Зимно каране

В този форум съхраняваме темите, за които сме преценили, че съдържат повече интересна или полезна информация и не заслужават да бъдат изтрити, въпреки че са поостарели. На който му е интересно, може да ги прегледа - ще намери интересни неща.

Зимно каране

Мнениеот loopo » Пет Дек 08, 2006 8:52 am

Окей, за първи път карах на снqг тази зима и се изправих пред проблем, който досега не бqх сре]ал. След като bike-а престоq нqколко 4аса навън (при отрицателни температури) командите (или нqкъде другаде по веригата) запо4наха да се държат странно - когато се опитвах да превклиу4а, имах усе]ането сqка[ жилото се е скъсало и съответно никаква реакциq на дерайльора. В крайна сметка след нqколко опита превклиу4и.
Та ми бе[е лиубопитно дали вие сте имали такива проблеми и имате ли идеи как може да бъде предотвратено :) Btw, вси4ко по движението е XT без пло4ите при средното - те са holzfellerски

P.S. Съжалqвам за странниq правопис (кирилицата за момента не работи с FF2.0)
It usually comes down to a binary choice...
loopo
 
Мнения: 25
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Пон Юни 14, 2004 9:01 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот Teodor40 » Пет Дек 08, 2006 9:45 am

Карал съмс v-break но е много досадно зимата защото доста често замръчваше или поне такива спомени имама. Накладките се топят буквално! Иначе скоростите са ми бачкали винаги само ролката дето ми направляваше веригата се обледеняваше и праваше проблеми. Предполагам, че ти е мн гъста греста по броните и затова жилото не се движи лесно но за блокирало чак не мога да си го представя.
Клуб и вело училище http://gravity-bike.com/
Аватар
Teodor40
 
Мнения: 3019
Рейтинг: 1896
Регистриран на: Чет Авг 05, 2004 1:44 pm
Местоположение: Сен Тропе

Мнениеот kagami » Пет Дек 08, 2006 11:51 am

Най-добре се ориентирай към дискове, защото замръзването на в-брейка може да е както по жилата (заради вода и луга, които влизат там и след това замръзват), така и по шините. При дисковите спирачки поне второто престава да ти бъде проблем. За първото не знам - на мен никога не са ми замръзвали жилата на спирачките, откакто съм с дискове, въпреки че най-ниската температура, при която съм карала колело, е към -18'С.
Важно е да вършиш това, което смяташ за правилно.
Аватар
kagami
 
Мнения: 1159
Рейтинг: 1980
Регистриран на: Пон Апр 19, 2004 9:59 am
Местоположение: planet Earth

Мнениеот bikerider » Пет Дек 08, 2006 11:59 am

@loopo:
трябва да си изчистиш и подсушиш жилата и броните, след което да ги смажеш със рядка грес или по-добре с гъсто моторно масло ;)

Както го описваш, сигурно е имало вода в броните и е замръзнала. Ако редовно насилваш командите в такъв момент, може да направиш проблем - от самите команди до разлуфтен дерайльор или дори леко изкривено ухо, така че най-добре е да си смениш смазките ако планираш да караш редовно на минусови температури :agree:
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот loopo » Съб Дек 09, 2006 8:03 am

Благодаря на всички за отговорите :)

Все пак трябва да направя няколко уточнения. Става въпрос за скоростите и не за спирачките. В момента спирам със Hayes HFX и те се държат прекрасно. Колкото до скоростите - те не точно "блокират", по-скоро усещането е сякаш жилото се е "скъсало" и командите се джижат на свободен ход (командите са палцови). Като се замисля може би си е време за профилактика на жилата, но се чудех дали точно "запушени" жила са причината за проблема ми.
It usually comes down to a binary choice...
loopo
 
Мнения: 25
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Пон Юни 14, 2004 9:01 pm
Местоположение: Bulgaria


Назад към Архив

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 23 госта