Hayes vs. Magura

В този форум съхраняваме темите, за които сме преценили, че съдържат повече интересна или полезна информация и не заслужават да бъдат изтрити, въпреки че са поостарели. На който му е интересно, може да ги прегледа - ще намери интересни неща.

Мнениеот bikerider » Пет Ное 28, 2003 3:19 pm

[quote="TOYAGA"]

[quote]Я сега драги ми смехурко, първо образовай малко Райдера. На кое казвате плаващ диск?

И второ защо болтовете при IS да са подложени на аксиални натоварвания? Откъде идват такива натоварвания?

С уважение и поклон,
bikerider

Do, or do not - there's no try...[/quote]


"Плаващите" (определението е чисто фигуративно) дискове в автомобилната и мотоциклетна област са ротори, изработени от два компонента – централна носеща част (да я наречем с любимия на Winstream термин "фланец") от по-нестабилен, но по-лек и масивен материал (най-често алуминий) и фрикционна част на ротора (най-често от някаква стомана). Идеята е по-масивната част да служи като своего рода радиатор и да отвежда топлината от фрикционната, за да не се стига до екстремни температури и всички свързани с това негативни последствия. Има и друга цел, несвързана пряко с дискутираната тема, но немаловажна по принцип – намаляването на неокачената маса Напоследък обаче в автомобилната област си пробиват път композитните (карбон или керамика) фрикционни елементи, които "реват" за по-висока работна температура и по този начин усложнeната конструкция на "плаващите" дискове се обезсмисля и засега остава само при мотоциклетите. Аз лично съм склонен да приема дисковете на XTR, XT и Saint не за плаващи, а за "двукомпонентни", тъй като съотношението между масата на фрикционната и централната част все още е в полза на фрикционната. Не така стоят нещата обаче тук...

[img]http://www.bikepedlar.co.uk/acatalog/hopemono6ti.jpg[/img]

Което ме накара по-нагоре да спомена, че "плаващите" дискове в DH-областта са само въпрос на време. Същото се отнася и за "плаващите" спирачни апарати, но за тях предполагам знаеш....

Що се отнася за болтовете при IS, отговорът е много прост – аксиалното натоварване при тях идва от простия факт, че са там, където са. Не е ли една от задачите им да фиксират диска АКСИАЛНО към фланеца?


Get mad, then get over it.
[/quote]


ясно, само че убий ме не разбирам откъде идва "плаващ" :D:D:8D::8D:
странно име: ако ми беше казал биметални или нещо подобно, нямаше и да питам :8D:
за плаващите апарати сме чували :)

за болтовете: признавам има статично аксиално натоварване при болтовете което се получава като ги затегнеш. всеки болт е подложен на такова :)
питах откъде биха идвали допълнителни динамични аксиални натоварвания, щото радиалните натоварвания при спиране са динамични. освен да не съм разбрал какво искаш да кажеш...

[b]Do, or do not - there's no try...[/b]
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот Windstream » Пет Ное 28, 2003 3:42 pm

[quote="bikerider"]
ясно, само че убий ме не разбирам откъде идва "плаващ" :D:D:8D::8D:
странно име: ако ми беше казал биметални или нещо подобно, нямаше и да питам :8D:
за плаващите апарати сме чували :)
[/quote]

Не знам доколко е вярно но от мотоциклетисти съм чувал че дължината на втулките които свързват фрикционната част с носещата е малко по-голяма от дебелината й и й позволяват да "плава" леко настрани което пък дава възможност на диска да се самоцентрова по наклаките - нещо като плаващ спирачен апарат само че в обратен вариант.

[quote]
за болтовете: признавам има статично аксиално натоварване при болтовете което се получава като ги затегнеш. всеки болт е подложен на такова :)
питах откъде биха идвали допълнителни динамични аксиални натоварвания, щото радиалните натоварвания при спиране са динамични. освен да не съм разбрал какво искаш да кажеш...
[/quote]


ТOYAGA даде примера точно заради динамичните радиални натоварвания, те са тези които не са специфични за тези крепежни елементи. Иначе единствените динамични аксиални натоварвания за които се сещам биха се породили от усукването на диска при недобре регулирани накладки - ефекта на лоста с моментна приложна точка ръба на фланеца на главината откъм спирачния апарат.


[b][color=red]Live to ride... and ride to feel alive! [/color][/b] :8D:
Officially recognized show-off post whore - Yee-haw! :cowboy:
Аватар
Windstream
 
Мнения: 2068
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Нед Мар 30, 2003 7:57 pm
Местоположение: Detroit, USA

Мнениеот bikerider » Пет Ное 28, 2003 3:45 pm

[quote="Windstream"]

[quote="TOYAGA"]

да я наречем с любимия на Winstream термин "фланец"
[/quote]

Не ми е любим, ползвам го просто защото не ми идва нищо друго наум (недостатъчна техническа грамотност), ако имаш по-добро предложение с удоволствие ще го приема. Не се дракам :)

[quote]
Що се отнася за болтовете при IS, отговорът е много прост – аксиалното натоварване при тях идва от простия факт, че са там, където са. Не е ли една от задачите им да фиксират диска АКСИАЛНО към фланеца?
[/quote]

Абсолютно правилно, ВСЕКИ болт и шпилка (понякога и ос) е подложен на аксиални натоварвания тъй като точно силите които ги пораждат (или обратното?) притискат елементите един към друг (съответно реакциите на опората се опитват да разтеглят болта/шпилката/оста). Затова и пренатягането води до скъсване.


[b][color=red]Live to ride... and ride to feel alive! [/color][/b] :8D:
[/quote]


Windstream, не виждам как един 12.9 (дори 8.8) болт ще се скъса от пренатягане в алуминева главина. По-скоро резбата на главината ще замине. Както казах на TOYAGA, всеки болт е подложен на статично аксиално натоварване. Но не разбирам защо работата на спирачката да ги товари динамично аксиално, тоест не разбирам защо изтъквате аксиалните натоварвания като минус на IS, след като според мен там няма такива, освен статичните. А както знаем статичните натоварвания носят водят до пренебрежимо малък риск от скъсване в сравнение с динамичните натоварвания.

Иначе, аз точно заради радиалните динамични натоварвания, преди да затегна диска го завъртам обратно на посоката на въртене за да обера луфта между болтовете и дупките в диска - точно за да минимизирам радиалните динамични натоварвания - обичам да се презастраховам :).


[b]Do, or do not - there's no try...[/b]
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот bikerider » Пет Ное 28, 2003 3:48 pm

[quote="Windstream"]

[quote="bikerider"]
ясно, само че убий ме не разбирам откъде идва "плаващ" :D:D:8D::8D:
странно име: ако ми беше казал биметални или нещо подобно, нямаше и да питам :8D:
за плаващите апарати сме чували :)
[/quote]

Не знам доколко е вярно но от мотоциклетисти съм чувал че дължината на втулките които свързват фрикционната част с носещата е малко по-голяма от дебелината й и й позволяват да "плава" леко настрани което пък дава възможност на диска да се самоцентрова по наклаките - нещо като плаващ спирачен апарат само че в обратен вариант.

[quote]
за болтовете: признавам има статично аксиално натоварване при болтовете което се получава като ги затегнеш. всеки болт е подложен на такова :)
питах откъде биха идвали допълнителни динамични аксиални натоварвания, щото радиалните натоварвания при спиране са динамични. освен да не съм разбрал какво искаш да кажеш...
[/quote]


ТOYAGA даде примера точно заради динамичните радиални натоварвания, те са тези които не са специфични за тези крепежни елементи. Иначе единствените динамични радиални натоварвания за които се сещам биха се породили от усукването на диска при недобре регулирани накладки - ефекта на лоста с моментна приложна точка ръба на фланеца на главината откъм спирачния апарат.


[b][color=red]Live to ride... and ride to feel alive! [/color][/b] :8D:
[/quote]


мислиш ли, че стоманен ротор от гъвкав закален лист може да послужи за чак такъв лост?
малко ме съмнява... no както и да е - мерси и на двама ви с TOYAGA :)


[b]Do, or do not - there's no try...[/b]
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот Windstream » Пет Ное 28, 2003 3:57 pm

[quote="bikerider"]

Windstream, не виждам как един 12.9 (дори 8.8) болт ще се скъса от пренатягане в алуминева главина. По-скоро резбата на главината ще замине. Както казах на TOYAGA, всеки болт е подложен на статично аксиално натоварване. Но не разбирам защо работата на спирачката да ги товари динамично аксиално, тоест не разбирам защо изтъквате аксиалните натоварвания като минус на IS, след като според мен там няма такива, освен статичните. А както знаем статичните натоварвания носят водят до пренебрежимо малък риск от скъсване в сравнение с динамичните натоварвания.
[/quote]

Напълно си прав, болт с тези размери (пък и какъвто и да е стоманен) ще среже резбата в алуминия далеч преди дори да наближи границата си на скъсване. Аз говорех за пренатягането по принцип. А статични аксиални натоварвания има и в гайката на CenterLock-a.

[quote]
Иначе, аз точно заради радиалните динамични натоварвания, преди да затегна диска го завъртам обратно на посоката на въртене за да обера луфта между болтовете и дупките в диска - точно за да минимизирам радиалните динамични натоварвания - обичам да се презастраховам :).
[/quote]

И аз така правя.

[quote]
мислиш ли, че стоманен ротор от гъвкав закален лист може да послужи за чак такъв лост?
малко ме съмнява... no както и да е
[/quote]

Аз пък съм дълбоко убеден че не може, само като теоретичен пример го дадох.


[b][color=red]Live to ride... and ride to feel alive! [/color][/b] :8D:
Officially recognized show-off post whore - Yee-haw! :cowboy:
Аватар
Windstream
 
Мнения: 2068
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Нед Мар 30, 2003 7:57 pm
Местоположение: Detroit, USA

Мнениеот TOYAGA » Пет Ное 28, 2003 3:57 pm

Излязох да врътна едно кръгче за тонус...

Мисля, че сме напълно на едно мнение и разбираме за кво иде реч, а неяснотите идват от неизбежната непрецизност на изразяването при такава форма на общуване. Да, аксиалното напрежение в болтовете при IS е статично, а към него при динамичното натоварване, възникващо при работа на спирачката се прибавя радиално, което в застрашеното сечение на всеки от болтовете се проявява като усилие на срязване. При CL подобни ефекти липсват, защото двата елемента от конструкцията работят строго специализирано и са изолирани практически на 100% от усилия, за които по природа не са пригодени (шлиците от аксиални сили, при които диска би се извадил, а гайката от радиални, под влияние на които би се развила).

Доколкото аз знам, фактическо или нарочно търсено "плаване" между двата компонента на т.нар. Floating Discs няма. Мога да се поровя за повече информация, но съм почти сигурен, че истински "floating" са само апаратите.


Get mad, then get over it.
Дръж се земьо, шоп те гази!
Аватар
TOYAGA
 
Мнения: 7138
Рейтинг: 1634
Регистриран на: Пон Сеп 29, 2003 5:28 pm
Местоположение: София

Мнениеот bikerider » Пет Ное 28, 2003 4:05 pm

[quote="TOYAGA"]

Излязох да врътна едно кръгче за тонус...

Мисля, че сме напълно на едно мнение и разбираме за кво иде реч, а неяснотите идват от неизбежната непрецизност на изразяването при такава форма на общуване. Да, аксиалното напрежение в болтовете при IS е статично, а към него при динамичното натоварване, възникващо при работа на спирачката се прибавя радиално, което в застрашеното сечение на всеки от болтовете се проявява като усилие на срязване. При CL подобни ефекти липсват, защото двата елемента от конструкцията работят строго специализирано и са изолирани практически на 100% от усилия, за които по природа не са пригодени (шлиците от аксиални сили, при които диска би се извадил, а гайката от радиални, под влияние на които би се развила).

Доколкото аз знам, фактическо или нарочно търсено "плаване" между двата компонента на т.нар. Floating Discs няма. Мога да се поровя за повече информация, но съм почти сигурен, че истински "floating" са само апаратите.


Get mad, then get over it.
[/quote]


мдам, мерси за уточнението :)

[b]Do, or do not - there's no try...[/b]
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот Windstream » Пет Ное 28, 2003 4:17 pm

[quote="TOYAGA"]

Излязох да врътна едно кръгче за тонус...

Мисля, че сме напълно на едно мнение и разбираме за кво иде реч, а неяснотите идват от неизбежната непрецизност на изразяването при такава форма на общуване. Да, аксиалното напрежение в болтовете при IS е статично, а към него при динамичното натоварване, възникващо при работа на спирачката се прибавя радиално, което в застрашеното сечение на всеки от болтовете се проявява като усилие на срязване. При CL подобни ефекти липсват, защото двата елемента от конструкцията работят строго специализирано и са изолирани практически на 100% от усилия, за които по природа не са пригодени (шлиците от аксиални сили, при които диска би се извадил, а гайката от радиални, под влияние на които би се развила).

Доколкото аз знам, фактическо или нарочно търсено "плаване" между двата компонента на т.нар. Floating Discs няма. Мога да се поровя за повече информация, но съм почти сигурен, че истински "floating" са само апаратите.


Get mad, then get over it.
[/quote]


Съгласен, обявявам примирие :D

[b][color=red]Live to ride... and ride to feel alive! [/color][/b] :8D:
Officially recognized show-off post whore - Yee-haw! :cowboy:
Аватар
Windstream
 
Мнения: 2068
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Нед Мар 30, 2003 7:57 pm
Местоположение: Detroit, USA

Мнениеот TOYAGA » Пет Ное 28, 2003 4:35 pm

Няма мърдане между фланеца и ротора при т.нар. "Floating Discs" с цел "самонагласяне" спрямо накладките, НО има възможност фрикционната част да се разширява термично, като при разширяването връзките й притежават необходимата свобода ("да хлътват") в точките на фиксирането й към тва, което ние тук решихме да наричаме за краткост "фланец". Ето кво пишат BMW за дисковете на последното M3 (мисля, нямате нужда от превод:)):

[i]"Тhe BMW M3 comes with an extra-large high-performance brake system comprising compound brakes in floating arrangement. The inner-vented friction-ring on the brake disc is connected through cast-in stainless steel pins in floating arrangement with the aluminium brake disc pot. This considerably reduces the thermal loads and forces acting on the brake discs, increasing the service life of the discs accordingly."[/i]

Мисля си, ЧЕ ТЕ ТАКЪВ начин на връзка между фланеца и ротора НЕМА да ВИДИМЕ никогаж във велосипедна спирачка:D:D:D


Get mad, then get over it.
Дръж се земьо, шоп те гази!
Аватар
TOYAGA
 
Мнения: 7138
Рейтинг: 1634
Регистриран на: Пон Сеп 29, 2003 5:28 pm
Местоположение: София

Мнениеот bikerider » Пет Ное 28, 2003 5:18 pm

[quote="TOYAGA"]

Няма мърдане между фланеца и ротора при т.нар. "Floating Discs" с цел "самонагласяне" спрямо накладките, НО има възможност фрикционната част да се разширява термично, като при разширяването връзките й притежават необходимата свобода ("да хлътват") в точките на фиксирането й към тва, което ние тук решихме да наричаме за краткост "фланец". Ето кво пишат BMW за дисковете на последното M3 (мисля, нямате нужда от превод:)):

[i]"Тhe BMW M3 comes with an extra-large high-performance brake system comprising compound brakes in floating arrangement. The inner-vented friction-ring on the brake disc is connected through cast-in stainless steel pins in floating arrangement with the aluminium brake disc pot. This considerably reduces the thermal loads and forces acting on the brake discs, increasing the service life of the discs accordingly."[/i]

Мисля си, ЧЕ ТЕ ТАКЪВ начин на връзка между фланеца и ротора НЕМА да ВИДИМЕ никогаж във велосипедна спирачка:D:D:D


Get mad, then get over it.
[/quote]


NEVER SAY NEVER ;):D:8D:
дето се вика, то и един симпатяга от IBM си е мислел през 80-те, че повече от 640К НИКОГА няма да трябват на един персонален компютър, ама... ;);):D:D:D:D
току виж с тия страхотни температури от 300-400 градуса дето се развиват... :^::^::D[:p][:p]:8D:



[b]Do, or do not - there's no try...[/b]
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот LiFo » Пет Ное 28, 2003 5:38 pm

[quote="bikerider"]

[quote="TOYAGA"]

Няма мърдане между фланеца и ротора при т.нар. "Floating Discs" с цел "самонагласяне" спрямо накладките, НО има възможност фрикционната част да се разширява термично, като при разширяването връзките й притежават необходимата свобода ("да хлътват") в точките на фиксирането й към тва, което ние тук решихме да наричаме за краткост "фланец". Ето кво пишат BMW за дисковете на последното M3 (мисля, нямате нужда от превод:)):

[i]"Тhe BMW M3 comes with an extra-large high-performance brake system comprising compound brakes in floating arrangement. The inner-vented friction-ring on the brake disc is connected through cast-in stainless steel pins in floating arrangement with the aluminium brake disc pot. This considerably reduces the thermal loads and forces acting on the brake discs, increasing the service life of the discs accordingly."[/i]

Мисля си, ЧЕ ТЕ ТАКЪВ начин на връзка между фланеца и ротора НЕМА да ВИДИМЕ никогаж във велосипедна спирачка:D:D:D


Get mad, then get over it.
[/quote]


NEVER SAY NEVER ;):D:8D:
дето се вика, то и един симпатяга от IBM си е мислел през 80-те, че повече от 640К НИКОГА няма да трябват на един персонален компютър, ама... ;);):D:D:D:D
току виж с тия страхотни температури от 300-400 градуса дето се развиват... :^::^::D[:p][:p]:8D:



[b]Do, or do not - there's no try...[/b]
[/quote]


E, pone shte moga da si prujna dve jaica sled edno produljitelno spuskane!:8D:

Last In First Out - that's the spirit!
Law:
There is no law without an exception!
Exception: Murphy's law
Аватар
LiFo
 
Мнения: 301
Рейтинг: 1785
Регистриран на: Вто Юли 08, 2003 11:13 pm
Местоположение: Soon on Mars

Мнениеот bikerider » Пет Ное 28, 2003 5:41 pm

[quote="LiFo"]

[quote="bikerider"]

[quote="TOYAGA"]

Няма мърдане между фланеца и ротора при т.нар. "Floating Discs" с цел "самонагласяне" спрямо накладките, НО има възможност фрикционната част да се разширява термично, като при разширяването връзките й притежават необходимата свобода ("да хлътват") в точките на фиксирането й към тва, което ние тук решихме да наричаме за краткост "фланец". Ето кво пишат BMW за дисковете на последното M3 (мисля, нямате нужда от превод:)):

[i]"Тhe BMW M3 comes with an extra-large high-performance brake system comprising compound brakes in floating arrangement. The inner-vented friction-ring on the brake disc is connected through cast-in stainless steel pins in floating arrangement with the aluminium brake disc pot. This considerably reduces the thermal loads and forces acting on the brake discs, increasing the service life of the discs accordingly."[/i]

Мисля си, ЧЕ ТЕ ТАКЪВ начин на връзка между фланеца и ротора НЕМА да ВИДИМЕ никогаж във велосипедна спирачка:D:D:D


Get mad, then get over it.
[/quote]


NEVER SAY NEVER ;):D:8D:
дето се вика, то и един симпатяга от IBM си е мислел през 80-те, че повече от 640К НИКОГА няма да трябват на един персонален компютър, ама... ;);):D:D:D:D
току виж с тия страхотни температури от 300-400 градуса дето се развиват... :^::^::D[:p][:p]:8D:



[b]Do, or do not - there's no try...[/b]
[/quote]


E, pone shte moga da si prujna dve jaica sled edno produljitelno spuskane!:8D:

Last In First Out - that's the spirit!
[/quote]


и малко беконче... :D:D:D

[b]Do, or do not - there's no try...[/b]
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот devil » Пет Ное 28, 2003 6:12 pm

I Bira Za Dobavka
devil
 
Мнения: 24
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Сря Ное 26, 2003 10:55 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот LiFo » Пет Ное 28, 2003 9:00 pm

Njakoi da znae koga BAS shte izlojat novite Hayes-i 2004:?:
Predpolagam v nachaloto na sezon 2004, no tova e dosta otnositelno, zashtoto za edni sezonut zapochva prez Juli, a za drugi puk ne svurshva vuobshte.A az njamam turpenie da gi pogledna tez brake-ove.

Kolkoto po-skoto, tolkova po dobre...:^:

Last In First Out - that's the spirit!
Law:
There is no law without an exception!
Exception: Murphy's law
Аватар
LiFo
 
Мнения: 301
Рейтинг: 1785
Регистриран на: Вто Юли 08, 2003 11:13 pm
Местоположение: Soon on Mars

Мнениеот zero knowledge » Пет Ное 28, 2003 9:10 pm

kato gledam kakvi argumenti izkarvash i na kakvi vyprosi otgovarqsh, vse poveche si mislq, che ne si pravish truda da prochetesh [b]i[/b] da razberesh tova, koeto pisha. mozhe bi iztyrvash vryzkata i zabravqsh za kakvo e stavalo vypros ...

[quote="bikerider"]


Казвах че на мен никога не ми е прегрявала спирачката така, че да загуби мощност - сега ясен ли съм? :) Иначе прегряване се получава абсолютно всеки път...
[/quote]

govorehme za pregrqvane v smisyl na prekomerno zagrqvane i v sledstvie na tova gubene na moshnost (fading). ne samo za priqtno zatoplqne ...
[quote]
Е добре де, щом не караш "много бързо" и си горе-долу лек как успяваш да ги прегрееш така че да не спират??? Какво сега моите накладки ли са някакви уникални?? :):):):)
[/quote]

mozhe bi nqma kak da ti byde obqsneno, che hayes mozhe da pregree i da zagubi moshtnost. ako iskash mozhe da otidesh nqkoj pyt na sopot, tam nqma znachenie kak si polzvash spirachkite.
[quote]
[quote]
ama samo kak gi izmislqsh i uvyrtash, da ti zavidi chovek. zarqzvaj tova programirane i se hvani s management ili pravo ;) ako pri teb ne styrzhe dobre, no tova ne znachi, che pri drugi nqma.
[/quote]


Прощавай много какво увъртам? Щом с моята вилка (която се суче повече от нормалните вилки) Hayes не стърже, значи проблема не е в спирачката. Щом вилката ти се суче толкова, че Hayes-а да стърже, значи която и да е друга спирачка ще стърже с тази вилка, освен ако накладките й нямат 10мм ход. Вярвам че си представяш как точно се получава стържене при усукване и затова изобщо не приемам това като аргумент против HAYES!
[/quote]

proshtavaj, moq greshka, trqbvashe da poqsnq izrichno za kakvo govorq, a imenno za "Освен това обърна ли внимание на това което казах за обезвъздушаването и пружинките на накладките при Hayes?"
a tova styrzhene ne e "аргумент против HAYES", a prosto ti kazvam, che i hayes mozhe da styrzhe.
[quote]
Тук вече ти преувеличаваш. Какво значи "повече"? Колко "повече"? Два месеца по-малко живот? Или един? Или половин? Или пет? Същия субективен фактор както със стърженето.
Апропо, за стърженето - при Густавчо също хаби ротора и то НЕПРЕКЪСНАТО. Докато "твърдото" феродо на Hayes хаби диска само когато трябва.
Ех, пак се изпуснах, пак извъртях нещата, пак преувеличих и изобщо пак се показах като един зъл манипулатор...:^::^::^:
[/quote]

za tvyrdite i mekite nakladki i tqhnoto iznosvane beshe tvoj argument, ili zabravi? sega pone ni kazvash, che i tova zavisi ot subektivni faktori.
habeneto na diska na gustav (a i na nakladkite) e mnogo tqsno svyrzano sys zabavqneto ot tova styrzhene, koeto zabavqne spored teb zavisi ot subektivni faktori (a realno e neizmerimo). izqsni pyrvo na sebe si kakvo iskash da kazhesh, taka po-malko shte si protivorechish.
[quote]
Аз разбирам прекрасно какво е станало - друго исках да кажа, а именно че [b]ти ми говориш колко трудно се обезвъздушава в полеви условия[/b] (което важи за всяка повреда в полеви условия), докато аз казвах колко лесно се обезвъздушава при нормални условия в работилница/мазе/стая/хол/итн.
[/quote]

mnogo si dalech, govoreh za situaciq, kogato neshto sys samata spirachka ne e nared, udar, povreda, schupena chast, ili prosto neshto ne e nared. v takava situaciq omazvaneto shte e s DOT. mozhe bi pak zabravi ot kyde trygnahme i za kakvo govorehme ...
[quote]
Кормилото нито излиза от спирачката, нито в него има загрят флуид. Отчиташ ли топлопроводимостта и разстоянието до източника на топлина, като ще си говорим за физика?
Фурната на печката ми вкъщи развива 250 градуса. Имам едно малко парченце маркуч останало от скъсяване. Искаш ли да се обзаложим какво ще стане с него ако го пъхна във фурната и я загрея до 250 градуса (тоест дори не 300)???
Цялата система се нагрява, това е ясно и на първолаците, но температура на течността над 300 градуса е пълен абсурд. И пак ти казвам дори течността да развие такава температура, дори да изкипи, долу при спирачката началото на маркуча просто ще се РАЗТОПИ, тоест температурата на изтеклия флуид ще ти е последната грижа. Да не говорим, че маркуча разсейва топлината по цялата си дължина, тоест такава температура е недостижима при нормални условия. Ако искаш да ме убедиш, че Hayes не са помислили за такива неща - не можеш.
[/quote]

diskyt i nakladkite zagrqvat technostta i markucha, koito zagrqvat rezervora i lostcheto na spirachkata. poslednite sa zakrepeni na kormiloto i go zagrqvat, a pyk kormiloto zagrqva i rykohvatkite. [b]ironiq.[/b] bi trqbvalo da si q shvanal
[quote]
Относно "cifrena"-та симулация - благодаря, имам си фурна вкъщи, ще пробвам реална симулация.
[/quote]

realnata simulaciq bi bila da pregreesh spirachkata na strymen naklon, a ne da zavresh markucha vyv furnata. nqkolko reda po-gore govorish za razsejvane na toplina, a sega izvednyzh zabravi za tozi faktor, kakto i za toploprovodimostta. ako za moment se zamislish, lesno shte razberesh, che markychyt dalech nqma da dostigne takiva temperaturi.
[quote]
[quote]
a zashto sovalkite i dragsterite polzvat parashuti? ajde i nie da polzvame.
[/quote]

сега вече твоите аналогии са неуместни.
[/quote]

syzhalqvam, otnovo [b]ironiq[/b] ...
[quote]
Това че за теб не е фактор, не означава че не е фактор по принцип. Дори и след 6 месеца нон-стоп каране в студ и мокротия ще ти кородират буталата. Обърна ли внимание какво ти казах за кондензирането на влагата? Обърна ли внимание какво ти казах, че минералното масло не свързва водата и тя циркулира свободно? Колко време му трябва на алуминия да кородира при контакт с влага според теб? Ако не поддържаме една Магура дори половин зима и един Hayes къде според теб ще се образува корозия по-бързо?
Съвсем нарочно те подведох и ти казах такъв завишен срок от 2 години. И бях прав - отново вихрен танков маньовър по фланга. Това са фактите - TOYAGA ги каза - минералното масло си има предимствата, но те определено не са във водоразтворимостта. Не си пипай спирачките през зимата, не им сменяй маслото и ела напролет да ги отворим и тогава пак ще коментираме...
[/quote]

[img]http://www.hcor.net/modules/Forums/images/smiles/icon_bs.gif[/img]
zashto ne otvorish spirachkite na the_fly, koito sa karani cql sezon v kakvi li ne usloviq, ne malko v dyzhd i kal (v gadna rumynska kal, koqto ti vliza dori i v ushite), izmivani s markuch, karani i zimata po ski pisti i kyde li ne. otvori gi i ni kazhi posle kolko mnogo voda e imalo v tqh i kak sam im korodirali butalata.
[quote]
[quote]
nqma "по-добрата спирачка за DH race", vypros na vkus e. s konsumativite i rezervnite chasti v BG vinagi e imalo problemi, i ot kym nalichnosti, i ot kym ceni. tozi sezon pone imashe nalichnosti za magura, ot drugiq se nadqvam i za hayes.
[/quote]


Приятелю толкова ли съм неразбран или ти се правиш на глупав??? Спирачна течност (DOT3/DOT4/DOT5.1) има и винаги ще има във ВСЕКИ магазин за авто-мото масла и части. Ти си чакай до другия сезон да си купиш шишенце DOT4 от БАС, на което пише Hayes.
Аз препочитам да отида сега в който и да е моторджийски/авто магазин да си взема друго, два пъти по-голямо шишенце, на което пише Motorex/Motul/Valvoline/etc. DOT5.1 за два-три пъти по-малко пари. Трябва ли още да ти обяснявам предимствата на mainstream технологиите за средния потребител?
[/quote]

koq chast ot "konsumativite i rezervnite chasti v BG" ne razbra? ili za teb tova e samo spirachna technost?
[quote]

[quote]
gustav naistina spira po-dobre, no ne zaradi mekoto ferodo, nito zaradi priblizitelno syshtata plosht na nakladkite ;) a tova, che hayes ima problemi, ne znachi che go izkarvam dyrven.
[/quote]


а защо спира по-добре?
[/quote]

slozhi nakladki s ednakvo ferodo (primerno EBC) i diskove ot edin i sysht proizvoditel na hayes i na gustav, sravni ploshtta na nakladkite i sled tova testvaj dvete spirachki. sled kato ustanovish, che gustav pak spira osezaemo po-dobre, analiziraj sistemite im na rabota i pomisli. vqrvam, che shte se spravish i shte mozhe da ni kazhesh zashto gustav spira po-dobre.

az se vryshtam na v-brake, pisna mi ot diskovi spirachki, shte spiram plavno i ot rano, shte vidite vie kakvo znachi "defensive riding" ... ili mozhe bi "defensive cruising" ...
19.6.16.6
Аватар
zero knowledge
 
Мнения: 721
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 29, 2002 10:40 pm
Местоположение: 02139

Мнениеот C_Mo » Пет Ное 28, 2003 9:24 pm

[quote="LiFo"]

Njakoi da znae koga BAS shte izlojat novite Hayes-i 2004:?:
Predpolagam v nachaloto na sezon 2004, no tova e dosta otnositelno, zashtoto za edni sezonut zapochva prez Juli, a za drugi puk ne svurshva vuobshte.A az njamam turpenie da gi pogledna tez brake-ove.

Kolkoto po-skoto, tolkova po dobre...:^:

Last In First Out - that's the spirit!
[/quote]


Скоро...
...много по-рано от юли.;)

...fucker...
Аватар
C_Mo
 
Мнения: 1495
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Окт 21, 2002 8:45 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот TheUndertaker » Пет Ное 28, 2003 9:45 pm

[quote="zero knowledge"]
az se vryshtam na v-brake, pisna mi ot diskovi spirachki, shte spiram plavno i ot rano, shte vidite vie kakvo znachi "defensive riding" ... ili mozhe bi "defensive cruising" ...
[/quote]



Sq da ne kaje6 4e si iska6 i V-brakovete , a nema se razberem taka az nemoga da karam bez spira4ki ;)))!
Ako produljite sus spora Obe6tavam vi nai turjestveno 6te NOSA termometur na PAMPOROVO !

[b]nqma ni6to po ne6tastno ot 4ovek vqrva6t na sobstwenite si izmislici![/b]
Аватар
TheUndertaker
 
Мнения: 1253
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Окт 21, 2002 10:33 am
Местоположение: Plovdiv

Мнениеот Windstream » Пет Ное 28, 2003 10:12 pm

[quote="TheUndertaker"]

Sq da ne kaje6 4e si iska6 i V-brakovete , a nema se razberem taka az nemoga da karam bez spira4ki ;)))!
Ako produljite sus spora Obe6tavam vi nai turjestveno 6te NOSA termometur na PAMPOROVO !
[/quote]


Какъв ли ще да е тоя термометър дето да издържи на 300 градуса Целзий ;)

[b][color=red]Live to ride... and ride to feel alive! [/color][/b] :8D:
Officially recognized show-off post whore - Yee-haw! :cowboy:
Аватар
Windstream
 
Мнения: 2068
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Нед Мар 30, 2003 7:57 pm
Местоположение: Detroit, USA

Мнениеот zero knowledge » Пет Ное 28, 2003 10:16 pm

[quote="Windstream"]


Какъв ли ще да е тоя термометър дето да издържи на 300 градуса Целзий ;)

[b][color=red]Live to ride... and ride to feel alive! [/color][/b] :8D:
[/quote]

chuval sym ot edin priqtel, kojto uchi aero-astro, che v NASA imali takiva
19.6.16.6
Аватар
zero knowledge
 
Мнения: 721
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 29, 2002 10:40 pm
Местоположение: 02139

Мнениеот Jacket » Пет Ное 28, 2003 10:28 pm

Хехех има има. Виж този, който между другото е идеален за целта, защото е лазерен. Само ако можеш да му разчетеш името... от едно филмче го извадих...
[img]http://free.bol.bg/jacket/therm.jpg[/img]

Ride fast, yet ride smart!
:}):;)
Аватар
Jacket
 
Мнения: 1409
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Авг 06, 2003 8:44 pm

Мнениеот Windstream » Пет Ное 28, 2003 11:30 pm

Еее, най-накрая да видя картинка от free сървър!!! Прочетох го, DeltaTRAK ThermoTrace.

Ама въпроса ми беше доколко се намира такова чудо в Българя, иначе знам че ги има, все пак всеки реактивен двигател си има датчик за температурата която е доста над 300 градуса ;)

[b][color=red]Live to ride... and ride to feel alive! [/color][/b] :8D:
Officially recognized show-off post whore - Yee-haw! :cowboy:
Аватар
Windstream
 
Мнения: 2068
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Нед Мар 30, 2003 7:57 pm
Местоположение: Detroit, USA

Мнениеот jokata » Пет Ное 28, 2003 11:34 pm

[quote="Jacket"]
... от едно филмче го извадих...

Ride fast, yet ride smart!
:}):;)

[/quote]

[b]OffTopic[/b]
Да не би да е онова филмче, в което имаше сравнителен тест м/у един Athlon, на когото като му свалят cooler-а изгаря, развивайки ~300 градуса за секунди, а пък "вездесъщият" Pentium IV само замръзва, тъй да се каже, и дава син екран. Cool... май беше правено от "Tom's Hardware". Ето [url=http://www.tomshardware.com/images/thg_video_1_cpu_cooling.zip]го тук[/url] ~10MB e(все на някого ще му е интересно, все пак във форума има хора занимаващи се с ИТ, програмисти, за фенове на хардуерa не зная :D).
[b]OffTopic 2[/b]
Maine liebe Freunde! :D:):D
След като изчетох внимателно целия постинг (с двата паралелни спора/дискусии) си направих следната равносметка. А именно - TOYAGA, bikerider, Windstream, вие сте много, ама страшно много, напред с материала (БРАВОС!) и човек като мен (с не много висока техническа култура) искрено ви завижда. Презнавам, че не всичко което прочетох ми се изясни, даже на моменти се пообърках. Искам да ви благодаря, за това че сте във форума и когато човек има нужда от помощ/съвет, вие сте насреща и ще помогнете на "по-непросветените"...
:D:o):8D::D[:p]:):I:^:[:p]:8D::):^::I:o)8)

Аз знам, че нищо не знам...
Човек без идея е като риба без велосипед.
Аватар
jokata
 
Мнения: 299
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Съб Авг 30, 2003 11:39 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот Jacket » Пет Ное 28, 2003 11:56 pm

[quote="jokata"]

[quote="Jacket"]
... от едно филмче го извадих...

Ride fast, yet ride smart!
:}):;)

[/quote]

[b]OffTopic[/b]
Да не би да е онова филмче, в което имаше сравнителен тест м/у един Athlon, на когото като му свалят cooler-а изгаря, развивайки ~300 градуса за секунди, а пък "вездесъщият" Pentium IV само замръзва, тъй да се каже, и дава син екран. Cool... май беше правено от "Tom's Hardware". Ето [url=http://www.tomshardware.com/images/thg_video_1_cpu_cooling.zip]го тук[/url] ~10MB e(все на някого ще му е интересно, все пак във форума има хора занимаващи се с ИТ, програмисти, за фенове на хардуерa не зная :D).
[/quote]

Абсолютно същото филмче :) Между другото за AMD-тата си е съвсем вярно. Пускал съм Дуронче на 800Мхз без радиатора и горкото не издържа и две секунди... направо се разтече по дъното, а най-интересното беше, че освен пушека имаше и звукови ефекти... едно такова бжжжжжжжжжжжжжж... супер гадно, все едно някой вентилатор беше задрал някъде, ама си беше баш цепеуто...
Айде стига че ебаси офтопика стана :))

Ride fast, yet ride smart!
:}):;)
Аватар
Jacket
 
Мнения: 1409
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Авг 06, 2003 8:44 pm

Мнениеот Windstream » Съб Ное 29, 2003 12:28 am

[quote="jokata"]

(все на някого ще му е интересно, все пак във форума има хора занимаващи се с ИТ, програмисти, за фенове на хардуерa не зная :D).
[/quote]

Има я, аз уж за такъв се имам ;). И 10х за линка, аз това филмче по едно време го търсих ама нали съм скаран с мрежата и съответно опитите ми завъшиха без успех. Иначе и аз като Jack съм го виждал наживо тоя ефект само че със XP Palomino 2000+ така и не разбрах как стана - бачкаше си гадината (вярно на 100% натоварване и при 42 градуса температура на въздуха) и изведнъж запуши, замириса и се разтече по дъното :D Май охлаждането нещо беше сдало багажа...

[quote]
Maine liebe Freunde! :D:):D
[/quote]

M[b][color=red]e[/color][/b]ine liebe Freunde ;)


[quote]
TOYAGA, bikerider, Windstream, вие сте много, ама страшно много, напред с материала (БРАВОС!)
[/quote]


Глупости, за Тоягата и Rider-a съм съгласен ама аз тепърва има да се уча (затова и съм в Ю Ес Ей), твърде съм далеч от желаните техническа грамотност, знания и умения.


[b][color=red]Live to ride... and ride to feel alive! [/color][/b] :8D:
Officially recognized show-off post whore - Yee-haw! :cowboy:
Аватар
Windstream
 
Мнения: 2068
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Нед Мар 30, 2003 7:57 pm
Местоположение: Detroit, USA

Мнениеот TOYAGA » Съб Ное 29, 2003 11:32 am

[quote]OffTopic 2
Maine liebe Freunde!
След като изчетох внимателно целия постинг (с двата паралелни спора/дискусии) си направих следната равносметка. А именно - TOYAGA, bikerider, Windstream, вие сте много, ама страшно много, напред с материала (БРАВОС!) и човек като мен (с не много висока техническа култура) искрено ви завижда. Презнавам, че не всичко което прочетох ми се изясни, даже на моменти се пообърках. Искам да ви благодаря, за това че сте във форума и когато човек има нужда от помощ/съвет, вие сте насреща и ще помогнете на "по-непросветените"...
[/quote]


[quote]Глупости, за Тоягата и Rider-a съм съгласен ама аз тепърва има да се уча (затова и съм в Ю Ес Ей), твърде съм далеч от желаните техническа грамотност, знания и умения.[/quote]


Gern gescheh'n Kumpels! Da kommt mir aber die ganze Schmeichelei 'ne Nummer zu gross... Schliesslich bin ich nur ein alter und auch ein ganz bescheidener Mensch;)

Get mad, then get over it.
Дръж се земьо, шоп те гази!
Аватар
TOYAGA
 
Мнения: 7138
Рейтинг: 1634
Регистриран на: Пон Сеп 29, 2003 5:28 pm
Местоположение: София

Мнениеот Windstream » Съб Ное 29, 2003 11:48 am

[quote="TOYAGA"]

Gern gescheh'n Kumpels! Da kommt mir aber die ganze Schmeichelei 'ne Nummer zu gross... Schliesslich bin ich nur ein alter und auch ein ganz bescheidener Mensch;)

Get mad, then get over it.
[/quote]


Е сега що ме караш да си напъвам мозъчните клетки? Те не стига че са в крайно ограничено количество, ами докато си поприпомня немския за да ти разбера поне нещо имам усещането че по-голямата част от тях сдаде багажа. Скоро заради тебе съвсем като американците ще стана - тъпооо, тъпо тъпо тъпо [:p]

[b][color=red]Live to ride... and ride to feel alive! [/color][/b] :8D:
Officially recognized show-off post whore - Yee-haw! :cowboy:
Аватар
Windstream
 
Мнения: 2068
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Нед Мар 30, 2003 7:57 pm
Местоположение: Detroit, USA

Мнениеот jokata » Съб Ное 29, 2003 12:52 pm

[quote="Windstream"]
[quote="jokata"]

Maine liebe Freunde! :D:):D
[/quote]

M[b][color=red]e[/color][/b]ine liebe Freunde ;)
[/quote]


Това беше машинално, но все пак... (непростима, елементарна грешка)

[quote="TOYAGA"]
Gern gescheh'n Kumpels! Da kommt mir aber die ganze Schmeichelei 'ne Nummer zu gross... Schliesslich bin ich nur ein alter und auch ein ganz bescheidener Mensch;)

Get mad, then get over it.
[/quote]


Ех, що ми трябваше... :D
Както е известно, никога не е късно да се изложиш (затуй ще се опитам да преведа ;))

[i]Удоволствие е да видиш/срещнеш колеги![/i]
... (Das ist Schade fur mich, но това не го разбирам - не съм сигурен дали словореда ми е правилен)
[i]В крайна сметка аз съм просто/само един възрастен и [/i](е, чак пък толкова :D)[i] скромен човек [/i];).

P.S.
Скромните ми познания са дотук.

Аз знам, че нищо не знам...
Човек без идея е като риба без велосипед.
Аватар
jokata
 
Мнения: 299
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Съб Авг 30, 2003 11:39 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот devil » Съб Ное 29, 2003 1:21 pm

abe ne stava6e li dyma za HAYES I MAGURA
devil
 
Мнения: 24
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Сря Ное 26, 2003 10:55 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот TOYAGA » Съб Ное 29, 2003 2:38 pm

[quote="Windstream"]

[quote="TOYAGA"]

Gern gescheh'n Kumpels! Da kommt mir aber die ganze Schmeichelei 'ne Nummer zu gross... Schliesslich bin ich nur ein alter und auch ein ganz bescheidener Mensch;)

Get mad, then get over it.
[/quote]


Е сега що ме караш да си напъвам мозъчните клетки? Те не стига че са в крайно ограничено количество, ами докато си поприпомня немския за да ти разбера поне нещо имам усещането че по-голямата част от тях сдаде багажа. Скоро заради тебе съвсем като американците ще стана - тъпооо, тъпо тъпо тъпо [:p]

[b][color=red]Live to ride... and ride to feel alive! [/color][/b] :8D:
[/quote]


Нема да се косиш! Щом си стигнал чак до Канзас, едва ли са ти малко на брой мозъчните клетки... Освен тва не познавам учил в Америка българин, който да е затъпял от това. Даже напротив! Но по-добре е по този въпрос да се изкаже ZK, който мога само да поздравя с присъствието му в MIT...

Get mad, then get over it.
Дръж се земьо, шоп те гази!
Аватар
TOYAGA
 
Мнения: 7138
Рейтинг: 1634
Регистриран на: Пон Сеп 29, 2003 5:28 pm
Местоположение: София

Мнениеот TOYAGA » Съб Ное 29, 2003 2:52 pm

[quote]Ех, що ми трябваше...
Както е известно, никога не е късно да се изложиш (затуй ще се опитам да преведа )

Удоволствие е да видиш/срещнеш колеги!
... (Das ist Schade fur mich, но това не го разбирам - не съм сигурен дали словореда ми е правилен)
В крайна сметка аз съм просто/само един възрастен и (е, чак пък толкова ) скромен човек .

P.S.
Скромните ми познания са дотук.
[/quote]


"Скромните ти познания" бележат около 70% успех в превода, за което GRATULATION!

Тъпото ми писание на немски би следвало да звучи на нашенски като нещо от рода на "Мерси копеУета, обаче тия хвалби ми идват малко в повече. В края на краищата съм само един скромен дъртак..." Вероятно bikerider ми прибавил "заядлив" и "мързелив" към цялата история и в общи линии би имал право...

Няма да пиша повече на немски. Versprochen ist versprochen!:D:D:D


Get mad, then get over it.
Дръж се земьо, шоп те гази!
Аватар
TOYAGA
 
Мнения: 7138
Рейтинг: 1634
Регистриран на: Пон Сеп 29, 2003 5:28 pm
Местоположение: София

ПредишнаСледваща

Назад към Архив

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 17 госта