[code]Раздел ХVIII
Особени правила за някои участници в движението
Чл. 79. За да участва в движението по пътищата, отворени за обществено
ползване, всеки велосипед трябва да има изправни:
1. спирачки;
2. звънец и да няма друг звуков сигнал;
3. устройство за излъчване на бяла или жълта добре различима светлина
отпред и червен светлоотразител отзад; допуска се поставянето на устройство
за излъчване на червена светлина отзад;
4. бели или жълти светлоотразители или светлоотразяващи елементи
отстрани на колелата.
Чл. 80. Водачът на велосипед е длъжен да се движи възможно най-близо до
дясната граница на платното за движение.
Чл. 81. На водача на двуколесно пътно превозно средство е забранено:
1. да се движи успоредно до друго двуколесно пътно превозно средство;
2. да управлява превозното средство, без да държи кормилото с ръка,
както и да освобождава педалите, с които контролира превозното средство;
3. да се движи в непосредствена близост до друго пътно превозно
средство или да се държи за него;
4. да превозва, тегли или тласка предмети, които пречат на управлението
на превозното средство или създават опасност за другите участници в
движението;
5. да управлява превозно средство по площите, предназначени само за
пешеходци; тази забрана не се отнася за велосипедисти на възраст до 12
години.[/code]
Като гледам сега, наистина не пише това за движението от ляво, поради простата причина, че е забранено да се кара в тъмното без светлини.
[i](Раздел ХVII
Използване на светлините)[/i]
Не се отмятам обаче от това, че според мен е по-правилно в тъмното, ако нямаш светлини, да се движиш срещу движението.
@[b]did[/b] Твоята обосновка е напълно правилна и съм съгласен с нея, това което изтъквам като [b]ОГРОМНО[/b] предимство е споменатото от [b]Alien[/b] - наблюдаваш много добре движението и ако има някаква опастност, стига целта ти да е да не се озовеш в нея, имаш много повече време за реакция и по-добра представа за случващото се.
Когато има друг колоездач, срещу теб, то би трябвало да го забележиш (все пак се предполага че той е със светлини) и да му направиш път. Но не само това, ами всички изброени от мен в предния ми пост задължения, а и доста други.
Просто е - срещу теб се движи кола, усещаш че не те забелязва и отбиваш, това е идеята - [b]ПАЗИШ СЕ[/b]. А ако си с гръб към нея, как ще прецениш че те е видяла и няма да те блъсне? Не говорим в кой случай времето за реакция на шофьора (ти все пак нямаш реакции в случая) ще е повече или сумарната скорост ще е по-малка, понеже дори да е 30км/ч пак има опасност за живота ти. Става въпрос за това да имаш предимството да знаеш какво се случва и самият ти да реагираш.
Както казах това е за през ноща (включително лошо време), когато [b]нямаш осветление[/b] и трябва да се предвижваш по пътното платно, която само по себе си е глупаво, понеже е въпрос на 5 лева.
През всички останали случай не само е по-разумно, но както е по закон е и задължително движението плътно в дясно. Правилото от което се водя и през деня и през ноща, но ако изпадна в горепосочената ситуация и няма достатъчно улично осветление ще мина в ляво и ще се пазя.
Другото което се сетих е, че има доста хора, с мигаща светлина, но закрита от якето, калника, или нещо друго, което абсолутно я обезсмисля