Triabva mi info za Altus

В този форум съхраняваме темите, за които сме преценили, че съдържат повече интересна или полезна информация и не заслужават да бъдат изтрити, въпреки че са поостарели. На който му е интересно, може да ги прегледа - ще намери интересни неща.

Triabva mi info za Altus

Мнениеот Majnata » Вто Юни 29, 2004 6:27 pm

Znachi edin priatel neshto zaden deraileur Altus mu se povredi ot kakvo i az neznam no podoziram che e ot tova che edin kreten s kola go beshe blysnal. A mozhe i ot drugo znam li.
Ama mi triabva neshto chertezh neshto, ama na shimano na siteto niama egati a pyk toj e pich i sega znam kakvo shte mu kazhat majstorite - kupi si nov e tuka za 18 leva SIS shimano i si gotov.
A Altusa e hubav i ne e za izhvyrliane.

A edin osnoven problem e che deraileura opira v spicite i mi se shte s niakoi ot vinchetata da se opravi ama s koj neznam.
A i izkam da ne go povredia.

Mnogo 10x na vsichki ako mogat da pomognat.
Majnata
 
Мнения: 91
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Чет Апр 01, 2004 7:46 pm

Мнениеот Admin » Вто Юни 29, 2004 6:53 pm

За тая работа чертеж не ти трябва :D
Само че, така както описваш нещата, повредата явно е вследствие на механичен удар (от кола, така ли?). Затова, преди да започнеш да въртиш винтчетата, първо провери два други възможни източника на кривина:
1.Виж дали не се е изкривило ухото на рамката. Обикновено то се криви и е напълно възможно от това дерайльорът да отиде чак в спиците :xx(:
2.Виж дали не са криви планките на самия дерайльор, тези успоредните, които заедно с колелцата служат за обтягане на веригата. Ако са криви, ще трябва да го разглобиш (не е трудно) и да ги изправиш.

Чак след това идва ред на винтчетата. Те служат за ограничаване на крайното положение, до което се мести дерайльорът наляво и надясно. High (H) е за високите предавки, Low (L) е за ниските. За този реглаж трябва някой ден да драсна една статия, но възможно най-накратко ще го кажа така: принципно дерайльорът трябва да е нагласен така, че в крайни положения неговите зъбчати колелца да са в една линия съответно с най-голямата и най-малката зъбчатки отзад.

Надявам се да си разбрал нещо от последния абзац, че иначе ще трябва да се пише повече :)
Интелигентният човек има възможност да се държи като такъв или като простак. Простакът няма подобен избор.
Аватар
Admin
 
Мнения: 16378
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 20, 2002 12:00 am
Местоположение: София

Мнениеот PzNike » Вто Юни 29, 2004 10:13 pm

Ами че има си малко инфо на сайта на шимано за европа. Може да свалиш този файл например:
[url]http://www.shimano-europe.com/cycling/phpimages/productserie/service_pdf/SI-R917A-EN.pdf[/url]
- инструкции за експлоатация за дерейльора на Алтус. Пише как се правят простите настройки. Ама щом опира в спиците сигурно има нещо изкривено наистина :(
Achtung Panzer!
PzNike
 
Мнения: 257
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Пет Мар 19, 2004 1:41 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот Windstream » Сря Юни 30, 2004 12:33 am

Някои схеми на дерейльори (и не само) можеш да намериш [url=http://www.paul-lange.com/ftp/SHIMANO/Shimano_Explosionsz/]тук[/url].
Officially recognized show-off post whore - Yee-haw! :cowboy:
Аватар
Windstream
 
Мнения: 2068
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Нед Мар 30, 2003 7:57 pm
Местоположение: Detroit, USA

Мнениеот Majnata » Сря Юни 30, 2004 12:07 pm

[quote="Admin"]

За тая работа чертеж не ти трябва :D
Само че, така както описваш нещата, повредата явно е вследствие на механичен удар (от кола, така ли?). Затова, преди да започнеш да въртиш винтчетата, първо провери два други възможни източника на кривина:
1.Виж дали не се е изкривило ухото на рамката. Обикновено то се криви и е напълно възможно от това дерайльорът да отиде чак в спиците :xx(:
2.Виж дали не са криви планките на самия дерайльор, тези успоредните, които заедно с колелцата служат за обтягане на веригата. Ако са криви, ще трябва да го разглобиш (не е трудно) и да ги изправиш.

Чак след това идва ред на винтчетата. Те служат за ограничаване на крайното положение, до което се мести дерайльорът наляво и надясно. High (H) е за високите предавки, Low (L) е за ниските. За този реглаж трябва някой ден да драсна една статия, но възможно най-накратко ще го кажа така: принципно дерайльорът трябва да е нагласен така, че в крайни положения неговите зъбчати колелца да са в една линия съответно с най-голямата и най-малката зъбчатки отзад.

Надявам се да си разбрал нещо от последния абзац, че иначе ще трябва да се пише повече :)
[/quote]


Emi niamam dumi prosto si super. Vsichko razbrah ne se pritesniava az i tova misleh da napravia.
Znachi 1 i 2 sa taka kakto kazvash shte posna edna statia proti tezi ulichni teroristi egati tova veche e prekaleno.
Znachi toj Altusa ima i edno vinche za izpraviane na tezi planki taka che da e opunata verigata.

Mnogo 10x.
Majnata
 
Мнения: 91
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Чет Апр 01, 2004 7:46 pm

Мнениеот Majnata » Сря Юни 30, 2004 12:31 pm

[quote="PzNike"]

Ами че има си малко инфо на сайта на шимано за европа. Може да свалиш този файл например:
[url]http://www.shimano-europe.com/cycling/phpimages/productserie/service_pdf/SI-R917A-EN.pdf[/url]
- инструкции за експлоатация за дерейльора на Алтус. Пише как се правят простите настройки. Ама щом опира в спиците сигурно има нещо изкривено наистина :(
[/quote]


Mnogo 10x po star navik vse na amerikansia site hodia i izobshto ne se seshtam da clickam drugade mnogo 10x.
Majnata
 
Мнения: 91
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Чет Апр 01, 2004 7:46 pm

Мнениеот Majnata » Сря Юни 30, 2004 1:45 pm

[quote="Windstream"]

Някои схеми на дерейльори (и не само) можеш да намериш [url=http://www.paul-lange.com/ftp/SHIMANO/Shimano_Explosionsz/]тук[/url].
[/quote]


mnogo 10x shte downloadna vsichko ;-))
Majnata
 
Мнения: 91
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Чет Апр 01, 2004 7:46 pm


Назад към Архив

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 6 госта