Admin написа:@expose
Здравей! От самото начало не исках да се намесвам, защото имам финансови отношения с този магазин и мои думи в тяхна защита биха могли да се изтълкуват като плод на тези отношения рекламодател/медиа.
Обаче познавам Симо лично и достатъчно добре, за да се усъмня в това, че не е сервизирал вилката както трябва.
Въпреки това, нямам намерение да защитавам никого, защото нямам достатъчно информация по въпроса. Искам само да те попитам няколко неща и да направя няколко предположения:
1.Започвам от курбелите, защото там е най-очевидно и предполагам, че bikerider затова го е цитирал. Известно ли ти е, че при монтаж на нови курбели е напълно вероятно те да се саморазхлабят в първите дни каране? Затова се препоръчва да бъдат редовно проверявани и дозатягани в този период. Ако това не е било направено, нищо чудно да са се разхлабили много.
На въпрос 1 - Не. Любо, когато съм си сменял курбелите на моето колело, съм си ги дозатягал, но не съм знаел за това точно - че им трябва време да се напаснат. Според мен евтините се дозатягат, а при покачване на цената е обратно пропорционално. В случая с момчетата не мога да зная дали са изпълнили и изпълняват съвестно накакви инструкции при покупката на SCOTT-a. Имам една колежка - тя наскоро си купи СПРИНТ за около 400 лв. Ще я питам дали са и казали да си дозатяга курбелите (или да ходи гаранционно в магазина), и също така ще наблюдавам колелото дали се саморазхлабват.
Admin написа:@expose
2.Когато се сменят втулките (не семерингите), мисля че е нормално и препоръчително да се смени маслото. Да се върне старото масло едва ли е удачно.
Абсолютно! Никъде в постингите не съм твърдял противното. Ако имаш предвид уговорката "върнете ми старото масло - все тая, дори и да изтече" беше, защото смятах сам да си сменя маслото - да ми излезе по-евтино - имам си купен МОТУЛ с точния вискозитет. Да не съм луд да я карам без масло... Т.е. колелото си го нарамвам - вкарвам го в колата и го НОСЯ до вкъщи. Но си го взех с думите "даже и маслото Ви сменихме". Т.е. готов си за каране. Тази, допълнителна да я наречем, част от услугата си я платих с по-високата цена от предварителната уговорка. Ако тя е по-ниска от някакъв допустим минимум, това не е мое решение, за което не мога да нося каквато и да е отговорност. Решението е на тези, от които получавам стоката.
Admin написа:@expose
3.Сигурен ли си, че в крака с пружината не е имало никакво масло? Помисли добре, преди да отговориш, защото при мен положението е следното - в Pike има 15ml масло в крака с пружината. Когато я отворих за първи път, очаквах да изтече някакво количество масло. Нищо подобно! Тези 15ml масло се бяха събрали под формата на няколко капки по тръбите на вилката (долни и горни) и толкоз. Да не би и при теб да е било така? Защото ако е, сигурно е нормално (да кажат собствениците на Psylo).
Не. Нямаше масло. По принцип след пълно почистване и подсушаване на тръбите и пружината и след сипване на масло 30 сс (говоря за други пъти, когато съм си го сменял), впоследствие при ново отваряне изтича ПОНЕ малко; естествено, че остава доста по повърхностите отвътре. Но изтича. За съжаление не мога да кажа колко точно милилитри изтичат. Не помня, а и защо ми е. А сега си беше просто омаслен отвътре и толкоз. Нищо не изтече.
Но помисли и върху това - в ПАЙК-а каваш, че се наливат 15, обаче в псилото е два пъти повече - 30. Няма как да не изтече нещо, нали.
Admin написа:@expose
4.За силиконовия семеринг, който е бил изваден от едната страна: предполагам, че е възможно това да е станало от самосебе си при работата на вилката вследствие на това, че е бил омазнен покрай смяната на маслото и т.н. Ако предположението ми е вярно, това не е нищо фатално.
Значи - вадени са два пъти семерингите, понеже течаха и имаха нужда от нови пружинки. Впоследствие не течаха. Известно време, разбира се, нищо не е вечно. Т.е.общо 2 (два) пъти са били набивани обратно. В нито един от случаите - подчертавам, в НИТО един - не са се изваждали и на част от милиметъра. Аз неслучайно описах обстоятелствата, при които карах вилката след ремонта - един път градско и един път смесено - крос-кънтри да го наречем. Преди ремонта съм карал в различни условия - от сняг до кал, от равно до доста пресечено. Сега не е място да се изтъкват лични качества - аз съм аматьор - описвам натоварванията. Да речем трасе Алеко - Платото - Златните мостове - София. Доста пресечен терен от Платото надолу покрай чешмата и т.н. Семерингите не са мръдвали никога.
А понеже спомена за омасляване на контактната повърхност - ами аз знаеш ли какво направих - понеже ми дойде това наум, взех, че почистих със спирт и подсуших на тези места семеринга и ботуша на вилката. И после го поставих както трябва да застане. Убеден съм, че никога няма да помръдне сам.
Аз не мога да зная кой какво точно е направил и кога по вилката. Давам и получавам. Впоследствие описвам какво съм получил. Също така не мога да зная каква част от ремонта е извършил Симо и каква - не. Освен това името му ми изплува с догадки - не пиша в този форум и не познавам той зад кой ник стои. Само за байкрайдъра се досетих -предполагам правилно.Няма откъде да го зная.
Пак казвам - давам го в байкцентър-а, получавам го от там. Тези въпроси - кой, как, кога - са техни вътрешни, независещи по никакъв начин от моята воля...