[quote="bikerider"]
[quote]
nqma nuzhda da izkrivqvash kazanoto ot men, ako beshe chel po-vnimatelno shteshe da vidish oshte koi neshta schitam za vazhni. predpochitam da ne se "vozq", a da "karam", togava natovarvaneto na spirachkite e neizbezhno, osobeno na mesta kato sopot.
[/quote]
Мда, явно наистина аз не карам, а се "возя". Мерси, че ми отвори очите

:8D:
[/quote]
[size=100]misylta mi beshe za natovarvaneto i spirachniq pyt. ako spirash mnogo po-rano ot kolkoto mozhesh, za men tova e vozene, dori pak da si mnogo po-byrz ot drugi. pone za men, karaneto e tqsno svyrzano s izpitvaneto na vyzmozhnostite na koleloto (a i na psihika, tehnika i drugi).[/size]
[quote]
[quote]
kak da ima nastrojka za neshto, koeto go nqma? hayes ima otvratitelna modulaciq -- neshto kato ON/OFF
[/quote]
така е - затова ще си купя Аvid J7, когато мога.
[quote]
az govoreh za pregrqvane. pyrvonachalno spirachkata se dyrzhi dobre, v posledstvie pregrqva i gubi moshtnost. ako e samo ot lostovata sistema tova shte se nabljudava postoqnno, a na men mi se sluchvashe sled izvestno natovarvane na spirachkata.
basni?
ako ne si pregrqval hayes, tova govori za stila ti na karane. povqrvaj mi, otnema mnogo pod 1 minuta na prilichno strymen teren, za da pregree, dori s vremenni otpuskaniq za ohlazhdane. nqma da komentiram 5-te sekundi, no ne preporychvam na nikoj da probva, razvivat se strashni skorosti za tolkova vreme
[/quote]
никога не съм твърдял, че Hayes е идеалната DH спирачка - аз наистина не карам толкова DH като теб (щото мисля че се сещам с кого споря), но абсолютно ли си сигурен ли, че е не е имало въздух?
Щото доста пъти съм прегрявал наистина Hayes-a ми до степен да смърди УЖАСНО, но никога не съм имал губене на мощност (поне не съм усетил). Да не говорим, че карам Purple, а не Mag и там дори няма отвор отзад за охлаждане. И едва ли съм карал *много* по-бавно от теб
Моля те не ми казвай че карам lame или се возя - не се бутам в DH елита, никога не ми е било за цел, но определено знам какво е да ти прегреят накладките.
Освен това не разбирам защо отидохме в най-екстремния стил на каране - едва ли LiFo е имал предвид такива ситуации като попита. Аз все пак се съобразявам с него, когато поствам.
признавам 5-те секунди си ги изсмуках от пръстите

За едната минута за прегряване определено не съм съгласен. Спускал съм се по доста стръмни места на южния склон на Витоша само на спирачки - не съм усетил в рамките на 1 минута каквото и да е прегряване. Освен ако просто ти си 2 пъти по-тежък от мен - не знам.
[/quote]
[size=100]
nito az tvyrdq, che hayes ne stava za DH, prosto na men ne mi haresva. vyzduh v sistemata nqmashe, lostcheto zacepvashe na edno i syshto mqsto, spirachkata i nakladkite bqha novi i bqha razraboteni. a mozhe i moite prysti da sa slabichki i da ne moga stiskam dostatychno silno hayes-a kogato e zagrql, no za men gubeshe moshnost.
nito znam kak karash, nito kazvam, no mi se stori mnogo stranno, che "На мен никога не ми прегряват спирачките", a sega se okazva, che sa pregrqvali, "но никога не съм имал губене на мощност (поне не съм усетил)". az ne karam mnogo byrzo i za tova mi trqbvat nadezhdni spirachki. a i mnogo byrzite ne polzvat mnogo spirachkite, za tova sa i byrzi
realno, povecheto hora natovarvame baq spirachkite, mnogo hora sa pregrqvali edna ili druga spirachka. kakvi situacij ima pred vid LiFo toj si znae, no ako polzva spirachkite sigurno shte uspee da pregree hayes-a.
s koleloto i ekipirovkata sym pod 85kg, mozhe za tova da pregrqvat pustite spirachki, maj trqbva da otslabna
[/size][quote]
[quote]
prav si, che e prenebrezhimo malko. napravih si eksperiment s prednoto mi kolelo, za da vidq kolko e golqmo vliqnieto na "styrzheneto". diskyt mi ne e idealno prav, no vse pak nqmashe statisticheski znachima razlika. dori otkrih, che lateksyt v prednata mi guma e osnovniqt zabavqsht faktor. vsichko tova e samo s inerciqta na vyrtqshtoto se kolelo. ako se pravi eksperiment i s chovek na kolelo v dvizhenie tozi "drag" bi imal v porqdyci po-malko vliqnie. otnosno serioznite DH systezaniq, ne mislq, che komentaryt ti e umesten, pri uslovie, che spirachkata e instalirana kadyrno. a i pri tezi systezaniq pravilata na igrata sa razlichni.
[/quote]
това за стърженето го забрави - прекалено субективно е за да спорим за него.
[/quote]
[size=100]razumen hod, trudno e da dokazhesh, che tova te zabavq dori i minimalno
[/size][quote]
[quote]
maj ne sym se izrazil qsno, stava vypros za stryrzhene, porodeno ot usukvaneto na vilkata. ne, na men ne mi prechi, nito mislq, che me zabavq. prosto i idealno nastroen hayes mozhe da styrzhe, kakto v lqv, taka i v desen zavoj.
[/quote]
странно - да не би да караш вилка с автомат?

:D предполагам че не караш upside-down вилка, а караш вилка с арка и 20мм ос - ако е така за какво усукване ми говориш - усукването е горе при короните!? Моят преден Hayes НЕ стърже в завой, а съм с USD вилка, тоест имам повече сучене от теб. Освен това обърна ли внимание на това което казах за обезвъздушаването и пружинките на накладките при Hayes?
[/quote]
[size=100]ama samo kak gi izmislqsh i uvyrtash, da ti zavidi chovek. zarqzvaj tova programirane i se hvani s management ili pravo

ako pri teb ne styrzhe dobre, no tova ne znachi, che pri drugi nqma.
i da povtorq, nova i razrabotena spirachka, karah q po prinuda 2-3 sedmici, novi nakladki, bez vyzduh v sistemata. oshte neshto za koeto mozhe da se setish?
[/size][quote]
[quote]
Относно изтъняването на дисковете - първо това изобщо не е проблем, тъй като става дума за части от милиметъра - и второ абсолютно всеки диск се хаби, малко или много. Hayes имат по-твърдо феродо, [b]но смея да твърдя и по-жилави дискове[/b]. И трето - докато диска ти изтънее, спирачката ще ти е толкова амортизирана, че диска ще ти е последния проблем.
spekulacij. ili hayes imat ot vsichko naj-hubavoto, a drugite polzvat "tehnologij ot 70-te godini"
[/quote]
бягаш от коментар на това което казах - че докато диска ти изтънее, това ще ти е последния проблем.
[/quote]
[size=100]nali ni obqsnqvash kolko malko poddryzhka iska hayes, az prosto kazvam, che vsqko neshto se plashta pod edna ili druga forma. v sluchaq tvyrdite nakladki izqzhdat poveche diska.[/size]
[quote]
[quote]
preuvelichavash, dobre, ama pone da e s mqrka. omazaniqt smeq da tvyrdq e s ne-po-malko opit i umeniq ot teb. problemyt beshe poroden ot padane i trqbvashe nova chast. tova beshe prichinata i za omazvaneto -- opit za opravqne na neshto nepopravimo, neshto koeto mozhe da se sluchi na vseki. omazvaneto beshe v prodylzhenie na 10-15 min, voda za miene imashe na majnata si, a lateksovi rykavici nikoj ot dvamata ne noseshe v zadniq si dzhob (systezateli po vreme na trenirovki). vqrno ne se sluchva vseki den, no kato stane ne e got.
[/quote]
изобщо не съм говорел за поправка и обезвъздушаване "на място". през цялото време говорех за нормални условия. но едно ми е странно - не си носите вода, не си носите ръкавици, а си носите спирачна течност, маркучета, шишенце и подобни

:D:8D::8D:
[/quote]
[size=100]tolkova li e trudno da razberesh kakvo ti kazvam? moqt poznat se priteche na pomosht, a drugiqt ot kyde e vzel instrumenti i posobiq ne me interesuva.
[/size][quote]
[quote]
i sam trqbva da znaesh, che diskyt ne e trudno da dostigne temperaturi nad 300°C. sled tova e prosto neobhodimo da q poddyrzhash izvestno vreme -- strymen tehnichen uchastyk, minimalno ohlazhdane, maksimalno natovarvane. taka osven disk i nakladki, i nqkoi drugi komponenti ot sistemata shte dostignat temperaturi nad 300°C. v sluchaq na magura gustav, problem nqma, mineralnoto maslo ne zavira (za razlika ot DOT), razshirqva se, golemiqt rezervoar obira promqnata v obema i taka. prosto i raboti vyv vsqkakvi usloviq.
[/quote]
Не говоря за диска - говоря за спирачката. Определено не мога да разбера откъде ги вадиш тези цифри. Ако спирачната течност или маслото НАИСТИНА се нагреят над 300 градуса, замислял ли си се какво ще ти се случи с МАРКУЧА? Аз лично карам с Motul DOT 5.1 или RBF600 спирачна течност - характеристиките им са следните: wet boiling point - 216 градуса по Целзий; dry boiling point - 312 градуса (RBF 600) и 264 градуса (DOT 5.1). Така че твоите 300 градуса просто не ми правят впечатление, колкото и да са невъзможни ПРИ СПИРАЧКАТА, а не диска. Извинявам се на тези които са прочели предишните цифри преди редакцията ми, взех по инерция температурите по Фаренхайт.
[/quote]
[size=100]dobre pishesh, ama chetesh li?
"sled tova e prosto neobhodimo da q poddyrzhash izvestno vreme -- strymen tehnichen uchastyk, minimalno ohlazhdane, maksimalno natovarvane. taka osven disk i nakladki, i nqkoi drugi komponenti ot sistemata shte dostignat temperaturi nad 300°C".
mnogo qsno, che diskyt i nakladkite se zagrqvat pyrvi i naj-mnogo. no ako tazi temperatura se poddyrzha, spirachnata technost i tq se zagrqva znachitelno. a za markucha -- ajde krotko s preuvelicheniqta. oshte malko mozhe da izkarash, che kormiloto i rykohvatkite shte se zagreqt do nad 300°C. nali razbirash ot fizika i programirane. napravi model na sistemata i posle s cifrena simulaciq vizh dali e realno tova za markucha. ili pyk prosto imaj mqrka v preuvelicheniqta.
[/size][quote]
[quote]
mnogo razlichna e istoriqta s moto spirachkite, tuk ima motordzhij, te da ti obqsnqt. edno ot neshtata e skorost, koqto spomaga za ohlazhdaneto. da ne spomenavame razmer na diskove i obem na spirachna technost.
pri WRC nqkoi izpolzvat vodno ohlazhdane na asvaltovite ralita, nqma da ti kazvam zashto, pretendirash da razbirash ot fizika, sam trqbva da znaesh.
[/quote]
признавам че сериозните машини имат и охлаждане, но това не виждам как променя моята гледна точка - защо спирачките на сериозните машини не работят с минерално масло а с DOT?
Относно WRC и F1 - писал съм сериозна част от сериозен софтуер за анализ на телеметрия за Jaguar и Ford Cossworth - знам какви температури се развиват там с и без охлаждане. Знам и какъв флуид се използва - питам пак - защо според теб там масово използват DOT? Щото далеч не всички използват охлаждане на спирачките.
[/quote]
[size=100]a zashto sovalkite i dragsterite polzvat parashuti? ajde i nie da polzvame.
i DOT i mineralnoto maslo si imat predimstva i nedostatyci. no v edin sport, kojto razchita i se radva na ekologichno chista sreda kato MTB, ne mislq che DOT ima mqsto, osobeno sled kato ima ekologichno chisti alternativi.
[/size][quote]
[quote]
i az karam prez zimata, ama ne samo po snqg, ami i v kal. a i voda i kal ima i prez lqtoto. ne sym imal problemi s "vodata" v sistemata. ili mozhe bi ne trqbvashe da otgovarqm na porednoto ti preuvelichenie?
[/quote]
Tова не е преувеличение - това го пише във всеки свестен manual за спирачки с DOT - да се сменя всяка година заради водата която се разтваря в него. Вода влиза в абсолютно ВСЯКА спирачка, независимо с какъв флуид работи - това не зависи изобщо от флуида. Покарай 2-3 години през зимата нон-стоп без да сменяш маслото на Густавчо, внасяй и изнасяй колелото на студ и нормална температура, после си разглоби спирачката и внимателно я огледай отвътре.
[/quote]
[size=100]staraq se da si poddyrzham vsichki neshta po koleloto na po-malki intervali ot 2-3 godini i prosto za men ne e faktor.
[/size][quote][quote]
ne mi slagaj dumi v ustata, trqbva da mozhesh da izmislish i po-dobyr nachin
[/quote]
съжалявам - не можах да се сдържа. явно съм те подценил

:D:8D:
Направи ми впечатление, че упорито избягваш с вихрени танкови маньоври въпроса ми за това къде и за колко може да се купи минералното масло в сравнение с DOT. А исках да намекна, че GustavM може наистина да е по-добрата спирачка за DH race, но за обикновени "возещи се хора", каквито са 99% от клиентите на БАС, тази спирачка би била pain in the ass заради цената на консумативите и/или монопола на БАС.
[/quote]
[size=100]nqma "по-добрата спирачка за DH race", vypros na vkus e. s konsumativite i rezervnite chasti v BG vinagi e imalo problemi, i ot kym nalichnosti, i ot kym ceni. tozi sezon pone imashe nalichnosti za magura, ot drugiq se nadqvam i za hayes.
[/size][quote][quote]
evala, dozhivqh, syglasen sym s teb
[/quote]
толкова ли ти изглеждам шовинист, че да не мога да оценя какво ми казваш?
има много истина в това което ми опонираш, но явно просто трябва да се направи сериозен тест, за да няма разлики в условията, стила на каране, и.т.н.
[/quote]
[size=100]praveneto na "сериозен тест" mi se struva dobra ideq, ne samo za spirachki. g-n Admin, kakvo shte kazhete po vyprosa, mozhe bi lqtoto na pamporovo
[/size][quote]
за мен bottom line е че GustavМ може и да спира по-добре (заради по-меко феродо и по-голяма площ на накладките), но в никакъв случай не съм съгласен, че Hayes е толкова дървен колкото го описваш. Истината както винаги е по средата - LiFo, не ти завиждам ако трябва тепърва да решаваш след тия романи дето ги изписахме

:D:8D:
[/quote]
[size=100]gustav naistina spira po-dobre, no ne zaradi mekoto ferodo, nito zaradi priblizitelno syshtata plosht na nakladkite

a tova, che hayes ima problemi, ne znachi che go izkarvam dyrven.
LiFo, ako mozhesh testvaj kolela i s dvete spirachki, po vyzmozhnost v planinata. taka naj-dobre shte mozhe da precenish kakvo ti haresva. no ima opasnost gustav da ti haresa tvyrde mnogo

[/size]