[quote="batman"]
[img]http://www.balkan.bg/gallery/pilot.gif[/img]
...tova e edna moq razrabotka za 2005 godina, starah se dizajna da ne "pre4i" na funkciqta...vie 6te kazete dokolko sym uspql
[/quote]
Велосипедът определено не е дива чалга като конструкция, НО има някои съществени моменти в него, върху които е добре да се помисли.
1. Много по-скъпо ли ще излезе, ако просто огънеш горния квадрат? Профилът ти е як - ще спестиш заварка на шибано място, ще спестиш операция, ще спестиш и тегло. Същевременно велосипедът ще изглежда по-добре и ще се намали риска някой да си изръби меките компоненти в твърде резкия преход, който имаш в момента.
2. Съмнявам се най-горния отвор за предното закрепване на шока въобще да върши някаква работа (ходът много ще се скъси и едновременно с това ще се появи регресивна тенденция, ъглите ще станат кошмарни). По-добре го махни, за да не се изкуши някой хлапак да пробва и да си съсипе шока, да смачка седалковата тръба, да се пребие и т.н.
3. Тоя шок е къс. Сега не ми се мери и смята, но според мен ти трябва шок с дължина, при която верижните стойки ще заемат хоризонтално положение в позицията на чертежа (иначе товариш излишно шока, а велосипед с тази конструкция се кара или седнал с въртене или станал и силно изнесен назад без въртене – вж. т. 5). Ако съществува риск тази промяна да удължи твърде много междуосието при сегашните пропорции, просто намали дължината на верижните/седалковите стойки, държейки все пак сметка дали ще ти влезе колелото
))
4. Главният лагер на задницата трябва да е вкаран в масивно фрезовано (струговано) парче – при всички свестни велосипеди от този тип случаят е точно такъв. Двете връзки между тръбата на курбелите и главния лагер също трябва да са яки – планки с дебелина минимум 10 мм. Самият лагер трябва да е перфектно осигурен аксиално, иначе става много лошо – велосипедът се превръща във fishtail, лагерът се сменя едва ли не след всяко каране, буксите на шока заминават на кино и ред други гадости от подобен род
5. Най-голямата грижа на този велосипед е концепцията на задното му окачване. На път си да създадеш през 2005 г. нещо, което по света почти измря през 2000-2001 г. Става въпрос за URT-система с вграден в него курбел (Antriebsschwinge за колежката от Мюнхен). Какви са предимствата (btw, имам такъв велосипед в къщи - Giant Boulder-а DS на скъпата, така че му знам и кътните зъби)? Първо този велосипед не "рита", защото факторът верига е напълно изключен от схемата, второ почти не клати АКО седиш на седалката и трето - "не кляка" при рязък, силен натиск върху педалите. Ядовете са повече:
А. Велосипедът "рита" по много особен начин (напред и нагоре) при спускане – колкото по-голямо е разстоянието между главния лагер и оста на курбелите, толкова по-шибан е ефектът. В конкретния случай ще го има, но няма да свали ничии крака от педалите, както навремето правеше Trek Y.
Б. Задницата работи зле (не поема неравности) при въртене И ЕДНОВРЕМЕННО с това клати зле, ако въртиш яко станал.
В. Задницата работи ЗЛЕ в режим на спиране.
В момента много малко фирми от low-end сектора правят велосипеди с такова окачване. GT и Klein доразвиха URT, усложнявайки го неимоверно (съответно с i-Drive и Maverick-ставите), но в конкретния случай за подобни глезотии не може да става въпрос, нали?
В крайна сметка от този велосипед може да стане СНОСНО возило за спускане и возене – стига да му направите добра цена, мисля, че е НЯКАКВА крачка в правилна посока...