28, 2003 12:21 pm

Абе човек, ти с какво се занимаваш? Само не ми казвай че си някакъв компютърджия щото те по принцип са твърде лишени от техничестка грамотност, Капитана и Bikerider са от малкото изключения ;)

За теглото казах че не знам защото наистина не знам, не съм имал намерение да споря за това.

Относно фланците наистина разпределението на силите при CenterLock-a е по-равномерно обаче от друга страна шлиците са далеч по-малки от болтовете при IS (което си е напълно логично - голямото натоварване се поема или от много и малки елементи или от малко на брой но по-масивни). Материала също оказва влияние, аз затова и минах на титанови болтове ;)

За резбите си прав, но само донякъде - действително отношението им е 6:1 (не 5:1, говорим за IS все пак :)) но технологията е различна - при IS се използва стандартен метчик а за CenterLock специален нож. Също така трябва де са вземе предвид и времето необходимо за нарязването - всеизвестно е че правенето ситна резба на голям диаметър е "pain in the a$$", още повече че тук обработвания материал е алуминиева сплав които имат неприятното свойство да се "мажат" и провлачват при прилагане на високо налягане (голяма сила съсредоточена върху малка площ) върху тях. Точно това й е по-особеното на тая резба, иначе я знам че е стандартната за касетите, затова и не отворих дума за инструментите за монтаж/демонтаж.

Колкото до ротора той и в IS варианта не е лесен за "направи си сам", най-малкото заради специфичната термична обработка на която трябва да се подложи след изрязването.

Относно ограниченото приложение имах предвид точно XC-то в смисъл че ако не гониш супер ниско тегло на велосипеда няма много смисъл да минаваш на CenterLock... ама аз по принцип страдам от проблема на Jacket с изразяването и намирането на точните думи така че не ми се чуди ;)

Пък за плаващите дикове само се избъзиках, пределно ми е ясно че засега няма много смисъл от тях. Пък и едва ли могат да се реализират без увеличаване на теглото на цялата система тъй като самия диск е доста тесен (малка разлика между външния и вътрешния диаметър) и закрепването му към главината се осъществява чрез доста масивен фланец, който при MTB ако не е от титан или някакъв друг "космически" материал не може да бъде едновременно лек и здрав, прекалено голямо натоварване ще вижда (големи усилия приложени на детайл със сравнително малки размери), особено при FR/XFR/DH. Още повече пък при цитираните от теб наистина апокалиптични ситуации (че то при 300 градуса най-малкото ще ти замине уплътнението + греста на левия лагер на главината което пък създава оптимални условия за цялостното му прецакване) :D:D:D

[b][color=red]Live to ride... and ride to feel alive! [/color][/b] :8D:
Officially recognized show-off post whore - Yee-haw! :cowboy:
Аватар
Windstream
 
Мнения: 2068
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Нед Мар 30, 2003 7:57 pm
Местоположение: Detroit, USA

Мнениеот TOYAGA » Пет Ное 28, 2003 1:04 pm

[quote="Windstream"]

Абе човек, ти с какво се занимаваш? Само не ми казвай че си някакъв компютърджия щото те по принцип са твърде лишени от техничестка грамотност, Капитана и Bikerider са от малкото изключения ;)

За теглото казах че не знам защото наистина не знам, не съм имал намерение да споря за това.

Относно фланците наистина разпределението на силите при CenterLock-a е по-равномерно обаче от друга страна шлиците са далеч по-малки от болтовете при IS (което си е напълно логично - голямото натоварване се поема или от много и малки елементи или от малко на брой но по-масивни). Материала също оказва влияние, аз затова и минах на титанови болтове ;)

За резбите си прав, но само донякъде - действително отношението им е 6:1 (не 5:1, говорим за IS все пак :)) но технологията е различна - при IS се използва стандартен метчик а за CenterLock специален нож. Също така трябва де са вземе предвид и времето необходимо за нарязването - всеизвестно е че правенето ситна резба на голям диаметър е "pain in the a$$", още повече че тук обработвания материал е алуминиева сплав които имат неприятното свойство да се "мажат" и провлачват при прилагане на високо налягане (голяма сила съсредоточена върху малка площ) върху тях. Точно това й е по-особеното на тая резба, иначе я знам че е стандартната за касетите, затова и не отворих дума за инструментите за монтаж/демонтаж.

Колкото до ротора той и в IS варианта не е лесен за "направи си сам", най-малкото заради специфичната термична обработка на която трябва да се подложи след изрязването.

Относно ограниченото приложение имах предвид точно XC-то в смисъл че ако не гониш супер ниско тегло на велосипеда няма много смисъл да минаваш на CenterLock... ама аз по принцип страдам от проблема на Jacket с изразяването и намирането на точните думи така че не ми се чуди ;)

Пък за плаващите дикове само се избъзиках, пределно ми е ясно че засега няма много смисъл от тях. Пък и едва ли могат да се реализират без увеличаване на теглото на цялата система тъй като самия диск е доста тесен (малка разлика между външния и вътрешния диаметър) и закрепването му към главината се осъществява чрез доста масивен фланец, който при MTB ако не е от титан или някакъв друг "космически" материал не може да бъде едновременно лек и здрав, прекалено голямо натоварване ще вижда (големи усилия приложени на детайл със сравнително малки размери), особено при FR/XFR/DH. Още повече пък при цитираните от теб наистина апокалиптични ситуации (че то при 300 градуса най-малкото ще ти замине уплътнението + греста на левия лагер на главината което пък създава оптимални условия за цялостното му прецакване) :D:D:D

[b][color=red]Live to ride... and ride to feel alive! [/color][/b] :8D:
[/quote]


Първо да те успокоя, че не съм компютърджия (в смисъл на нещо повече от user) и че съм технически грамотен в известна степен - завършил съм германския еквивалент на "Трите мъки". А иначе гледам да се занимавам с квото ми е кеф.

За теглото място за спор няма.

За фланците. Азбучна истина е, че "голямото натоварване се поема или от много и малки елементи или от малко на брой но по-масивни", но пропускаш да отбележиш, че решенията с "много и малки" почти винаги са по-елегантни и изискани от тези с "малко, но по-масивни". Използвам определения като "елегантни" и "изискани", за да не задълбаваме в понятия като "стрес", "изтичане", "умора" и т.н. Истински ПО-ДОБРОТО от конструктивна гледна точка при CL е друго – възлагането на носенето на две РАЗЛИЧНИ натоварвания на ДВА РАЗЛИЧНИ, идеално пригодени за целта елемента. При IS болтовете носят и радиално и аксиално (което е КОМПРОМИС), докато при CL радиалните усилия се носят от шлиците (перфектен за целта елемент), а аксиалните – от гайката (перфектен за целта елемент). Смяната на материала на елемента (в твоя случай с титан) не може да промени КУЦАТА по начало конструкция на IS.

За резбите (6 на брой естествено:D:D:D). Да, изработката на вътрешна резба с малка стъпка върху детайл с диспропорционален на стъпката диаметър МОЖЕ да представлява технологичен проблем при кофти инструментална екипировка или процес. Да, процесът е по-сложен от нарязването с метчик. Да, ножът може да "замаже" резбата в мек материал, ако е тъп (неподходящ) и/или технологичният процес не е с правилно настроени параметри (натиск/обороти/охлаждане). Не мисля обаче, че Shimano са вчерашни...

"Относно ограниченото приложение имах предвид точно XC-то". За себе си и аз имам точно това предвид, минавайки на този стандарт, но не мисля, че изброените по-горе предимства не важат в същата сила и за всички останали дисциплини. Кой иска велосипедът му да е по-тежък и конструктивно по-недоклатен?

"Плаващи" дискове рано или късно ще видим – най-малкото поради PR-ефекта, който подобен "ultra high-end"-елемент ще произведе върху потребителския апетит на DH-фракцията.


Get mad, then get over it.
Дръж се земьо, шоп те гази!
Аватар
TOYAGA
 
Мнения: 7138
Рейтинг: 1634
Регистриран на: Пон Сеп 29, 2003 5:28 pm
Местоположение: София

Мнениеот bikerider » Пет Ное 28, 2003 1:44 pm

[quote="Zero Knowledge"]

misylta mi beshe za natovarvaneto i spirachniq pyt. ako spirash mnogo po-rano ot kolkoto mozhesh, za men tova e vozene, dori pak da si mnogo po-byrz ot drugi. pone za men, karaneto e tqsno svyrzano s izpitvaneto na vyzmozhnostite na koleloto (a i na psihika, tehnika i drugi).
[/quote]


Упорито не желаеш да ме разбереш - казвам че предпочитам да регулирам скоростта фино и на малко стискания, което изисква да се започне малко по-рано. Така хем не се товари спирачката (каквато и да е тя), хем според мен завоя се взима по-лесно, защото скоростта е преценена отрано и по-лесно излизам по идеалната крива. Ако щеш казвай че се возя, ако щеш ме наричай аматьор, аз карам на първо място safe. Ако ти следваш други правила, няма какво повече да си кажем по тази точка.

[quote]
nito az tvyrdq, che hayes ne stava za DH, prosto na men ne mi haresva. vyzduh v sistemata nqmashe, lostcheto zacepvashe na edno i syshto mqsto, spirachkata i nakladkite bqha novi i bqha razraboteni. a mozhe i moite prysti da sa slabichki i da ne moga stiskam dostatychno silno hayes-a kogato e zagrql, no za men gubeshe moshnost.
nito znam kak karash, nito kazvam, no mi se stori mnogo stranno, che "На мен никога не ми прегряват спирачките", a sega se okazva, che sa pregrqvali, "но никога не съм имал губене на мощност (поне не съм усетил)". az ne karam mnogo byrzo i za tova mi trqbvat nadezhdni spirachki. a i mnogo byrzite ne polzvat mnogo spirachkite, za tova sa i byrzi ;)
realno, povecheto hora natovarvame baq spirachkite, mnogo hora sa pregrqvali edna ili druga spirachka. kakvi situacij ima pred vid LiFo toj si znae, no ako polzva spirachkite sigurno shte uspee da pregree hayes-a.
s koleloto i ekipirovkata sym pod 85kg, mozhe za tova da pregrqvat pustite spirachki, maj trqbva da otslabna :D
[/quote]


Казвах че на мен никога не ми е прегрявала спирачката така, че да загуби мощност - сега ясен ли съм? :) Иначе прегряване се получава абсолютно всеки път...
Е добре де, щом не караш "много бързо" и си горе-долу лек как успяваш да ги прегрееш така че да не спират??? Какво сега моите накладки ли са някакви уникални?? :):):):)

[quote]
razumen hod, trudno e da dokazhesh, che tova te zabavq dori i minimalno ;)
[/quote]


Няма смисъл да доказвам каквото и да е - то е ясно - има ненулев шум, значи има ненулево триене, значи има ненулево забавяне. Точно колко минимално е и дали изобщо има нужда да се взима под внимание са субективни фактори - това имах предвид.

[quote]
ama samo kak gi izmislqsh i uvyrtash, da ti zavidi chovek. zarqzvaj tova programirane i se hvani s management ili pravo ;) ako pri teb ne styrzhe dobre, no tova ne znachi, che pri drugi nqma.
[/quote]


Прощавай много какво увъртам? Щом с моята вилка (която се суче повече от нормалните вилки) Hayes не стърже, значи проблема не е в спирачката. Щом вилката ти се суче толкова, че Hayes-а да стърже, значи която и да е друга спирачка ще стърже с тази вилка, освен ако накладките й нямат 10мм ход. Вярвам че си представяш как точно се получава стържене при усукване и затова изобщо не приемам това като аргумент против HAYES!

[quote]
i da povtorq, nova i razrabotena spirachka, karah q po prinuda 2-3 sedmici, novi nakladki, bez vyzduh v sistemata. oshte neshto za koeto mozhe da se setish?
[/quote]


Виж по-горе...

[quote]
nali ni obqsnqvash kolko malko poddryzhka iska hayes, az prosto kazvam, che vsqko neshto se plashta pod edna ili druga forma. v sluchaq tvyrdite nakladki izqzhdat poveche diska.[/quote]


Тук вече ти преувеличаваш. Какво значи "повече"? Колко "повече"? Два месеца по-малко живот? Или един? Или половин? Или пет? Същия субективен фактор както със стърженето.
Апропо, за стърженето - при Густавчо също хаби ротора и то НЕПРЕКЪСНАТО. Докато "твърдото" феродо на Hayes хаби диска само когато трябва.
Ех, пак се изпуснах, пак извъртях нещата, пак преувеличих и изобщо пак се показах като един зъл манипулатор...:^::^::^:

[quote]
tolkova li e trudno da razberesh kakvo ti kazvam? moqt poznat se priteche na pomosht, a drugiqt ot kyde e vzel instrumenti i posobiq ne me interesuva.
[/quote]


Аз разбирам прекрасно какво е станало - друго исках да кажа, а именно че ти ми говориш колко трудно се обезвъздушава в полеви условия (което важи за всяка повреда в полеви условия), докато аз казвах колко лесно се обезвъздушава при нормални условия в работилница/мазе/стая/хол/итн.

[quote]


dobre pishesh, ama chetesh li?
"sled tova e prosto neobhodimo da q poddyrzhash izvestno vreme -- strymen tehnichen uchastyk, minimalno ohlazhdane, maksimalno natovarvane. taka osven disk i nakladki, i nqkoi drugi komponenti ot sistemata shte dostignat temperaturi nad 300°C".
mnogo qsno, che diskyt i nakladkite se zagrqvat pyrvi i naj-mnogo. no ako tazi temperatura se poddyrzha, spirachnata technost i tq se zagrqva znachitelno. a za markucha -- ajde krotko s preuvelicheniqta. oshte malko mozhe da izkarash, che kormiloto i rykohvatkite shte se zagreqt do nad 300°C. nali razbirash ot fizika i programirane. napravi model na sistemata i posle s cifrena simulaciq vizh dali e realno tova za markucha. ili pyk prosto imaj mqrka v preuvelicheniqta.
[/quote]


Кормилото нито излиза от спирачката, нито в него има загрят флуид. Отчиташ ли топлопроводимостта и разстоянието до източника на топлина, като ще си говорим за физика?
Фурната на печката ми вкъщи развива 250 градуса. Имам едно малко парченце маркуч останало от скъсяване. Искаш ли да се обзаложим какво ще стане с него ако го пъхна във фурната и я загрея до 250 градуса (тоест дори не 300)???
Цялата система се нагрява, това е ясно и на първолаците, но температура на течността над 300 градуса е пълен абсурд. И пак ти казвам дори течността да развие такава температура, дори да изкипи, долу при спирачката началото на маркуча просто ще се РАЗТОПИ, тоест температурата на изтеклия флуид ще ти е последната грижа. Да не говорим, че маркуча разсейва топлината по цялата си дължина, тоест такава температура е недостижима при нормални условия. Ако искаш да ме убедиш, че Hayes не са помислили за такива неща - не можеш.

Относно "cifrena"-та симулация - благодаря, имам си фурна вкъщи, ще пробвам реална симулация.
И изобщо друг коментар по същество освен "преувеличения" имаш ли? Щото взе да става малко скучно...

[quote]
a zashto sovalkite i dragsterite polzvat parashuti? ajde i nie da polzvame.
[/quote]


сега вече твоите аналогии са неуместни.

[quote]
i DOT i mineralnoto maslo si imat predimstva i nedostatyci. no v edin sport, kojto razchita i se radva na ekologichno chista sreda kato MTB, ne mislq che DOT ima mqsto, osobeno sled kato ima ekologichno chisti alternativi.
[/quote]


Чаках с нетърпение да ми извадиш "зеления" картон :^::^::^::^::D:D:D:8D::8D::8D::8D:
Ужас, драги зрители, всяка неделя ми се къса маркуча и обливам ли обливам природата с токсична DOT спирачна течност. Толкова е токсична, че където мина и нищо голямо не пониква вече - вижте Платото на Витоша :^::^::^::^:

Ти изобщо чуваш ли се какво приказваш? Екологично-чисти алтернативи, произведени в химически завод!??!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!? Кое му е екологично чистото на маслото? Къде в природата извира минерално масло? Пардон, забравих - от пещерата Магура :D:D:D:8D::8D: Екологично чисти алтернативи, my аss ... стига глупости, можеш и по-добре :D:D:D
(Любо извинявай за harsh думичките, ако искаш редактирай :B)::B):)

ZK, като ще си говорим за екология, знаеш ли велосипедната индустрия на кое място е в света по замърсяване на околната среда? На ЧЕТВЪРТО!!!! Като говориш за екологичен спорт, отчети и десетките (ако не и стотици) килограми газове и отпадъци изливащи се в природата за всеки произведен компонент...

[quote]
staraq se da si poddyrzham vsichki neshta po koleloto na po-malki intervali ot 2-3 godini i prosto za men ne e faktor.
[/quote]

Това че за теб не е фактор, не означава че не е фактор по принцип. Дори и след 6 месеца нон-стоп каране в студ и мокротия ще ти кородират буталата. Обърна ли внимание какво ти казах за кондензирането на влагата? Обърна ли внимание какво ти казах, че минералното масло не свързва водата и тя циркулира свободно? Колко време му трябва на алуминия да кородира при контакт с влага според теб? Ако не поддържаме една Магура дори половин зима и един Hayes къде според теб ще се образува корозия по-бързо?
Съвсем нарочно те подведох и ти казах такъв завишен срок от 2 години. И бях прав - отново вихрен танков маньовър по фланга. Това са фактите - TOYAGA ги каза - минералното масло си има предимствата, но те определено не са във водоразтворимостта. Не си пипай спирачките през зимата, не им сменяй маслото и ела напролет да ги отворим и тогава пак ще коментираме...

[quote]
nqma "по-добрата спирачка за DH race", vypros na vkus e. s konsumativite i rezervnite chasti v BG vinagi e imalo problemi, i ot kym nalichnosti, i ot kym ceni. tozi sezon pone imashe nalichnosti za magura, ot drugiq se nadqvam i za hayes.
[/quote]


Приятелю толкова ли съм неразбран или ти се правиш на глупав??? Спирачна течност (DOT3/DOT4/DOT5.1) има и винаги ще има във ВСЕКИ магазин за авто-мото масла и части. Ти си чакай до другия сезон да си купиш шишенце DOT4 от БАС, на което пише Hayes.
Аз препочитам да отида сега в който и да е моторджийски/авто магазин да си взема друго, два пъти по-голямо шишенце, на което пише Motorex/Motul/Valvoline/etc. DOT5.1 за два-три пъти по-малко пари. Трябва ли още да ти обяснявам предимствата на mainstream технологиите за средния потребител?


[quote]
gustav naistina spira po-dobre, no ne zaradi mekoto ferodo, nito zaradi priblizitelno syshtata plosht na nakladkite ;) a tova, che hayes ima problemi, ne znachi che go izkarvam dyrven.
[/quote]


а защо спира по-добре?
Да де да, кво ли питам - защото маслото не кипи при 300 градуса по Целзий и е екологично чисто...

[quote]
LiFo, ako mozhesh testvaj kolela i s dvete spirachki, po vyzmozhnost v planinata. taka naj-dobre shte mozhe da precenish kakvo ti haresva. no ima opasnost gustav da ti haresa tvyrde mnogo ;)
[/quote]


LiFo, за да е истинска пробата, избери си двама човека с GustavM и Hayes и следи спирачките им няколко сезона (знам че няма да чакаш толкова :)). Не слушай другаря ZK, защото има и други фактори освен спирането които правят една спирачка по-добра от друга. Сещаш се - цени на накладки, цени на течност, къде ги има, кой ти дере по две кожи отгоре и.т.н. Ако имаш грешни пари за консумативи :), дерзай с Магурата.


[b]Do, or do not - there's no try...[/b]
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот Windstream » Пет Ное 28, 2003 1:50 pm

[quote="TOYAGA"]

Първо да те успокоя, че не съм компютърджия (в смисъл на нещо повече от user) и че съм технически грамотен в известна степен - завършил съм германския еквивалент на "Трите мъки". А иначе гледам да се занимавам с квото ми е кеф.
[/quote]

Бе да ти имам и "известна"-та техническа грамотност, най-накрая да се намери някой който като му разправям за натрупването на вътрешни напрежения или умора на материала примерно да не ме гледа като извънземно ;)

[quote]
Истински ПО-ДОБРОТО от конструктивна гледна точка при CL е друго – възлагането на носенето на две РАЗЛИЧНИ натоварвания на ДВА РАЗЛИЧНИ, идеално пригодени за целта елемента. При IS болтовете носят и радиално и аксиално (което е КОМПРОМИС), докато при CL радиалните усилия се носят от шлиците (перфектен за целта елемент), а аксиалните – от гайката (перфектен за целта елемент).
[/quote]

Виж за това не се бях замислял, но нищо, човек цял живот се учи...

[quote]
За резбите (6 на брой естествено:D:D:D). Да, изработката на вътрешна резба с малка стъпка върху детайл с диспропорционален на стъпката диаметър МОЖЕ да представлява технологичен проблем при кофти инструментална екипировка или процес. Да, процесът е по-сложен от нарязването с метчик. Да, ножът може да "замаже" резбата в мек материал, ако е тъп (неподходящ) и/или технологичният процес не е с правилно настроени параметри (натиск/обороти/охлаждане). Не мисля обаче, че Shimano са вчерашни...
[/quote]

Не твърдя че Shimano са вчерашни, а само че поради специфичните условия процеса на изработване на фланеца за CenterLock като цяло е малко по-сложен от този за IS.

[quote]
"Плаващи" дискове рано или късно ще видим – най-малкото поради PR-ефекта, който подобен "ultra high-end"-елемент ще произведе върху потребителския апетит на DH-фракцията.
[/quote]

:D:D:D No comment! :D:D:D


[b][color=red]Live to ride... and ride to feel alive! [/color][/b] :8D:
Officially recognized show-off post whore - Yee-haw! :cowboy:
Аватар
Windstream
 
Мнения: 2068
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Нед Мар 30, 2003 7:57 pm
Местоположение: Detroit, USA

Мнениеот bikerider » Пет Ное 28, 2003 1:50 pm

[quote="TOYAGA"]

[quote="Windstream"]

Абе човек, ти с какво се занимаваш? Само не ми казвай че си някакъв компютърджия щото те по принцип са твърде лишени от техничестка грамотност, Капитана и Bikerider са от малкото изключения ;)

За теглото казах че не знам защото наистина не знам, не съм имал намерение да споря за това.

Относно фланците наистина разпределението на силите при CenterLock-a е по-равномерно обаче от друга страна шлиците са далеч по-малки от болтовете при IS (което си е напълно логично - голямото натоварване се поема или от много и малки елементи или от малко на брой но по-масивни). Материала също оказва влияние, аз затова и минах на титанови болтове ;)

За резбите си прав, но само донякъде - действително отношението им е 6:1 (не 5:1, говорим за IS все пак :)) но технологията е различна - при IS се използва стандартен метчик а за CenterLock специален нож. Също така трябва де са вземе предвид и времето необходимо за нарязването - всеизвестно е че правенето ситна резба на голям диаметър е "pain in the a$$", още повече че тук обработвания материал е алуминиева сплав които имат неприятното свойство да се "мажат" и провлачват при прилагане на високо налягане (голяма сила съсредоточена върху малка площ) върху тях. Точно това й е по-особеното на тая резба, иначе я знам че е стандартната за касетите, затова и не отворих дума за инструментите за монтаж/демонтаж.

Колкото до ротора той и в IS варианта не е лесен за "направи си сам", най-малкото заради специфичната термична обработка на която трябва да се подложи след изрязването.

Относно ограниченото приложение имах предвид точно XC-то в смисъл че ако не гониш супер ниско тегло на велосипеда няма много смисъл да минаваш на CenterLock... ама аз по принцип страдам от проблема на Jacket с изразяването и намирането на точните думи така че не ми се чуди ;)

Пък за плаващите дикове само се избъзиках, пределно ми е ясно че засега няма много смисъл от тях. Пък и едва ли могат да се реализират без увеличаване на теглото на цялата система тъй като самия диск е доста тесен (малка разлика между външния и вътрешния диаметър) и закрепването му към главината се осъществява чрез доста масивен фланец, който при MTB ако не е от титан или някакъв друг "космически" материал не може да бъде едновременно лек и здрав, прекалено голямо натоварване ще вижда (големи усилия приложени на детайл със сравнително малки размери), особено при FR/XFR/DH. Още повече пък при цитираните от теб наистина апокалиптични ситуации (че то при 300 градуса най-малкото ще ти замине уплътнението + греста на левия лагер на главината което пък създава оптимални условия за цялостното му прецакване) :D:D:D

[b][color=red]Live to ride... and ride to feel alive! [/color][/b] :8D:
[/quote]


Първо да те успокоя, че не съм компютърджия (в смисъл на нещо повече от user) и че съм технически грамотен в известна степен - завършил съм германския еквивалент на "Трите мъки". А иначе гледам да се занимавам с квото ми е кеф.

За теглото място за спор няма.

За фланците. Азбучна истина е, че "голямото натоварване се поема или от много и малки елементи или от малко на брой но по-масивни", но пропускаш да отбележиш, че решенията с "много и малки" почти винаги са по-елегантни и изискани от тези с "малко, но по-масивни". Използвам определения като "елегантни" и "изискани", за да не задълбаваме в понятия като "стрес", "изтичане", "умора" и т.н. Истински ПО-ДОБРОТО от конструктивна гледна точка при CL е друго – възлагането на носенето на две РАЗЛИЧНИ натоварвания на ДВА РАЗЛИЧНИ, идеално пригодени за целта елемента. При IS болтовете носят и радиално и аксиално (което е КОМПРОМИС), докато при CL радиалните усилия се носят от шлиците (перфектен за целта елемент), а аксиалните – от гайката (перфектен за целта елемент). Смяната на материала на елемента (в твоя случай с титан) не може да промени КУЦАТА по начало конструкция на IS.

За резбите (6 на брой естествено:D:D:D). Да, изработката на вътрешна резба с малка стъпка върху детайл с диспропорционален на стъпката диаметър МОЖЕ да представлява технологичен проблем при кофти инструментална екипировка или процес. Да, процесът е по-сложен от нарязването с метчик. Да, ножът може да "замаже" резбата в мек материал, ако е тъп (неподходящ) и/или технологичният процес не е с правилно настроени параметри (натиск/обороти/охлаждане). Не мисля обаче, че Shimano са вчерашни...

"Относно ограниченото приложение имах предвид точно XC-то". За себе си и аз имам точно това предвид, минавайки на този стандарт, но не мисля, че изброените по-горе предимства не важат в същата сила и за всички останали дисциплини. Кой иска велосипедът му да е по-тежък и конструктивно по-недоклатен?

"Плаващи" дискове рано или късно ще видим – най-малкото поради PR-ефекта, който подобен "ultra high-end"-елемент ще произведе върху потребителския апетит на DH-фракцията.


Get mad, then get over it.
[/quote]


Я сега драги ми смехурко, първо образовай малко Райдера. На кое казвате плаващ диск?

И второ защо болтовете при IS да са подложени на аксиални натоварвания? Откъде идват такива натоварвания?

С уважение и поклон,
bikerider :D:D:D:8D::8D::8D:

[b]Do, or do not - there's no try...[/b]
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот TOYAGA » Пет Ное 28, 2003 2:28 pm

[quote]Я сега драги ми смехурко, първо образовай малко Райдера. На кое казвате плаващ диск?

И второ защо болтовете при IS да са подложени на аксиални натоварвания? Откъде идват такива натоварвания?

С уважение и поклон,
bikerider

Do, or do not - there's no try...[/quote]


"Плаващите" (определението е чисто фигуративно) дискове в автомобилната и мотоциклетна област са ротори, изработени от два компонента – централна носеща част (да я наречем с любимия на Winstream термин "фланец") от по-нестабилен, но по-лек и масивен материал (най-често алуминий) и фрикционна част на ротора (най-често от някаква стомана). Идеята е по-масивната част да служи като своего рода радиатор и да отвежда топлината от фрикционната, за да не се стига до екстремни температури и всички свързани с това негативни последствия. Има и друга цел, несвързана пряко с дискутираната тема, но немаловажна по принцип – намаляването на неокачената маса Напоследък обаче в автомобилната област си пробиват път композитните (карбон или керамика) фрикционни елементи, които "реват" за по-висока работна температура и по този начин усложнeната конструкция на "плаващите" дискове се обезсмисля и засега остава само при мотоциклетите. Аз лично съм склонен да приема дисковете на XTR, XT и Saint не за плаващи, а за "двукомпонентни", тъй като съотношението между масата на фрикционната и централната част все още е в полза на фрикционната. Не така стоят нещата обаче тук...

[img]http://www.bikepedlar.co.uk/acatalog/hopemono6ti.jpg[/img]

Което ме накара по-нагоре да спомена, че "плаващите" дискове в DH-областта са само въпрос на време. Същото се отнася и за "плаващите" спирачни апарати, но за тях предполагам знаеш....

Що се отнася за болтовете при IS, отговорът е много прост – аксиалното натоварване при тях идва от простия факт, че са там, където са. Не е ли една от задачите им да фиксират диска АКСИАЛНО към фланеца?


Get mad, then get over it.
Дръж се земьо, шоп те гази!
Аватар
TOYAGA
 
Мнения: 7138
Рейтинг: 1634
Регистриран на: Пон Сеп 29, 2003 5:28 pm
Местоположение: София

Мнениеот Windstream » Пет Ное 28, 2003 3:16 pm

[quote="TOYAGA"]

да я наречем с любимия на Winstream термин "фланец"
[/quote]

Не ми е любим, ползвам го просто защото не ми идва нищо друго наум (недостатъчна техническа грамотност), ако имаш по-добро предложение с удоволствие ще го приема. Не се дракам :)

[quote]
Що се отнася за болтовете при IS, отговорът е много прост – аксиалното натоварване при тях идва от простия факт, че са там, където са. Не е ли една от задачите им да фиксират диска АКСИАЛНО към фланеца?
[/quote]

Абсолютно правилно, ВСЕКИ болт и шпилка (понякога и ос) е подложен на аксиални натоварвания тъй като точно силите които ги пораждат (или обратното?) притискат елементите един към друг (съответно реакциите на опората се опитват да разтеглят болта/шпилката/оста). Затова и пренатягането води до скъсване.


[b][color=red]Live to ride... and ride to feel alive! [/color][/b] :8D:
Officially recognized show-off post whore - Yee-haw! :cowboy:
Аватар
Windstream
 
Мнения: 2068
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Нед Мар 30, 2003 7:57 pm
Местоположение: Detroit, USA

ПредишнаСледваща

Назад към Архив

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 7 госта