Най-накрая си тунинговах F5-цата и ефекта е...

В този форум съхраняваме темите, за които сме преценили, че съдържат повече интересна или полезна информация и не заслужават да бъдат изтрити, въпреки че са поостарели. На който му е интересно, може да ги прегледа - ще намери интересни неща.

Най-накрая си тунинговах F5-цата и ефекта е...

Мнениеот t_i_t_o » Пон Май 15, 2006 8:00 am

... ПОТРЕСАВАЩ :)
Та значи от една година ми се въртеше идеята и най накрая я реализирах, сега рамката се дъжи по коренно различен начин. Оригинално Ф5 е по-твърда в началото на хода и после омеква като ефект се получава, че не обира добре неравностите и при скоци се продънва, сега обаче след като нещата се обърнаха, а именно по мека е в началото и после втвърдява:
- много добре обира неравностите
- при висок скок не се продънва
- след висок скок не "рита" както преди
Абе с малко думи - направо си заприлича на прилична рамка :)
П.С. мисля си че този тип тунинг е много по лесен и по ефектен от това да си правиш нови кобилици. Ето и две снимки:
http://t-i-t-o.hit.bg/595.jpg
http://t-i-t-o.hit.bg/596.jpg
t_i_t_o
 
Мнения: 118
Рейтинг: 1210
Регистриран на: Съб Юли 03, 2004 1:28 pm

Мнениеот Makintier » Пон Май 15, 2006 8:58 am

ами не е баш така :DМойто Ф5 ся е с 200мм шок и със сменени кобилици и мога да ти кажа че хода ми е супер мек в началото и на накрая става по-твърд
а,точно прогресивен !

а да те питам от какво си направил тази планка ? :) ?
Не е важно да си пръв, важно е да си единствен!
Skype - Makintier
Аватар
Makintier
 
Мнения: 902
Рейтинг: 1641
Регистриран на: Сря Сеп 14, 2005 11:16 am
Местоположение: ... на третия етаж

Мнениеот t_i_t_o » Пон Май 15, 2006 9:00 am

Поздравления и за теб, що не си се похвалил до сега, постни някакви снимки? :)
t_i_t_o
 
Мнения: 118
Рейтинг: 1210
Регистриран на: Съб Юли 03, 2004 1:28 pm

Мнениеот Makintier » Пон Май 15, 2006 9:11 am

ХаХа ся виждам че нямам нито една свястна снимка на колелото само аз и то на мене и естествено кобилицата не се вижда :) друг е проблема че нямам фото...иначе коУеУото работи перфффф:beer:
Не е важно да си пръв, важно е да си единствен!
Skype - Makintier
Аватар
Makintier
 
Мнения: 902
Рейтинг: 1641
Регистриран на: Сря Сеп 14, 2005 11:16 am
Местоположение: ... на третия етаж

Мнениеот velco » Пон Май 15, 2006 9:32 am

Хмм, колкото и да съм скептичен към подобни "тунинги", това изглежда интелигентно, стига да не се приплъзва по тръбата. Какъв стана челният ъгъл ?
:paperba: Proud member of the "Brown Paper Bag Team(tm)"
velco
 
Мнения: 1807
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Сря Мар 17, 2004 6:12 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот bikerider » Пон Май 15, 2006 10:15 am

[quote="velco"]

Хмм, колкото и да съм скептичен към подобни "тунинги", това изглежда интелигентно, стига да не се приплъзва по тръбата. Какъв стана челният ъгъл ?
[/quote]


Мисля си, че няма особен шанс да приплъзне, щото шока действа под ъгъл спрямо седалковата тръба w началото на хоад и се стреми да "забие" ръба на "тунинга" в седалковата тръба.

В тоя ред на мисли, аз по-скоро бих стегнал болтовете с loctite и бих проверявал всекидневно дали са натегнати, щото може да се скъса седалковата тръба, ако с рамката се скача активно и "тунинга" се разхлаби дори минимално. Да не говорим, че в края на хода шока се сгъва докрай и става почти успореден на тръбата, демек ако след наклон с препятствия има дропче и чудесията е дори минимално разхлабена, може наистина да приплъзне при скока със всички неприятни последствия за седалковата тръба и seatstay-a.
Не знам как е изработвана тая джаджа, но първо ме съмнява здравината на седалковата тръба за подобни цели (бих набил едно парче тръба в нея до долу ако ръста на ездача позволява). Ако е изработена съвсем прецизно така, че да не приплъзва, но и да не стиска тръбата с ръб не би трябвало да има проблеми.

Иначе хода със сигурност е по-прогресивен от оригинала. :agree:
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот t_i_t_o » Пон Май 15, 2006 10:20 am

Вчера бая му се хвърлях и не приплъзна, ще дъжи според мен, но и аз първоначално предпочитах направо да си заваря планки, даже си взех и лист алуминий, но после нещата се извъртяха и го направих така както е сега.
Челния ъгъл не би трябвало да се е променил защото в горната си част шока прави същия ход, разликата е само цхе ъгъла който сключва с кобилиците е друг (около 90 град при свита задница)
t_i_t_o
 
Мнения: 118
Рейтинг: 1210
Регистриран на: Съб Юли 03, 2004 1:28 pm

Мнениеот velco » Пон Май 15, 2006 10:24 am

[quote="t_i_t_o"]
Челния ъгъл не би трябвало да се е променил защото в горната си част шока прави същия ход, разликата е само цхе ъгъла който сключва с кобилиците е друг (около 90 град при свита задница)
[/quote]

ОК, ако си сложил по-къс шок, защото няма шанс този, които е на снимката да се закрепи на оригиналното място, без да клекне задницата.
:paperba: Proud member of the "Brown Paper Bag Team(tm)"
velco
 
Мнения: 1807
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Сря Мар 17, 2004 6:12 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот t_i_t_o » Пон Май 15, 2006 10:35 am

Със същия 165мм шок съм.
t_i_t_o
 
Мнения: 118
Рейтинг: 1210
Регистриран на: Съб Юли 03, 2004 1:28 pm

Мнениеот bikerider » Пон Май 15, 2006 10:35 am

Абе velco, ма то "тунинг" обикновено включва в себе си "по-голям шок" :rofl:

Edit: плюс това, сега като пак погледнах снимката, доколкото виждам шока просто е завъртян по окръжност спрямо кобилицата, така че е би трябвало дължината да е същата.

Edit2: а, той tito ме е изпреварил...

Edit3: ама иначе ми харесва какъв готин реглаж е всъщност този "тунинг" за средното и челния ъгъл, така рамката е доста по-регулируема от оригинала.
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот t_i_t_o » Пон Май 15, 2006 10:41 am

Следва тунинг на вилката - така или иначе я карам с едната пружина, замислил съм другата да я сложа пак но да я накъся за да се включва след около средата на хода, така и вилката ще стане прогресивна :)
t_i_t_o
 
Мнения: 118
Рейтинг: 1210
Регистриран на: Съб Юли 03, 2004 1:28 pm

Мнениеот velco » Пон Май 15, 2006 10:46 am

[quote="bikerider"]
като пак погледнах снимката, доколкото виждам шока просто е завъртян по окръжност спрямо кобилицата, така че е би трябвало дължината да е същата.
[/quote]

Може на снимката да не се вижда добре.
t_i_t_o: Що не вземеш да измериш разстоянието от горния болт до мястото, където е [b]бил[/b] долния болт и да го сравниш с разстоянието между болтовете в момента[1]? На мен ми изглежда като 5мм разлика.

[1] център до център
:paperba: Proud member of the "Brown Paper Bag Team(tm)"
velco
 
Мнения: 1807
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Сря Мар 17, 2004 6:12 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот t_i_t_o » Пон Май 15, 2006 10:53 am

Да в момента съвсем леко по-нагоре съм закрепил шока... ама набито око имаш като за снимка :)
t_i_t_o
 
Мнения: 118
Рейтинг: 1210
Регистриран на: Съб Юли 03, 2004 1:28 pm

Мнениеот Makintier » Пон Май 15, 2006 10:56 am

незнам,
ама имам чувството,че повечето хора от този форум като започне да им се говори за Драг,са скептично настроени...незнам какво щеше да стане ако някоя луда глава беше тръгнала да преправя някой скъп РАМ !

едит:Смисъл ако някой (незнам какъв)тръгне да слага нови кобилици на РАМ ФР 05 ,какво щяхте да кажете....

Аз съм сравнявал моята ф5 със Фр-то от 05 и мога да твърдя че BB pivota на ф5 е много по масивен от този на рам-а!А подсилките на драга са 30% по-малки от на Фр-то!
:offtopic:
Не е важно да си пръв, важно е да си единствен!
Skype - Makintier
Аватар
Makintier
 
Мнения: 902
Рейтинг: 1641
Регистриран на: Сря Сеп 14, 2005 11:16 am
Местоположение: ... на третия етаж

Мнениеот velco » Пон Май 15, 2006 11:02 am

[quote="Makintier"]

незнам,
ама имам чувството,че повечето хора от този форум като започне да им се говори за Драг,са скептично настроени...незнам какво щеше да стане ако някоя луда глава беше тръгнала да преправя някой скъп РАМ !
[/quote]

Ми какво има да им преправяш на скъпитe RAM-ове ?
:paperba: Proud member of the "Brown Paper Bag Team(tm)"
velco
 
Мнения: 1807
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Сря Мар 17, 2004 6:12 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот bikerider » Пон Май 15, 2006 11:15 am

[quote="velco"]
На мен ми изглежда като 5мм разлика.
[/quote]


Пардон, пардон, явно се бутам в А-група. Извинете :D
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот Brave » Пон Май 15, 2006 12:28 pm

[quote="Makintier"]


Аз съм сравнявал моята ф5 със Фр-то от 05 и мога да твърдя че BB pivota на ф5 е много по масивен от този на рам-а!А подсилките на драга са 30% по-малки от на Фр-то!
:offtopic:
[/quote]


Дали пък нямаш предвид ФР-то от 04 или РАМ АМ, от 2005?... Щото ФР 05 е това [url]http://www.ram-bikes.com/2005/img/bikes/fr.jpg[/url]
Brave
 
Мнения: 819
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Юни 26, 2005 11:54 pm
Местоположение: Bulgaria, София

Мнениеот Makintier » Пон Май 15, 2006 6:42 pm

говоря за рама като на @Zink....да сега проверих става дума за 04
Не е важно да си пръв, важно е да си единствен!
Skype - Makintier
Аватар
Makintier
 
Мнения: 902
Рейтинг: 1641
Регистриран на: Сря Сеп 14, 2005 11:16 am
Местоположение: ... на третия етаж

Мнениеот mih » Пон Май 15, 2006 8:44 pm

@t_i_t_o

Като бивш потребител на въпросната рамка (F5) съветът ми е да не се мяташ на сериозни скокове и юркане въпреки тунинга (или по-скоро И заради него). Аз го правех и я скъсах там, където всички я късат рано или късно - началото на chainstay-а при десния лагер, зад предните венци (ozzie я скъса неговата неотдавна там и отвори тема) - даже си мисля дали не е добре да й направиш там една дежурна подсилка (но не се наемам да поемам отговорност за това предложение, понеже не съм задълбавал кой знае колко материята и на твое място бих потърсил съвет от по-вещо лице).

Иначе добре изглежда творението ти, но и аз съм леко скептичен относно здравината му. Аз имах идея за планка, която да свързва първоначалната планка със седалковата тръба, а шокът да се закрепи по средата й, на лаическия ми мозък това решение му се струва по-здраво :dunno:
:)
Революция в главата!
Аватар
mih
 
Мнения: 2759
Рейтинг: 1897
Регистриран на: Чет Юни 26, 2003 11:08 am
Местоположение: MontReality, Canada

Мнениеот GECKO » Пон Май 15, 2006 10:58 pm

Аз не разбирам защо не си хванал планката за оригиналната дупка за ампрт. По този начин ще избегнеш проблема споменат от bikerider а и ако смъкнеш малко по-надолу точката на захвашане на амортисьора, ще можеш да сложиш 195мм аморт. 130-150 ход е гот но трябва да се прецени. (Нали не очакваш при евентуално счупване да ти бъде покрито от гаранцията :D) :beer:
Аватар
GECKO
 
Мнения: 2688
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Мар 03, 2005 1:22 am
Местоположение: GCB


Назад към Архив

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 9 госта