Проблем с преден дерайльор

В този форум съхраняваме темите, за които сме преценили, че съдържат повече интересна или полезна информация и не заслужават да бъдат изтрити, въпреки че са поостарели. На който му е интересно, може да ги прегледа - ще намери интересни неща.

Проблем с преден дерайльор

Мнениеот velomet » Пон Апр 24, 2006 12:48 am

Здравейте, наскоро си купих MTB но впоследствие забелязах нещо което ме притеснява, може и да е нормално но все пак да попитам. При превключването на предните скорости, по-специално от среден венец към този с най-големия диаметър ми е нужно(по моя преценка) по-голямо от нормалното усилие при натискане на скоростното лостче. Съзнавам, че все пак е нужен опън, но ми се струва че разликата при превключване от най-малък към среден венец спрямо гореспоменатото е да кажем притеснително голяма.
Та кажете ми моля това нормално ли е или да бягам в сервиза на....(да не правим реклама), да ми оправят проблема. Отгоре на всичко байка ми е в гаранция и мисля че тя ще покрие тази настройка(дали??).
Ако е важна марката, ето и инфо:
Shimano Alivio FD-M410 - дерайльор
Shimano Alivio SL-M410 - команди
velomet
 
Мнения: 7
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Пон Апр 24, 2006 12:16 am

Мнениеот shaggy86 » Пон Апр 24, 2006 1:01 am

нещо нормално е ,просто въпрос на настройка,иди няма да ти вземат пари за това или си отпусни/издърпай жилото и виж точно в каква позиция ти е удобно на теб,всеки си има собствени предпочитания :agree:
Аватар
shaggy86
 
Мнения: 1007
Рейтинг: 1745
Регистриран на: Пет Юни 25, 2004 10:32 am

Мнениеот velomet » Чет Апр 27, 2006 4:51 pm

Благодаря shaggy86, оказа се че дерайльора беше малко нисичко поставен та човека го вдигна. Всъщност, дали е възможно да се опъва жилото без да се пипа дерайльора? Май трябва цялата система да се премества, според мен де!
velomet
 
Мнения: 7
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Пон Апр 24, 2006 12:16 am

Мнениеот velomet » Вто Май 02, 2006 10:20 pm

За да не пиша нова тема искам да кажа тук какво забелязах. Значи, като цяло превключването на предните скорости е по-шумно от това на задните, но сигурно е нормално с оглед на по-голямата стъпка между диаметрите на предните венци. Също така, превключването на най-голям преден е по-безшумно, плавно и изобщо по-добре когато скоростта на въртене е малка. При увеличаване на последната, при тоази смяна на скоростите имам чувството че веригата закача мъничко сегментчета за големшкия венец и чак след няколко оборота се превключва. Докато се превключи пък, веригата се трие и тропа във венеца. Явно съм налучкал че трябва по-бавно въртене при превключване на предните скорости, но ако все пак някои от вас съзре проблем в цялата тази работа да свирка. Иначе не съм пробвал врътнята в изхода на жилото от скоростите на кормилото ама ако е до това то дет се вика бял кахър е. :D
velomet
 
Мнения: 7
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Пон Апр 24, 2006 12:16 am

Мнениеот Admin » Вто Май 02, 2006 10:54 pm

Не мога да разбера съвсем въпроса ти, но жилото се опъва чрез едни врътки при командите (най-често) и при задния дерайльор (но не всички имат такава). Отделно се опъва и с клещи, като отхлабиш болта, който го пристяга и после го стегнеш отново. Местенето на дерайльора не се използва за опъване на жилото.
Интелигентният човек има възможност да се държи като такъв или като простак. Простакът няма подобен избор.
Аватар
Admin
 
Мнения: 16378
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 20, 2002 12:00 am
Местоположение: София

Мнениеот velomet » Вто Май 02, 2006 11:25 pm

Разбрах те но мен ме притеснява най-вече споменатата особеност при превключване на ниски и по-високи обороти на въртене на педалите. Може и да е нормално, освен това ходих при някакъв майстор каза че си е добре. Но това яко натискане на скоростното лостче( в смисъл големия му ход за да може да превключи) за качване на най-големия преден венец( дори след реглажа на майстора) е някак дразнещо. Но усещам че това не би могло да се подобри много каквито и реглажи да се правят. Иначе сега си превключвам предните скорости с бавно въртене и мисля че е в ред. Иначе позавъртя ли малко по-бързо и се чува едно тракане(веригата е межди средния и големия) което след няколко оборота престава и веригата си се качва на венеца(големия). Явно е и въпрос на умело боравене, пинизи и т.н..
velomet
 
Мнения: 7
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Пон Апр 24, 2006 12:16 am

Мнениеот tailor » Сря Май 03, 2006 7:22 am

[quote="velomet"]

Разбрах те но мен ме притеснява най-вече споменатата особеност при превключване на ниски и по-високи обороти на въртене на педалите. Може и да е нормално, освен това ходих при някакъв майстор каза че си е добре. Но това яко натискане на скоростното лостче( в смисъл големия му ход за да може да превключи) за качване на най-големия преден венец( дори след реглажа на майстора) е някак дразнещо. Но усещам че това не би могло да се подобри много каквито и реглажи да се правят. Иначе сега си превключвам предните скорости с бавно въртене и мисля че е в ред. Иначе позавъртя ли малко по-бързо и се чува едно тракане(веригата е межди средния и големия) което след няколко оборота престава и веригата си се качва на венеца(големия). Явно е и въпрос на умело боравене, пинизи и т.н..
[/quote]
Според мен си открил причината да съществува технологията Hyper Drive

http://www.shimano-europe.com/publish/c ... ovies.html
Аватар
tailor
 
Мнения: 1181
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Ное 14, 2002 8:27 pm
Местоположение: Соф

Мнениеот velomet » Сря Май 03, 2006 10:30 am

:bawling: искаш да кажеш че след като ги нямам тези чаркалаци по предните венци за които се говори във филмчето ще трябва да се примиря с бавното педалиране при превключване така ли?
Все пак направих откритие:clap:
velomet
 
Мнения: 7
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Пон Апр 24, 2006 12:16 am

Мнениеот vpravov » Сря Май 03, 2006 7:16 pm

Доколкото придобих някаква представа от всичко написано по-горе, според мен просто трябва леко да доорегулира ограничителния винт.Отвий го с половин оборот и пробвай пак как сменя.Ако трябва пробвай пак.Ако веригата ти при качването започне да пада от външната страна, го завиваш обратно.Не прави по големи стъпки от половин оборот.Не е нормално да превключва по-лошо при по-високи обороти.Ако не ти е ясно кой от двата винта да пипаш, разгледай внимателно конструкцията на оптегача и ще разбереш сам.
Изображение
Аватар
vpravov
 
Мнения: 1278
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 09, 2005 8:51 am
Местоположение: София


Назад към Архив

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта