от TOYAGA » Вто Мар 30, 2004 6:41 pm
[quote="axelmax"]
mersi mnogo
a za skorostniq mehanizam /mnogo mi e vajen stoto e hubav i ako e zdrav ste e mnogo izgodno da go vzema/mojeliui da mi posochih takiva mesta kakto i glvinite a za amortesiorite znam che treba da se hvane arkata i korona i se proverq1va luft,a nesto drugo za vilkata treba li da proverqvam
o steh da zabrava iskam po nekakav nachin da razbera za kurbelite dali sa chitavi
ne sae karaite a karaite
marian
[/quote]
Най-добре е някой дето разбира да го погледне това возило, ама ще се опитам да ти обясня отгоре-отгоре...
"skorosti, deplasiori, zabchatki, weriga, pedali - Shimano Deore LX, glavini - STX-RC8S"
От това разбирам, че става въпрос за LX осмица, т.е. за нещо не много ново и вероятно доста карано. Това означава, че трябва да прегледаш всички зъби за износване (износените мязат на перки на акула, а не са нормалните затъпени равнобедрени триъгълничета). Обърни особено внимание на средния преден венец и на средните/малките колела на задната касета. Провери най-големия преден венец да не е кривен от удар. Питай бащата на брата на съученика ти (или какъвто е там - както обикновено не ти разбирам много писанията) дали е сменял скоро веригата - ако не е, хвърляй я. Провери за луфтове депласьорите - свяляш на най-малкото зъбно колело отзад и клатиш странично пантографа на задния, после сваляш на най-малкото предно и клатиш предния. Луфта на курбелите би следвало да ти е ясно как се проверява - клатиш странично (при свалена верига). Същото важи и за главините - хващаш гумата/каплата и клатиш странично. Настройката на главините личи от равномерното и продължително въртене при вдигнато във въздуха колело - не трябва да се чуват и подозрителни звуци. Ако педалите са раздрънкани, веднага ще го забележиш...
"spirachki, lostove - AVID AD 10L"
Луфтовете на спирачките се проверяват така - натискаш предната и клатиш целия велосипед напред-назад. Рамената на спирачките не трябва да мърдат забележимо заедно с каплата. Повтаряш процедурата със задната. Лостчетата на ръкохватките не трябва да са кривени и да имат голям луфт нагоре-надолу.
"djanti MAVERICK-ednostenni"
Преглеждаш бордовете (там дето се трият накладките) за подбити места и/или пукнатини, завърташ колелото и гледаш дали не криви, преглеждаш за пукнатини около отворите на спиците.
"preden amortisior - ROCK SHOX INDY XC-72mm hod"
Яко допотопен нисък клас RS... Проверяваш дали се сгъва и разгъва мазно. Вдигаш предницата на 10-15 см и пускаш да се тресне в земята, като внимаваш за подозрителни шумове. Накрая вдигаш последователно маншоните и на двата крака и провеждаш и при двата следната процедура - натискаш предната спирачка докрай с едната ръка, а с другата хващаш плътно мястото, където подпората влиза в ботуша и клатиш велосипеда напред-назад. Ако усетиш някакво мърдане напред-назад (не нагоре-надолу) в мястото, където си хванал, втулките са луфтясали и трябва да се подменят.
"gumi - WTB PRIMO RAPTOR"
Архивна работа. Провери бордовете за напукване от старост - ако има подобно нещо - хвърляй направо.
"originalna sedalka naistina edosta qkq i strashno udobna sas kanal"
Карай с нея щом ти е удобна...
Дръж се земьо, шоп те гази!