ХОРА ЛИ СМЕ?????????????????????

В този форум съхраняваме темите, за които сме преценили, че съдържат повече интересна или полезна информация и не заслужават да бъдат изтрити, въпреки че са поостарели. На който му е интересно, може да ги прегледа - ще намери интересни неща.

Мнениеот Alpina » Чет Сеп 07, 2006 7:52 am

@[b]Windstream[/b]:thumbu:
:clap::clap::clap::clap::clap:
C'est la vie
Аватар
Alpina
 
Мнения: 9083
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Юли 03, 2005 12:26 pm
Местоположение: +3596997

Мнениеот lanzz » Чет Сеп 07, 2006 8:28 am

[quote="Windstream"]
[quote]Друг приятел, си потрошва CBR 600 F1, с 80 километра в час, заради неправилно изпреварване на някъв нещастник (само с искълчен крак и охлузвания).[/quote]


Доколкото съм запознат 80км/ч в България са позволени само на магистралите, този инцидент на магистрала ли е станал?[/quote]


за категория B е 90км/ч извънградско, 130км/ч магистрала; за категория А обаче е 80км/ч vs. 100км/ч.
Аватар
lanzz
 
Мнения: 511
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Май 07, 2006 10:16 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот bikerider » Чет Сеп 07, 2006 9:09 am

Четириколесните хулигани са ясни, не виждам за какво ги коментирате изобщо. Чудя се обаче никой ли нищо няма да каже за лумпените на две колела, които карат с 0.5км/ч и се люшкат наляво-надясно?
Отскоро съм шофьор, но като видя някой такъв и се изприщвам просто - предпочитам да имам около себе си само състезатели, отколкото такъв пишман-колоездач. Да не говорим за умниците дето карат срещу движението вдясно (тяхно ляво). Един такъв оня ден направо си влезе в лентата и цепеше срещу мен, явно разчитайки да го чакам да се скрие. Добре че ми е силен клаксона та го отрезвих набързо...

Изобщоо, смятам деленето на участниците в движението на
1. шофьори (състезатели), демек идиоти
2. велосипедисти (света вода ненапита), демек светци

за силно идиотско. Тъпаци има навсякъде. Не е нужно да се настройваме срещу никого, просто трябва да се внимава и това е.
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот Alien » Чет Сеп 07, 2006 9:12 am

[quote="bikerider"]

Да не говорим за умниците дето карат срещу движението вдясно (тяхно ляво). [/quote]


Тук не си 100% прав. Има доста случаи, в които това да се движиш с/у движението е по-добрият вариант. Така и ти виждаш колите, и те те виждат. Околовръсното е един такъв пример. Кофтито е, че обикновено не мога да пресека, за да карам от "грешната" страна.
I feel terrified, which is... you know, sickest feeling ever.
Brandon Fairclough
Аватар
Alien
 
Мнения: 3577
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Окт 30, 2003 8:06 pm
Местоположение: София

Мнениеот F1-MAN » Чет Сеп 07, 2006 9:18 am

Евал на един моторист, когото срещнахме на връщане от село в Искърското дефиле. Беше с момиче и караше колкото колите, които се бяхме събрали. Дори се чудех понякога защо не ни изпреварва, при положение че имаше идеална видимост, но явно човекът не бързаше за никъде и мислеше за момичето зад него.

Kuncavia, разликата не между 40 и 200, а между 100-120 и 200 е огромна. Времето за реакция ти е 2 пъти повече, а спирачният път 4 пъти по-малко. Ако този твой приятел не се е движел с 200 може би е щял да успее да избегне москвича без да прелита в другото платно. Ами ако другият ти приятел се е движел със 160, дали е щял да мине само с охлузвания? Всеки си носи отгорворност за живота, но ако иска да се самоубива да не го прави така, че да застрашава другите, този дето е качил "пичка" без да й даде каска си е за убиване, дори и да е спазвал правилата, а тя явно е била доста безотговорна, за да се качи, какъвто явно си и ти, защото въпреки че ги наричаш ненормалници, си разрешил да те возят с 260, немислима за тук скорост, независимо от автомобила и трафика.

Не знам защо обаче почти всеки мисли, че само шофьорите са виновни. Пешеходците и колоездачите са правени от същото тесто, като шофьорите, не са по-добри. Както има шофьори самоубийци и убийци, има и такива пешеходци. Пресичат на червено, като си мислят че са се огледали добре, тръгват на пешеходни пътеки без да гледат, само защото там те са с предимство, пресичат на абсолютно немислими места(примерно бул. България, виждал съм не една и две баби да го минават). При положение, че всеки знае, че далеч не всички шофьори са злато, такова поведение е немислимо, поне за мен.
Трябва внимание, като известния лозунг- "Миг невнимание, цял живот мъртъв", ясно е че никой не спазва правилата, затова трябва да се гледа, слуша и внимава, постоянно
Аватар
F1-MAN
 
Мнения: 1466
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Май 25, 2003 11:09 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот bikerider » Чет Сеп 07, 2006 9:19 am

[quote="Alien"]

[quote="bikerider"]

Да не говорим за умниците дето карат срещу движението вдясно (тяхно ляво). [/quote]


Тук не си 100% прав. Има доста случаи, в които това да се движиш с/у движението е по-добрият вариант. Така и ти виждаш колите, и те те виждат. [/quote]


Мда и относителната/сумарната скорост е два пъти по-голяма, което оставя два пъти по-малко време за реакция, ако да речем колоездача се хлъзне и падне. Особено ако да речем се движа със 60-70, пред мен има камион, нямам никаква видимост и изведнъж ми изникне колоездач отдясно, който се набира към мен. Става направо чудно, особено ако съм по-вдясно на лентата.

Да не говорим, че е абсолютно в разрез с правилника. Дали съм 100% прав или не, дали правилника е съвършен или не - това е друг въпрос. По правилник това е нарушение и има защо да се тълкува така - написах го по-горе.

Дето се вика и на мен ми е най-удобно да цепя в лявата лента срещу насрещното движение да изпреваря колона, ама не го правя.

Не ме разбирай погрешно, знам отлично предимствата, но сега като шофьор гледам и от другата страна на монетата и определено предимствата бледнеят пред рисковете. Правилника е измислен затова - за да няма ама тука ми е изгодно, ама там не ми е изгодно. Точно това мислене води до инциденти (Edit: , щото се внася елемент на непредвидимост)

Moe мнение :)
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот Windstream » Чет Сеп 07, 2006 9:31 am

baribal, не подценявай скоростта, 50км/ч не са никак малко - щом аз моята 2.5-тонна яхта миналата сряда успях на половин метър от асфалта (според очевидци де) да я вдигна след удар в бурдюр при около 50км/ч, прави сметката едно 55кг маце как ще лети, особено ако е бил удар от типа "60 to 0 at the speed of crushing sheetmetal". Иначе схванах ти намека, и съм 100% съгласен с теб.

Alpina, браво за кое по-точно?

Lanzz, да, точно А-категория имах предвид, ама тия 100км/ч нещо са ми се изплъзнали - нищо де, спомените са ми отпреди няколко години, нормално е. Но добре, да кажем че пример #2 е легален, #3 все си така остава бетонно виновен :)
Officially recognized show-off post whore - Yee-haw! :cowboy:
Аватар
Windstream
 
Мнения: 2068
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Нед Мар 30, 2003 7:57 pm
Местоположение: Detroit, USA

Мнениеот Windstream » Чет Сеп 07, 2006 9:34 am

[quote="bikerider"]

Moe мнение :)
[/quote]
Не само твое ;)
Officially recognized show-off post whore - Yee-haw! :cowboy:
Аватар
Windstream
 
Мнения: 2068
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Нед Мар 30, 2003 7:57 pm
Местоположение: Detroit, USA

Мнениеот did » Чет Сеп 07, 2006 9:38 am

[quote="Alien"]

[quote="bikerider"]

Да не говорим за умниците дето карат срещу движението вдясно (тяхно ляво). [/quote]


Тук не си 100% прав. Има доста случаи, в които това да се движиш с/у движението е по-добрият вариант. Така и ти виждаш колите, и те те виждат. Околовръсното е един такъв пример. Кофтито е, че обикновено не мога да пресека, за да карам от "грешната" страна.
[/quote]


Това са АБСОЛЮТНИ глупоси. Явно не си карал много често кола, а само колело, за да говориш така. А и само колело да си карал, пак трябва да стигнеш до извода, че е тъпо и опасно.

НИКОГА не карай срещу колите, НИКОГА!!! Поне не на Земята. На твоята планета ако искаш си карай между четвъртото и петото измерение по средата, тука обаче правилниците са други.
Q. b. f. f. f. s.
Аватар
did
 
Мнения: 16523
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 14, 2003 3:00 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот Alpina » Чет Сеп 07, 2006 9:59 am

@[b]Windstream[/b] За почти целия ти пост, мисля по абсолютно същия начин и съм напълно съгласен с написаното от теб.

@[b]bikerider[/b], @[b]did[/b]
[b]По правилник[/b], ако нямаш някакво осветление или светлоотразители, абе каквото и да е, което да помогне за ясното и навремено ти различаване, си [b]длъжен[/b] да караш срещу движението тук е момента, който не си спомням, но съм сигурен за нощем, имам съмнения за през деня.
Тогава много по-лесно биваш забелязан, а и ти забелязваш останалите участници, друг е въпроса, че трябва да се придвижваш плътно в края, да изчакваш колите преди да заобикаляш препятствие, както и когато достигаш пресечка да си много внимателен, понеже излизащите от нея не очакват някой да идва от тази им страна и рядко поглеждат, преди да почнат да завиват.
Проблема е че "спазващите правилото", не спазват останалите задължения в него. Не само от гледна точка на шофьор, но от всяка друга е по добрия вариант, ако все пак спазваш това, което посочих по-горе
Пример: Прибирам се от Кюстендил късно през ноща, движиме се в Коньовския балкан (много завои, малка видимост заради тях, прилично широк път) с не много висока скорост, някъде около 60, изведнъж съвсем случайно забелязваме част от лице, "умникът" изцело облечен в тъмни дрехи, без каквито и да е светлоотразители, да не говорим за светлини, леко беше си обърнал главата на ляво, буквално в последния момент го забелязахме, 30 метра по нагоре имаше още един самоубиец, когото видяхме, едва когато изпреварвахме, движейки се почти по средата наплашени от първия. И двамата не бяха се залепили в края, ами спокойно си връткаха по платното, от тогава ми е ясно кой е виновен в повечето случаи на блъснати посред нощ колоездачи. Единственото, което се различи от него и колелото беше лицето му, ако се движеше срещу нас, сам щеше да мине в края, а ние щяхме много по-лесно да го забележим, това е причината за това правило.
Ако имаш необходимата сигнализация имаш правото и даже си длъжен да караш по правилата на останалите участници в движението, напълно пълноправно с тях. Аз изпълнявайки условията на второто се движа по него.
C'est la vie
Аватар
Alpina
 
Мнения: 9083
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Юли 03, 2005 12:26 pm
Местоположение: +3596997

Мнениеот did » Чет Сеп 07, 2006 10:16 am

[quote="Alpina"]


[b]По правилник[/b], ако нямаш някакво осветление или светлоотразители, абе каквото и да е, което да помогне за ясното и навремено ти различаване, си [b]длъжен[/b] да караш срещу движението, особено нощем.[/quote]

НЕ! Ами ако някой друг колоездач се движи правилно от дясно и ти, без никакви светлоотразители и т.н. изведнъж му изскочиш насреща в някой завой, а отстрани в този момент минава някой ТИР??? По правилник без никакви обозначения НЯМАШ НИКАВА РАБОТА НА ПЪТЯ между колите нощем - нито отляво, нито отдясно. Ако обаче се налага за кратки отсечки да се кара, по-безопасно е отдясно. По твоята логика ще излезе, че негрите трябва да карат отдясно, щото и отпред и отзад все са черни, а бледоликите да карат отляво, щото лицата им светят.

Сметни го сам: Видимост 30 метра, кола се движи с 60 км/ч (около 17 м/с), ти с 15 (4 м/с). Ако си и насреща (движиш се вляво), времето, което изминава от момента, в който шофьорът те види, до момента, в който се изравнявате, е около 1.4 секунди. Ако се движиш отдясно, времето за реакция е 2.3 секунди. Дори при тези скорости има почти една секунда разлика!!! Ако някога си карал кола ще знаеш какво значи една секунда в повече. Това е много.
Q. b. f. f. f. s.
Аватар
did
 
Мнения: 16523
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 14, 2003 3:00 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот Alien » Чет Сеп 07, 2006 10:57 am

[quote="did"]

Това са АБСОЛЮТНИ глупоси. Явно не си карал много често кола, а само колело, за да говориш така. А и само колело да си карал, пак трябва да стигнеш до извода, че е тъпо и опасно.[/quote]


Аз кола не съм карал, явно за това смятам така. Прав си - времето за реакция е по-малко, очевидно е, но пък можеш навреме да видиш ако става нещо нередно. Често ми се случва следното: отсреща идва камион, който бива изпреварван от кола. Тъкмо да се разминем и покрай мен, в моята посока минава кола. Получава се доста неприятно, защото камиона и колата отсреща се движат успоредно, до тях минава трето превозно срество и мястото на пътя остава съвсем малко. Разбира се, този в мойта посока е длъжен да кара супер близо до мен, което понякога ме стресира ужасно.

Правилника не съм чел, но щом ти си сигурен, че в него пише, че трябва да се движиш вдясно, така и ще правя вече.
I feel terrified, which is... you know, sickest feeling ever.
Brandon Fairclough
Аватар
Alien
 
Мнения: 3577
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Окт 30, 2003 8:06 pm
Местоположение: София

Мнениеот bikerider » Чет Сеп 07, 2006 11:09 am

@Windstream: :):beer:

@Alpina: разбирам логиката ти, но не я одобрявам. Има си изрични изисквания към участниците в движението (осветление), това че някой не ги спазва, не е повод да си търси начини да оцелее бидейки неосветен.

По тоя начин (каране вляво) не само не отстранява опасността за другите (щото е неосветен) ами и създава предпоставки за още по-голяма кървавица.

Аргумента ми срещу твоята постановка се казва относителна скорост и вече го изтъкнах. Кое предпочиташ - затъмнен колоездач вдясно, каращ в твоята посока или затъмнен колоездач каращ вдясно СРЕЩУ теб?
Правилника е категоричен, откъде накъде някой ще се движи срещу движението заради някакви си негови съображения? did го каза - едното нарушение в НИКАКЪВ случай не оправдава прибягването до ДРУГО нарушение.

Днес ми се случи съвсем елементарна случка, карам по една пряка обозначена като главен път, някакъв сульо ми идва отдясно от друга пряка, решава, че видите ли улицата е достатъчно широка за да му направя място да завие пред мен и се изсули на половин метър пред мен, карайки ме да спра. Изпита цялата мощ на клаксона и отнесе здрава шопска псувня, при което слезе да се разправя, видите ли що не съм му дал път, той милия бил идвал отдясно. Посочих му знака за главен път и знак номер едно на неговата пряка и точно в тоя момент по моята пряка срещу мен мина едно БМВ с мръсна газ. Ако бях решил да се мръдна вляво и да се движа срещу движението за да не му разваля рахата на дебила, щях да ям стъкла след челен сблъсък. Това оправдава ли го? Давам го като пример как всякакви лични "съображения" са абсолютно вредни, когато влизат в разрез с правилника.
Другите участници в движението нямат апарат за четене на мисли, имат само правилника. Затова в момента преосмислям сериозно някои от навиците си на нахален колоездач, щото осъзнавам колко пъти ме е спасявала добрата воля и опита на разни шофьори (@TOYAGA :)).
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот lechuga » Чет Сеп 07, 2006 11:14 am

[quote="Alien"]
...Прав си - времето за реакция е по-малко, очевидно е, но пък можеш навреме да видиш ако става нещо нередно...
[/quote]

Затова си караш отдясно и си гледаш в огледалцето какво става зад теб или ако нямаш огледалце, просто непрекъснато следиш обстановката около теб по други начини и пак ще видиш навреме, ако става нещо нередно;)
Don't worry, be happy!
Аватар
lechuga
 
Мнения: 413
Рейтинг: 1725
Регистриран на: Вто Фев 24, 2004 5:04 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот lanzz » Чет Сеп 07, 2006 11:23 am

и аз съм от скоро шофьор, и определено мога да кажа, че тези които карат все едно велосипедистите на пътя не съществуват, са точно толкова слепи и за автомобилите. идиоти има и в двата лагера, и сигурно като процент са същите - само че понеже колите са доста повече, е и доста по-лесно да попаднеш на идиот шофьор.

просто никой не трябва да разчита на правата си като участник в движението. трябва да се кара отбранително, независимо дали караш кола или колело. винаги големи дистанции, винаги намаляване на скоростта където изглежда да има мегдан за поразии. никога да не се разчита само на предимство, светофари, пешеходни пътеки или каквото и друго да е на ваша страна. много време има да мине още, преди тези неща да започнат да се спазват тук.

само да добавя, че като велосипедист почти никога не съм имал някакви конфликти с шофьори, като изключим прословутите отваряне на лява врата без гледане, и потегляне на паркирана кола пак без гледане. впечатлението ми е, че повечето шофьори зачитат колоездачите, а както казах тези които не ги зачитат, не зачитат никого. много по-често ми се случва да се изумявам на безумни пешеходци (да кажем в центъра на софия, в най-голямото задръстване в час пик, човека си джапа на платното, между движението и паркиралите коли, и като види че срещу него идва велосипедист - ми велосипедиста да се бута в движението, пешеходеца няма да се дръпне между паркиралите за да направи път). за групово малоумие да не говорим - на петте кьошета и на хемус редовно се случва цяло стадо пешеходци да се юрнат на червено, понеже видели че на колите в същата посока им е зелено - ама на пешеходците им е червено, защото на колите им е зелено и за ляв завой, а не защото КАТ мразят пешеходците.
Аватар
lanzz
 
Мнения: 511
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Май 07, 2006 10:16 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот F1-MAN » Чет Сеп 07, 2006 11:49 am

[quote="lanzz"]

за групово малоумие да не говорим - на петте кьошета и на хемус редовно се случва цяло стадо пешеходци да се юрнат на червено, понеже видели че на колите в същата посока им е зелено - ама на пешеходците им е червено, защото на колите им е зелено и за ляв завой, а не защото КАТ мразят пешеходците.
[/quote]


Или защото на колите в едното платно им светва червено....
Ставал съм свидетел как хора за малко са се отървавали от инцидент. На колите идващи от бул. Прага им светва червено и всички се юрват да го пресичат. Да ама на тея идващи от Ботев към Прага им е още зелено и ако трафикът е по-малък хората не го забелязват този факт и пресичат, а там колите се движат бързо.

Колкото до карането на тъмно. Едно светодиодно габаритче струва 5 лева е**ти, никога не бих карал в тъмното без него. Все още нямам книжка, но се возя често в кола и знам колко трудно се забелязват пешеходци и велосипедисти в тъмното ако са без сигнализация, да не говорим, че много хора карат с лоши фарове, което намалява или изчерпва напълно времето за реакция.
Аватар
F1-MAN
 
Мнения: 1466
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Май 25, 2003 11:09 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот kotka12 » Чет Сеп 07, 2006 11:59 am

Няма какво да се лъжем - свят голям, шашкъни много!!!
Наистина и в двата лагера има идиоти и то много.
Докато не видя, че в тая шибана държава не зпочнат да ликвидират всеки опит за нарушение на Правилника /включително и моите нарушения/, ще продължа да се придвижвам основно по тротоарите /разбира се, когато има пешеходци се движа с тяхната скорост, за да няма никакви инциденти/.
Разберете, нищо лично, просто за толкова години човек се привързва някак си към собствени задник и най-егоистично го пази за себе си.
The best-laid schemes o' mice an' men gang aft a-gley

http://s2.bg.gladiatus.com/game/c.php?uid=54478
Аватар
kotka12
 
Мнения: 3462
Рейтинг: 1980
Регистриран на: Пон Юни 27, 2005 8:02 am
Местоположение: Стара Загора

Мнениеот baribal » Чет Сеп 07, 2006 1:21 pm

[quote="kotka12"]

...много вярно...
[/quote]
[b]Само бих добавил,че при движение по тротоара със скороста на пешеходец, често ми се случва да упражнявам умението да балансирам на едно място, когато попадна в "задръстване" тип водоноска /примерно/, което според мен си е [size=167]+[/size].
А и още нещо, когато шофьор ми направи път или нещо положително, като да ти направи заслон движейки се с твойта скорост докато пресичаш например площад "Македония", гледам да му махна в знак на благодарсност, защото трябва да се окуражават подобни дейсвия.[/b]
let's go where eagles dare...
Аватар
baribal
 
Мнения: 382
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Пет Окт 15, 2004 5:54 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот bikerider » Чет Сеп 07, 2006 1:26 pm

[quote="baribal"]
[b]трябва да се окуражават подобни дейсвия.[/b]
[/quote]


:agree::agree::agree::beer:
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот did » Чет Сеп 07, 2006 6:18 pm

Q. b. f. f. f. s.
Аватар
did
 
Мнения: 16523
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 14, 2003 3:00 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот Alpina » Чет Сеп 07, 2006 6:56 pm

[code]Раздел ХVIII
Особени правила за някои участници в движението
Чл. 79. За да участва в движението по пътищата, отворени за обществено
ползване, всеки велосипед трябва да има изправни:
1. спирачки;
2. звънец и да няма друг звуков сигнал;
3. устройство за излъчване на бяла или жълта добре различима светлина
отпред и червен светлоотразител отзад; допуска се поставянето на устройство
за излъчване на червена светлина отзад;
4. бели или жълти светлоотразители или светлоотразяващи елементи
отстрани на колелата.
Чл. 80. Водачът на велосипед е длъжен да се движи възможно най-близо до
дясната граница на платното за движение.
Чл. 81. На водача на двуколесно пътно превозно средство е забранено:
1. да се движи успоредно до друго двуколесно пътно превозно средство;
2. да управлява превозното средство, без да държи кормилото с ръка,
както и да освобождава педалите, с които контролира превозното средство;
3. да се движи в непосредствена близост до друго пътно превозно
средство или да се държи за него;
4. да превозва, тегли или тласка предмети, които пречат на управлението
на превозното средство или създават опасност за другите участници в
движението;
5. да управлява превозно средство по площите, предназначени само за
пешеходци; тази забрана не се отнася за велосипедисти на възраст до 12
години.[/code]

Като гледам сега, наистина не пише това за движението от ляво, поради простата причина, че е забранено да се кара в тъмното без светлини.
[i](Раздел ХVII
Използване на светлините)[/i]

Не се отмятам обаче от това, че според мен е по-правилно в тъмното, ако нямаш светлини, да се движиш срещу движението.
@[b]did[/b] Твоята обосновка е напълно правилна и съм съгласен с нея, това което изтъквам като [b]ОГРОМНО[/b] предимство е споменатото от [b]Alien[/b] - наблюдаваш много добре движението и ако има някаква опастност, стига целта ти да е да не се озовеш в нея, имаш много повече време за реакция и по-добра представа за случващото се.
Когато има друг колоездач, срещу теб, то би трябвало да го забележиш (все пак се предполага че той е със светлини) и да му направиш път. Но не само това, ами всички изброени от мен в предния ми пост задължения, а и доста други.

Просто е - срещу теб се движи кола, усещаш че не те забелязва и отбиваш, това е идеята - [b]ПАЗИШ СЕ[/b]. А ако си с гръб към нея, как ще прецениш че те е видяла и няма да те блъсне? Не говорим в кой случай времето за реакция на шофьора (ти все пак нямаш реакции в случая) ще е повече или сумарната скорост ще е по-малка, понеже дори да е 30км/ч пак има опасност за живота ти. Става въпрос за това да имаш предимството да знаеш какво се случва и самият ти да реагираш.

Както казах това е за през ноща (включително лошо време), когато [b]нямаш осветление[/b] и трябва да се предвижваш по пътното платно, която само по себе си е глупаво, понеже е въпрос на 5 лева.
През всички останали случай не само е по-разумно, но както е по закон е и задължително движението плътно в дясно. Правилото от което се водя и през деня и през ноща, но ако изпадна в горепосочената ситуация и няма достатъчно улично осветление ще мина в ляво и ще се пазя.

Другото което се сетих е, че има доста хора, с мигаща светлина, но закрита от якето, калника, или нещо друго, което абсолутно я обезсмисля :bigeyes:
C'est la vie
Аватар
Alpina
 
Мнения: 9083
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Юли 03, 2005 12:26 pm
Местоположение: +3596997

Мнениеот bikerider » Чет Сеп 07, 2006 7:10 pm

@Alpina: не смесваме ли две различни неща?

това с виждането е съвсем отделен момент - който не може да гледа назад (няма огледало) би следвало да се научи да гледа назад през рамо, а не да кара срещу движението. Поправи ме ако греша, но ти твърдиш, че бидейки неосветен и карайки срещу колите колоездача има по-добра възможност за реакция, нали така?

Нека за момент оставим настрана правилник, сумарни скорости, време за реакция и подобни. Считам, че постановката ви с Alien е неправилна, защото игнорирате момента, че И шофьорите имат нужда да видят колоездача. Бидейки неосветен, той представлява неприятна изненада ако кара в посоката на движение. Ако кара наопаки обаче представлява голяма опасност [b]за шофьорите[/b], колкото и да звучи парадоксално. Все пак всички участници са равнопоставени и не може да се очаква, че велосипедиста е привилегирован, за да прави разни глупости, за да вижда по-добре ТОЙ, защото това е "дискриминация" спрямо останалите шофьори. Къде остават шофьорите и тяхната безопасност?

Признавам, че има някаква логика в това, което казватe с Alien, но я считам за фрагментарна и не отговаряща на основните изисквания за безопасно движение - предвидимост и видимост [b]за всички[/b]. Елементите на изненада са много нездравословно нещо на пътя, поне така мисля аз като млад шофьор. Ако някой ден стана супермен може и да си сменя мнението, не знам :)

Както ти сам каза, решението на проблема струва 5лв - заслужава ли си допълнителния риск? Все пак при инцидент няма да пострада само колоездача - ами ако водача вози малки деца? За тяхната безопасност кой мисли?
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот Alpina » Чет Сеп 07, 2006 7:40 pm

[quote="bikerider"]

това с виждането е съвсем отделен момент - който не може да гледа назад (няма огледало) би следвало да се научи да гледа назад през рамо, а не да кара срещу движението. Поправи ме ако греша, но ти твърдиш, че бидейки неосветен и карайки срещу колите колоездача има по-добра възможност за реакция, нали така?
[/quote]

Ако си караш спокойно и няма да завиваш, просто само напред покрай бордюра, би ли поглеждал всеки път, когато чуеш кола? Очаквам да кажеш, че не, а само от време на време и задължително, когато ще променяш посоката си, заобикаляйки шахта, спряла кола или др. препятствие.
Т.е. движиш се по посока на движението, нямаш светлини, поредната кола ще те изпреварва, но тъй като това се случва непрекъснато ти не се обръщаш след всяка, а пък и няма да променяш посоката си, продължаваш смело напред - обаче този шофьор не е имал светлините или системите за предупреждение на останалите, просто не те е видял, движи се близо да бордюра...
Същата ситуация, но ти си срещу него - отбиваш и се разминавате.
Пак, но ако има две коли в тъмното зад теб (движиш се в дясно). Първата те забелязва и леко маневрира за да те заобиколи, но както се случва често този зад нея не се сеща каква е причината, а може и изобщо да не усеща маневрата на предния, се движи доста по в дясно, ти нямаш мигаща светлина, която да те "издаде" през стъклата на предния азтомобил - отнася те, като...
Същата ситуация, но ти си срещу тях - виждаш фаровете на този отзад и усещайки на къде отиват нещата отбиваш и се разминавате без инцидент.
Примери - бол



[quote="bikerider"]

@Alpina: Нека за момент оставим настрана правилник, сумарни скорости, време за реакция и подобни. Считам, че постановката ви с Alien е неправилна, защото игнорирате момента, че И шофьорите имат нужда да видят колоездача. Бидейки неосветен, той представлява неприятна изненада ако кара в посоката на движение. Ако кара наопаки обаче представлява голяма опасност [b]за шофьорите[/b], колкото и да звучи парадоксално. Все пак всички участници са равнопоставени и не може да се очаква, че велосипедиста е привилегирован, за да прави разни глупости, за да вижда по-добре ТОЙ, защото това е "дискриминация" спрямо останалите шофьори. Къде остават шофьорите и тяхната безопасност?

Признавам, че има някаква логика в това, което казватe с Alien, но я считам за фрагментарна и не отговаряща на основните изисквания за безопасно движение - предвидимост и видимост [b]за всички[/b]. Елементите на изненада са много нездравословно нещо на пътя, поне така мисля аз като млад шофьор. Ако някой ден стана супермен може и да си сменя мнението, не знам :)
[/quote]


Просто е! [color=red]Независимо в коя посока се движиш ти заемаш едно и също място[/color], разликата е [color=red]единствено[/color] именно в тази сумарна скорост (което did обясни) и това, че ти виждаш какво лети срещу теб!
За шофьора няма да има предимство при нито едно от двете ти положения, просто той не те вижда в последния момент, ти и в двете се намираш на едно и също място, заемаики еднакво място от платното - разликата е в това колко е времето за разминаване, времето с което той ще разполага за реакция, но ти поради факта, че си с лице към него си го забелязал [color=red]МНОГО ПО-РАНО[/color] усетил си, че не те вижда и отбиваш - [color=red]НЯМА ТЕ НА ПЛАТНОТО, НЕ СИ ПРЕД НЕГО - НЯМА ИНЦИДЕНТ[/color]
C'est la vie
Аватар
Alpina
 
Мнения: 9083
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Юли 03, 2005 12:26 pm
Местоположение: +3596997

Мнениеот PtD » Чет Сеп 07, 2006 7:55 pm

С риск да бъда линчуван - подкрепям Alpina.
Дреболия, обикновено нещо!
Аватар
PtD
 
Мнения: 10901
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Ное 17, 2003 3:36 pm

Мнениеот hlebarka » Чет Сеп 07, 2006 7:58 pm

[quote="Alpina"]

Просто е! [color=red]Независимо в коя посока се движиш ти заемаш едно и също място[/color], разликата е [color=red]единствено[/color] именно в тази сумарна скорост
[/quote]


Разлика има и в това, че когато караш срещу движението се появяваш неочаквано, често на място, на което не се предполага да се появиш.

Когато нещата, свързани с каране срещу движението,(а и с каране независимо от посоката) са опряли до такива тънкости, каквито обсъждате, аз просто не карам близо до платното.
stvarnost nam je crno-bela, a budućnost siva
Аватар
hlebarka
 
Мнения: 1970
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Фев 09, 2004 8:14 pm

Мнениеот bikerider » Чет Сеп 07, 2006 8:14 pm

Добре, аз се оттеглям от тоя спор.

Дадох всички разумни аргументи - считам, че единствения начин да се избегне неочакван инцидент, например някой шофьор-супермен решава да изпревари отдясно и леееко нагазва със 120 извън платното (виждал съм го с очите си, тогава всякакви логики, рефлекси и подобни няма да спасят колоездача и пътниците в колата) е да се кара вдясно както е и указано в правилника.

Всичко, което казвах е, че не може да се предвидят всички ситуации и да се измисли решение за тях - затова според мен ТРЯБВА да се кара като ВСИЧКИ останали, а именно в посоката на движение. Ако някой го е страх какво става зад гърба му, да си купи огледало и да се научи да кара като пълноправен участник.

Казах си мнението, няма никого повече да убеждавам.

@PtD: приготвям си отсега мед и перушина... :lol::thumb:

Edit: и все пак...

[quote]
усетил си, че не те вижда и отбиваш - НЯМА ТЕ НА ПЛАТНОТО, НЕ СИ ПРЕД НЕГО - НЯМА ИНЦИДЕНТ
[/quote]

Отбил съм къде? Неосветен съм, нямам фар, нищо не виждам, ЗАСЛЕПЯВАТ ме насрещни светлини - къде отбивам? Или слепешката да отбия, да мина през някое желязо да се изтъркуля НА ПЛАТНОТО???

Каквото и да си приказваме, неосветен колоездач е еднакво опасен за себе си и шофьорите бил той в ляво или в дясно. Исках да разделим двете неща, но вече няма значение. Кой където иска да си кара, аз ако видя някой да кара срещу мен с велосипед насила ще го изтикам навън от платното да му мисли повече следващия път. Никой НЯМА ПРАВО да се движи срещу мен. Точка, баста, хау!!!
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот did » Чет Сеп 07, 2006 8:18 pm

[quote="PtD"]

С риск да бъда линчуван - подкрепям Alpina.
[/quote]

С риск да бъда линчуван, винаги, когато съм с колата и видя колоездач да се движи срещу мен, го ПСУВАМ наум. Ситуациите, които само на мен са ми навличали такива отворковци, са десетки, но не ми се обяснява. Помислете какво става, ако си карате вляво и пред вас има кръстовище, кой ще очаква да се появите оттам, помислете за пешеходците, които поглеждат наляво и тръгват да пресичат, а в това време някой хитрец им изскача отдясно... Мога да изброя още поне 100 аргумента да не се кара срещу движението, но не ми се занимава. Като искате да си правите проблеми, карайте си така.
Q. b. f. f. f. s.
Аватар
did
 
Мнения: 16523
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 14, 2003 3:00 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот did » Чет Сеп 07, 2006 8:28 pm

[quote="bikerider"]


Отбил съм къде? Неосветен съм, нямам фар, нищо не виждам, ЗАСЛЕПЯВАТ ме насрещни светлини - къде отбивам? Или слепешката да отбия, да мина през някое желязо да се изтъркуля НА ПЛАТНОТО???
[/quote]

Това за заслепяването пък само който не го е изпитал, само той ще си помисли, че карането вляво е безопасно. Вместо колите, които идват зад теб да ти осветяват пътя, пред теб, те ти светят в очите. Голяма полза, няма що...

Абе ... спорим за глупости, щото карането срещу движението е глупост.
Q. b. f. f. f. s.
Аватар
did
 
Мнения: 16523
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 14, 2003 3:00 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот bikerider » Чет Сеп 07, 2006 8:33 pm

:agree:
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот EmZo » Чет Сеп 07, 2006 9:01 pm

[quote="Morpher"]

[quote][i]Originally posted by klmn[/i]


...Аз съм още с подаден сигнал(изнесена ръка наляво) и държа курмилото с една ръка. Разминаването м/у мен и него става на <5 см дори и след моето преместване в празното насрещно платно... Вообще ме няма там за него в този момент!
Ами ако в насрещното платно имаше коли?!?
Ами ако му бях одрал боята...
[/quote]


Мдаммм, ти защо мислиш, че си сложих метални тапи :) (на к[b]О[/b]рмилото)
:D
Изображение
Аватар
EmZo
 
Мнения: 2650
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Авг 04, 2004 11:59 pm
Местоположение: Враца

ПредишнаСледваща

Назад към Архив

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 93 госта