Списание за колоездене на пазара

В този форум съхраняваме темите, за които сме преценили, че съдържат повече интересна или полезна информация и не заслужават да бъдат изтрити, въпреки че са поостарели. На който му е интересно, може да ги прегледа - ще намери интересни неща.

Мнениеот sss » Сря Фев 09, 2005 10:23 pm

Ще ми отговорите ли защо в Стара Загора още не е пристигнало списанието?
Каската не е само за красота ;-)
Аватар
sss
 
Мнения: 924
Рейтинг: 1837
Регистриран на: Чет Мар 11, 2004 6:10 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот Dani » Чет Фев 10, 2005 10:16 am

Hello заядливци!
Разгледахте ли новото списание, а обърнахте ли внимание на една спирачка "Magura" която се мъдреше на някоя от средните страници!?!?!?
Много странна!!!!!
На мен ми прилича на хидравлична "V-brake"....
Дали не бъркам?
I'd like mornings better if they started later!
Dani
 
Мнения: 192
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Вто Май 18, 2004 11:33 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот TOYAGA » Чет Фев 10, 2005 10:25 am

[quote="Dani"]

Hello заядливци!
Разгледахте ли новото списание, а обърнахте ли внимание на една спирачка "Magura" която се мъдреше на някоя от средните страници!?!?!?
Много странна!!!!!
На мен ми прилича на хидравлична "V-brake"....
Дали не бъркам?
[/quote]


Не бъркаш. Вероятно ватмана е турил снимка на новото поколение HS - модел, който по принцип е стар (и добър) като света...

EDIT. T.e. турил е тва

[img]http://www.mtb-bg.com/album/TOYAGA/MaguraHS3305.jpg[/img]
Дръж се земьо, шоп те гази!
Аватар
TOYAGA
 
Мнения: 7138
Рейтинг: 1634
Регистриран на: Пон Сеп 29, 2003 5:28 pm
Местоположение: София

Мнениеот Dani » Чет Фев 10, 2005 10:49 am

[quote="TOYAGA"]

Не бъркаш. Вероятно ватмана е турил снимка на новото поколение HS - модел, който по принцип е стар (и добър) като света...

EDIT. T.e. турил е тва

[/quote]

Мдаааа... май е това или поне много прилича на него!

Само че, у мен възникнаха малко противоречиви мисли!
По-принцип спирачките коити "стягат" каплата се нуждаят от по-малко сила за да блокират колелото, а точно това е нещото което не искам да ми се случи когато карам (да ми блокира колелото). На базата на тези размисли се чудя за какво им е и хидравлика....., но явно нещо ми убягва. Някой може ли да ме просветли?
I'd like mornings better if they started later!
Dani
 
Мнения: 192
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Вто Май 18, 2004 11:33 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот TOYAGA » Чет Фев 10, 2005 10:58 am

[quote="Dani"]

[quote="TOYAGA"]

Не бъркаш. Вероятно ватмана е турил снимка на новото поколение HS - модел, който по принцип е стар (и добър) като света...

EDIT. T.e. турил е тва

[/quote]

Мдаааа... май е това или поне много прилича на него!

Само че, у мен възникнаха малко противоречиви мисли!
По-принцип спирачките коити "стягат" каплата се нуждаят от по-малко сила за да блокират колелото, а точно това е нещото което не искам да ми се случи когато карам (да ми блокира колелото). На базата на тези размисли се чудя за какво им е и хидравлика....., но явно нещо ми убягва. Някой може ли да ме просветли?

[/quote]


Май PtD мое да ти обЯсни и освЕтли най-добре неяснотите с модулацията и ползата/вредата от hidraulic rim brakes.

BTW, снимката на батмана нема на кво друго да ти прилича, щото Magura останаха единствен (от двата) производител на този тип спирачки.
Дръж се земьо, шоп те гази!
Аватар
TOYAGA
 
Мнения: 7138
Рейтинг: 1634
Регистриран на: Пон Сеп 29, 2003 5:28 pm
Местоположение: София

Мнениеот bikerider » Чет Фев 10, 2005 12:47 pm

[quote="Dani"]

[quote="TOYAGA"]

Не бъркаш. Вероятно ватмана е турил снимка на новото поколение HS - модел, който по принцип е стар (и добър) като света...

EDIT. T.e. турил е тва

[/quote]

Мдаааа... май е това или поне много прилича на него!

Само че, у мен възникнаха малко противоречиви мисли!
По-принцип спирачките коити "стягат" каплата се нуждаят от по-малко сила за да блокират колелото, а точно това е нещото което не искам да ми се случи когато карам (да ми блокира колелото). На базата на тези размисли се чудя за какво им е и хидравлика....., но явно нещо ми убягва. Някой може ли да ме просветли?

[/quote]


Абсолютно си прав, само че има стилове като trial в които това е желан ефект (блокирането). Та тия спирачки са си ориентирани точно към такъв стил.
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот SPA » Чет Фев 10, 2005 1:45 pm

[quote="TOYAGA"]
...
EDIT. T.e. турил е тва
...
[img]http://www.mtb-bg.com/album/TOYAGA/MaguraHS3305.jpg[/img]
[/quote]

Брех аз такива видях на ушите на Щирлиц като пращаше шфрограма на щаба на СА още през 1943 година. Изглеждаше така ::headpho:
:wavey:.......................................................................:tophat:
SPA
 
Мнения: 1349
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Ное 04, 2002 11:23 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот PtD » Чет Фев 10, 2005 2:10 pm

[quote="Dani"]

Hello [b]заядливци[/b]!
На мен ми прилича на хидравлична "V-brake"....
Дали не бъркам?
[/quote]


Бъркаш, не е V-brake, няма рамена, неподвижни в единия край и движещи се в другия (което придава V-образността на V-brakes) ;)

Хидравличен rim-brake е. Незаменим за определени дисциплини.

@bikerider & TOYAGA :thumb:
Дреболия, обикновено нещо!
Аватар
PtD
 
Мнения: 10901
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Ное 17, 2003 3:36 pm

Мнениеот TOYAGA » Чет Фев 10, 2005 2:19 pm

[quote="SPA"]

[quote="TOYAGA"]
...
EDIT. T.e. турил е тва
...

[/quote]

Брех аз такива видях на ушите на Щирлиц като пращаше шфрограма на щаба на СА още през 1943 година. Изглеждаше така ::headpho:
[/quote]


ЪХЪ, той точно оттогава не чува...
Дръж се земьо, шоп те гази!
Аватар
TOYAGA
 
Мнения: 7138
Рейтинг: 1634
Регистриран на: Пон Сеп 29, 2003 5:28 pm
Местоположение: София

Мнениеот bikerider » Чет Фев 10, 2005 2:21 pm

какво? не чух добре? :rofl:
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот TOYAGA » Чет Фев 10, 2005 2:45 pm

A по въпроса за хидравличните V-брейкове, такива имаше само едни - гениално изобретени от хер Вендлер и некадърно произвеждани от StarBike, които ги погребаха скоропостижно, щото предпочетоха печалбата пред качеството. Именно тези спирачки

[img]http://www.mtb-bg.com/album/TOYAGA/griff.jpg[/img]

са и вторите хидравлични спирачки за капли, съществували реално някога. Поради принципа си на работа (практически идентичен с този на механичните V-спирачки), Wendler/Starbike MT2 имаха по-добра модулация от HS-моделите на Magura. BTW, същият този Вендлер се беше заел и с разработката на хидравлична система за превключване на предавките (подобна на шиманската Airlines) но от известно време нищо не се чува за него...
Дръж се земьо, шоп те гази!
Аватар
TOYAGA
 
Мнения: 7138
Рейтинг: 1634
Регистриран на: Пон Сеп 29, 2003 5:28 pm
Местоположение: София

Мнениеот batman » Чет Фев 10, 2005 11:53 pm

[quote="sss"]

Ще ми отговорите ли защо в Стара Загора още не е пристигнало списанието?
[/quote]

Провери ли при Димчо Косев (ул. "Майор Кавалджиев" - под стадион "Берое"), там го има от около седмица? А на РЕП-овете най-лесно се намира в по-централната част на градовете или по гарите.
batman
 
Мнения: 516
Рейтинг: 1840
Регистриран на: Вто Фев 03, 2004 2:08 am
Местоположение: Bangladesh

Мнениеот batman » Пет Фев 11, 2005 12:22 am

[quote="Dani"]

Hello заядливци!
Разгледахте ли новото списание, а обърнахте ли внимание на една спирачка "Magura" която се мъдреше на някоя от средните страници!?!?!?
Много странна!!!!!
На мен ми прилича на хидравлична "V-brake"....
Дали не бъркам?
[/quote]

Magura-та наистина няма почти нищо общо с V-brake-а, може би идентичния начин за куплиране към вилката - чрез пивотите, подвежда на пръв поглед. В интерес на истината, този тип спирачки са най-подходящи за "циркаджийските":D дисциплини акцентиращи на балансите. Не са подходящи за ХС главно заради относително по-голямото си тегло спрямо V-brake, за DH и FR категорично не стават поради уязвимостта на накладките при яко каране сред абразивните пясък и кал. Възможно е те да свършат по средата на първото ви по-серт спускане. Дори джобовете ви да са пълни с накладки, подмяната не е много проста работа. Накратко - целесъобразността им май касае единствено trial-а и ако не беше така, те щяха да са много по-масово разпространени.
batman
 
Мнения: 516
Рейтинг: 1840
Регистриран на: Вто Фев 03, 2004 2:08 am
Местоположение: Bangladesh

Мнениеот TOYAGA » Пет Фев 11, 2005 9:20 am

[quote]Magura-та наистина няма почти нищо общо с V-brake-а, може би идентичния начин за куплиране към вилката - чрез пивотите, подвежда на пръв поглед ДА СЕ ЧЕТЕ [b]Magura-та наистина няма почти нищо общо с V-brake-а, може би еднаквия начин за закрепване към вилката - чрез осите, подвежда на пръв поглед[/b][/quote]


Много подвежда и фактът, че и двата типа спирачки трият в каплата... :D:D:D Що се отнася до закрепването, не бих казал, че Firm-tech-схемата може да въведе някого в заблуждение.

[quote]Не са подходящи за ХС главно заради относително по-голямото си тегло спрямо V-brake[/quote]


Magura Julie (предна с лостче и 180 мм ротор) тежи около 502 грама, Magura HS33 (предна с лостче, за стандартна вилка, без бустер) тежи около 390 грама (с Firm-tech около 270 грама), Avid Single Digit 7 (с лостче Speed Dial 7) тежи около 270 грама. Извод - доводът "тегло" в случая е "нонсенс"... :D:D:D

[quote]Дори джобовете ви да са пълни с накладки[/quote]


Мдааа... както е добре известно, накладките се носят по джобовете... :rofl::rofl::rofl:

[quote]подмяната не е много проста работа[/quote]


batman, сериозно, колко пъти си подменял накладки на HS-спирачка?

[quote]...ако не беше така, те щяха да са много по-масово разпространени [/quote]


Смея да твърдя, че в Западна Европа спирачките от серията HS продължават да бъдат много уважавана и доста разпространена XC/Marathon-спирачка при велосипедите от висш клас. Главната причина, поради която HS не са толкова разпространени, колкото механичните V-брейк е тяхната ЦЕНА, а постепенното им изчезване от ХС-сцената и миграцията им към трайъл-нишата се дължи на настъплението на дисковите спирачки, които стават все по-леки, надеждни, ефикасни и евтини - т.е. все по-подходящи за ХС-велосипед. Тва е РЕАЛНОТО статукво...;)
Дръж се земьо, шоп те гази!
Аватар
TOYAGA
 
Мнения: 7138
Рейтинг: 1634
Регистриран на: Пон Сеп 29, 2003 5:28 pm
Местоположение: София

Мнениеот sss » Пет Фев 11, 2005 11:06 am

[quote="batman"]

[quote="sss"]

Ще ми отговорите ли защо в Стара Загора още не е пристигнало списанието?
[/quote]

Провери ли при Димчо Косев (ул. "Майор Кавалджиев" - под стадион "Берое"), там го има от около седмица? А на РЕП-овете най-лесно се намира в по-централната част на градовете или по гарите.
[/quote]


Вчера пристигнаха в магазина.Постовете ми вече не са актуални.Благодаря все пак:beer:
Каската не е само за красота ;-)
Аватар
sss
 
Мнения: 924
Рейтинг: 1837
Регистриран на: Чет Мар 11, 2004 6:10 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот batman » Пет Фев 11, 2005 7:15 pm

:D@TOYAGA: а знаеш ли колко тежи V-brake: BR-M580 - Deore LX, например? И какви са тези дименсии: [color=red]тежи ОКОЛО....?!?!? "нонсенс"[/color]:D:D:D:D
"Мдааа... както е добре известно, накладките се носят по джобовете..." - абе ти от метафори не разбираш ли??? ;) Прочие, наистина съм виждал юнаци, в джобовете на които винаги може да се намери по някоя друга калодка. :D
Колкото до подмяната на накладките на HS-спирачките, наистина не съм ги сменял, но и ти не си! ;) Аз поне съм държал в ръка и съм разглеждал в продължение на поне 15-тина минути гореописаното спирачно устройство, поради което изказах съответното съждение.:D:D:D БТВ, на монитор работите изглеждат малко по-инакви... :rofl::rofl::rofl: А за цената си много прав - наистина тя е основната причина HS-спирачките да са нетолкова широко разпространени.
PS За подвеждането: TOYAGA, само V-brake спирачките ли "трият" в каплата - дали няма и други видове "триещи" се там, и защо хората не се ги бъркат с тях? Дали все пак заблудата не е основно заради начина им на закрепване - чрез пивотите? Малко храна за размисъл! [color=green]Аjде биди поздравен, ама од срце![/color] - вакво кажуваат бракята македонци :rofl::rofl::rofl:
batman
 
Мнения: 516
Рейтинг: 1840
Регистриран на: Вто Фев 03, 2004 2:08 am
Местоположение: Bangladesh

Мнениеот hlebarka » Пет Фев 11, 2005 7:21 pm

Батман, кой е автора на статията за kowa в последния брой на bg bike?
stvarnost nam je crno-bela, a budućnost siva
Аватар
hlebarka
 
Мнения: 1970
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Фев 09, 2004 8:14 pm

Мнениеот batman » Пет Фев 11, 2005 8:00 pm

[quote="hlebarka"]

Батман, кой е автора на статията за kowa в последния брой на bg bike?
[/quote]

Стефан Цветков, но това име едва ли ти говори нещо. Защо?
batman
 
Мнения: 516
Рейтинг: 1840
Регистриран на: Вто Фев 03, 2004 2:08 am
Местоположение: Bangladesh

Мнениеот TOYAGA » Пет Фев 11, 2005 8:03 pm

[quote]а знаеш ли колко тежи V-brake: BR-M580 - Deore LX, например? [/quote]


Според кого? Според производителя или реално? Би трябвало да знаеш, че в 99% от случаите тези две стойности се разминават сериозно. Както се разминават и теглата на две "еднакви" спирачки. Толкова за "околото"...

[quote]...наистина съм виждал юнаци, в джобовете на които винаги може да се намери по някоя друга калодка. :D[/quote]


Проблемът си е твой, респ. на юнаците...

[quote]накладките на HS...наистина не съм ги сменял, но и ти не си! ;)[/quote]


И що си толкова сигурен?

[quote]TOYAGA, само V-brake спирачките ли "трият" в каплата - дали няма и други видове "триещи" се там, и защо хората не се ги бъркат с тях?[/quote]


Интересно защо ли? Дали пък щото не разбират от метафори?!? ;)

[quote]Аз поне съм държал в ръка и съм разглеждал в продължение на поне 15-тина минути...[/quote]


Е хареса ли ти? :D:D:D
Дръж се земьо, шоп те гази!
Аватар
TOYAGA
 
Мнения: 7138
Рейтинг: 1634
Регистриран на: Пон Сеп 29, 2003 5:28 pm
Местоположение: София

Мнениеот batman » Пет Фев 11, 2005 8:24 pm

@TOYAGA: Добре де, кажи все пак сменял ли си калодките - ДА или НЕ, за да те попитам туй-унуй? ;) Прочие си прав, че 99-те % послъгват, но Shimano попада в графата на останалите 1%. :D:D:D А ти наясно ли си, че "метафората" е вид литературна фигура???:DЗа "епифора" и "анафора" пък няма защо да говорим. ;) Та "да си дойдем на темата", наистина ли смяташ, че триенето на калодките в каплата е иманентно само за V-brake и затова се е стигнало до неправилното оприличаване? А на въпросът ти най-долу ще си призная чистосърдечно - [color=red]ХАРЕСА МИ!!![/color]:D:D
----------------------------------
:beer::beer:
batman
 
Мнения: 516
Рейтинг: 1840
Регистриран на: Вто Фев 03, 2004 2:08 am
Местоположение: Bangladesh

Мнениеот hlebarka » Пет Фев 11, 2005 8:27 pm

[quote="batman"]

[quote="hlebarka"]

Батман, кой е автора на статията за kowa в последния брой на bg bike?
[/quote]

Стефан Цветков, но това име едва ли ти говори нещо. Защо?
[/quote]


а той на каква възраст е ?
stvarnost nam je crno-bela, a budućnost siva
Аватар
hlebarka
 
Мнения: 1970
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Фев 09, 2004 8:14 pm

Мнениеот C_Mo » Съб Фев 12, 2005 12:46 am

[quote="batman"]

@TOYAGA: Добре де, кажи все пак сменял ли си калодките - ДА или НЕ, за да те попитам туй-унуй? ;) [/quote]

Сменял съм... развиваш врътката на ръкохватката, вадиш старите, слагаш новите и заминаваш да караш. Без никакви инструменти. Накладките са такива, че в общия случай това упражнение се извършва много рядко, за което допринася и равномерното износване, тъй като не контактуват под ъгъл...ама вие това си го знаете... както и да е.. и луфове няма да се появят... а споменах ли, че като се монтират веднъж и я ги пипнеш някога - я не... хубави спирачки.
Аватар
C_Mo
 
Мнения: 1495
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Окт 21, 2002 8:45 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот PtD » Съб Фев 12, 2005 12:49 am

@batman - аз, аз съм сменял, много пъти. Супер елементарно е, понеже не са твърдо закачени, а са на вложки, все едно да извадиш и да сложиш тапата на бутилка.

@TOYAGA - абе да ти кажа, никога не бих си сложил rim-brake от какъвто и да е вид на колело за "нормално" каране (т.е. в който предимно се въртят педалите :D), при положение че мога да турна Avid BBDB при съвсем леко увеличение на теглото. Не знам защо са толкова популярни в другите стилове.
Дреболия, обикновено нещо!
Аватар
PtD
 
Мнения: 10901
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Ное 17, 2003 3:36 pm

Мнениеот TOYAGA » Нед Фев 13, 2005 7:51 pm

@batman

[quote]@TOYAGA: Добре де, кажи все пак сменял ли си калодките - ДА или НЕ, за да те попитам туй-унуй? ;)[/quote]


Да, сменял съм [b]накладки[/b] на HS33, но недей да ме питаш за [b]У[/b]нуй, щото най-вероятно няма да ти отговоря... :D:D:D

[quote]Прочие си прав, че 99-те % послъгват, но Shimano попада в графата на останалите 1%.[/quote]


:rofl::rofl::rofl: Недей така, щото ще се повредя от някой спазъм!

[quote]А ти наясно ли си, че "метафората" е вид литературна фигура???За "епифора" и "анафора" пък няма защо да говорим.[/quote]


Прав си - частите на речта вече сме ги обсъждали в темата за пункт[b]О[/b]ацията ;), а пък за "епифора" и "анафора" наистина няма смисъл да се говори на фона на "литературните фигури" в извадката от "BG Bike" в една друга актуална тема... :D:D:D

[quote]...наистина ли смяташ, че триенето на калодките в каплата е иманентно само за V-brake...[/quote]


Не, разбира се. Въпросът ти засяга извадено от ироничен контекст твърдение... ;)

@ PtD

[quote]абе да ти кажа, никога не бих си сложил rim-brake от какъвто и да е вид на колело за "нормално" каране (т.е. в който предимно се въртят педалите ), при положение че мога да турна Avid BBDB при съвсем леко увеличение на теглото.[/quote]


Напълно разбираемо! Само че както казах някъде по-горе, цената/теглото/ефикасността на дисковите спирачки само допреди 2-3 години съвсем не бяха такива, каквито са днес... :beer:
Дръж се земьо, шоп те гази!
Аватар
TOYAGA
 
Мнения: 7138
Рейтинг: 1634
Регистриран на: Пон Сеп 29, 2003 5:28 pm
Местоположение: София

Мнениеот TOYAGA » Нед Фев 13, 2005 7:55 pm

@ Симо

Може и без да развиваш врътката на ръкохватката. С другото съм напълно съгласен. :beer:
Дръж се земьо, шоп те гази!
Аватар
TOYAGA
 
Мнения: 7138
Рейтинг: 1634
Регистриран на: Пон Сеп 29, 2003 5:28 pm
Местоположение: София

Мнениеот batman » Пон Фев 14, 2005 5:57 pm

Message Preview
quote:
--------------------------------------------------------------------------------
Originally posted by TOYAGA

@batman


quote:
--------------------------------------------------------------------------------
@TOYAGA: Добре де, кажи все пак сменял ли си калодките - ДА или НЕ, за да те попитам туй-унуй?
--------------------------------------------------------------------------------



Да, сменял съм накладки на HS33, но недей да ме питаш за Унуй, щото най-вероятно няма да ти отговоря...


quote:
--------------------------------------------------------------------------------
Прочие си прав, че 99-те % послъгват, но Shimano попада в графата на останалите 1%.
--------------------------------------------------------------------------------



Недей така, щото ще се повредя от някой спазъм!


quote:
--------------------------------------------------------------------------------
А ти наясно ли си, че "метафората" е вид литературна фигура???За "епифора" и "анафора" пък няма защо да говорим.
--------------------------------------------------------------------------------



Прав си - частите на речта вече сме ги обсъждали в темата за пунктОацията , а пък за "епифора" и "анафора" наистина няма смисъл да се говори на фона на "литературните фигури" в извадката от "BG Bike" в една друга актуална тема...


quote:
--------------------------------------------------------------------------------
...наистина ли смяташ, че триенето на калодките в каплата е иманентно само за V-brake...
--------------------------------------------------------------------------------



Не, разбира се. Въпросът ти засяга извадено от ироничен контекст твърдение...

@ PtD


quote:
--------------------------------------------------------------------------------
абе да ти кажа, никога не бих си сложил rim-brake от какъвто и да е вид на колело за "нормално" каране (т.е. в който предимно се въртят педалите ), при положение че мога да турна Avid BBDB при съвсем леко увеличение на теглото.
--------------------------------------------------------------------------------



Напълно разбираемо! Само че както казах някъде по-горе, цената/теглото/ефикасността на дисковите спирачки само допреди 2-3 години съвсем не бяха такива, каквито са днес...



--------------------------------------------------------------------------------
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!



[size=200]За да не се стреля "на посоки" - така нар. "баласене", е време да се приведат като доказателство на моите думи няколко цифри.[/size] В този линк може да се провери теглото на комплект HS 33 >>> Weight: a complete set of HS 33's only[color=red]!?!?!?[/color] weighs [size=200]790[/size] grams (without brake boosters). http://www.magura.com/english/bremsen/hs33.htm


quote:
--------------------------------------------------------------------------------
Прочие си прав, че 99-те % послъгват, но Shimano попада в графата на останалите 1%.
--------------------------------------------------------------------------------



[color=red]"Недей така, щото ще се повредя от някой спазъм!"[/color]

Тояга - возми малко спазмалгон преди да прочетеш следующите редовце: Направих си труда да претегля (на наскоро калибрирани ел. везни) комплект Deore LX, включващ 1 "чифт" V-BRAKE BR-M580 (176,38g) + 2 "чифта" Brake Lever BL-M570 (364,32g)!!! ОБЩО: 540,7g Да видим какво казва по въпроса Шиманския китаб!? На страница 193 от Specifications 2005/горе в дясно, черно на бяло пише следното: Brake Lever BL-M570 - 188g (pair)! и малко по-долу: V-BRAKE BR-M580 - 360g!Значи Шиманците са напълно коректни и с право влизат в графата 1% , дори са закръглили нагоре, а не както е обичайно за шмекерите надолу!!! Комплекта Deore LX който измервах е абсолютно нов, т. е. без никакви износвания/респективно фира в теглото. А ако някой държи калодките му да се износват равномерно, както е при HS-спирачка "... Накладките са такива, че в общия случай това упражнение се извършва много рядко, за което допринася и равномерното износване, тъй като не контактуват под ъгъл...ама вие това си го знаете... " - спокойно може да използва BR-M960(Parallel-Push Linkage) на сходно с Deore LX тегло, а не на гигантските 790грама за HS-а! За да не ме обвините в Шимано шовинизъм (пази боже!!!) ще добавя, че Шиманските V-BRAKE-ове далеч не са най-леките спирачни механизми от тоя клас, които светът познава! Например комплект V-BRAKEzzyzx Magnesium е 412g (548g по "книга" за SHIMANO LX) - сравни със 790-те грама на HS 33's. Почти е двойна разлика в теглото, ако има мераклии, могат да се поразровят за карбонов/титанов V-BRAKE и вероятно ще се слезе до границата на 300-та грама. Като допълнително утежняване на общата маса на велосипед екипиран с HS, трябва да се прибави изискването за особено голяма странична коравина на шините, от които се изработват каплите. Олекотените профили работят добре само на радиално натоварване, хидравликата ако не ги смачка, то поне ще измени вертикалността на стените по време на работа. Разбира се, еластичността на материала ще върне обратно до вертикала стените, но износването на накладките вече няма да е равномерно! Ако обърнете внимание, масово се инсталира HS на малките инчове капли, защото при тях коравината на профила се постига по-лесно. За 26" капла ще трябва да се добави още материал (поне по 100g на капла), което буквално означава следното: към "only weighs [size=200]790[/size]g" добавята поне още 200g и получавате приблизително теглото на гюле за "римски" кантар (още могат да се видят по пазарите, макар да са забранени). "... спирачките от серията HS продължават да бъдат много уважавана и доста разпространена XC/Marathon-спирачка при велосипедите от висш клас... " Аз смея да твърдя, че инфото на Тоягата е леко ретро - XC/Marathon от висш съвременен клас ползва класически V-BRAKE, поради максималното изтискване на теглото при "RACE
" машините. Анорексия му е майката - за да свалят с 200-300g от общото тегло, конструкторите подпалват от сметки компютрите си, а Тоягата с лека ръка ги харизва на вятъра! HS за XC/Marathon са обречена кауза, виж за trial са "шест" - там им е бъдещето.
---------------------------------
[color=red]Едно въпросче имам към тези, които са сменяли калодките на HS-а: Необходимо ли е да се демонтира изцяло колелото от рамката/вилката, за да се извърши подмяната??? Също така, демонтира ли се цялата спирачка от пивотите по време на смяната? [/color]@ TOYAGA: Интернет-познанията ти са точно ТОЛКОВА точни, колкото дименсията ти: "ОКОЛО... " (Какво ще кажеш за почти алитерационното звучене на тафталогията: "... точно ТОЛКОВА точни..." Прочие, пише се "пункт[color=red]О[/color]ацията", а не "пунктУацията" пак те моля, направи референтна академична справка! Btw, можеш ли да ми назовеш останалите литературни фигури: освен метафора, епифора, анафора, хипербола, литота........:P:P:P
---------------------------------------
АЙДЕ ПОЗДРАВИ, ЧЕ ИМАМ РАБОТА!:beer:
batman
 
Мнения: 516
Рейтинг: 1840
Регистриран на: Вто Фев 03, 2004 2:08 am
Местоположение: Bangladesh

Мнениеот bikerider » Пон Фев 14, 2005 6:25 pm

@batman: с риск да се набъркам в спора за теглото... хубавата думичка наистина се пише пункт[size=200]у[/size]ация.
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот mih » Пон Фев 14, 2005 6:27 pm

Батманье,
интересно е как се дуеш с литературоведски и езиковедски познания, а не знаеш как се пише "прочее"...
па да беше само това...
един съвет от мен: като си тръгнал да редакторстваш в списание (не "редактираш", забележи), научи се поне да ползваш майчиния си език както подобава за тази дейност.
щото става смешно, особено като погледне човек подчертаната статия в темата на БигБрадар...
като за начало изясни си понятията "заемки" и "чуждици" и кое от двете е полезно за езика...
после - отърси се от този излишен патос и от напълно ненужно усложнените конструкции... ако искаш още критики - ЛС.

п.с. не бих си позволил да ти направя подобна забележка, ако не пишеше за списанието (искам да кажа, че по този начин всички, които те четем, щем - не щем, те четем, ако ме разбираш...;)) извинявам се, ако съм те засегнал лично, критиките ми към теб са изцяло в сферата на писането и изказа (за FUCK-тологията гледам други са се заели :thumb:)
със здраве!
и не забравяй - човек се учи дорде е жив...
Революция в главата!
Аватар
mih
 
Мнения: 2759
Рейтинг: 1897
Регистриран на: Чет Юни 26, 2003 11:08 am
Местоположение: MontReality, Canada

Мнениеот TOYAGA » Пон Фев 14, 2005 7:16 pm

УФФФ, батманът пак е успял да отдели цял вагон... мозък. Утре ще се занимавам с него, щото са отивам да се НАПИЯ ОТ ЛЮБОВ! Пожелавам същото на всички! batman и за теб важи - зарежи тая работа!
Дръж се земьо, шоп те гази!
Аватар
TOYAGA
 
Мнения: 7138
Рейтинг: 1634
Регистриран на: Пон Сеп 29, 2003 5:28 pm
Местоположение: София

Мнениеот batman » Пон Фев 14, 2005 7:24 pm

[quote="mih"]

Батманье,
интересно е как се дуеш с литературоведски и езиковедски познания, а не знаеш как се пише "прочее"...
па да беше само това...
един съвет от мен: като си тръгнал да редакторстваш в списание (не "редактираш", забележи), научи се поне да ползваш майчиния си език както подобава за тази дейност.
щото става смешно, особено като погледне човек подчертаната статия в темата на БигБрадар...
като за начало изясни си понятията "заемки" и "чуждици" и кое от двете е полезно за езика...
после - отърси се от този излишен патос и от напълно ненужно усложнените конструкции... ако искаш още критики - ЛС.

п.с. не бих си позволил да ти направя подобна забележка, ако не пишеше за списанието (искам да кажа, че по този начин всички, които те четем, щем - не щем, те четем, ако ме разбираш...;)) извинявам се, ако съм те засегнал лично, критиките ми към теб са изцяло в сферата на писането и изказването (за FUCK-тологията гледам други са се заели :thumb:)
със здраве!
и не забравяй - човек се учи дорде е жив...
[/quote]

Конструкциите, които използвам са с ироничен подтекст! ;) Btw, сиреч, прочее - "прочее" е архаизъм и се пише точно така (справки в Агиографската старобългарска литература). В съвременният БГ език се употребява по-често формата "прочие", но тя има друг смислов оттенък. Въпрос на стилистика и на уместност. :D ;) [color=red]"... ненужно усложнените конструкции...[/color] " - също са въпрос на личен иронизиращ стил и на бъзикчийска логорея - ако ме разбираш правилно! ;) ;) ;) Но да оставим настрана литературните жанрове и да се върнем към FUCK-тологията: мисля, че съвсем логично и аргументирано подкрепих своите виждания относно прехваления HS! Имам чувството, че тук се робува на идоли и разни полубожества!? Или бъркам???:beer: Между другото, с удоволствие ще спра да пиша в "БГ Байк" ако има кой да ме замести в моята част -и без това съм [color=red][size=200]премного[/size][/color] натоварен. :D Нуждаем се от грамотни и добросъвестни сътрудници, които да помагат с текстовете. Например Тоягата явно много го бива за тая работа и ако приеме да удари едно рамо, няма да му откажем! ;) Разбира се, това няма да е безвъзмездно - ще се разберем някак!!! Списанието е отворено за всеки и всички, засега това са възможностите... :beer: Иначе аз си изкарвам хляба с промишлен дизайн и конструкторска дейност, а литературните "забежки" са за мое лично забавление. :) Мир! PEACE! И прочие...
batman
 
Мнения: 516
Рейтинг: 1840
Регистриран на: Вто Фев 03, 2004 2:08 am
Местоположение: Bangladesh

ПредишнаСледваща

Назад към Архив

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта