Message Preview
quote:
--------------------------------------------------------------------------------
Originally posted by TOYAGA
@batman
quote:
--------------------------------------------------------------------------------
@TOYAGA: Добре де, кажи все пак сменял ли си калодките - ДА или НЕ, за да те попитам туй-унуй?
--------------------------------------------------------------------------------
Да, сменял съм накладки на HS33, но недей да ме питаш за Унуй, щото най-вероятно няма да ти отговоря...
quote:
--------------------------------------------------------------------------------
Прочие си прав, че 99-те % послъгват, но Shimano попада в графата на останалите 1%.
--------------------------------------------------------------------------------
Недей така, щото ще се повредя от някой спазъм!
quote:
--------------------------------------------------------------------------------
А ти наясно ли си, че "метафората" е вид литературна фигура???За "епифора" и "анафора" пък няма защо да говорим.
--------------------------------------------------------------------------------
Прав си - частите на речта вече сме ги обсъждали в темата за пунктОацията , а пък за "епифора" и "анафора" наистина няма смисъл да се говори на фона на "литературните фигури" в извадката от "BG Bike" в една друга актуална тема...
quote:
--------------------------------------------------------------------------------
...наистина ли смяташ, че триенето на калодките в каплата е иманентно само за V-brake...
--------------------------------------------------------------------------------
Не, разбира се. Въпросът ти засяга извадено от ироничен контекст твърдение...
@ PtD
quote:
--------------------------------------------------------------------------------
абе да ти кажа, никога не бих си сложил rim-brake от какъвто и да е вид на колело за "нормално" каране (т.е. в който предимно се въртят педалите ), при положение че мога да турна Avid BBDB при съвсем леко увеличение на теглото.
--------------------------------------------------------------------------------
Напълно разбираемо! Само че както казах някъде по-горе, цената/теглото/ефикасността на дисковите спирачки само допреди 2-3 години съвсем не бяха такива, каквито са днес...
--------------------------------------------------------------------------------
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
[size=200]За да не се стреля "на посоки" - така нар. "баласене", е време да се приведат като доказателство на моите думи няколко цифри.[/size] В този линк може да се провери теглото на комплект HS 33 >>> Weight: a complete set of HS 33's only[color=red]!?!?!?[/color] weighs [size=200]790[/size] grams (without brake boosters).
http://www.magura.com/english/bremsen/hs33.htm
quote:
--------------------------------------------------------------------------------
Прочие си прав, че 99-те % послъгват, но Shimano попада в графата на останалите 1%.
--------------------------------------------------------------------------------
[color=red]"Недей така, щото ще се повредя от някой спазъм!"[/color]
Тояга - возми малко спазмалгон преди да прочетеш следующите редовце: Направих си труда да претегля (на наскоро калибрирани ел. везни) комплект Deore LX, включващ 1 "чифт" V-BRAKE BR-M580 (176,38g) + 2 "чифта" Brake Lever BL-M570 (364,32g)!!! ОБЩО: 540,7g Да видим какво казва по въпроса Шиманския китаб!? На страница 193 от Specifications 2005/горе в дясно, черно на бяло пише следното: Brake Lever BL-M570 - 188g (pair)! и малко по-долу: V-BRAKE BR-M580 - 360g!Значи Шиманците са напълно коректни и с право влизат в графата 1% , дори са закръглили нагоре, а не както е обичайно за шмекерите надолу!!! Комплекта Deore LX който измервах е абсолютно нов, т. е. без никакви износвания/респективно фира в теглото. А ако някой държи калодките му да се износват равномерно, както е при HS-спирачка "... Накладките са такива, че в общия случай това упражнение се извършва много рядко, за което допринася и равномерното износване, тъй като не контактуват под ъгъл...ама вие това си го знаете... " - спокойно може да използва BR-M960(Parallel-Push Linkage) на сходно с Deore LX тегло, а не на гигантските 790грама за HS-а! За да не ме обвините в Шимано шовинизъм (пази боже!!!) ще добавя, че Шиманските V-BRAKE-ове далеч не са най-леките спирачни механизми от тоя клас, които светът познава! Например комплект V-BRAKEzzyzx Magnesium е 412g (548g по "книга" за SHIMANO LX) - сравни със 790-те грама на HS 33's. Почти е двойна разлика в теглото, ако има мераклии, могат да се поразровят за карбонов/титанов V-BRAKE и вероятно ще се слезе до границата на 300-та грама. Като допълнително утежняване на общата маса на велосипед екипиран с HS, трябва да се прибави изискването за особено голяма странична коравина на шините, от които се изработват каплите. Олекотените профили работят добре само на радиално натоварване, хидравликата ако не ги смачка, то поне ще измени вертикалността на стените по време на работа. Разбира се, еластичността на материала ще върне обратно до вертикала стените, но износването на накладките вече няма да е равномерно! Ако обърнете внимание, масово се инсталира HS на малките инчове капли, защото при тях коравината на профила се постига по-лесно. За 26" капла ще трябва да се добави още материал (поне по 100g на капла), което буквално означава следното: към "only weighs [size=200]790[/size]g" добавята поне още 200g и получавате приблизително теглото на гюле за "римски" кантар (още могат да се видят по пазарите, макар да са забранени). "... спирачките от серията HS продължават да бъдат много уважавана и доста разпространена XC/Marathon-спирачка при велосипедите от висш клас... " Аз смея да твърдя, че инфото на Тоягата е леко ретро - XC/Marathon от висш съвременен клас ползва класически V-BRAKE, поради максималното изтискване на теглото при "RACE
" машините. Анорексия му е майката - за да свалят с 200-300g от общото тегло, конструкторите подпалват от сметки компютрите си, а Тоягата с лека ръка ги харизва на вятъра! HS за XC/Marathon са обречена кауза, виж за trial са "шест" - там им е бъдещето.
---------------------------------
[color=red]Едно въпросче имам към тези, които са сменяли калодките на HS-а: Необходимо ли е да се демонтира изцяло колелото от рамката/вилката, за да се извърши подмяната??? Също така, демонтира ли се цялата спирачка от пивотите по време на смяната? [/color]@ TOYAGA: Интернет-познанията ти са точно ТОЛКОВА точни, колкото дименсията ти: "ОКОЛО... " (Какво ще кажеш за почти алитерационното звучене на тафталогията: "... точно ТОЛКОВА точни..." Прочие, пише се "пункт[color=red]О[/color]ацията", а не "пунктУацията" пак те моля, направи референтна академична справка! Btw, можеш ли да ми назовеш останалите литературни фигури: освен метафора, епифора, анафора, хипербола, литота........

:P:P
---------------------------------------
АЙДЕ ПОЗДРАВИ, ЧЕ ИМАМ РАБОТА!:beer: