Freeride колело/рамка

В този форум съхраняваме темите, за които сме преценили, че съдържат повече интересна или полезна информация и не заслужават да бъдат изтрити, въпреки че са поостарели. На който му е интересно, може да ги прегледа - ще намери интересни неща.

Мнениеот bikerider » Сря Май 25, 2005 1:34 pm

[quote="marshall__"]

Бе всичко е добре, но на мен ми се струва адски много, необходимост от 2600 нютона натиск за максималния ход за ДХ машина.. Както и 3500 - за ФР. Мисля, че 600лбс малко много му идва (поне при програмката, в действителност сам видя, че не е така:D)

п.п. Спрямо програмата, с 400лбс излиза сравнително добре - 1700 нютона :deal:
[/quote]


Е как прецени, че е много? На око ли? ;):D
Mисля, че доста опростяваш нещата - приложената върху шока сила се разлага на потенциален и кинетичен компонент.

потенциалната сила (F=[size=67]mgh[/size]) е функция на теглото ти когато седнеш в неподвижно положение (височината я приемам за константа).

най-важното което пропускаш е кинетичния компонент (F=[size=67]mv[/size]2), тоест когато започнеш да караш, да скачаш и да минаваш през препятствия. тогава кинетичната ти сила зависи от скоростта на движения и в 99% от случаите е съизмерима или надхвърля потенциалната ти сила (особено ако скачаш). този компонент ти забравяш - като го сумираш в уравнението по закона за запазване на енергията ще разбереш защо на мен конректно ми трябва 600lbs пружина, а ти си мислиш за 400.

втори момент който мисля, че пропускаш е, че твоята (на карача) сила (потенциална+кинетична) се умножава по коефициента на окачването (който обикновено е функция на sag-a), за да се получи приложената върху шока сила. оттам и големите цифри.
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот marshall__ » Сря Май 25, 2005 1:51 pm

Всичко това е така, не го и успорвам. Въпросът е, че самата програма нещо "изкривява". Не го преценям на око, а прямо самите цифри (2500-3500 нютона) и спрямо необходимия натиск при останалите рамки (визирам повече рамките на кобилици).

То е ясно, че силата се умножава по коефициента на окачването за да се получи силата приложена в/у шока, просто самата сила ми изглежда доста като число. Може би просто програмката прави някаква малка грешка - не знам.

Аз говоря в идиализирания случай, не дали ще си на място и ще натискаш или ще караш и ще скачаш - имам в предвид, че еди колко си нютона за изкарването на максималния ход, под формата на постоянен настик, са много. поне така аз си го обЯснявам и правя сравнение с останалите рамки :D
AVATAR bowdown!!!
Аватар
marshall__
 
Мнения: 2346
Рейтинг: 1995
Регистриран на: Вто Яну 27, 2004 4:52 pm
Местоположение: VA, USA

Мнениеот did » Сря Май 25, 2005 2:50 pm

[quote="marshall__"]

Бе всичко е добре, но на мен ми се струва адски много, необходимост от 2600 нютона натиск за максималния ход за ДХ машина.. Както и 3500 - за ФР. Мисля, че 600лбс малко много му идва (поне при програмката, в действителност сам видя, че не е така:D)

п.п. Спрямо програмата, с 400лбс излиза сравнително добре - 1700 нютона :deal:
[/quote]


Marshall__, недей да моташ мерните единици. Туй "лбс" дето му викаш e lbs/inch или колко либри тежест трябва да сложиш върху пружината, за да се сгъне с 1 инч. Мързи ме да смятам това на колко нютона за сантиметър е равно. Пък и сгъването с 1 инч или сантиметър въобще не е съпоставимо с пълното сгъване, щото скалата при металните пружини за щастие не е линейна.
Q. b. f. f. f. s.
Аватар
did
 
Мнения: 16523
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 14, 2003 3:00 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот marshall__ » Сря Май 25, 2005 3:12 pm

[quote="did"]


Marshall__, недей да моташ мерните единици. Туй "лбс" дето му викаш e lbs/inch или колко либри тежест трябва да сложиш върху пружината, за да се сгъне с 1 инч. [/quote]


Кога съм казал, че не е така?

[quote]
Мързи ме да смятам това на колко нютона за сантиметър е равно. Пък и сгъването с 1 инч или сантиметър въобще не е съпоставимо с пълното сгъване, щото скалата при металните пружини за щастие не е линейна.
[/quote]


Ами малко не става въпрос за това. Иначе това колко лбс ти е пружината има общо с пълното сгъване, но не съм казал, че е съпоставимо и, че еди колко си лбс пружина (х) спрямо хода на буталото (у) трябва да е равно на необходимите нютони (N) за сгъването на максималния ход - тоест х*у=N.. (Ако това се опитваш да ми кажеш де.. :D)

:peace:

п.п. виж програмата и по-специално рамката на bikerider
AVATAR bowdown!!!
Аватар
marshall__
 
Мнения: 2346
Рейтинг: 1995
Регистриран на: Вто Яну 27, 2004 4:52 pm
Местоположение: VA, USA

Мнениеот KiZZo » Сря Май 25, 2005 3:13 pm

[quote="bikerider"]
(F=[size=67]mgh[/size]) ...
(F=[size=67]mv[/size]2)
[/quote]


Нищо не разбрах :) , но дали нямаш предвид енергия , а не сила? Това са формулите за потенциална и кинетична енергия.
KiZZo
 
Мнения: 498
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Вто Окт 22, 2002 1:43 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот bikerider » Сря Май 25, 2005 3:32 pm

[quote="KiZZo"]

[quote="bikerider"]
(F=[size=67]mgh[/size]) ...
(F=[size=67]mv[/size]2)
[/quote]


Нищо не разбрах :) , но дали нямаш предвид енергия , а не сила? Това са формулите за потенциална и кинетична енергия.
[/quote]


Да ако трябва да сме точни, за енергия идеше реч... не че има значение.
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот bikerider » Сря Май 25, 2005 3:40 pm

Така, за сравнението ето и данните за Ironhorse Sunday Team (стандартна окомплектовка - 203mm Boxxer, 2.5 гуми и 40 зъба плоча). Програмата не изчислява Force/Travel за VPP, така че малко може да се разбере за работата на рамката.
Също така не претендирам за супер точност, че едвам се виждаха осите на окачването зад плочите на курбела.

[img]data/bikerider/200552583854_Ironhorse Sunday Team_geo.jpg[/img]
[img]data/bikerider/200552583917_Ironhorse Sunday Team_axlepath.jpg[/img]
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот did » Сря Май 25, 2005 3:40 pm

@marshall__:
Не съм гледал програмата и просто си философствам теоретично. Не ми се връзвай! Доколкото разбирам софтВарето само се оправя с тия преобразувания и пружинени еквилибристики, та моля забележката ми да се счита за несъществуваща.
:beer:
Q. b. f. f. f. s.
Аватар
did
 
Мнения: 16523
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 14, 2003 3:00 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот bikerider » Сря Май 25, 2005 3:48 pm

[quote="did"]

@marshall__:
Не съм гледал програмата и просто си философствам теоретично. Не ми се връзвай! Доколкото разбирам софтВарето само се оправя с тия преобразувания и пружинени еквилибристики, та моля забележката ми да се счита за несъществуваща.
:beer:
[/quote]


@Marshall: Банши-то има коефициент на окачването от 2.5 до 3.5, тоест доста голям, сравнено с другите рамки на кобилици, оттам и големите цифри...
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот marshall__ » Сря Май 25, 2005 4:00 pm

[quote="bikerider"]

@Marshall: Банши-то има коефициент на окачването от 2.5 до 3.5, тоест доста голям, сравнено с другите рамки на кобилици, оттам и големите цифри...
[/quote]


:beer:
AVATAR bowdown!!!
Аватар
marshall__
 
Мнения: 2346
Рейтинг: 1995
Регистриран на: Вто Яну 27, 2004 4:52 pm
Местоположение: VA, USA

Мнениеот MAN6 » Сря Май 25, 2005 8:32 pm

zdraweite cifromaniaci
sybiraite kapa4ki ot burkani i skoro moje da spechelite.. ;)
xund
Аватар
MAN6
 
Мнения: 4227
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Сеп 19, 2003 10:03 pm
Местоположение: 4-ти километър

Мнениеот velco » Съб Май 28, 2005 1:09 pm

Така, Canyon GbmH ще са повече от щастливи да ми продадат [url=http://www.canyon.com/mountainbikes/index.html?b=59][color=red]тази красота[/color][/url] ...

Само нещо ме притеснява теглото, 16.2 кг не е ли малко малко (ако е за сметка на здравината)?

Edit: А, и ако на някого му се играе, ще съм му благодарен (т.е. :beer:), ако направи модел с Linkage2. ;)

Edit: "Assembly time is around 8 weeks at the moment because there already are a
lot of orders running."

Ouch! :(
:paperba: Proud member of the "Brown Paper Bag Team(tm)"
velco
 
Мнения: 1807
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Сря Мар 17, 2004 6:12 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот gladstone » Съб Май 28, 2005 4:09 pm

Да, наистина е доста леко. Моя хард тейл тежи толкова :crap:

Някой може ли да даде линк към Линкедж 2? Аз със едно бих направил графиката, но си написал 2 и...

2 месеца е доста време...:V:
gladstone
 
Мнения: 831
Рейтинг: 1698
Регистриран на: Сря Юли 07, 2004 11:08 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот marshall__ » Съб Май 28, 2005 7:08 pm

@Velco - погрижих се, надявам се ти хареса :D:beer:

[url=http://free.data.bg/shiver/velco.LTX][u]Енджой[/url][/u]
AVATAR bowdown!!!
Аватар
marshall__
 
Мнения: 2346
Рейтинг: 1995
Регистриран на: Вто Яну 27, 2004 4:52 pm
Местоположение: VA, USA

Мнениеот velco » Съб Май 28, 2005 8:11 pm

[quote="marshall__"]

@Velco - погрижих се, надявам се ти хареса :D:beer:

[url=http://free.data.bg/shiver/velco.LTX][u]Енджой[/url][/u]
[/quote]

Мерси, бирата я имаш.

Само дигнах с 20-30мм main pivot-а и промених хода на задницата на 165мм, на вилката на 170мм и дължината на шока на 222мм.

Междувременно и аз си бях направил модел, ама бях объркал окачването :crap: ... Както и да е, окачването си е съвсем прилично прогресивно ... :D ... жалко, че програмаtа не може да изчислява сили за него ...
:paperba: Proud member of the "Brown Paper Bag Team(tm)"
velco
 
Мнения: 1807
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Сря Мар 17, 2004 6:12 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот gladstone » Съб Май 28, 2005 8:36 pm

@Marshall - Наистина си се постарал, много е гот :thumbu:
gladstone
 
Мнения: 831
Рейтинг: 1698
Регистриран на: Сря Юли 07, 2004 11:08 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот marshall__ » Съб Май 28, 2005 9:30 pm

Да, кофти е че силите липсвам на VVP и на Horset-link.. Рамката е наистина прилична, обаче хода ми се струва малко - но както прецениш, ако цената е добра не се куми :thumb: - кви пари ти искат?

Гладстоун - имам разни други, може да ги кача след някой ден в нет-а, много биват
:beer:

имам и няколко собствени дето къртят мифки..:D
AVATAR bowdown!!!
Аватар
marshall__
 
Мнения: 2346
Рейтинг: 1995
Регистриран на: Вто Яну 27, 2004 4:52 pm
Местоположение: VA, USA

Мнениеот bikerider » Съб Май 28, 2005 10:27 pm

@velco: ма те хората си го пишат - long travel enduro. оттам и малкото тегло.
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот Lubo » Нед Май 29, 2005 12:11 am

Ееееее velco коя събота ще направим по някое пускане и после на FNM ..... само дано аз да имам малко повечко време, че напоследък карам само като разхождам кучето :)
Е по-зле не може да стане ... Може, може
Аватар
Lubo
 
Мнения: 644
Рейтинг: 1720
Регистриран на: Съб Юни 07, 2003 8:13 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот bikerider » Нед Май 29, 2005 8:53 am

@velco: btw, не му ли е малко ниско main pivot-a, искам да кажа с този ход на задницата според мен ще bob-ва доста и ще трябва да си стягаш low-speed компресията (не обърнах внимание какъв беше шока), което пък ще ти яде от чувствителността?
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот Windstream » Нед Май 29, 2005 10:23 am

[quote="bikerider"]

@velco: btw, не му ли е малко ниско main pivot-a, искам да кажа с този ход на задницата според мен ще bob-ва доста и ще трябва да си стягаш low-speed компресията (не обърнах внимание какъв беше шока), което пък ще ти яде от чувствителността?
[/quote]

Бе че е ниско, ниско е, но то затова шока е Swinger - if ya're gonna be dumb (окачването де, не Велко), ya gotta have SPV :) А ти от к'ъв зор си станал толкоз рано в неделя, и какво правиш в София (не си ти знаеш къде) in the first place :?:
Officially recognized show-off post whore - Yee-haw! :cowboy:
Аватар
Windstream
 
Мнения: 2068
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Нед Мар 30, 2003 7:57 pm
Местоположение: Detroit, USA

Мнениеот C_Mo » Нед Май 29, 2005 10:33 am

[quote="Windstream"]

[quote="bikerider"]

@velco: btw, не му ли е малко ниско main pivot-a, искам да кажа с този ход на задницата според мен ще bob-ва доста и ще трябва да си стягаш low-speed компресията (не обърнах внимание какъв беше шока), което пък ще ти яде от чувствителността?
[/quote]

Бе че е ниско, ниско е, но то затова шока е Swinger - if ya're gonna be dumb (окачването де, не Велко), ya gotta have SPV :) А ти от к'ъв зор си станал толкоз рано в неделя, и какво правиш в София (не си ти знаеш къде) in the first place :?:
[/quote]

Що не сте на състезание бре... поне като публика да ви видим ;) Ние за какво се каляме иначе ;)
Аватар
C_Mo
 
Мнения: 1495
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Окт 21, 2002 8:45 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот Metal_Psycho » Нед Май 29, 2005 11:37 am

Ама днес Даунхил Рафтинг ли има?Пфуу оспах се!
:D
Аватар
Metal_Psycho
 
Мнения: 3360
Рейтинг: 1993
Регистриран на: Пон Окт 06, 2003 10:50 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот bikerider » Нед Май 29, 2005 7:19 pm

[quote="C_Mo"]

[quote="Windstream"]

[quote="bikerider"]

@velco: btw, не му ли е малко ниско main pivot-a, искам да кажа с този ход на задницата според мен ще bob-ва доста и ще трябва да си стягаш low-speed компресията (не обърнах внимание какъв беше шока), което пък ще ти яде от чувствителността?
[/quote]

Бе че е ниско, ниско е, но то затова шока е Swinger - if ya're gonna be dumb (окачването де, не Велко), ya gotta have SPV :) А ти от к'ъв зор си станал толкоз рано в неделя, и какво правиш в София (не си ти знаеш къде) in the first place :?:
[/quote]

Що не сте на състезание бре... поне като публика да ви видим ;) Ние за какво се каляме иначе ;)
[/quote]


Щото някои от нас имат работа, а и четат достоверни прогнози за времето за разлика от Федерацията... ;)
btw, поздрави към Радо че е отменил състезанието :thumb: жалко за труда му ама така е по-добре вместо някой да си изпочупи кокалите в тоя дъжд да не могат да го свалят долу...
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот bikerider » Нед Май 29, 2005 7:21 pm

@Windstream: че аз станах късно бре :D
а защо не съм на Симеоново (ако това имаш предвид), виж горния пост ;)
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот Windstream » Нед Май 29, 2005 9:36 pm

[quote="bikerider"]

@Windstream: че аз станах късно бре :D
а защо не съм на Симеоново (ако това имаш предвид), виж горния пост ;)
[/quote]

Тоз пък, аз преди 3 следобед не ставам, ама като почти всяка събота вечер/неделя сутрин съм нечий dedicated driver май нямам голям избор ;) И не, не ставаше дума за състезанието, а за [url=http://www.mtb-bg.com/forum/viewtopic.php?t=6888][u]това мероприятие[/u][/url].

@Velco
Sorry за оффтопика :peace:
Officially recognized show-off post whore - Yee-haw! :cowboy:
Аватар
Windstream
 
Мнения: 2068
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Нед Мар 30, 2003 7:57 pm
Местоположение: Detroit, USA

Мнениеот gladstone » Нед Май 29, 2005 10:08 pm

Нямаш представа за колко много хора е валиден подписа ти :D:D:thumb:

Да, и от мен sorry :I
gladstone
 
Мнения: 831
Рейтинг: 1698
Регистриран на: Сря Юли 07, 2004 11:08 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот velco » Нед Май 29, 2005 11:52 pm

Абе, не го знам точно къде а main pivot-а, но местeйки го нагоре-надолу в Linkage2 излиза, че около sag-а тангентата на пътя на задната ос сочи назад, демек съпротивлява се на компресиращия ефект от веригата (http://www.mtbcomprador.com/pa/english/ ... m#Pedaling).

Шока е Swinger 4-way, няма low/high speed compression настройки.

Както и да е, bob-а не ме притеснява особено, ами задницата ми изглежда малко хилава, чудя се даже дали има лагери по joint-ите... :dunno:

Уф, взе да ми писва ... :crap:, накрая ще взема един гърмящо-азотен, достатъчно здрав изглежда ...
:paperba: Proud member of the "Brown Paper Bag Team(tm)"
velco
 
Мнения: 1807
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Сря Мар 17, 2004 6:12 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот bikerider » Пон Май 30, 2005 8:30 am

@velco: искаш здрава задница? да ти кажа ли какво да си вземеш? :naughty::D:8D::lol:
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот C_Mo » Пон Май 30, 2005 9:29 am

[quote="velco"]

Абе, не го знам точно къде а main pivot-а, но местeйки го нагоре-надолу в Linkage2 излиза, че около sag-а тангентата на пътя на задната ос сочи назад, демек съпротивлява се на компресиращия ефект от веригата (http://www.mtbcomprador.com/pa/english/ ... m#Pedaling).

Шока е Swinger 4-way, няма low/high speed compression настройки.

Както и да е, bob-а не ме притеснява особено, ами задницата ми изглежда малко хилава, чудя се даже дали има лагери по joint-ите... :dunno:

Уф, взе да ми писва ... :crap:, накрая ще взема един гърмящо-азотен, достатъчно здрав изглежда ...
[/quote]

Нали е с SPV... какво се притесняваш за бобеца? На DH колелото съм със Swinger3W и при въртене няма клатене, а пивота е нисък. Клатене ще има ако въртиш прав неравномерно - като при старт или излизане от завой.

Платформата на Manitou Metel също се държи добре - ако искаш по-евтина алтернатива за задния шок.

Успех в избора.

п.п.
Хубаво е да се знае теорията, но най-добре да се тества нещо подобно на живо...
Аватар
C_Mo
 
Мнения: 1495
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Окт 21, 2002 8:45 am
Местоположение: Bulgaria

ПредишнаСледваща

Назад към Архив

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 13 госта